Jos olisin DJ...?

337 posts, 17 pages, 127,120 views

remotion

Posts: 5,283

#321 • • remotion nostatus guru

Lauri, 27.4.2006 18:45:
60000 ihmistä on eri asia kuin vaikka 3000 ihmistä tai vaikka 1000 ihmistä.
Mutta en tarkoita, etteikö DJ saisi näkyä tai lava saisi olla näyttävä, mutta
helvetti soikoon, ei se saa olla ihmisille pääasia, jos lähtee juhlimaan!



no eipä tietenkään. onhan se jotenkin hassua, mut samanlaisia nää rokkistarat ym. on. noin se vähän näyttää menevän joka genressä nykyään..
Lauri

Posts: 1,051

#322 • • Lauri Devoted

Remotion, 27.4.2006 20:18:
---
Lauri, 27.4.2006 18:45:
no eipä tietenkään. onhan se jotenkin hassua, mut samanlaisia nää rokkistarat ym. on. noin se vähän näyttää menevän joka genressä nykyään..



Ymmärrän jos kyseessä on jonkun tuottajan live tms. johon on vähän panostettu
mutta kun kyseessä on DJ setti, niin se on oikeasti vain DJ setti, ei muuta.
Mut miks sen pitää mennä myös konemusagenressä, jossa livebändejä ei
juurikaan ole, siihen mitä se on myös vaikka metallimusiikissa. DJ:t ei oo
rokkistaroja, ennenkuin tekevät shöyn joka on verrannoillinen rokkistaran
keikkaan (näitä lienee n. 1/1000)
Mole K

Posts: 42

#323 • • Mole K
Heh, oon kelannut itekin et vois hankkii levarit ja ruveta pyörittään levyjä. Vois se olla ihan siistiikin soittaa kaikkee hyvää musaa. Se voi olla tosin vaativaakin.
Riku

Posts: 3,187

#324 • • Riku The Little Prince

Lauri, 27.4.2006 21:10:
DJ:t ei oorokkistaroja, ennenkuin tekevät shöyn joka on verrannoillinen rokkistaran
keikkaan (näitä lienee n. 1/1000)

Mä oon pitäny tätä aina vain ja ainoastaan hyvänä asiana. Parempi että ihmiset keskittyvät musiikkiin kuin lavashöyhyn imho.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Lauri

Posts: 1,051

#325 • • Lauri Devoted

Riku, 22.5.2006 13:56:
---
Lauri, 27.4.2006 21:10:
DJ:t ei oorokkistaroja, ennenkuin tekevät shöyn joka on verrannoillinen rokkistaran
keikkaan (näitä lienee n. 1/1000)
---
Mä oon pitäny tätä aina vain ja ainoastaan hyvänä asiana. Parempi että ihmiset keskittyvät musiikkiin kuin lavashöyhyn imho.



Niin, vaan nykyisin taitaa olla siten, että yleisö saa mitä pyytää.
Harmittavan moni DJ on lähtenyt mukaan tuohon "esiintymään"
-mentaliteettiin, instead of "soittamaan". Poikkeuksena toki ne/se
kenellä on aina ollut kokonaispaketti (vrt. Proteus).

Siinä mukana on noussut valtaan tämä rokkistara -meininki,
jossa DJ:t ovat edistyneet evoluution myötä huomattavasti
nopeammin kuin tapahtumajärjestäjät.
homppa

Posts: 731

#326 • • Edited homppa
jos mä oisin dj mä soittaisin kaikkia eri genrejä ja niistä kaikista omasta mielestä parasta musaa, siis yleisesti vaan hyvää & tanssittavaa musaa, vaihdoista tms skeidasta viis :P
...mun setissä olis ainakin...oon oikeesti miettiny mitä biisejä haluisin soittaa....ei missään tietyssä järjestyksessä

astral projection - mahadeva tms
infected mushroom - never ever land, noisemaker tms
underworld - bornslippy
aphex twin - start as u mean to go on
squarepusher - journey to reedham
fatboy slim - sant cruz
norman - the big deal + joukko muita rave/trance biisejä 90 luvulta
prodigy - no good (pakko)
yves de ruyter - joku biisi
orkidea - beutiful
alek szahala - joku biisi

etc & ehkä vähän jotain gabberii ja rokkii välissä tai encorena :D
Lauruska

Posts: 821

#327 • • Lauruska nihkee
Jos olisin DJ, soittaisin andy hunterin go (antillas remix) biisin!! *sydän*

Se on yks parhaimmista biiseistä, ja sitä ei kuule ikinä missään.
Danskuh

Posts: 675

#328 • • Danskuh pikku-Dee
AI JOS OLISIN DJ...hmm...oishan se hieno...nostan kyl hattuu kaikille dj;lle.ei mua ees näkyis sielt vehkeitten takaa... :D no ehkä jonku nosturin avul..mut joo oisin kyl tooosi hyvä:D ;)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#329 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Mole K, 22.5.2006 13:50:
Heh, oon kelannut itekin et vois hankkii levarit ja ruveta pyörittään levyjä. Vois se olla ihan siistiikin soittaa kaikkee hyvää musaa. Se voi olla tosin vaativaakin.



Ehdottomasti kokeilemaan. Jos on sellainen fiilis että olisi tanssijoille jotain uutta annettavaa ja uskot että pystyt vääntämään paremmin kun joku jo soittava dj niin loput on vain harjoittelusta kiinni. 90% asenteesta lähtee urat käyntiin eikä tekniikasta. Tekniikan voi hioa ja oppia aina, asennetta ei *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#330 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Lauri, 26.4.2006 15:30:
Housepuolella DJ onkin enemmän jurrissa kuin kukaan yleisöstä
ja kaikilla on hauskaa, jos ei muuten niin DJ:n kustannuksella.
Oli se sitten pousausta, tanssimista, whatever. Tärkeintä on groove,
ja lämmin tunnelma.



Tää oli niin hyvä *tirsk* Ja samalla niin totta *joo*


Eräs asia on vain mietityttänyt pidemmän aikaa. Tuleeko jengi
oikeasti niihin bileisiin katsomaan sitä DJ:tä, vai pitämään hauskaa
maksamallaan rahalla? :> What's the deal with DJ worship? *ding*



Mulla on ainakin 50/50... Jotkut kemut (ainakin viikottaiset) on sellaisia johon menee melkein automaattisesti katsomatta edes kuka siellä soittaa, koska takaraivossa on muistikuva että aina siellä on ollut muutenkin päteviä dj:tä ja meininkiä niin miksi ei nytkään. Sitten paikan päällä ruvetaan tiirailemaan kuka soittaa ja miten.
Sitten on taas harvemmat kemut ja isot tapahtumat johon meen pelkästään mielenkiinnosta jotakin Dj:tä kohtaan tai sitten kyseisen organisaation kunnioituksesta sillä ne ovat ennenkin valinneet erittäin loistokkaita soittajia. Eli jos ei joku "superstara" dj ei ole minulle ennestään tuttu niin valitsen kemut organisaation edellisten tarjonnan perusteella.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

RiD

Posts: 2,817

#331 • • Edited RiD Nukemi

Ihan A, 24.7.2003 16:25:
Jos olisin dj, niin mua ei ainakaan huvittais vaan oleskella siel tiskin takana ja kuunnella vaan biisejä ja laittaa toinen biisi soimaan, kun vanha loppuu. Siksi siis en olisi dj, pöh.

Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?

Monikaan dj ei minulta saa paljoakaan arvostusta. Mutta onhan se kuitenkin dj, jolle pisteet siitä, jos soi hyvä musa, koska hänhän ne levyt oli valinnut. Ja laittanut soimaan ehkä vielä hyvässä järjestyksessä. Mutta silti: aika isoja rakennuspalikoita ovat ne muiden valmiiksi tekemät biisit, sen oman luovuuden esittämiseksi. Eli ei paljoa jää tilla omalle luovuudelle, jos sitä nyt edes on.

Livenä soittavat muusikot ovat taas jotain, joille sitä arvostusta annan. He ovat taiteilojoita, muusikoita. He ovat itse omaa luovuutta käyttäneet ja itse ne biisit tehneet. Dj taas ei ole tehnyt mitään, dj ei ole muusikko, ei ole taiteilija.

Live jutut on jotain mis on fiilistä. Mut dj jutut taas on ihan ilman fiilistä, koska voishan siel olla kuka tahansa soittamassa ne samat biisit samal tapaa, voishan se kaikki tulla vaikka CD:ltä valmiiks miksattuna ja joku olla vaan siel seisoskelemassa.

Mut live jutut, siel on joku, joka on tehny ne biisit ite ja se on ainoo kuka ne soittaa, eikä sitä voi korvata kuka vaan. Live juttuun sä tarviit materiaalia jonka sä oot ite tehny, eikä kellään muulla sitä ole, siks ei kukaan voi sua korvata. Ja sä soitat ne omien ideoiden pohjalta, ja kellään muulla ei oo niitä sun ideoita. Dj taas ei voi käyttää mitään omia ideoita, jos niitä sattuisi olemaan. Mutta voihan ton live jutunki tietty soittaa suoraan CD:ltä, mut se on jo sit aika luuseri hommaa..



ahahaha, talikolla päähän tollasia paskahattuja jotka ei tajua mistään mitään :D
EIvoi kun nauraa tollasille tapauksille... *igor*
Tää on joko hyvä trolli tai sit tosi syvällistä tyhmyyttä.

Mut jos mä oisin dj, soittaisin fröbelin palikoita ja junnu vainiota överipitchillä ja joisin kaljaa.

--
*super* *possu*

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#332 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Ihan A, 24.7.2003 16:25:
Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?



Onhan tää jo kolme vuotta vanha postaus sulta ja varmasti veikkaan että olet jonkin verran ottanut asioista selvää että se dj tekee paljon muutakin kun seisoskelee ja odottaa seuraavan biisin tulemista *hih* Et kai vieläkin usko niin? Minulla ei ainakaan ole ikinä jäänyt aikaa seisoskeluun mun settiän aikana *hymy*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

1ncarnation

Posts: 542

#333 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
jotain oon kyl jo yrittäny (ja ostan heti pioneerit/technicsit ku rahaa on vähän ylimääräistä :P niin eiköhän se siitä) ja samal voisin oman klubin avata ja soittaa siel työkseen :)
House trancea ja kaikkea proge electro kivaa :D
mut enemmän toivoisin että jos olisin DJ voisin vaikuttaa ''sceneen'' ja vähän vähentää noiden rnb sedu koskisen mestoja(niis kaikis soi sitä samaa)...hyvät tilaat vaan menee hukkaan .tilalle vaikka chillaus kahviloita sun muuta..

jees..

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#334 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

1ncarnation, 17.7.2006 14:59:
tilalle vaikka chillaus kahviloita sun muuta..



Jos löydät mulle tarpeeks ihmisiä jotka kävis niissä ja ostaiskin niissä jotain niin perustan sellasen heti huomenna *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

1ncarnation

Posts: 542

#335 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

Steven Hoaks, 17.7.2006 15:18:
---
1ncarnation, 17.7.2006 14:59:
tilalle vaikka chillaus kahviloita sun muuta..

---


Jos löydät mulle tarpeeks ihmisiä jotka kävis niissä ja ostaiskin niissä jotain niin perustan sellasen heti huomenna *joo*


uunisaari haltuun :D ja juna rata sinne eiköhän onnistuis :D ?

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Mellu-

Posts: 4,006

#336 • • Mellu-
jos olisin dj niin lentäsin omalta keikalta luultavimmin ulos *joo*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Beliar

Posts: 1,361

#337 • • Beliar

Steven Hoaks, 17.7.2006 11:47:
---
Ihan A, 24.7.2003 16:25:
Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?

---


Onhan tää jo kolme vuotta vanha postaus sulta ja varmasti veikkaan että olet jonkin verran ottanut asioista selvää että se dj tekee paljon muutakin kun seisoskelee ja odottaa seuraavan biisin tulemista *hih* Et kai vieläkin usko niin? Minulla ei ainakaan ole ikinä jäänyt aikaa seisoskeluun mun settiän aikana *hymy*



...nii, ku sulla se 5min aika biisejen vaihtojen välissä kuluu tehokkaasti artistiviinoja juodessa? *iloinen*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!