Mielipiteitä talvesta..? Hyvä vai huono asia?

29 posts, 2 pages, 5,878 views

Avatar
#1 • • Edited osiris Guest
Nyt kun taas illat pimenee ja talvi lähestyy ni mitä mieltä ihmiset on talvesta? Mitä hyvää, mitä huonoa ja vaikuttaako biletykseen? :excellent:
Avatar
#2 • • Andy Mugen Guest
Lienen aavistuksen jäävi vastaamaan kysymykseen, mutta menköön.

Talvi ja pakkasta, eli lunta tuntureiden takapihoille laskettavaksi ja isot jääputoukset kiivettäväksi :cool:

Ei se nyt meikäläisen biletystä ole koskaan haitannut myöskään. Ilmainen vinkki, untuvatakkeja saa kaupasta. Taksilla myös pääsee vikkelästi ja lämpimästi paikasta toiseen... hehee... tosin ei mun meneoilla takseja enään paljoa makseta.

Yksi ääni siis talvelle, vaikkakin uskon olevani syvästi vähemmistössä tämän asian suhteen.
Avatar
#3 • • zAo Guest
Otsikon voisi editoida kuvaavampaan muotoon :)
Avatar
#4 • • Uinajainen Guest
Kylmää vastaan voi varautua mutta kun makaat lämpöhalvauksen rajamailla alasti tuulettimen edessä niin et voi enää juurikaan viilentää oloasi. Suihkussa on turha käydä viilentymässä kun kestää ehkä minuutin ja sitten on taas kuoleman partaalla ja hirmuinen hiki. Hyvä että ehtii juomaan nesteitä sitä tahtia kun hikoilee.

Ääni talvelle!
Avatar
#5 • • timppa^ Guest
Mä tykkään hikoilla. Tykkään myös valosta. Talvi on ihan ghey. :(
Avatar
#6 • • Remotion Guest
KESÄKEISSI
Avatar
#7 • • akir0 Guest
Talvi olisi jees, mutta nykytalvet Etelä-Suomessa on semmosta jatkuvaa kuramössöä, ettei enää hirveästi houkuttele.

Mulle kelpais sellanen marraskuu-maaliskuu pysyvä lumipeite ja jatkuvasti 5-20 astetta pakkasta.
Avatar
#8 • • Bio Guest
Kyl talvi on ihan kivaa.. mut enemmän odotan syksyä. Etelässä tosiaan talven pimeät ja märät loskakelit ei oikee kauheesti nappaa. Kunnon pakkanen, et kävelessä lumi narskuu kenkien alla ja sekä lumen ansiosta on valoisaa.

Ihmeen kauan onkin ollu jo lämpimää, nyt on syyskuun puoliväli ja vieläkin saa kävellä t-paidalla ulkona.
Avatar
#9 • • J-P Guest
Talvi on kyllä täys 10!
semmonen lokakuusta huhtikuuhun kestävä syksy ei ole.

pakkasta ja lunta ja järvet jäässä <3
Avatar
#10 • • sonni Guest
kylnäin on. pipo päähän pakkasella!)
Avatar
#11 • • Taedium Guest

kylnäin on. pipo päähän pakkasella!)

:D

Koko kesan pitany villapipoa, hiusten olomuodon muutamista varten, vaan nyt uutta tyopaikkaa varten joutu leikkaa, niin talvella en tule pitamaan pipoa, ku ei oo tarve.
Avatar
#12 • • Hugo Guest

Mulle kelpais sellanen marraskuu-maaliskuu pysyvä lumipeite ja jatkuvasti 5-20 astetta pakkasta.


Jos vaikka mielummin joulu-helmikuu? :heart:

Ei se talvi kyllä sinäänsä haittaa pakkas ja/tai loskakeleineen, mutta se pimeys... :mad: :sleepy: Tänä talvena on aivan _pakko_ päästä lähtemään jonnekin lämpimään ja valoisaan paikkaan viikoksi tai pariksi. Sitten jaksaa lopputalven sykkiä töissä jne - Joopajoo, niin varmaan ::p: kevät menee löysäilyyn kuitenkin (taas).
Avatar
#13 • • Lachesis Guest

Mä tykkään hikoilla. Tykkään myös valosta. Talvi on ihan ghey. :(



What he said. Paitsi toi hikoilu.
Avatar
#14 • • vaavu Guest
Talvessa ärsyttävintä on loska ja toisaalta sitten jatkuvan sulamisen ja jäätymisen seurauksena syntyvä liukkaus. Molempia vastaan voi toki varustautua hyvillä kengillä. Tässä suhteessa ongelmaksi nousee se, että kivonnäköisten _ja_ toimivien talvikenkien löytäminen on naisille aika vaikeaa. Valtaosa talvikengistä kun suunnitellaan jossain tuolla etelämpänä, missä Suomen kaltaisista talvista ei osata edes nähdä painajaisia.

Talvessa ärsyttävää on myös se, että pyöräily on niin paljon vaikeampaa. Mikään ei ole hirveämpää kuin vetinen sohjo, joka on jäätynyt kivikovaksi röpelöksi ja uraksi, ja siihen vielä on satanut vähän päälle vettä. Yritä nyt siinä sitten polkea eteenpäin ja pysyä pystyssä. Tätä vielä edesauttaa se, että auraamiseen käytetyt määrärahat on niin vähissä. Viime talvi oli tässä suhteessa onneksi aika helppo, kun lämpötila pysyi niin pitkään plussan puolella, ja sitten se meni reilusti kerralla pakkasen puolelle.

Kylmä ei mun mielestä ole talvessa mikään ongelma, se on vain lähinnä vaatetuskysymys. Viime talvenakin niiden maaliskuun kovien pakkasten aikaan mä poljin pyörällä ihan normaaleissa talvivaatteissa, eikä tehnyt edes tiukkaa.
Avatar
#15 • • master bator Guest

Talvi on kyllä täys 10!



Sanot kuitenkin vain levy-yhtiön imagon takia :D

Mutta joo... Liukkaat tiet, auton skrabaaminen ja harjaaminen, pimeys, kylmyys... huoh... Kaikki on talvella jotenkin tosi työlästä, varsinkin just auton kanssa. Toisaalta mitä olisikaan kesä ilman talvea. Kyllä ottais päähän jos olis yhtä kesää ympäri vuoden. Talvi myös jotenkin inspiroi paremmin tekemään musiikkia kuin kesä. Loppujen lopuksi aika +-0. Kyllä ne kaikki vuodenajat on yhtä tärkeitä.
Avatar
#16 • • sektori Guest
uleåburgerissa tuo merituuli tekee vaan välillä talven ihan sietämättömäksi,muuten toimii mulle.
Avatar
#17 • • Kaino Guest

Kylmää vastaan voi varautua mutta kun makaat lämpöhalvauksen rajamailla alasti tuulettimen edessä niin et voi enää juurikaan viilentää oloasi. Suihkussa on turha käydä viilentymässä kun kestää ehkä minuutin ja sitten on taas kuoleman partaalla ja hirmuinen hiki. Hyvä että ehtii juomaan nesteitä sitä tahtia kun hikoilee.

Ääni talvelle!



i hear you!
Avatar
#18 • • khatt Guest
Parhaita vuodenaikoja ovat kesä (kaikki ne 3 päivää) ja kunnon talvi. Paskimpia vuodenaikoja ova syksy ja kevät, juuri sen vitunmoisen sateen/loskan määrän takia. Ehkä jossain keski-Euroopassa syksy näyttää romanttiselta mutta täällä se on yhtä vitun vesisadetta. Ei voi hyväksyy.
Avatar
#19 • • sixtus Guest
En ymmärrä miten kukaan voi nähdä talvessa jotain hyvää :scared:
Avatar
#20 • • Hansu Guest

En ymmärrä miten kukaan voi nähdä talvessa jotain hyvää :scared:


En ymmärrä miten joku ei voi nähdä talvessa mitään hyvää :scared: