Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 504,812 views

Unik

Posts: 4,117

#101 • • Unik
Onko kukaan nähnyt dekkari eli agentti- unia...?
Eräät särkylääkkeet ja lihas- relakslantit "aiheuttavat" tällaista ilmiötä. Jollakin tavalla vilkastavat mielikuvistusta tai jotain...?
Ihan kun menisi elokuviin nukkumaan mennessään, 3-D lasit puuttuu vain *vink*
Roger Roger

Posts: 3,372

#102 • • Roger Roger Kentti
purtsi:

Onko kukaan nähnyt dekkari eli agentti- unia...?
Eräät särkylääkkeet ja lihas- relakslantit "aiheuttavat" tällaista ilmiötä. Jollakin tavalla vilkastavat mielikuvistusta tai jotain...?
Ihan kun menisi elokuviin nukkumaan mennessään, 3-D lasit puuttuu vain *vink*


Tahtoo tesmata. Kerro mitkä *täh*

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Roger Roger

Posts: 3,372

#103 • • Roger Roger Kentti
Voi perkele! Kello 4.00 aamulla ja mulla alkais työt klo 8.00. Mutta kun en saatana saa unta! Olin äsken pyörimässä sängyssä, eikä unta tule! Perkele! Ei tämä ole reilua! Huomenna olen taas kerran niin umpi väsynyt töissä, että voi v***u!
Pitää varmaan yrittää kohta nukkumaan tai sitten valvoa koko yö!

Roger Roger tahtois: *nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu**nukkuu*
Mutta Roger Roger on vaan: *täh**justjoo**ding**voiei**häh**uuh**igor**hmph**mur**eiei**poks**nyyh*

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

caprico

Posts: 164

#104 • • caprico
Joskus tulee sellasia "deja vu" -ilmiöitä ihan mitättömissä tilanteissa, ja oon huomannu että samoja asioita on ollu jossain unissa tai jotain.

Pelottavaa *eiei*

--
Heimoihei!

Susu

Posts: 1,077

#105 • • Susu The Nasu
Hmmm... olen siitä erikoinen että useimmiten muistan aamulla jos olen yöllä unissani höpötellyt joatain ihme juttuja, kröhöm sitä tapahtuu turhan usein.....*nauru*

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

PoisoN

Posts: 1,555

#106 • • PoisoN
Mä oon lähiaikoina nähny unia (ennen en unia pahemmin nähny/muistanu) missä mä pokailen tyttöjä. Jotkut niistä tytöistä on tuttuja ja jotkut ihan tuntemattomia. Just tollaset unet pistää ajattelemaan et onko yhen illan jutut parempi vaihtoehto ku suhde missä tällä hetkellä oon. yhteen ihmiseen on niin helppo kyllästyä jos ei saa vaihtelua. Vaikee tilanne, toisaalta haluan pitää nykyisen suhteen mut toisaalta.....
*ding*
Avatar
#107 • • Kirsikka Guest
Nyt kerrankin muistan vielä tässä vaiheessa viime yön unen.. Siinä asuin samojen kämppisten kanssa mutta paikka ja asunto oli erilainen, voi olla että oltiin muutettu samalla porukalla muualle. Meillä oli jotkut bileet, joissa oli tosi paljon porukkaa enkä oikeastaan tuntenut ketään vieraista. Koko kämppä oli aivan kaaoksessa, ja kun mun jostain syystä piti päästä suihkuun niin koko kylpyamme oli ihan oksennuksessa *voiei* yritettiin sitä jonkun kanssa vähän siistiä, mutta sit joku kävi taas yrjöömässä sinne lisää. Sitten jossain vaiheessa lähdin ulos, en oikein muista mitä tekemään, mutta taisin olla tyyliin ilman ulkovaatteita vaikka oli talvi ja pakkasta. Ja koska ei kai oltu asuttu siellä kauaa, olin pian jo aivan eksyksissä enkä meinannut löytää takas.. En sit muista et miten uni loppu, pääsinkö perille tms...
Kolera

Posts: 4,256

#108 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Kuis moni tajuaa olevansa unessa? Kuis ootte tajunneet asian olevan niin?

Näin tuos viikko sitte jotain unta tais olla et oli ihan normaalia elämistä se uni, kunnes kädessä oli kai paahtoleipä jonka puristin nyrkkiin ja avasin käteni ni se oli muuttunut jotenkin jauhoiseksi ja keskellä leipää oli ku siitä olis menny joku tavara läpi et oli repaleinen se leipä. Siinä sit totesin et ei helvetti ei tää voi olla totta tän täytyy olla unta. No kattelin pari kertaa ympärilleni siinä ihmeissäni ja rupesin epäilee ajatukseni oikeellisuutta ja sit viel pari kertaa ympärille ja totesin et joo kyl tän täytyy olla totta, ku kaikki näytti ihan normaalilta ja täysin selkeeltä(ei tullu mieleen kokeilla onko mulla lasit päässä) sit olin taas et kyl tää on totta jonku hetken ja sit heräsinki ja samal siin unen ja valveil olon välil tajusin et kyl se oliki unta prkl.
Miksei sitä vaan voi uskoa omaa päättelykykyään vaan heti pitää olla epäilemässä itteään. Tuo taisi olla toinen kerta kun tajusin olevani unessa.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#109 • • yana Guest
Kolera:

Siinä sit totesin et ei helvetti ei tää voi olla totta tän täytyy olla unta. No kattelin pari kertaa ympärilleni siinä ihmeissäni ja rupesin epäilee ajatukseni oikeellisuutta ja sit viel pari kertaa ympärille ja totesin et joo kyl tän täytyy olla totta, ku kaikki näytti ihan normaalilta ja täysin selkeeltä(ei tullu mieleen kokeilla onko mulla lasit päässä) sit olin taas et kyl tää on totta jonku hetken ja sit heräsinki ja samal siin unen ja valveil olon välil tajusin et kyl se oliki unta prkl.
Miksei sitä vaan voi uskoa omaa päättelykykyään vaan heti pitää olla epäilemässä itteään. Tuo taisi olla toinen kerta kun tajusin olevani unessa.



lucid dream. http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html vekkulia meininkiä. tollasii tulee nähtyä yleensä kerran parin kk välein, tajuaa että on unessa ja sen jälkeen voikin alkaa vaikuttamaan siihen mitä tapahtuu.
jätänpä mainitsematta mihin suuntaan mun unet yleensä ohjautuu (ja voi prkl jos joku herättää kesken niin läski tummuu)

[muokattu 18.2.2003 09:32]
r0n

Posts: 2,258

#111 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Capricorn:

Joskus tulee sellasia "deja vu" -ilmiöitä ihan mitättömissä tilanteissa, ja oon huomannu että samoja asioita on ollu jossain unissa tai jotain.



Koen deja-vu:n lähes joka päivä. Välillä ne oikeasti pistää miettimään.
Usein jos/kun tiedostan deja-vu:n "alkuvaiheilla", niin tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu, koska olen ne nähnyt ennenkin.
Oli se sitten unissani tai ei.

--
6er reihe

Germitbiili

Posts: 1,070

#112 • • Germitbiili Ihmepoika
Aika hauskoja houreita kuulee intis mettä reissuil, porukka on ihan puhki ja ku menee nukkuu ni nukahtaa heti ja sit alkaa tarinat lentämää......niitä on niin hauska kuunnella kipinäs!!!*voiei*
Pojat ja tytöt avautuu unissaa....hehheh!!!!

--
NO SHIT SHERLOCK

nomic

Posts: 4,120

#113 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
mä en oo koskaan nähnyt mitään iloista unta paitsi kerran
ja seki oli että sain yhdistettyä levarit koneeseen ohjelmoimalla!
tota mä en tajuu mut toi on yks mun selkeimmistä unistä yleensä mun unet on niin yksinkertaisia ja sairaita tässä muutama:

mä oon tyhjiössä jossa on monta kerrosta
ja jokaisessa kerroksen lattiassa on reikiä kun hyppään niistä alas tulee samanlainen tyhjiö kuin viimeksikin
ja kun katson ylös en näe mitään

ja toinen on että on kaksi hamoa ne on kummatkin joillakin korokkeilla ja niitten välillä on noin kolkyt metriä
ite istun siinä keskellä ja katon kumpaakin vähän väliä
aluksi toinen aloittaa huutamisen mutta se ei huuda sen vain tuntee ja ahdistuu ihan kuin kuulisi jotain surullista
ja toinen vastaa samalla tavalla ja "huudot" voimistuvat
koko ajan kunnes herään joskus tajuan että olen unessa
mutta tuntuu että en voi herätä

enkä myöskään näe omissa unissa värejä koskaan
en ainakaan muista mun mielestä ne on harmaita sykäyksiä

kolmas uni on ehkiä sairain kokemus mulla:

mä oon tyhjässä huoneessa joka välillä tuntuu normaalilta tyhjältä huoneelta joskus se tuntuu kokonaiselta tyhjältä maailmalta
no kuiteskin huone ei ole tyhjä siellä on kolme kromi palloa
jotka leijuvat aina keskellä "huonetta"
ja ainakun huone alkaa suurenee palloista alkaa lähteä sisältä pieniä piuhoja ja niistä kasaantuu jotain moottorin näköisiä laitteita ja tuntuu että ne pitää todella korkeaa ääntä joka ahdistaa mieltä sitten sitä alkaa väkisin huutaa omassa unessa ja huone alkaa pienenee ja ääni hiljenee

kai mä oon sairas*täh*
Cress

Posts: 405

#114 • • Cress
Mä oon huomannu et jos mä muistan ne unet mitä oon yön aikana nähny nii mä oon jostai syyst itkeny niis unis*suru*

Siin on aina joku mun tärkee ihminen elämässä kuollu...
yleensä samana päivänä mul tulee musaa....
se on vaa niin outoo...ehkä mä pelkään sitä menetyksen surua...
blade

Posts: 484

#115 • • blade Otus.
Jotain ihme unta näin. Olin töissä ja varpaassani alkoi tuntua kipua.. no otin kengän ja sukan pois ja katsoin varvasta ja siellä pilkisti rautalangan pätkä sekä hieman verta. Aloin kiskomaan ”tikkua” pois ja sieltä tuli sellainen 15cm rautatikku ja ainakun sitä veti pois niin sattu aivan ”#¤%% *nyyh* aamulla piti heti tarkastaa varpaat *iloinen*
Sit mulla ei ollut eväitä duunissa ni pomo nosti pakkasesta sellasen mustan ison jätesäkin mikä oli täynnä lihapyöryköitä ja sano et ”kyllä näitä riittää ota tästä vaan” ja toiset duunikaverit kannusti ottamaan *plur* siihen loppui uni.. ihmeellisiä ovat *täh*

--
Energy.

Fezz

Posts: 24

#116 • • Fezz
Mulla on ollu kans jonkun verran noita kuumehoureita.

Yhen kerran pienenä luulin että mun suussa on semmonen pallo joka paisuu koko ajan. Huusin siinä sitten suoraa kurkkua ja yritin repiä suuta kaksin käsin isommaksi. Äiskä sano myöhemmin et se oli ihan hirveetä kun piti pitää käsistä kiinni ettei toinen revi suutaan rikki.

Sit mulla oli kerran semmonen että mun oli ihan pakko heiluttaa käsiä. Sillein kun jossain jumpassa tehdään et heilutetaan käsiä sillein ympäri ja edestakas. Vähän vaikee selittää vaik on ihan perusjuttu. Kuitenkin oli pakko heiluttaa sillein käsiään ja lisäks oli joku pakkomielle et vanhempien pitää pitää parvekkeen ovea kiinni tai muuten mä hyppään parvekkeelta alas (6 krs.) Siinä sitten vanhemmat piti käsistä kiinni ja panivat kylmään suihkuun.

Tais olla vielä samana yönä vielä semmonen juttu et mä luulin että sudet ajaa mua takaa ja juoksin ympäri kämppää. Sit mulla oli munkkipussi kainalossa ja aina välillä kun ne sudet pääs liian lähelle niin mä huusin et mä revin nää munkit jos tuutte lähemmäksi.

Samana yönä oli vielä joku kolmas juttu mut sitä mä en enää muista. Oli aika rankka yö.

Sit mulla on muutaman kerran ollu semmosta että mun vaan pakko keinua vasemmalta oikealle. Oikein silleen isoa liikettä että välillä kaatuu kyljelleen. Sekin on pidemmän päälle aika rasittavaa. Se liike menee vielä ihan tasasessa tahdissa. Noitten fiilisten takia mä en pysty kuuntelemaan metronomin tikitystä kun pari sekuntia. Siitä jotenkin lähtee päälle se sama rytmi ja on pakko huojua mukana. Kuulostaa aika hauskalta mut on itseasiassa aika spooky. Onneks en sekoa kellontikityksestä. Saattas mennä jotkut työhaastattelut vähän penkin alle. *nauru* Kirjaimellisesti.

Noista unista mä kirjotan jossain vaiheessa sitten enemmän. Täytyy nyt jo kertoa semmonen juttu et mä oon nähny 3 läheisen ihmisen poismenon unessa. Siis silloin kun ne on kuollu oikeasti. Ei oo oikein kivaa. Mummolla on sama juttu. Sekin näkee kun läheiset kuolee. Mä en siis näe sitä sillein miten se oikeasti tapahtuu vaan jotenkin sillein et ne tulee hyvästelemään mut ja sit kun mä aamulla herään niin mä tiedän et ne on kuollu. Aika sairasta. Oon kuulemma jotain noitasukua. Tosin toiselta puolelta kuin toi näkijämummo.

[muokattu 10.6.2003 01:22]

--
Have Fun - Stay Young

puupi

Posts: 385

#117 • • puupi the puupi
Unet on kyllä kummallisia..
Rakastan nukkumista just unien takia (ja tietty sen et saa köllötellä).
Pienenä näin jatkuvasti unta että osasin lentää ja uskoinkin siihen ^_____^
*plur* Mut se lentäminen ei ollu sellasta supermiesmaista vaan leijailua..

En edes muista millon oisin viimeksi nähnyt painajaisia ennen kun nyt ihan viimepäivinä.
Kaikista hc:in oli herätä eilen ihan paskana ja huomata että uni olikin totta.
Se on se elämä kun kelautuu päässä vaikka taju oiskin osin pois.

Pakko ois kyl saada unta. Tääkin yö meni taas n 2h unilla.

Jos joku tietää jotain hyvii kikkoja niin saa taas privailla.

(unilääkkeet ja viina on täs tapauksessa pois suljettuja kun pääsykokeet painaa päälle)*justjoo*

--
KM

hrdkvr

Posts: 3,929

#118 • • hrdkvr KURGO
jaahas mun unet on kyllä aika sekoja ollu ja niitä yleesä koittanu unohtaa saman tien ...muuten alkaa vaivaa...

mutta on tässä pari juttuu..


rankkojen baarityöpäivien jälkeen näin aina sellaista unta jossa mä tiesin nukkuvani ja näkeväni unta..
eli suomeks mä olin duunissa ja tiesin että valomerkki on tullut jo 4 tuntia sitten ja huudan asiakkaille että lähtekää nyt vittu ji kotiin kun kohta pitää herätä taas duuniin...

kun tällaisia unia näkee viikon putkeen voitte kuvitella että vapaapäivät teki gutaa..


oudoista unista yleisin on kuulemma takaa-ajounet ja varsinkin sellaiset jossa ei sit osaakkaan juosta tarpeeksi kovaa tai yms.. mulla ne unet on sellaisia että mä oon niin humalassa etten kykene juokseen vaan kokoajan kompastun...*iloinen*


ja yks uni jonka muistin oli sellainen uni johon heräsin aika säikkynä...
näin unta että oli jollain puista tehdyllä lautalla ja oli siis lautan päällä ja pidin päätä veden alla ja en saanut sitä pois... hukuin.. tai siis heräsin siihen että nukuin naamallani ja sain huonosti happee kun tyyny esti...heräsin pienessä huohotuksessa*nauru* *nauru* *nauru*

jälkeenpäin oon tolle kyllä nauranu mutta silloin herätessä oli aika paska fiilis

--
-keep it hard-

lumen

Posts: 2,398

#119 • • lumen lumelääke

hurjimus:

Yleisimmän sarjan paikasta kilpailee lähes yhtä menestyksekkäästi perspektiivin muuttuminen. Silloin tuntuu kuin olisi kamalan kaukana ja näkisi kaiken suurempana, esimerkiksi katsoo kerrostalon katolta todella isoa huonetta. (Tämä efekti tulee myös jos chattaa liian myöhään väsyneenä ja tuijottaa tekstiä liian pitkään.. *igor* *nauru*)



on sul kyl aikamoisii houreita *ding* huhhuh, mä oisin ainaki jo mielipuoli jos oisin noi nähnyt... jaksoin muuten lukea ne kaikki mä en tiiä onks tää sama juttu ku toi minkä quotesin tohon, mut tässä tulee mun houreilu: *iloinen* oon vaan kerran ollu yli 40 asteen kuumeessa ja sillon tapahtu yks juttu joka sai aikamoiset vainot päälle aikanaan.. nimittäin tyyny jolle olin puolikuolleen pääni asettanut, alkoi muuttua. tyyny tuntui venyvän koko huoneen kokoiseksi kätteni ympärillä, mutta huom!!! - samalla katsoessani sitä, se näkyi nuppineulan pään kokoisena horisontissa *poks* en muista miten homma päätty, mut toi hallu EI tuntunu kivalta.. *eiei*

--
älä tule tänne kertomaan faktoja, minulla on jo täysin vakiintuneet mielipiteet asioista! *pepsodent*

Epailija

Posts: 5,636

#120 • • Epailija Physicist, 2nd class.

hardikaveri:

rankkojen baarityöpäivien jälkeen näin aina sellaista unta jossa mä tiesin nukkuvani ja näkeväni unta..
eli suomeks mä olin duunissa ja tiesin että valomerkki on tullut jo 4 tuntia sitten ja huudan asiakkaille että lähtekää nyt vittu ji kotiin kun kohta pitää herätä taas duuniin...



Vähän samantapaisia valveunia on tullut nähtyä. Kun on vajaan viikon tehnyt putkeen narikassa duunia vajaa kymmenen tuntia päivässä, niin loppuviikosta sitä saattaa herätä keskellä yötä niin, että sängyn ympärillä on ihmisiä odottelemassa takkejaan. Sitä tietää olevansa hereillä ja kotona omassa sängyssään, mutta silti tuntee tarpeelliseksi selitää näille ihmisille, että ei mulla ole niitä narikkalappuja eikä takkeja täällä kotona.

Intissä taas tuli yksi yö hypättyä sängystä, kaapattua peitto harteille ja alettua lausua jotain hemmetin komentoja poterossa istuvalle taisteluparille (tulialueen rajat jne.). Sitten aloin ihmetellä, että miksi ihmeessä minä olen ainoa, joka harjoittelee. Muut vain... nukkuvat. Siinä vaiheessa asian todellinen laita valkeni ja painuin päätäni pudistellen takaisin pehkuihin.

Sanonpa vain, että onneksi valveunikokemukset ovat olleet varsin lyhytaikaisia. *hih*

Kaverin kaveri oli kuumehoureissaan (ruumiinlämpö joku 40 astetta) meinannut lähteä hakemaan keittiöstä ruokaa, mutta oli pysähtynyt huoneensa oviaukon kohdalle ja tuumannut: Ei perkele. En mä mahdu tästä oviaukosta. Mä olen liian iso ja mulla on meidän talo mun käsissäni. *nauru*

[muokattu 11.8.2003 11:40]

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous