Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 501,540 views

Nitta

Posts: 5,021

#1121 • • Nitta Sateenkaaren päässä

Replying to Unet ja muut houreet:

Freja, 19.12.2009 12:35:
Muutenkin ollut viimeaikoina ihan kamala pahoinvointi aamuisin tai öisin (en oo raskaana), enkä tiedä mistä moinen johtuu.

Hajoil :[


Kyllähän se Neitsyt Mariakin tuli tietämättään raskaaksi :D

Mukava lukea muiden unia, itsellä myös sen verran lennokkaita. Haluaisin enemmän aikaa nukkumiseen, että ehtisi nähdä kunnolla. Nyt kun oli tän viikon ke-pe saikulla, ehti jotain jo nähdäkin. En tykkää yhtään aikaisista aamuherätyksistä :(
turquoise

Posts: 732

#1122 • • turquoise e-ra2co
Sattuks kukaan kattoon YLE-Teemalta täs pari päivää sitte tullutta dokkaria unentarpeesta? Siinä oli koehenkilönä yksi n. 28-vuotias, terve ja atleettinen mies. Sen piti ajaa alussa semmonen ajorata autolla "täysissä järjissä", nukkua vain 3h per yö 6 päivää putkeen ja viimesenä päivänä ajaa se uudestaan. Mulle oli käsittämätöntä tietoa se, että kun se sitten ajoi sen uudestaan jotkut mittarit päässä, niin se oli 2h:n ajosta nukkunut TIETÄMÄTTÄÄN yhteensä 25 min! Aivot olivat menny unitilaan vaikka sen silmät oli auki. Eli kandee tosiaan olla varovainen, jos jostain Konemetsästä lähtee lähes samoilla silmillä kotiin *joo*

Mulla on kerran ainoastaan todella todella väsyneenä käyny sillai, että olin "hereillä" lattialla ja rupesin toivotteleen kaverille onnea johonki kisoihin. Sit heti sen sanottuani havahduin, kun ei ole mitään kisoja eikä se edes harrasta mitään. Sit vaivuin taas siihen tilaan ja puhuin joistain kengistä. Heräsin taas ja sitten nukahdin oikeesti.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Laskeuma

Posts: 240

#1123 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale
KYLLÄ! ekaks olin vietnamin sodassa unessa ^^

vitun sjel olit mun painajaisessa XD

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

mariq

Posts: 2,154

#1124 • • mariq

Replying to Unet ja muut houreet:

Freja, 19.12.2009 12:35:
---
Muutenkin ollut viimeaikoina ihan kamala pahoinvointi aamuisin tai öisin (en oo raskaana), enkä tiedä mistä moinen johtuu.

Hajoil :[
---


Oisko stressiä?
Mun yhdellä tutulla oli joskus työssään niin kova stressi, että oksensi joka aamu ennen töihin menoa. Selvisi sen johtuvan työstä, kun oli kolme viikkoa lomalla, eikä sinä aikana ollut tietoakaan pahoinvoinnista ja taas kun alkoi työt, oli sama souvi päällä. *hmph*


sativa, 20.12.2009 16:57:
---
Mulla on kerran ainoastaan todella todella väsyneenä käyny sillai, että olin "hereillä" lattialla ja rupesin toivotteleen kaverille onnea johonki kisoihin. Sit heti sen sanottuani havahduin, kun ei ole mitään kisoja eikä se edes harrasta mitään. Sit vaivuin taas siihen tilaan ja puhuin joistain kengistä. Heräsin taas ja sitten nukahdin oikeesti.


Valveunet on kyl hauskoja *hihu* Joskus oon ollu omasta mielestäni ihan hereillä, vaikka onkin väsyttäny tosi paljon, ja keskustellu mielestäni ihan viisaasti ja sit yhtäkkiä tajunnu, ettei mun sanomisissa oon järjen häivää *nauru*
Kerran oon myös sängyssä maatessani yhtäkkiä tiedostanu, et nään unta samaan aikaan kun oon hereillä. Katoin ikkunasta ulos kesäistä maisemaa, mut samalla kävelin silloisen työpaikan pitkää käytävää pitkin kohti toimistoa. Sitä en muista vajosinko siitä uneen vai heräsinkö, mut tuo välivaihe oli hauska *hymy*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1125 • • Aurinkoneiti
Katselin sänkyni päällä olevia vaaleanpunaisia tavaroita. Samalla huomasin koirani kadonneen. Etsin sitä ympäri Nurmijärveä. Vastaani tuli kaikennäköisiä koiria. Kävelin kirkkaassa virtaavassa vedessä takaisin kotiin. Veden alla oli kauheasti roskia. Samalla tajusin koirani kuolleen oikeasti. Heräsin itkuuni.
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1126 • • Aurinkoneiti
Olin aasialainen nainen. Menin tapaamaan shamaania rannalle. Tämä shamaani oli vaaleahiuksinen ja -ihoinen mies. Hän kysyi, mitä haluaisin tietää. Vastasin englanniksi, että kyläni nuorille pitäisi saada jotain järkevää tekemistä. Odotellassani minulle tarjottiin jotain ihanaa makeaa syötävää.
Snowie

Posts: 601

#1127 • • Snowie Ihku Hiutale
Löysin mun työkkärityöntekijän fb:sta. Lähdettiin sitten ryyppäämään yhdessä ja yhtäkkiä mun äiti ilmesty paikalle ja veti sitä turpaan. En saanut enää työmarkkinatukea.
pirpeli

Posts: 5,533

#1128 • • Edited pirpeli
Olipas taas...

Oltiin jollain bussiryhmämatkalla Eestiin. Mukana mm. ipe, äityli ja iskä, sekä random tuttuja ihmisiä vuosien varrelta. Bussi saapui majoituspaikan pihaan, se oli sellanen matkustajakoti-leirikeskustyyppinen ikäänkuin vuonon rannalla. Ainakin vesistön ympärillä oli sellasia korkeita vuoria. Paikka oli kuitenkin Eesti. Bussista pihaan hypättyämme ipe antoi mulle vähän poltetun lämpökynttilän, se oli kuulemma joku lahja.

Jossain välissä unen alussa olimmekin sitten lentokoneessa, joka lähti nousukiitoon valtavan kapealta metsäpolulta. Sitten takaisin Eestiin. Majapaikan takapihalla oli kivistä rakennettu uuni, joka piti purkaa. ipe ja minä lähettiin katsomaan sitä, mutta joku oli kerennyt laittaa uuniin kolme pötköä dynamiittia. Ääni unessa sanoi, että niillä uuni olisi helpompi purkaa ja että aikaa poistua kauemmas olisi 10 minuuttia. Laitoimme pötköt tuleen ja juoksimme kauemmas rantaan. Jostain syystä juoksin veteen asti, siellä oli rikkinäisiä laitureita paljon, joiden päällä hyppelin. Saavuin toiselle rannalle ja jäin odottamaan ipeä. Hän pääsi myös rantaan ja jäimme odottamaan räjähdystä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, vaan huomasimme majapaikan takakulman olevan liekeissä. Nopeasti takaisin sinne ja sammuttamaan paloa. Se onnistui.

Sitten tuli kohta, jossa kuljin äitini kanssa talon käytävää ja hän ojensi minulle myös jo kertaalleen sytytetyn lämpökynttilän. Se oli kuulemma tuliainen kaupungilta. Muille hän ostanut kaikkea ihanaa, ja hänen esitellessään niitä sain ihan kauhean raivarin. Huusin, että miksi sain jonkun vaivaisen rupukynttilän ja muut sai kaikkea kivaa.

Unessa tuli sitten kohta, jossa olin oleskeluhuoneen tapaisessa tilassa ja ihmettelin, miksi en ole nähnyt ipeä juuri lainkaan enkä muitakaan matkakumppaneita. ipe sitten kävelikin ohitseni ja mutisi "se 80-prosenttinen taisi olla hieman liikaa" könyten vessaan oksentamaan.

Sitten oltiinkin jonkun eestiläisen perheen kodissa. Heillä on kolme kissanpentua, jotka kiipeili pitkin minua. Terävät pienet kynnet vaan rapisi. Sain kaamean aivastuskohtauksen. Maisema vaihtui ja oltiin äiskän ja iskän autossa, äiti peruutti autoa pitkin kapeaa tietä. Yhtäkkiä hän hyppäsi auton kyydistä pois putsaamaan ikkunoita ja auto jatkoi peruuttamistaan. Äitillä oli kova työ päästä takaisin autoon.

Jotain muutakin unessa oli, mutta enpäs muista mitä. Oli kyllä taas niin sekava, että jollain tulkitsijalla saattas mennä pasmat sekasin.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

pirpeli

Posts: 5,533

#1129 • • pirpeli
Ei enää sitten tällaisia unia, kiitos.

Kauhee riita ipen ja kavereiden kanssa siitä, että huone, jossa olin nukkunut aikaisemmin(jossain talossa, nähtävästi meidän talossa) oli siirretty toisaalle talon sisällä ja multa ei oltu kysytty mitään. En kyllä tajua, että miks mulla oli oma huone meidän residenssissä ja miks kaverit oli niin innokkaita siirtämään sen toiseen paikkaan siellä talossa...

Riideltiin, huudettiin ja itkinkin aivan valtoimenaan, muut oli myös jossain vaiheessa ottamassa jotain ryhmäkuvia talon pihalla, eikä kukaan huomannut, että mä puutuin :(

Unessa oli kyllä lisäksi hirmu mukava pieni tyttö, jolla oli sellanen hauska pörrönen pehmolelu, jota hän kuljetti iloisena ympäriinsä. Sain pidellä sitä pehmolelua ja siitä tuli hyvä mieli. Kaiken kaikkiaan hyvinkin ahdistava ja sekainen uni. Pyh.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

turquoise

Posts: 732

#1130 • • turquoise e-ra2co

Replying to Unet ja muut houreet:

Aurinkoneiti, 28.12.2009 13:08:
--- Samalla huomasin koirani kadonneen.. ---- Samalla tajusin koirani kuolleen oikeasti. Heräsin itkuuni.



Mä näen kanssa jatkuvasti unia, että mun jo edesmennyt koira on karannut ja / tai kuollut. Useimmiten vielä minä tapan sen jollain lailla vahingossa - esim. pelastan sen hyisestä vedestä, jonne se on karattuaan joutunut ja kun nostan sitä, katkaisen vahingossa sen selkärangan *uuh*

Siitä on kuitenkin jo melkein viisi vuotta, kun se jouduttiin 13-vuotiaana lopettamaan. Oli se kova paikka kyllä.

Pari yötä sitten näin unta, jossa mulla oli käsissä mun n. 15 vuotta vanhat keltaiset kintaat ja harmaat korvalaput. En ymmärrä miten näin niistä unta, en ollu ees muistanut että mulla on ollu tommoset olemassa! Ihan uskomaton tää ihmisen mieli, kaikki on tuolla mutta niitä ei saa kaivettua ulos...

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1131 • • Aurinkoneiti
Pyöräilin Sodankylään. Perille päästyäni ihmettelin, ko ei väsyttänyt yhtään. Kävin moikkaamassa tätiäni. Hän ei näyttänyt onnelliselta. Seuraavaksi olin menossa mummoani tapaamaan. Kuitenkin huomasin olevani kotonani juttelemassa äitini kanssa. Huomasin jättäneeni pyöräni Lappiin. Mietin, miten saan sen takaisin.
turquoise

Posts: 732

#1132 • • turquoise e-ra2co
A Truestory: Yks aamu herätyskello alkoi tavanomaiseen tapaansa heittää rasittavaa rallia. Oli vielä pimeetä. Sammutin kellon, ja kun katoin toiselle seinälle mun kirjahyllyni alle, se loisti aivan kuin mulla olis ollut joku valo siellä. Sekunnin ajan ehdin ihmetellä, kunnes se sammui. Mielestäni olin ihan täysin hereillä - mietinkin siinä, että tällaista täytyy tapahtua vain todella tokkuraisille ihmisille - mutta epäilen silti että joku pieni alue mun aivoissa oli vielä unessa, kun toi tapahtui. Toinen selitys on jo yliluonnollinen, kaikki sähkölaitteeni olivat kiinni.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#1133 • • peikkolapsi miisa the maskotti
äh näin taas unta että mun pappa oli elossa. se vaan oli ollu vähä reilu 10 vuotta jossain. *uuh*

muutama yö sitte näin että bb-aso oli muuttanu mun kämppikseks johki ihme asuntoon, mikä oli siis mun, mutta mulla oli sielä pari ylimäärästä huonetta. tiesin, että mulle on tullu kämppis mut en nähny sitä kuuteen päivään ku kuljettiin niin eri aikoihin. sit esittelin itseni ja siel kämpäs oli saunomassa kaikkee ihme porukkaa. äiti tuli kahville ja moitti mua siitä, että oisin voinu vähä kattoa ketä sinne otan asumaan.
totesin vaan että no ääh, noi bb-tähdethän nyt on sellasia tähdenlentoja, et ei täällä kauaa enää tota porukkaa ramppaa
*tirsk*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Freja

Posts: 8,774

#1134 • • Freja Sihteeri
Jälleen kerran mua yritettiin murhata yöllä eri tavoin ja useaan eri otteeseen *sydän* aaahh helmee.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

eugina

Posts: 898

#1135 • • eugina YleX tt-i *sydän*
Tiësto ja Sander van Doorn syömässä lukion ruokalassa.. *ding* unet on mahtavia.. *iloinen*

--
*nuotti* I can see the light of hope in your eyes *nuotti*

Freja

Posts: 8,774

#1136 • • Freja Sihteeri
Näin unta, että Air Francen kone tippui alas. Ja viel Malminkartanoon.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Quakey

Posts: 692

#1137 • • Quakey

Replying to Unet ja muut houreet:

mushi, 15.2.2002 08:35:
mä nään sellasia unia et turan vaan naureskelee ku kuuntelee mun juttelua unissaan. yks yö näin unta kissastani ja sanoin: ihana freddie... olin samalla silittänyt turren naamaa :D
mun vieres on varmaan kamala nukkuu!*enkeli*



pf, mulla on *kuulemma* ainaki välillä sama juttu.. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nää "....arvaasmitä puhuit unissasi"-aamiaiskeskustelut :P
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1138 • • Aurinkoneiti
Olin kuolleen koirani kanssa luultavasti Lapissa. Vaeltelin sen kanssa metsässä. Katsoin taivaalle. Näin auringon ja kuun vierekkäin. Ihmettelin ääneen koiralleni, miten ne voi olla samanaikaisesti siellä.
turquoise

Posts: 732

#1139 • • turquoise e-ra2co
Vesiaiheiset unet jatkuvat.

Viime yönä näin unta, että olin kaverini kanssa pienessä laivassa keskellä merta. Eka näimme valaan hyppivän veden pinnalla, mutta hetken kuluttua maisemaa koristi meitä kohti vyöryvä, järjettömän iso hyökyaalto. Ei ollut kiva odottaa kuolemaa.

Katoin tosta Tamara Maunosen unikirjasta, jonka selityksiin en tosin usko, että tsunamin näkeminen kertoo suurista suunnitelmista elämisen uudistamiseen. Tämä kyllä pitää paikkansa kohdallani. Valaan näkeminen tietää tuloja, roskaa...

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1140 • • Aurinkoneiti
Kaverini kuoli tulipalossa. Vanha mökki syttyi tuleen, eikä hän päässyt pois. Järkyttyneenä etsin häntä henkimaailmasta. En kuitenkaan löytänyt häntä. *poks* Myöhemmin nostin erään äijän kurkustaan ylös ilmaan. Ilmoitin hänelle, että hänen on syytä jättää minut rauhaan.*igor* ... Kiva uni.