Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 504,831 views

sapeli

Posts: 11,768

#821 • • sapeli jokukukamikä?
Mä nään yhä matkustelu-unia... Tällä kertaa oli ongelmia bussien kanssa, en meinannut millään päästä järkevään aikaan millään bussilla yhteen paikkaan missä olis tapahtunu jotain kiinnostavaa. Eli tavallaan tiesin jo mihin halusin ja milloin, mutta se ei onnistunut.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

mariq

Posts: 2,154

#822 • • mariq
Mä näin viime yönä tosi pitkän ja vivahteikkaan ja vaiheikkaan unen, jossa mulle mm. selvisi miten kentaurit on saaneet alkunsa *hih* Myös annoin tekohengitystä n. 7 cm:n pituiselle vauvalle (joka tykkäsi kellua vedessä ja oli osittain kala, eikä ollut hengenvaarassa vaikka päädyin elvyttämään) ja join taikajuomaa pullosta, joka täyttyi aina sen jälkeen kun siitä joi (en tosin tiedä mitä tämä taikajuoma teki tai oli tekevinään)

Ja jo toisen kerran ihan lähiaikoina unessani esiintyi Rose McGowan, mutta ei tällä kertaa ollut vakooja-petturi (kai)

*nauru*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#823 • • Aurinkoneiti
Seisoin kotipihalla. Yritin ottaa kännykällä kuvaa, mutta aina näyttöön ilmestyi kreikkalaisen operaattorin tunnus ja kreikankielistä tekstiä. Siinä näkyi kuvia jostakin Kreikan saaresta. Aurinko paistoi ja meri oli sininen. Samanaikaisesti joku mies häiritsi kännykän korjausta.*ding*
Freja

Posts: 8,775

#824 • • Freja Sihteeri
Huoh.

Taas tuli oltua mukana painajaisissa.

Muistan vaan pienen hetken unestani. Olin jossain aukiolla, missä oli autoja parkissa miten sattuu, ja kaiteita. Ihmisiä oli myös jonkin verran, ja maassa oli muutama sentti lunta. Joku ampui mua vatsaan, ja mä tietty kaaduin maahan. Mun silmissä sumeni, ja ääntelin ihan oudosti, ei paljoa selviä sanoja, mutta mm "apua" sain huudettua jotenkin selvästi. Mä yritin koko ajan nousta pystyyn, mut mä kaaduin uudelleen ja uudelleen.

Mä todennäköisesti sain apua, koska jossain vaiheessa mä kävelin sillä samalla aukiolla, ja mulla oli vatsa paikattuna.

Sit mä näin yhen tyypin ja se halas mua *ding*

En muista muita yön tapahtumia, mut muistan sen et mulla on koko ajan ollu ihan hemmetin ahdistunut olo, henki ei oo kunnolla kulkenut jne.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

Posts: 11,768

#825 • • sapeli jokukukamikä?

Freja, 20.11.2007 08:02:
Huoh.

Taas tuli oltua mukana painajaisissa.



Mä näkisin tuossa avuttomuuden tunnetta, kontrollin menettämisen pelkoa, huolta siitä että muut hallitsee sun elämää - ja myös kaipausta jollekin joka korjaisi tilanteen. Unissa usein muut henkilöt edustaa sun omia piirteitä tai puolia, eli voisin vielä veikata että vaikka oletkin itse elämäsi hallinnassa, ne osat sinusta joiden haluaisit olevan vallassa eivät sitä ole. Pelastajankin taidat löytää vain sisältäsi, vaikka moni sitä ulkopuoleltaan etsii.

PS: kun ihmiset postailee tänne uniaan niin onko liian röyhkeää tai asiatonta alkaa tulkitsemaan niitä?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,775

#826 • • Freja Sihteeri

sapeli, 20.11.2007 08:12:
---
Freja, 20.11.2007 08:02:
Huoh.

Taas tuli oltua mukana painajaisissa.
---


Mä näkisin tuossa avuttomuuden tunnetta, kontrollin menettämisen pelkoa, huolta siitä että muut hallitsee sun elämää - ja myös kaipausta jollekin joka korjaisi tilanteen. Unissa usein muut henkilöt edustaa sun omia piirteitä tai puolia, eli voisin vielä veikata että vaikka oletkin itse elämäsi hallinnassa, ne osat sinusta joiden haluaisit olevan vallassa eivät sitä ole. Pelastajankin taidat löytää vain sisältäsi, vaikka moni sitä ulkopuoleltaan etsii.

PS: kun ihmiset postailee tänne uniaan niin onko liian röyhkeää tai asiatonta alkaa tulkitsemaan niitä?



Kiitos! Ja ei minusta ole liian röyhkeää tulkita näitä. Sitä tässä mä ainakin aina haen kun kirjaan uniani ylös, yritän tulkita niitä ja miettiä et mikä vialla, että jos en itse niitä ihan heti tajua, niin on mukavaa jos joku toinen näkee ne asiat helpommin.

hitto mikä lause multa tuli.

Eli mun mielestä ulkopuolisen on joskus helpompi nähdä, mikä toisen unissa on tarkoituksena kertoa. Itestäni on siis ainakin kiva, kun joku tulkitsee näitä *hihu*
Tykkään myös lukee analyyseja muille ihmisille, en siks että näkis mitä toisen elämässä on menossa, vaan siks, et oppis "lukemaan" helpommin unia.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,775

#827 • • Freja Sihteeri
Tee samaan aikaan töitä ja kirjoita klubbariin, saat aikaan sekavuuksia *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avernian

Posts: 7,451

#828 • • Avernian Kerettiläinen
Heräsin hiessä, kun sängyn support limit oli liian pieni minulle ja attrition söi hitaasti, mutta varmasti. Inhottava tunne.
*grr*

Ei tarvi tulkita. :D

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Mizfir

Posts: 2,472

#829 • • Mizfir pittuinen
Oon alkanu näkee tosi ahdistavia unia välillä hampaiden irtoamisesta. Yleensähän ne tulkitaan ennustavan jonkun kuolemaa ja kaks kertaa jo toteutunukin :( Eka näin että ihan takimmainen ylähammas irtos, mikä siis ei kerro mistään läheisestä tai välttämättä edes tutusta. Juuri tuolloin sitten Anna Nicole Smith kuoli.*ding* Seuraavassa hampaita irtos useempi keskeltä, ylhäältä. Aattelin sit että toivottavasti ei oo kukaan tuttu ja ehkä ei tarkottanukaan mitään sellasta kun mitään ei kuulunut mistään. Mut sit 1,5 viikkoa sen jälkeen kuulin et exän vaari oli kuollut juuri niihin aikoihin.

Nyt sitten viime yönä näin unta että kulmahammas + kolme muuta hammasta putosi ylhäältä ja alahampaatkin olivat irtoamassa. Arvatkaa vaan millainen paniikki iski päälle, koska mitä lähempää etuhampaita irtoaa niin sitä läheisemmästä on kyse*nyyh* pelottaa ihan törkeenä et jollekin läheiselle sattuu jotain, Ja toi kulmahammas kuulemma tarkottaa yleensä viel mieshenkilöä. Toivottavasti ei pidä paikkaansa tällä kertaa.

Jotkut tosin tulkitsee hampaiden lähdön myös suurina muutoksina, et toivottavasti on ennemmin sitä kun tota huonompaa. Tai jospa ois stressiä tai muuta jännitystä vaan. Puuh, ressaavaa nähdä tollasia unia.*eiei*

--
-Mannanen-

alphamagic

Posts: 3,628

#830 • • alphamagic
Näin unta et ajoin skootterilla <3 Ihan vitun lujaa *jiihaa* Oli aika vapauttavaa...

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

alphamagic

Posts: 3,628

#831 • • alphamagic
Ainiin ja sit näin unta et mentiin kaverin kaa itetehdyllä lautalla veneelle joka vei meidät metsäbileisiin johonki saareen :D Join kotiviinii ja missasin koko bileet, as usual. Nii ja sit oli viel yks uni jossa joku mies halus tappaa miut, en muista sen motiiveja. Huh, onneks tuli aamu ja heräsin :D:D

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Jutu

Posts: 3,054

#832 • • Jutu Blondi

Mizfir, 20.11.2007 11:47:
Jotkut tosin tulkitsee hampaiden lähdön myös suurina muutoksina, et toivottavasti on ennemmin sitä kun tota huonompaa. Tai jospa ois stressiä tai muuta jännitystä vaan. Puuh, ressaavaa nähdä tollasia unia.*eiei*


Mä luin jostain unikirjasta, että toi hampaiden irtoaminen tarkottais rahantuloa *ding*.


Mut joo, ukko näki yhtenä yönä sellasta unta, että me oltiin jossain tornissa korkeella ja sitten mä tipuin sen reunan yli. Sitten se kuitenkin sai mun kädestä kiinni ja yhellä kädellä nosti mut takasin (oikein supermies ja kaikkee *plur*), mutta sitten mä lähin sinne tornin sisälle ja menin alas. Sen jälkeen ukko huomas, että siellä oli jotain terroristeja ja yritti tulla hakemaan mut pois, mutta liian myöhään. Se kuuli jotain laukauksia ja sinnehän mä sitten delasin :/ sitten se ite meni oven taakse piiloon ja odotti, että ne terroristit lähtee pois. Sen jälkeen ukko hyppäskin jostain ikkunasta ulos ja lähti karkuun.

Pitäskö tässä nyt huolestua omasta kohtalosta vai ukon pelaamisesta? :D

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Mizfir

Posts: 2,472

#833 • • Mizfir pittuinen

fuskaL

:D jos yrittäisit seuraavalla kerralla uneksia hammaslääkäristä? se olisi varmasti turvallisempi vaihtoehto läheistesi ja meidän kaikkien muidenkin maailman ihmisten kannalta. en voi olla pohtimatta, olisiko pienellä dannielynilla vielä äiti, jos vain osaisit pitää unesi kurissa!



Kun voiski vaikuttaa uniinsa :D tosin, ei toi hammaslääkärikään mikään unelmavaihtoehto oo, mieluummin jotain muuta. Luultavsti noi on ollu ihan sattumaa, mut väkisinkin miettii et mitä jos jotain sattuu taas, varsinki ku yhtä tuntemaani ihmistä jo koskenu :( Toi Anna-Nicole oli lähinnä kummallinen sattuma*ding*

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#834 • • Mizfir pittuinen

Jutu, 23.11.2007 11:51:
---
Mizfir, 20.11.2007 11:47:
Jotkut tosin tulkitsee hampaiden lähdön myös suurina muutoksina, et toivottavasti on ennemmin sitä kun tota huonompaa. Tai jospa ois stressiä tai muuta jännitystä vaan. Puuh, ressaavaa nähdä tollasia unia.*eiei*

---

Mä luin jostain unikirjasta, että toi hampaiden irtoaminen tarkottais rahantuloa *ding*.

---
Se kuuli jotain laukauksia ja sinnehän mä sitten delasin :/



No extrarahantulo olis kyllä ihan tervetullutta*joo* tosin en oo kyl aiemmin kuullutkaan tuosta tulkintatavasta.

Tuohon sun uneen taas sen verran että käittääkseni itsensä kuolleena näkeminen unessa tietää pitkää ikää. :)

--
-Mannanen-

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#835 • • Aurinkoneiti
Söin edam-juustoa. En olisi halunnut lopettaa syömistä. Vetelin juustohöylällä vuorotellen itselleni ja koiralleni.
mariq

Posts: 2,154

#836 • • mariq
Näin viikonloppuna unta, missä leivoin sämpylöitä. Mukana unessa oli äiti (kotitalousteknikko) tuomassa vahvaa domestisuutta *hih* Ja tietysti ne mun sämpylät meni pilalle, kun en muistanut laittaa taikinaan suolaa, mikä aiheutti suuren ahdistuksen, koska varmasti poikaystävä, jonka kanssa ollaan lähitulevaisuudessa muuttamassa yksiin, pettyisi aivan suunnattomasti, kun ei tuleva avo-vaimo osaa edes leipoa! Yritin sitten paikkailla tätä mokaani salaa tunkemalla merisuolaa köntteinä jo paistettujen sämpylöiden väliin..

Vähän vissiin kuitenkin jännittää tuo yhteen muutto..

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Birgie

Posts: 1,311

#837 • • Birgie Kikati
Mä en jaksa enää nähdä yhtäkään painajaista. *nyyh*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#838 • • Aurinkoneiti
Viime yönä "puristin" totuutta esiin exästäni. Haukuin rumasti hänen lastensa äidin. Huusin, kaikki kirosanat, mitkä oli padonnut sisälleni pitkältä ajalta. Olipa mukava herätä hikisenä ja sydän pamppailen.
Avatar
#839 • • Fuzzy Guest
Muutama yö sitten näin unta, että mun vasemmassa kulmassa oli läväri oikeen kulman lisäksi. (oikeesti mulla on siis vaan oikeella puolella koru)
Sitte unissani vissii kokeilin sitä vasenta puolta ja heräsin siihen, että se ei ollutkaan paikoillaan se koru, vaan oli "tippunu".
Iski hirvee panic ja ponkasin ylos sängystä laittaa valot päälle ja ryntäsin peilin eteen tsiigaa. Joo ei ollu koru siinä! Pengoin koko sängyn ja huoneen ja etin sitä korua joka oli "tippunu", kunnes tajusin viimein, että eihän mulla edes ole siinä lävistystä. Olin siis täysin hereillä koko ajan. X)
kinderi

Posts: 1,783

#840 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Taas mä näin jotain hemmetin seksiunia viime yönä..pöh *hmph*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*