Musiikintekijät: MP3, OGG, ja WMA-tagit!

24 posts, 2 pages, 5,486 views

Avatar
#1 • • tniemi Guest
Hyvät musiikintekijät! Haluan esittää teille pyynnön.

Kun laitatte verkkoon musiikkitiedoston, niin täyttäkää sen tietokentät! Vaikka kyseessä olisi kuinka pieni ja vähäpätöinen MP3 tahansa. Vaikka kyseessä olisi pelkkä sample tai muu surkea räipe.

Tämä on väärä kohta olla nöyrä tai humoristinen.

Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta, kun joku löytää kovalevyltään "download.mp3"-nimisen kappaleen, joka kuulostaa juuri tänään järisyttävän hyvältä, mutta jonka tekijästä tai esittäjästä ei ole enää neljän vuoden jälkeen mitään tietoa. Vaikka kuinka haluaisi kuunnella lisää kyseistä kaveria, niin se on mahdotonta.

Osaaminen ei ole ongelma, koska te olette nerokkaita. :)

Musiikkitiedostojen kenttiä voi muokata WinAmpin avulla. Tai jos ette ole WinAmpin käyttäjiä, niin ladatkaa joku ilmainen ohjelma jonka avulla homma hoituu, kuten http://www.dcs.shef.ac.uk/~mikem/development/mp3taged.html. (Pieni ja yksinkertainen, ei vaadi asennusta.)

Tarkistakaa omat verkossa olevat kappaleenne jo tänään (kuulitko, Näköradiomies!) ja lisätkää niihin tagitiedot, jos ne puuttuvat.

Jos kyseinen raita on nykyisin niin häpeällinen ettette haluaisi liittää siihen omaa nimeänne, niin a) mitä se tekee verkossa? b) lisätkää tietonne joka tapauksessa, ja kirjoittakaa kommenttikenttään, että kyseinen raita on täyttä sontaa. Jälleen, nöyryys ei tässä kohtaa kannata.

Tärkeää on nimenomaan yhteystieto, nimimerkki, jokin, jonka avulla teitä voi neljän vuoden jälkeenkin metsästää. Muuten sitä tärkeää sähköpostia tai palautetta ei koskaan tule.

Kiitän.

Terveisin pelkkä kuuntelija,
Tero Niemi
Avatar
#2 • • pie Guest
Täysin samaa mieltä ja samaa pätee biisien lisäksi demo mixeihin.
Avatar
#3 • • Taedium Guest
Erittäin hyvä pyyntö!
Avatar
#4 • • tumpsi Guest
joo, sama pyöriny itelläki mieles.
BARRIKAADEILLE! :)
Avatar
#5 • • crc Guest
pah.. teknon naamattomuus/nimettömyys kunniaan!

sen lisäks hävetkää kaikki jotka julkasette omalla koko nimellä teknoa!
teil on tylsät nimet ... tango depressive :(
Avatar
#6 • • drS Guest
kunhan ette tagita bussipysäkkejä yms!
Avatar
#7 • • J Raninen Guest

pah.. teknon naamattomuus kunniaan!


Höh? Aina pitää olla kunnon naamat, kun tekno soi jossain.
Avatar
#8 • • Taedium Guest
[ot]

Höh? Aina pitää olla kunnon naamat, kun tekno soi jossain.

Mutta onko tekno poikalapsimusaa, teknologiamusaa vai keinotekoista musaa?

[/ot]
Avatar
#9 • • sektori Guest

pah.. teknon naamattomuus/nimettömyys kunniaan!

sen lisäks hävetkää kaikki jotka julkasette omalla koko nimellä teknoa!
teil on tylsät nimet ... tango depressive :(




miksi sulla sitte on tuo sun pärstä tossa avatarissa? :D
Avatar
#10 • • master bator Guest
No niin, no joo. Ihan hyvä ajatus sinänsä, mutta kaikki eivät ole niin järjestelmällisiä, että jaksaisivat moista tehdä, enkä usko, että tällainen topic muuttaisi asiaa mihinkään suuntaan. Mua ei ainakaan juuri häiritse surkeasti nimetyt tiedostot. Jos se ei mun mielestä ole tarpeeksi informatiivinen, muutan tiedoston nimen/kuvauksen itse.

Jos ne tägit pitää olla niin pilkulleen kohdillaan, eikä ole edes suuri vaiva laittaa niitä kohdilleen, niin miksi lataaja itse ei voi muuttaa niitä, jos ei sellaisenaan miellytä?
Avatar
#11 • • De Souza Guest

Jos ne tägit pitää olla niin pilkulleen kohdillaan, eikä ole edes suuri vaiva laittaa niitä kohdilleen, niin miksi lataaja itse ei voi muuttaa niitä, jos ei sellaisenaan miellytä?



Eikai siellä tagissa nyt ihan kaikkea infoa tarvitse olla. Tässä nyt haettiin sitä, että tiedoston nimessä ja/tai tagissa olisi joku tunniste, jolla tekijän löytää tiedoston vaellettua bittiavaruudessa satojen imuttajien kautta. Jos tiedostoa ei ole ladattu sen alkuperäisestä lähteestä ja tiedoston nimi on "untitled.mp3" eikä tagissa ole mitään tietoja, vitutus on sanoinkuvaamaton jos haluaisi kuulla lisää tekijän tuotoksia.
Avatar
#12 • • crc Guest
no laittakaa ite! .. eikä se pieni mystiikka ja epätietoisuus oo koskaan pahasta
Avatar
#13 • • putteh Guest
Ikävän paljon tosiaan noita promo.mp3 -tyylisiä tiedostoja ilman tageja. Ei luulisi olevan niin iso juttu kirjoittaa niihin artisti- ja title-kohtiin jotain :)
Avatar
#14 • • xybo Guest
Itse tuohan aina kaikki tagit mp3:sista ja vastaavista, koska ei voi vaatia, että kaikki osaisi laittaa ne samalla lailla kuitenkaan. Mutta nimeeminen on oleellisempaa. Ja sen joutuukin usein tekemään itse.
Avatar
#15 • • OSC8 Guest


Kun laitatte verkkoon musiikkitiedoston, niin täyttäkää sen tietokentät!



Support!!!
Avatar
#16 • • J-P Guest
Tai kun lataat sen "download.mp3" tiedoston, niin tallenna se suoraan nimellä "artisti_biisi_mahdollinenlafka.mp3" ?

Ei vois kuvitella olevan niin vaikeaa? ;)
JA ei, ei se tagien laittaminen ole sen vaikeampaa, mutta "se siivoo ketä haittaa" :D
Avatar
#17 • • Taedium Guest

Tai kun lataat sen "download.mp3" tiedoston, niin tallenna se suoraan nimellä "artisti_biisi_mahdollinenlafka.mp3" ?

Ei vois kuvitella olevan niin vaikeaa? ;)



vs

Tässä nyt haettiin sitä, että tiedoston nimessä ja/tai tagissa olisi joku tunniste, jolla tekijän löytää tiedoston vaellettua bittiavaruudessa satojen imuttajien kautta. Jos tiedostoa ei ole ladattu sen alkuperäisestä lähteestä

Avatar
#18 • • _U Guest
Tää on kyl loistava pyyntö, support
Avatar
#19 • • näköradiomies Guest
paskat.
Avatar
#20 • • sonni Guest
tags for fags. tarvii vähemmän hävetä tekojaan kun ei ole seurantakoodeja :F