Logic 8

49 posts, 3 pages, 9,512 views

Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Just huomasin saman. Julkastu tänään :hearts:
Avatar
#3 • • R24 Guest
LP7 maksaa 999 dolsua ja L8 499. Joko tiputtivat hintaa rajusti tai sitten LP8 on vaan uus versio garagebandista.
Avatar
#4 • • MikkiHiiri Guest
Lukasepa L8 manuskaa niin unohdat tuon Garageband epäilyn samantien :)
http://manuals.info.apple.com/en/Logic_Pro_8_User_Manual.pdf

Lueskelen ite just kuola valuen. Käyttöliittymä on näköjään vedetty täysin uusiks ja Applen tyyliin. Nyt se sit on sellainen, kun sen pitääkin olla ja paremmaks ei enää oikein voi saada. Median selaaminen kovalevyltä on toisesta galaksista. Aiemmin kaivatut arrangen editoinnitkin löytyy nyt. Jatkanpa lukemista.

Nyt näyttää Apple hyvältä, todella hyvältä...

edit: tarkennusta vielä käyttöliittymään, että vanhat screensetit ja muut jutut on näköjään edelleen mukana, uus käyttöliittymä on lisänä.

Näköjään nyt onnistuu myös 3rd party efektiplugarien käyttö hajautetulla laskennalla. 3rd party synat ei toimi
Avatar
#5 • • R24 Guest
Aluksi ärsytti vaan se et on maksnu logiceista sen n.1400e ja nyt pitäis pulittaa vielä 200e päälle et voi laittaa sen täysin arvonsa menettäneen dongelin keräämään pölyä. Hyvää tietenkin on että enää ei tartte Xskeytä ja niinpä ei myöskään tarvii maksaa päivityksestä kun sen saa hyvällä omalla tunnolla waretettua :D

Hyvältä vaikuttaa muuten mutta vihaan täydestä sydämmestä yhden ikkunan käyttöliittymää. Se on Ableton Liven ainoa major miinus ja tekee esim. Soundtrakista käyttökelvottoman. Tosin uusin Soundtrack on bugisin ohjelma mitä olen ikinä käyttänyt ja snadi kutku on että L8 eka versio on vähintään yhtä buginen.

Apple tulee haukkaamaan ison osan PT LE käyttäjistä ja varmaan muidenkin sekkareiden käyttäjistä halvalla hinnalla ja vapaamielisellä suhtautumisella warettamiseen. Luulenkin että L8 ei ole tarkoittu tuottamaan applelle mitään vaan että sillä saadaan myytyä Mäkkejä. Vähän niinkuin iTunes shopilla myydään iPodeja.
Avatar
#6 • • MikkiHiiri Guest
Onhan tossa se vanhakin käyttöliittymä, tai kaikki siis myös erillisissä ikkunoissa, paitsi transport bar ja ilmeisesti audio bin(?). Itse pidän tuota kyllä hyvänä uudistuksena. Turhat ja pakolliset hiirenklikkailut ikkunoita aktivoidessa vähenee 90% vähintään eikä kokoajan tartte avata ja sulkea editoreja. Ja browserien implaaminen arrangeen on loistava lisä. Uusi käyttöliittymä on nyt myös natiivi OSX, eikä tyyliin liimattuja grafiikkapaloja 90-luvulta uuden käyttiksen ikkunoiden raamien sisälle, eli varmaan grafiikatkin toimii vitusti paremmin nyt kuin OSX:n Logiceissa koskaan.

Tuo Soundtrack Pro 2 juttu on vähän ristiriitainen, sen mitä oon ite käyttänyt se ei oo kaatunut kertaakaan :) Monilla taas bugittanut iloisesti. Jossain vaiheessa huhu kierti, että Logicin julkaisu viivästyminen johtuu just siitä, että se hiotaan mahd hyväks. Ei tietenkään niiltä bugeilta voi välttyä aluksi, kun porukoiden kokoonpanot vaihtelee suuresti ja kaikilla softa toimii hieman eri tavalla. Nopeasti niitä varmasti korjataan kyllä. Logic 7 kun tuli pihalle, se oli täys katastrofi, vastaavaa en usko nyt tapahtuvan. Saispa jo tilattua... :)

Niin samaa mieltä tosta että Logic 8 varmaan kerää paljon lisää Maciin switchaajia. Kynnys siirtyä on huomattavasti alempi, kun Logicinkin voi warettaa netistä niinkuin ennenvanhaan :)

Toisaalta tossa XSkeyssä on just se oma viehätyksensä, kun sitä ei ollu pystytty aiemmin kräkkäämään osx:lle. Saatana :D

Katotaan meneekö montaa päivää, kun torrentti on jaossa
Avatar
#7 • • sauce Guest
Mahtavaa, että hinta tippusisi, nyt pystyn vaihtamaan töihin puhumani Reasonin Logikkiin! Eipä ihquu!
Avatar
#8 • • mero Guest
Koskeekohan toi 299 maksava päivityspaketti expressistä seiskaversiota, vai tota uutta kasia? Storessa ei oo eritelty versionumeroita...
Avatar
#9 • • R24 Guest

Tuo Soundtrack Pro 2 juttu on vähän ristiriitainen, sen mitä oon ite käyttänyt se ei oo kaatunut kertaakaan :) Monilla taas bugittanut iloisesti.



Mä jouduin duunissa käyttämään paripäivää Soundtrackia kun olin kadottanut xskeyn. Bugit liittyi pääosin bounsaamiseen joka oli aika arpapeliä. Yleensä sanoi ettei voi bounsaa kun fileä ei löydy (?) ei vaan sanonu et mikä file ja ei tietenkään mikään puuttunu. Sit jos suostu bounssaa niin file oli tyhjä. Syy oli siinä että master kanava oli menny issekseen mykäksi. Parin boottailun jälkeen se taas toimi yhden kerran ja sit taas pari-kolme boottausta et alko toimii. Koneena oli vaatimaton G5 Quadi 4gb muistilla ja Sountrack tahmasi ihan urpona jo yhdellä (1) raidalla. Vastaavaa kokemusta ei ole mistään softasta.

Kaikki yhdessä näytössä on jees jos on läppäri tai yksi näyttö, mutta kun on tottunut kahteen näyttöön, niin paluuta ei ole. Jos tossa saa vanhan systeemin myös niin ei siinä sit mitään.

Viimeviikolla ois vielä saanu dongelin myytyä 500e :D
Avatar
#10 • • Loopy Guest
Kyllähän tämä oli varsin hilpeä yllätys, etenkin hinnan puolesta. Ei voi käisttää miten Apple puolitti hinnan ja vähän päälle. Nyt odotellaan kuumeisesti mikä euroopan hinta tulee olemaan.

Forexin kurssin mukaan $499 ~ 366e joka olisi kyllä jo melkoisen halpa paketti. Toivottavasti hinta on kuitenkin (reilusti) alle 500 euroa.

Mac-käyttäjänä ja tuottamista harrastavana mulla ei ole enää yhtään tekosyytä olla ostamatta Logicia. Rahakin on vain hidaste. :D

Näköjään nyt onnistuu myös 3rd party efektiplugarien käyttö hajautetulla laskennalla. 3rd party synat ei toimi


Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?


Ja manuskan kimppuun samantien.
Avatar
#11 • • MikkiHiiri Guest

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?



Tarkoittaa sitä, että voit kytkeä verkkoon Maceja ja käyttää niiden tehoja Logicissa prosessoimaan efektiplugareita, DSP-korttien tapaan. Ennen onnistui vain Logicin omilla plugeilla (synat+efektit), nyt onnistuu kolmannen osapuolen AU-efekteilläkin, mikäli tuki toiminnolle löytyy. Kolmannen osapuolen AU-instrumentit ei vielä toimi.
Avatar
#12 • • R24 Guest
NODE tuki on kyllä asiallinen. HImaankin oon hankkimassa macminiä digiboxiksi ja sen saa näppärästi gigalanilla rouskuttamaan plugareita. Studiollakin kun päivitetään Mac Prohon, niin "vanhaa" G5 konetta ei kannata myydä vaan jättää se nodeksi. Wavesin SSL plugarit imee tehoa ihan älyttömästi.
Avatar
#13 • • Loopy Guest
Helmeähän tässä on se, että nyt Logicin voi laittaa toimimaan samanaikaisesti sekä pöytäkoneessa ja läppärissä.

MacBookissa oleva 2,0GHz Core2Duo prossu antaa varmasti mukavasti laskentatehoa lisää, kunhan sais ekaksi vaan:
a) pöytäkoneen hommattua.
b) Logicin ostettua.

Jossain välissä pitäis ostaa DJM-800:kin vielä. Huhhuijaa, säästökuuri alkakoon.
Avatar
#14 • • sauce Guest
Kellään mitään hajua koska tulee tälläpuolen merta myyntiin?
Avatar
#15 • • Loopy Guest

Kellään mitään hajua koska tulee tälläpuolen merta myyntiin?


Brittien Applestoressa on jo. £319.

Forexin kurssin mukaan tuo on noin 475e, kun taasen dollareista käännettynä tuo on 366e.

Ans kattoo mihin kohtaan eurohinta asettuu.
Avatar
#16 • • J-P Guest

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?



Tarkoittaa sitä, että voit kytkeä verkkoon Maceja ja käyttää niiden tehoja Logicissa prosessoimaan efektiplugareita, DSP-korttien tapaan.



cubasessahan on ollut jonkinmoinen tuommoinen toiminto... ei oo vaan päässyt kokeilemaan (olishan se kätsyä että toinen kone käyttäis soittimia ja toinen sit miksaukseen/effuhin). tai no. :)
Avatar
#17 • • Edited Samuli Guest
Toi dongle on kyl helvetistä LP 7:ssa, varsinkin ku käyttää MBP:tä. Hieman vaan pelottaa toi uus käyttis ku tullu Logic tutuksi vasta vajaan vuoden ajan.. Aluks arvelutti hieman et onks tää todellisuudessa joku downgrade ton hinnan perusteella. No, pitää venailla käyttäjien kommentteja. Tod.näk ostoslistalla joka tapauksessa..
Avatar
#18 • • MikkiHiiri Guest
Noniin löytyy Apple Storesta:

Studio 479,-
Upgrade from Express 299,-
Upgrade from Pro/jne 199,-
Avatar
#19 • • serotonot Guest
Voi paska. Joutuukohan sitä nyt tietokoneen lisäks ostamaan mäkin :(
Avatar
#20 • • Miika Kuisma Guest

Tuo Soundtrack Pro 2 juttu on vähän ristiriitainen, sen mitä oon ite käyttänyt se ei oo kaatunut kertaakaan :) Monilla taas bugittanut iloisesti.



Mä jouduin duunissa käyttämään paripäivää Soundtrackia kun olin kadottanut xskeyn. Bugit liittyi pääosin bounsaamiseen joka oli aika arpapeliä.


Oon huomannut että jos käyttää 3rd party plugareita niin se bounce kaataa softan melkein aina, mutta jos käyttää esim niitä logicin plugareita niin ei ole kaatunut koskaan. Bugeistaan huolimatta toi ST2 on imo kuitenkin kevyesti paras editori mitä olen macillä käyttänyt ja kuuluukin loogisemmin osaksi Logicia kuin final cuttia?

Jos venais sitä 8.0.2 updatea ja sit menis ostoksille :happyroll:

PS. Minkähän takia se XSKey on dumpattu? Varmaan paras kopiosuojaus ikinä, luulis että kelpais.. vai onko piratismi kuitenkin toivottavaa jotta koneita menis enemmän?