Numark Mixdeck

42 posts, 3 pages, 17,229 views

hrdkvr

Posts: 3,929

#21 • • hrdkvr KURGO
ai ostit jo sit mikserin, no sehän sit karsii vaihtoehtoja noista valmiista kontrollereista aika lailla, kun aika monessa kompaktissa paketissa on mikseri mukana (tai oikeastaan digitaalisen ohjelman sisäisen mikserin hallintatyökalu :) )

Mä en tiedä mitä lisäarvoa pyörivät kiekot tuo digitaaliselle tiskijukalle joka ei ole koskaan vinyliä soittanut. Sinuna lähtisin ihan simppelistä midikontrolleri/pad seteistä just niinkuin toi daruden twich setti. Tosin joku haluis siihen jonkunnäkösen jogwheelin et vois scrachaa kans.

Ohjelmistoista paras silti taitaa olla tractor pro 2 eli sille tarkoitetuista kontrollereista kantsis lähtee liikkeelle. Native instrumentsin sivuilta kyllä löydät listat kaiksita certifioiduista kontrollereista, mutta kyllä kaupoista epävirallisiakin löytyy jotka toimivat ihan yhtä hyvin..ja jos ei toimi niin ne saa sit palauttaa takas :D

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#22 • • Edited Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:

ai ostit jo sit mikserin, no sehän sit karsii vaihtoehtoja noista valmiista kontrollereista aika lailla, kun aika monessa kompaktissa paketissa on mikseri mukana (tai oikeastaan digitaalisen ohjelman sisäisen mikserin hallintatyökalu :) )

Mä en tiedä mitä lisäarvoa pyörivät kiekot tuo digitaaliselle tiskijukalle joka ei ole koskaan vinyliä soittanut. Sinuna lähtisin ihan simppelistä midikontrolleri/pad seteistä just niinkuin toi daruden twich setti. Tosin joku haluis siihen jonkunnäkösen jogwheelin et vois scrachaa kans.

Ohjelmistoista paras silti taitaa olla tractor pro 2 eli sille tarkoitetuista kontrollereista kantsis lähtee liikkeelle. Native instrumentsin sivuilta kyllä löydät listat kaiksita certifioiduista kontrollereista, mutta kyllä kaupoista epävirallisiakin löytyy jotka toimivat ihan yhtä hyvin..ja jos ei toimi niin ne saa sit palauttaa takas :D



No sellanen v7 on vaikuttanu aika helmeltä, kun pystyy yhdellä laitteella tekemään kahden laitteen työn.

Kontrollerit ja padit on kans vaihtoehtona, mut tuntuu et menetän jotain olennaista sellasta käyttäessä. Rupeen nyt kattomaan niitä tarkemmin.

Tekee vaan pe*****esti mieli jo soittaa sitä musaa :D Tää vaan tuntuu niin vaikeelta.

--
I am lightning, the rain transformed

m1kk3

Posts: 5,560

#23 • • m1kk3 no-life
Joo no IMO jos tänä päivänä alottaa dj-hommat ni kyllä mä oon sen kannalla että hommaa vaan ihan kontrollerin ja Traktorin. Tolla rahalla ois saanu jo melkosen hyvän paketin.

Ellei sit haluaa soittaa ihan välttämättä cd-levyjä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Gabbersparadise

Posts: 372

#24 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:

Joo no IMO jos tänä päivänä alottaa dj-hommat ni kyllä mä oon sen kannalla että hommaa vaan ihan kontrollerin ja Traktorin. Tolla rahalla ois saanu jo melkosen hyvän paketin.

Ellei sit haluaa soittaa ihan välttämättä cd-levyjä.



Mikserin ostin 70e joten rahaa on jäljellä vielä. Lisää saan odottamalla.

Tärkeintä mulle on se että voin olla hyvin luova sen kanssa mitä soitan. Teen siitä ns. "omaa".

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#25 • • Edited hrdkvr KURGO

Replying to Numark Mixdeck:


---
Joo no IMO jos tänä päivänä alottaa dj-hommat ni kyllä mä oon sen kannalla että hommaa vaan ihan kontrollerin ja Traktorin. Tolla rahalla ois saanu jo melkosen hyvän paketin.

Ellei sit haluaa soittaa ihan välttämättä cd-levyjä.
---


Mikserin ostin 70e joten rahaa on jäljellä vielä. Lisää saan odottamalla.

Tärkeintä mulle on se että voin olla hyvin luova sen kanssa mitä soitan. Teen siitä ns. "omaa".




Kaikki ylemmän hintaluokan kontrollerit on suunniteltu toimivan samanlaisesti..eli ne on sun välineet sen tietokoneohjelman käyttöön. Siksi kaikissa on samat toiminnot mitä ohjelmassakin. Tossa v7 on tio pyörivä jogwheel joka maksaa puolet tosta setistä, eli saisit varmasti halvemmalla toimivaa settiä.

Siksi valitsisin ensin ohjelman mitä tykkäis käyttää ja sen jälkeen siihen sopivan kontrollerin.

Lataappas nyt ihan ensiksi itelles tracktor demo NI sivuilta. Samanlainen varmaan löytyy myös seraton sivuilta.

Samaan hengenvetoon voisin sanoa että kannattaa skidisti olla varpaillaan numarkin "laadusta". Aikoinaan sen merkin logolla varustetut muovipömpelöt olivat kovinta kilohintaa markkinoilla, eikä laatu pilviä hiponut. Tosin laatu on voinut mennä eteenpäin vuosien varrella.

kiitellyimmät kontrollerit taitaa nyt olla:

-NI tracktor s4, 855e koko setti
- eks Otus, 700e kpl + mikseri+ softat
- a&h xone 4d, 1200e koko setti
- pioneer ddj-s1/t1, 1000-1200e

Lisää tietoa controllereista youtubepätkien avulla:

http://www.djtechtools.com/

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#26 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM
No toi s4 vaikutti aika upeelta :D Niin paljon mahollisuuksia tehdä sen musiikin kanssa jotain.

Latailen nyt sen demon ja katotaan mistä tykkään eniten.

Ja hrdkvr, kiitos että jaksat auttaa :)

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#27 • • hrdkvr KURGO

Replying to Numark Mixdeck:

No toi s4 vaikutti aika upeelta :D Niin paljon mahollisuuksia tehdä sen musiikin kanssa jotain.

Latailen nyt sen demon ja katotaan mistä tykkään eniten.

Ja hrdkvr, kiitos että jaksat auttaa :)



Ota huomioon siis se että s4 on vain kontrolleri tracktor pro 2 ohjelmaan. S4 on siitä kiva että siinä on kaikki samassa paketissa, mutta esim a&h ja pioneerillä on muistaakseni ihan samat setit siinä paketissaan.

Kyllä mä autan, sillä muutama kk sitten olin samassa tilanteessa.

Olin pattitilanteessa, kun vinyylille ei enään julkaistu kamaa ja cd pesi äen halunnut ostaa.

Mulla oli vinyyleissä kiinni aluksi tracktor scrach, mutta kun tuli ulkomaillemuuttopuuhat ja tilaesteet eteen niin ajattelin ottaa askeleen täysdigitaaliseksi dj:ksi.

Kun minä laitteita valitsin niin päädyin s4 koska se oli ja onkin hyvä setti. Itse en ole pioneeriä enkä a&h härveleitä kokeillut, mutta hyvää kuullut.

Ni oman kontrollrin kanssa on se etu, että ohjelmistoupgradet saa joko ilmaiseksi tai ainakin alennuksella (tai ainakin pron sai kakkoseksi ilmaiseksi).

Toinen hyvä juttu on se että s4 saa kiinni levysoittimen(tai cd soittimen) jos haluaa..pioneeriin ei ainakaan saa, a&h ei tietoa.

Ainoa napina on laitteen muovisuus. Napit ja faderit on kyllä laadukkaat, mutta odotellaan millo joku kulma alkaa hajoo, mutta sitä varten on sitten kotivakuutus :D

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • hrdkvr KURGO
ainiin ja yks pointti kamoja kattoessa on koko.
ei ainakaan meidän kämpässä ole kauheasti ylimäärästä tilaa, joten s4 oli ainut vaihtoehto mulle (mahtuu pöydän vetolaatikkoon).

En ole jaksanut tutustua pioneerin tai a&h kokoihin, mutta noi numarkin järkäleet ona ainakin koko pöydän vieviä settejä.

S4 on pienestä koosta huolimatta kyllä nakkisormelle tarpeeks tilaa työstää, kun turhia tiloja ei tarvii kiekkoa pyörittävälle sähkömoottorille.

No tulipas taas s4 myyntipuheet, mutta muista ei ole mulla kokemuksia. Saletisti pioneerin tai a&h omistajat osaavat kertoa jotain kivoja pointteja niiden laitteista, kun ovat kehuttuja kamoja myös.

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#29 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:


---
No toi s4 vaikutti aika upeelta :D Niin paljon mahollisuuksia tehdä sen musiikin kanssa jotain.

Latailen nyt sen demon ja katotaan mistä tykkään eniten.

Ja hrdkvr, kiitos että jaksat auttaa :)
---


Ota huomioon siis se että s4 on vain kontrolleri tracktor pro 2 ohjelmaan. S4 on siitä kiva että siinä on kaikki samassa paketissa, mutta esim a&h ja pioneerillä on muistaakseni ihan samat setit siinä paketissaan.

Kyllä mä autan, sillä muutama kk sitten olin samassa tilanteessa.

Olin pattitilanteessa, kun vinyylille ei enään julkaistu kamaa ja cd pesi äen halunnut ostaa.

Mulla oli vinyyleissä kiinni aluksi tracktor scrach, mutta kun tuli ulkomaillemuuttopuuhat ja tilaesteet eteen niin ajattelin ottaa askeleen täysdigitaaliseksi dj:ksi.

Kun minä laitteita valitsin niin päädyin s4 koska se oli ja onkin hyvä setti. Itse en ole pioneeriä enkä a&h härveleitä kokeillut, mutta hyvää kuullut.

Ni oman kontrollrin kanssa on se etu, että ohjelmistoupgradet saa joko ilmaiseksi tai ainakin alennuksella (tai ainakin pron sai kakkoseksi ilmaiseksi).

Toinen hyvä juttu on se että s4 saa kiinni levysoittimen(tai cd soittimen) jos haluaa..pioneeriin ei ainakaan saa, a&h ei tietoa.

Ainoa napina on laitteen muovisuus. Napit ja faderit on kyllä laadukkaat, mutta odotellaan millo joku kulma alkaa hajoo, mutta sitä varten on sitten kotivakuutus :D




Joo luin ton TechToolsin arvostelun kokonaan (ja pari Ean Golden videota :D).

Kallistun kyllä digitaaliselle puolelle.

Vois kuvitella hauskana jos joskus yhistäis S4 jonkun Cd soittimen kanssa. Ei sekään täysin mahdotonta mulle mut joutusin kyllä sen CD soittimen kanssa vähän aikaa venailla...

Hyvin puhuit kyl tosta s4 :p Jos en löydä jotain erittäin häiritsevää Traktorista niin se on varmaa että tuon hankin.

--
I am lightning, the rain transformed

Gabbersparadise

Posts: 372

#30 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM
Mitenköhän sen roudaaminen sitten onnistuis kun en omista kannettavaa :o?

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#31 • • hrdkvr KURGO
No mulla ei kyllä tule mileen yhtään huonoa sanaa tracktor pro 2 ohjelmasta (joka sisi tulee s4 mukana, pioneerin ja a&h mukana pitäis kans tulla joku tracktor mutta en mene vannomaan että pro 2, joka siis on uusi). Tosin siitä demosta ei saa kaikkea irti, kun joutuu hiirellä klikkailemaan :D

Seratoa on kyllä kans kehuttu, mutta se ei omaan silmään oikein näytä kivalta..en tiedä jotain -90 viboja tule harmaasta yksinkertaisesta leissistä.

Samat perustoiminnothan noissa tuppaa olemaan eli dekit, sample cut ja loopit (myös sample/loop dekit, tempo ja key lockit, equt, filsut ja muut efut, biisi kokoelma, auto analyysi ja beatgridit (joita joutuu kyllä säätää jälkikäteen joskus). Ei tule heti mieleen mitkä asiat erois näissä ohjelmissa.

Kontrollereissa on sit eroja..niinkuin varmaan katoit techtoolssin sivuilta kuinka reloopin vermeillä ei oikeen voi scrachää kun aikakoodit jogwheelissä on ihan päin näköstä, materiaali eroja, ergonomisia eroja (esim numarkeissa oli ne samplecue napit jogwheelin takana...auts ranteita varmaan sattuu päivän päätteeksi), sisäinen äänikortti voi olla halvemmissä ihan susi, paino, koko, liitännät...

Jos asut stadissa niin käy kattoo pari liikettä läpi, missä olis esillä jotain. Esim musafasu, dlx music..ja käy kattoo mikä tuntuu käteen parhaimmalta..tietty näitä ei varmaan kauheesti esillä ole

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#32 • • hrdkvr KURGO

Replying to Numark Mixdeck:

Mitenköhän sen roudaaminen sitten onnistuis kun en omista kannettavaa :o?



mihis meinasit roudailla?

Mulla se kököttää koneessa kiinni kotona..jos on menoja niin sit saan muijan kannettavan käyttöön, jossa tietty oma kopio traktor pro 2:sesta :D

Koneettomuus tulee sitten sun ongelmaksi kaikkien digitaalisten kanssa tai sit joudut ottaa pöntön mukaan :D

Toi oli tietty aika paha takapakki sun digitoitumiselle

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#33 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:


---
Mitenköhän sen roudaaminen sitten onnistuis kun en omista kannettavaa :o?
---


mihis meinasit roudailla?

Mulla se kököttää koneessa kiinni kotona..jos on menoja niin sit saan muijan kannettavan käyttöön, jossa tietty oma kopio traktor pro 2:sesta :D

Koneettomuus tulee sitten sun ongelmaksi kaikkien digitaalisten kanssa tai sit joudut ottaa pöntön mukaan :D

Toi oli tietty aika paha takapakki sun digitoitumiselle



No mulla on kavereita ja tuttuja jotka kyselee vieläkin että koska oon saanu laitteiston kasaa ja pääsen soittamaan. Kotona on mahtava pöytäkone jossa se olis suurimman osan ajasta.

Nyt tuli kyllä paha... Kyllä mä jostain voin läppärin hankkia. AINIIN! Kaverilla on joku läppäri mitä se ei käytä enää (toimii kyllä hyvin, ite kokeillu). Voisin kysellä jos se olis kiinnostunu myymään sitä polkuhinnalla....


Tää on niin perseestä kyllä mun tuloilla :D Enköhän mä keksi jotain

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#34 • • hrdkvr KURGO
se softa tarvii sit jonkun verran tehoja prossusta ja muistia mielellään sen 4gigaa että ihan paskalla koneella ei sit tee mitään.

Kiertotie vois olla se että asennat ohjelman kaveris koneelle enenn bileitä (vie ehkä 15min) ja dellaat sen pois settejen jälkeen. Biisit pidät sit ulkoisella kovolla. Traktor ohjelman kun saa asentaa kahdelle koneelle samanaikaisesti.

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#35 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:

se softa tarvii sit jonkun verran tehoja prossusta ja muistia mielellään sen 4gigaa että ihan paskalla koneella ei sit tee mitään.

Kiertotie vois olla se että asennat ohjelman kaveris koneelle enenn bileitä (vie ehkä 15min) ja dellaat sen pois settejen jälkeen. Biisit pidät sit ulkoisella kovolla. Traktor ohjelman kun saa asentaa kahdelle koneelle samanaikaisesti.



Sekin kävi mielessä :) Se läppärihän on aika tehokaskin.. Kaverilla vaan 2 läppäriä ja pöytäkone jonka edessä istuu niin vähä turhiks ne läppärit menee ;D

Eiks onnistuis pitää Traktoria+biisejä siinä kovolla? Vai voisko tila olla sit ongelma?

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#36 • • hrdkvr KURGO
no saahan ne toki siinäkin olla, mut sit et voi asentaa vaan ohjelmaa enään kolmannelle koneelle.
Ehkä voit ehdottaa kaverilles vaihtokauppaa...

läppäri sulle /ohjelman kopio sille

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#37 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:

no saahan ne toki siinäkin olla, mut sit et voi asentaa vaan ohjelmaa enään kolmannelle koneelle.
Ehkä voit ehdottaa kaverilles vaihtokauppaa...

läppäri sulle /ohjelman kopio sille



Totta. Tänään nään sen iltapäivällä niin otan asian esiin.

Nyt kun on se 700e ja lisää tulis vasta kahden viikon kuluttua (n. 400-500e lisää) niin nyt vaan kattelen että mistä saisin sit hankittua 'hyvällä' hinnalla.

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#38 • • hrdkvr KURGO

Replying to Numark Mixdeck:


---
no saahan ne toki siinäkin olla, mut sit et voi asentaa vaan ohjelmaa enään kolmannelle koneelle.
Ehkä voit ehdottaa kaverilles vaihtokauppaa...

läppäri sulle /ohjelman kopio sille
---


Totta. Tänään nään sen iltapäivällä niin otan asian esiin.

Nyt kun on se 700e ja lisää tulis vasta kahden viikon kuluttua (n. 400-500e lisää) niin nyt vaan kattelen että mistä saisin sit hankittua 'hyvällä' hinnalla.



No laitteethan kannattaa totutusti ostaa thomannilta:

http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=dj_soft_ja_hardware&oa=prd


Tähän syynä halvat hinnat, suomalainen palvelut, suomalaiset takuuhuollot (tietyillä tuotteilla) ja muutenkin hyväksi ja luotettavaksi todettu

--
-keep it hard-

Pete Input

Posts: 454

#39 • • Edited Pete Input Asiantuntija
Numarkin paska maine perustuu niiden "omiin" kamoihin, EI niinkään Serato ITCH-controllereihin, jotka ovat saaneet suitsutusta ympäri maailman (NS7, V7, NS6).
Myöskään noissa ITCH-controllereissa EI ole Hotcuet Jogwheelin "takana", vaan edessä.
Numarkilla ei ole myöskään kuin 1 "järkäle-controlleri" ja se on NS7. Kaikki muut on pienempiä ja kevyempiä.


Nyt kun mikseri on jo hankittu, niin laite-vaihtohdot vähenee huomattavasti (ellet sitten myy sitä mikseriä pois). Tuon mikserin kaveriksi melkein lähtisin katselemaan yksikkö-controllereita.
Tässä joitakin vaihtohtoja (Jogwheelillä ja ilman):

EKS Otus (Traktor)
Denon DN-SC2000 (Traktor)
Reloop Contour (Traktor)
Traktor X1 (Traktor)

Numark V7 (Serato ITCH)

--
Input Sessions

Gabbersparadise

Posts: 372

#40 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Numark Mixdeck:

Numarkin paska maine perustuu niiden "omiin" kamoihin, EI niinkään Serato ITCH-controllereihin, jotka ovat saaneet suitsutusta ympäri maailman (NS7, V7, NS6).
Myöskään noissa ITCH-controllereissa EI ole Hotcuet Jogwheelin "takana", vaan edessä.
Numarkilla ei ole myöskään kuin 1 "järkäle-controlleri" ja se on NS7. Kaikki muut on pienempiä ja kevyempiä.


Nyt kun mikseri on jo hankittu, niin laite-vaihtohdot vähenee huomattavasti (ellet sitten myy sitä mikseriä pois). Tuon mikserin kaveriksi melkein lähtisin katselemaan yksikkö-controllereita.
Tässä joitakin vaihtohtoja (Jogwheelillä ja ilman):

EKS Otus (Traktor)
Denon DN-SC2000 (Traktor)
Reloop Contour (Traktor)
Traktor X1 (Traktor)

Numark V7 (Serato ITCH)



No sille Behringerille tulee käyttöä kyllä, vaikka nyt jos S4 ostaisin. Ja tota on kuullu kans Numarkista :p

Kattelen kun talous sallii niin Behringerille jonkun kumppanin. Käyttöä sille tulee esim nyt kun ei ole vielä tarpeeksi rahaa muuhun.

Kiitokset vaihtoehdoista^^

--
I am lightning, the rain transformed