DJ-kuulokkeet satasella?

64 posts, 4 pages, 32,085 views

Jam0

Posts: 23

#1 • • Jam0
Pitäisi uudet DJ-kuulokkeet hommata 100 euron budjetilla. Varmaankin Thomann.de:stä järkevin tehdä tilaus. Itse olen katsellut Sony MDR-V700DJ (95,-), Sennheiser HD 25 SP II (89,-) tai sitten Sony MDR-V500DJ (68,-). Myöhemmin tulee hyvin todennäköisesti sitten soiteltua myös baareissa, joten sellaisenkiin pitäisi kuulokkeiden soveltua. Mitäs te suosittelette noista kolmesta, vai löytyykö 100 euron budjetilla muita malleja, joita kannattaa harkita?
remotion

Posts: 5,283

#2 • • remotion nostatus guru
700 tai 25. Tuo 500 taitaa olla hitusen rimpulampi malli.

Kannattaa testata kummat sopivat sun päähän paremmin ja kannattaa myös kuunnella.
Molempia luureja käyttää lukematon määrä huippu djtäkin.
kajis

Posts: 345

#3 • • kajis
Stanton DJ Pro 2000 tai 3000. Kestävät ja eristää perkeleen hyvin luurien ulkopuolista saundia. Basso ei mikään paras ainakaan 2000:issa mutta saundi on terävä ja luureissa ovela mono-stereo vipu. 2000:set maksaa myös vaan sen ~70€ kun taas 3000:set ~100€ pintaan.
Jam0

Posts: 23

#4 • • Edited Jam0
Oorrait, kiitos erittäin nopeasta vastauksesta!

Ongelma on vain siinä, ettei taida pahemmin olla paikkoja missä noita pääsis sovittamaan. Valinta siis kohdistunee noiden kahden välille. Jostain tulin lukeneeksi vain, ettei tuo 25 SP II olisi niin hyvä baarisoittelussa. Huom siis tuo malli ei ole sama kuin HD 25, jotka maksavat reilusti yli 150 euron. Jos 700:ia käyttävät monet huippu-dj:tkin, niin luulisi ettei kovin pahasti mene metsään jos nuo ostaa. Ainut vain, että mennään sitten jo budjetin rajamaille ja vähän ylikin kun postimaksut tulevat päälle.

Noita Stantoneita en ole edes huomioinut. Ovat siis myös hyviä? Ei vain löydy thomann.de:stä noita.
Unik

Posts: 4,117

#5 • • Unik
Itselläni Sony MDR-V700DJ ja mielestäni erittäin hyvät luurit ja varsinkin jos niiden hinta on tullut alaspäin ja ne tosiaan saa tohon hintaan. Tullut kokeiltua vuosien aikana about kaikkia eri luureja ja noi Sonyt kyl sopii parhaiten mulle. Sony MDR-V500DJ hankintaa en suosittele eli eivät mielestäni sovellu dj-käyttöön kauhean hyvin. Sennheiser tekee hyviä ja laadukkaita luureja kyllä mut itselleni ne ei sovellu.
Jam0

Posts: 23

#6 • • Jam0
Juu, jos tosiaan mitään erityisiä heikkouksia noista ei löydy niin voisihan noita sitten harkita, vaikka meneekin vähän budjetin yli. Ei varmasti sitten tarvitse hommata baarikäyttöön uusia, jos nuo ostan ja aluksi soittelenkin vain kotona..?

Tossahan nuo ovat thomann.de:ssä 95 euron hintaan:
http://www.thomann.de/fi/sony_mdrv700dj.htm
Jam0

Posts: 23

#9 • • Edited Jam0
Jännä tuo hinnoittelu homma, kun ei aina tiedä mihin uskoa :) 8 euroa lisää ja vie Sonya mennen tullen... Pitäisiköhän tuohon sitten uskoa. Noita 700:a käyttää ilmeisesti siis myös jotkin huippu-dj:tkin. Voisi kuvitella että jos kehuja tulee näin laajalla rintamalla monesta eri noin samanhintaisesta mallista, on myös paljon käyttäjästä kiinni mitä kuulokkeissa arvostaa. Ei varmasti kovin pahasti voi mennä metsää ostaa sitten kummat tahansa. Toki noista 280:sta voisi olla ihan kiva kuulla myös muilta kokemuksia, että ovatko oikeasti niin paljon noita 700:ia paremmat?

muoks. noi Stantonin 2000:t eivät kyllä ole hinnalla pilatut....Ja vielä Suomesta saa. Jostain luin vaan noista että ovat hieman "muovisen" oloiset, mutta jos Tiestokin noita käyttää niin varmasti perusrafloissakin homma toimii samalla tavalla sitten :)
mza

Posts: 2,954

#10 • • Edited mza Erikoismies erikoistehtävässä

Replying to DJ-kuulokkeet satasella?:

Toki noista 280:sta voisi olla ihan kiva kuulla myös muilta kokemuksia, että ovatko oikeasti niin paljon noita 700:ia paremmat?



No tarkennetaan sen verran et 700:iakin kokeilleena niin on todettava et paljon jämerämmän oloiset noi 280:set, mut toisaalta kevyemmät ja äänenlaadultaan paremmat.
Muutenhan noi on hyvin saman tyyliset...

...niin ja 280PROthan on Thomannilla tarjouksessa normisti aika paljon kalliimmat.

...ja baarisoittoon jos tulevat niin mainittakoon vielä yks etu noiden puolesta että ne sulkevat ulkopuoliset äänet todella hyvin pois -32dB tai jotain sinne päin.

Saisinkohan mä seuraavat luurit sennheiserilta ilmaseks kun niin rupesin niiden tuotteita mainostaan *nauru*
djmicu

Posts: 46

#11 • • djmicu
senkkujen 280pro on todellakinolleet kestävät,joskus 2003 ostettu ja edelleen pelittää eikä o "nahkatkaan"repeilleet ja baarissa olleet koko ikänsä,myös sonyn mdrv500 olleet hyvät,tosin tulppien kans turhan matalat kupit
Jil

Posts: 682

#12 • • Jil
Edelleenkin (varmasti moneen kertaan toistettu, MUTTA).. Satsaa se toinen satanen ja osta ne HD 25:t.. Ainakaan et tule jälkikäteen katumaan. *pus*
mza

Posts: 2,954

#14 • • mza Erikoismies erikoistehtävässä
Sen verran on pakko puuttua tuohon 25-tuputukseen et helvetin hyvät luurit jos vain istuu soittotyyliin ja päähän *vink*
Jam0

Posts: 23

#15 • • Jam0
Budjetti 100e, joten ei kyllä nyt toista satasta voi laittaa tosta vaan lisää :) Kai sitä vähän halvemmillakin pärjää.
akir0

Posts: 2,554

#16 • • akir0 idleRPG champion 2009
Varmaan kannattais käydä jonkun luona kokeilemassa kaikkia sopivia vaihtoehtoja ja tehdä sitten päätös. Itse olen aina senkkuja vihannut kun ehdin noihin Sonyn 700:iin tottua. Niiden ainut ongelma on nähdäkseni se, että lähes kaikilta ne on alkaneet kuulokkeiden kiinnityksestä halkeilemaan enemmän tai vähemmän. Mutta omaan päähän istuvat vähintäänkin loistavasti ja äänenpainetta noista löytyy riittävästi, että kovemmassakin metelissä pystyy hyvin soittamaan.
villelope

Posts: 2,846

#17 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Soitin pitkään Sennheiserin HD-25, mutta uusia luureja ostaessa Sony MDR-7506 pyyhki Sennheisereilla pöytää mennen tullen.

Taajuusvaste on suora, ei mitään epäluonnollisia boosteja (vrt. esmes MDR-700, joka on aika omaan makuun melko kumeasoundinen). Kuuloke on suljettu, joten se soveltuu erinomaisesti keikkakäyttöön, vaikka luurit ovatkin pohjimmiltaan studioluurit.

Ko. luureilla oon keikkaillut ja tehnyt musaa muistaakseni vuodesta 2004. Mekaaniset osat eivät ole menneet miksikään, ja pehmusteet ovat lähellä originaalikuntoa, mitä nyt käytöstä tullutta kulumaa on pehmusteissa.

Kun oon antanut parin muun DJ:n soittaa kyseisillä luureilla on lopputulos ollut melko nopea tilaus T-kaupan puolelle.

Sen verran hyvät luurit on kyseessä, että suosittelen niitä todella lämpimästi - samalla kun suosittelen säästämään vielä sen puuttuvan kaksikymppisen ennen muihin luureihin päätymistä.
_Dj_Street_

Posts: 1,506

#18 • • _Dj_Street_ Spacehouse Resident

Replying to DJ-kuulokkeet satasella?:

Soitin pitkään Sennheiserin HD-25, mutta uusia luureja ostaessa Sony MDR-7506 pyyhki Sennheisereilla pöytää mennen tullen.

Taajuusvaste on suora, ei mitään epäluonnollisia boosteja (vrt. esmes MDR-700, joka on aika omaan makuun melko kumeasoundinen). Kuuloke on suljettu, joten se soveltuu erinomaisesti keikkakäyttöön, vaikka luurit ovatkin pohjimmiltaan studioluurit.

Ko. luureilla oon keikkaillut ja tehnyt musaa muistaakseni vuodesta 2004. Mekaaniset osat eivät ole menneet miksikään, ja pehmusteet ovat lähellä originaalikuntoa, mitä nyt käytöstä tullutta kulumaa on pehmusteissa.

Kun oon antanut parin muun DJ:n soittaa kyseisillä luureilla on lopputulos ollut melko nopea tilaus T-kaupan puolelle.

Sen verran hyvät luurit on kyseessä, että suosittelen niitä todella lämpimästi - samalla kun suosittelen säästämään vielä sen puuttuvan kaksikymppisen ennen muihin luureihin päätymistä.




pakko todentaa, itselläni koht toista vuotta samay luurit keikka käytössä enkä vaihtais mihinkään muuhun :)
Unik

Posts: 4,117

#19 • • Unik

Replying to DJ-kuulokkeet satasella?:

Sen verran on pakko puuttua tuohon 25-tuputukseen et helvetin hyvät luurit jos vain istuu soittotyyliin ja päähän *vink*


Totta,
Itse omistan myös kyseiset luurit mut soittokäytössä eivät sovi mulle. Stantonin luureja kans tullut testattua ja jotenkin tuntuvat aika leluilta ja muovisen heppoisilta eli en tykännyt. Senkkujen HD-280 PRO kans tuttu ja tuntuivat jotenkin kömpelöiltä ja helposti hajoavilta.
Seuraavan kerran kun itselläni on aika ostaa uudet luurit niin ostan: PIONEER HDJ-2000
http://www.thomann.de/fi/pioneer_hdj2000.htm
Tuli mieleen et yhdet ihan pätevät luurit ottaen huomioon kuinka edulliset ovat on:
THE T.BONE TDJ-1000 eli noi maksaa 25€
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_tdj1000.htm
T3k

Posts: 1,221

#20 • • T3k semmonen
toi on kyl iha selkee makuasia keissi jos vertaa hd-25 vs. mdr-v700..
Itellä oli aluksi useemman vuoden 700:t. No niistä yllättäen anto nivelet periksi ja kehujen perusteella tilasin sit hd-25:t.

Itellä niin sanotusti maailma kirkastu noiden hd-25:sten myötä :D

takasi en vaihtasi.

eli suomeksi : omalle korvalle jotenkin mukavampi ja tarkempi soundi. paljo paremmin alko osua biitti kohillee noiden kanssa. (selkee hifistin kommentti :P )

ja senkut ainakin omaan päähän istuu paljo mukavammin. Mut seki voi olla vaan mun meloonin ominaisuus.

jos vaa siis mahdollista, kannattaa noi testata ja verrata itse siis ensin :)