Electribe ESX-1 ihmetyksiä..

12 posts, 1 page, 2,303 views

Avatar
#1 • • crc Guest
ostin tossa viime viikolla uuden electriben ESX-1 samplerin, ja käynnistäessä heräs suuri ihmetys kun laite tuntuu suhisevan aika huolella. jos volumepotikka on yli puolenvälin, on taustakohinaa melkoisesti (tosin niin on volkkaakin siinävaiheessa). jos siinä biisi rullaa, kohina hukkuu kyllä täysin taustalle, eikä sinäänsä oo haittana. lähinnä samplaillessa ja editodessa.

ainiin ja masiina on viel haalean pinkin värinen. dlx musicin myyjä sano et se on uudempi malli ku se tavallinen punanen, mutta epäilen että se rokkarin näkönen myyjä ei tainnu tietää mistä puhu. eiköhän siellä korgin sivuillakin ois ollu punaset vaihettu vaaleampiin jos asia näin olis.

muuten vekotin kyllä toimii moitteettomasti, mutta kohina kyllä askaruttaa :P

ps. putket ei vaikuta kohinaan millään tavalla
Cutoff

Posts: 14

#2 • • Cutoff
osittain offtopic:

tuskin ne putket siellä mitenkään siihen ääneen vaikuttaa millään tavalla. varmaan sama juttu kuin behringerin putkien kanssa (näyttää hyvältä kun hehkuu)
Avatar
#3 • • crc Guest

osittain offtopic:

tuskin ne putket siellä mitenkään siihen ääneen vaikuttaa millään tavalla. varmaan sama juttu kuin behringerin putkien kanssa (näyttää hyvältä kun hehkuu)



kyllä niitten läpi ajettuna saa vähä boollssia soundiin, et ei ne ihan pelkästään ulkonäön takia siinä ole
Avatar
#4 • • stak_etop Guest
Sen kuuluukin suhista käynnistettäessä, pidä laitetta päällä pari tuntia ja suhina on sen jälkeen kadonnut. Manuaalissakin oli maininta tuosta ilmiöstä ja se kuuluu asiaan: putket vaativat tietyn ajan lämmetäkseen.

Pinkistä esx-1:stä en ole kuullutkaan.

Täytyy vielä todeta tähän että on aivan killeri laite.
Avatar
#5 • • crc Guest

Sen kuuluukin suhista käynnistettäessä, pidä laitetta päällä pari tuntia ja suhina on sen jälkeen kadonnut. Manuaalissakin oli maininta tuosta ilmiöstä ja se kuuluu asiaan: putket vaativat tietyn ajan lämmetäkseen.



manuskassa puhutaan kyl minuuteista, ei tunneista, mut pitää kokeilla
Avatar
#6 • • stak_etop Guest
Juu, voi olla että suhina lähteekin jo muutamassa minuutissa. Itse kuitenkin olen havainnut äänen olevan "hiljaista puuroa" ainakin ekan puolituntisen käynnistyksestä, sekä kanavien väliset volumetasot eivät ole balanssissa ennen kuin putket ovat lämminneet kunnolla. Sen jälkeen ääni onkin paljon kovempaa ja puhtaampaa mitä heti käynnistyksen jälkeen.
Avatar
#7 • • crc Guest
ei toi suhina tosta mihkään katoo vaik kui pitää päällä :(
Avatar
#8 • • whuf. Guest

ei toi suhina tosta mihkään katoo vaik kui pitää päällä :(



Millä tasoilla toi suhina ilmenee? Kuinka paljon alempana kun rec leveli? -90db? -40db? Vaikuttaako volume potikan vääntö alaspäin asiaan?

Jos laite puskee volanuppi kaakossa enemmän ääntä ulos kun äänikortti/mikseri/tms laite jolla nauhotetaan ottaa vastaan ilman punasia valoja ja säröö ja volanupin vääntö alaspäin vaikuttaa myös suhinaan niin suosittelisin vääntään volaa alas :)
Näin olen itse tehnyt.. eri laitteilla tosin.


Alle -70db kohinat alkaa oleen niin mitättömiä miksauksessa että niistä ei kannata välittää. Niin ja instrumentin sisäinen vola(digitaalinen) kannattaa pitää suurimmassa säröttömässä arvossaan digitaalisten kohinoiden ja virheiden välttämiseksi, vaikka tuskin tuo sitä on.
Avatar
#9 • • crc Guest
en mä desibeleist tiiä tai perusta, mut suhisee silti ehdottomasti eniten mitä audiogearia oon käyttäny.. jopa tuo vanha analogi ei pääse edes lähelle (ellei väännä noise potikkaa :) .. jos tolla yksittäisiä looppeja tekee ja samplaa koneelle niin kyllä helposti suhisee liikaa verrattuna kaikkeen muuhun.
jos tolla koko biisin vääntää, niin eipä se sielt paljo siin vaiheesa haittaa. eikä oikeestaan juuri muutenkaa, kun on vaan livekäyttöön aatellu koko vempelettä muuntekin ... tossa master batorin esx-1:stä kokeilleena totesin et kyl sekin suhisee.. tosin ei sekään ehkä ihan niin paljoa
Avatar
#10 • • 1005 Guest
Kai sä havaitsit jo ne ledit putkien takana, jotka tuottavat sen "hehkun" putkille?


olikos se ihan suljetussa paketissa, ettei olis demokappale..?
Avatar
#11 • • crc Guest
ei ollu paketissa ku kaupan viimonen vekotin, ja demokäytössä ollut itseasiassa. sain edullisesti originaali pakkauksen kanssa ja 1v takuulla
Avatar
#12 • • 1005 Guest
no sekin voi olla jo syynä. tiedä millaista "runtua" sille on sinä aikana annettu. takuuseen ja takas.