Hi-MD ja audion siirtely

5 posts, 1 page, 1,444 views

Avatar
#1 • • Fanu Guest
Oon kelaillut tässä Hi-MD:n ostamista.

Tahtoisin saada biisien siirtelyä koskevaa infoa/kommentin joltain, jolla on kokemusta tai joka asiasta muuten tietää - ei spekulointia, kiitos :D

Siis, voiko Hi-MD:ltä siirtää esim omia mikityksiä USBia pitkin tietokoneelle?
Jos näin on, mihin muotoon se tietokoneelle tulee?

Tänx!
Avatar
#2 • • R2 Guest
Vanhassa MD-systeemissä ei voinu siirtää analogisesta otosta äänitettyjä raitoja, toivottavasti korjattu uuteen.

Sonyn sivut ei ainakaan suoraaan sano.

Hi-MD soittimia
Avatar
#3 • • Fanu Guest
joo, net-MD:n tilanne on tullu selväksi - netissä on niin paljon valitusta sen yksisuuntaisuudesta/rajoittuneisuudesta...porukka on jopa tehny petitioneja sonylle että siihen tulis joku korjaus.

nyt kiinnostais tietää, oisko Hi-MD:llä korjattu tilanne.
Avatar
#4 • • gerbiili71 Guest
Moro,

HI-MD:ltä voi siirtää itse äänitettyjä raitoja tietokoneelle. Uusimmat versiot SonicStagesta osaavat muuntaa siirretyt raidat WAVeiksi. Äänityksiä voi tehdä myös PCM-Stereona, jolloin HI-MD-levylle mahtuu n. 90min ääntä, ATRAC3Plus-pakattuna sitten rutkasti enemmän. Laitetta hankkiessasi tsekkaa, että siinä on oikeasti mikrofoniliitäntä, eikä vain line-in-liitäntä. Mulla on MZ-RH10 ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen - löytyy mm. automaattinen ja manuaalinen äänitystason säätö ja mikin herkkyysasetukset. Harmi vain, että HI-MD-levyjen saatavuus ainakin täällä periferioissa on varsin huono.
Avatar
#5 • • Tuli Guest
Kuumottaa tuo HiMD:n hankinta muakin, kun näkyi eräässä liikkeessä olevan sellainen 90 euron poistohintaan. DJ-setit sais niin kätevästi äänitettyä tolla, jos se toimisi niinkuin pitäisi (siis sitten HiMD:stä koneelle WAV:ina)...