Falls (trance)

28 posts, 2 pages, 4,445 views

Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Alkaa vähän kuin radio editti. Liian nopeaan, ei kehitystä.
Melodiat on aika hyviä ja mieleenpainuvia, toimivat erittäin hyvin.
1:30 kohdassa tapahtuva breakdowni tulee liian äkkiä, semmonen *töks*.
Nostossa melodiat on taas sikahyviä. Soundillisesti aika vanhan
kuuloinen. Basari on ihan skeida ja PvD junttibasso on aneeminen mut
toimii tässä. Liidi kuulostaa VST-plugarilta. Rakenne tässä on jotenkin ihan
sekava. Ei oikein mitään juonta vaan satunnaisia nousuja ja laskuja ilman
päämäärää. Mut helvetin nätti biisi. Paremmalla rakenteella tää olis tosi
hyvä.
Avatar
#3 • • gerry Guest
Kiitos ku vaivautuit kommentoimaan (siitä opitaan sekä kehitytään, vaikka sun mielestä kehitystä ei oo tapahtunut:)). Tosin em mä vielä ihan sun tason pääse... (varo etteivät nesteet alaa lonksumaan päässä, lonks, lonks :D ) Liiti ei ollut VST vaan tritonin...

Mitä biisiin tulee niin se oli sellai eka versio joka keräs näin alustavasti mikseris paljon hyvää palautetta... Ajattelin tehdä siitä 3biisin promon jossa on parannettu versio (radio edit), Original mix, sekä jonkun remixi...


No se oli sellai välikommentti....
Avatar
#4 • • .:.::.:. Guest
Juuh... Soundit, nää soundit ja toi radio-edit rakenne... :sad:

Hardiksestakin saa laihan / aneemisen kuuloista. :cool:

Mut noi melodiat, ne on ihan kivat mun mielestä. Ehkä jossain määrin "tuhanteen kertaan kuultu", mut silti. Paras kohta tässä on mun mielestä 2:49 ---> loppu.

Itse lähtisin tekeen biisiä ton osan pohjalta. :happyroll:

Mutjoo, jatka toki. :D
Avatar
#5 • • gerry Guest
Huoh... deepdreamin kommentista ku ottaa vittuilin pois ei paljon jää... :P

Lähinnä nyt pyysin rakentavaa palautetta, mut täytyy näköjään tällkin foorumilla kaikki vääntää rautalankasta ja värjätä punaiseksi kuten mikseris... Pettynyt olen...

Mikkihiirelle propseja, mut se onkin jo aikuinen eikä mikään JuniorMember to amatööri:D
Avatar
#6 • • .:.::.:. Guest
Hmm, mun mielestä tossa ei ole yhtään vittuilua, mut jos haluat sen noin käsittää, niin ok... :confused:

Ehkä mun olisi pitänyt käyttää vähemmän hymiöitä? :excellent:

Mun mielipiteeni tosta biisistä nyt vain yksinkertaisesti on, että soundit, rakenne & miksaus kusee jonkin verran, ja että paremmin tehtynä tää olisi niin paljon parempi.

Alun melodiat on mun mielestä vähän mitäänsanomattomat, mut niinkuin sanoin, toi loppu on oikeinkin hyvää ja sen pohjalta tehtynä tää olis hyvä biisi.

Ok, tämä ei todellakaan ole mikään syväluotaava analyysi, mut ajattelin nyt kuitenkin ilmaista mielipiteeni, koska "kaikki kommentit ovat tervetulleita". :)

Piis.
Avatar
#7 • • Daniel Braun Guest


Mikkihiirelle propseja, mut se onkin jo aikuinen eikä mikään JuniorMember to amatööri:D



:eek: *reps* :laugh:
Juuri näin.
Tuohon linjalle kannatta lähteä...
Varmaan saat hyviä palautteita ;)

En oikeesti tajuu että mistä kaivoit ton "vittuilun" tosta Deepdream:in kommentista?!
Huono päivä sinulle tms?

Mutta, quotataan tähän mikseriin laittamani arvostelu kyseisestä biisistä...
Ei katsos mene sitten niin pahasti OT:ksi :excellent:


Ihan jees raita, vaikka ei edusta todellakaan minun makuani...
Kyseinen genre ei siis oikein putoa mulle, joten paha lähtä arvostelemaan tarkemmin.
Mutta, yritetään :)

+Soundit ihan mukavia, tosin jokseenkin kuluneen kuuloisia. Mutta kokonaisuutena kuitenkin toimivat yhteen.
+Tunnelma ihan kohdillaan.
+Rakenne ok. Tosin lähtee aivan liian kiirellä liikkeelle.
+Mukavan tasokas kokonaisuus. Ei pompi mitkään soundit/tms korville.
+Bassari potkii mukavasti. Ihan jees potku siinä.

-Hieman dj ystävällisempi alku, kiitos! Eli kuten sanoin, lähtee liian kiirellä liikkeelle.
-Bassolinjaan hieman elävyyttä ja soundin muokkausta.
-Samoin rumpulinja kaipais hieman eloa. Tällaisenaan hieman tylsä. Mutta toimii silti.
-Jokseenkin persoonaton, aika tusinamaisen tuntuinen biisi kokonaisuudessaan...

Numeroarviota en tästä anna.
Kuten sanoin tällainen musa ei toimi mulle kovinkaan hyvin...
Sanoisin kuitenkin että hyvä alku, pientä hiomista ja kehittelyä niin tää olis todella toimiva biisi!
Jatka samaa rataa ;)


Ja lisäkuuntelun aikaansaamaa lisäpalautetta:
Todellakin tolle alun "pikalähdölle" vois tehdä jotakin...
Bassolinja yhä edelleen mättää mun korvaan. Eloa lisää ja soundi vaihtoon!
Rakennetta nyt paremmin kuunnelleena siinä todellakin on hieman sekavuutta.
Ei nyt niin pahaa kuin voisi olla, mutta silti korjattavaa olis..
Avatar
#8 • • gerry Guest
No eih... Joke,Joke. Eilen oli vaan vitutuspäivä, sitä on liikkeellä :roll:

Enivei, kiitoksia kummallekin kovasti! Ja Danielia lainaten:"Varoitus! Saattaa sisältää huumorimielellä kirjoitettua kommentointia!"
Avatar
#9 • • Tuppu_ Guest
Biisi alkaa selkeästi liian nopeasti, eikä sitä voi miksata kunnolla edellisen perään, eli rakenteeseen siis hiomista. Soundeihin ja miksaukseen kannattaa panostaa vielä jatkossa enemmän. Rummut ja bassline eivät kovin iske tai luo hirveetä jorausfiilistä. Synasoundeihin voisi kokeilla paikoin hieman rankempaa reverbiä ja equtustakin ja muutenkin säätää vaikka stereokuvaa leveämmäksi joidenkin soundien kohdalla. Kohdassa 2:30 on joku merkillinen katkos (kenties joku copy paste-katkos?). Biisissä on muutama ihan hyvä melodia-idea, joskin aika tyypillisiä kulkuja, niinkuin deep dream taisi sanoakin. Lähinnä panostaisin kokonaismiksiin, eli eri soundien sijoitukseen, equttamiseen ja efektien säätöön. Tällaisenaan jää hieman fiilis, että kaikki soi liian keskeltä ja hieman "kankaan takaa", eli kokeiles joidenkin soundien kans boostata enemmän yläpäätä, että saat kirkkautta tohon lisää. Ja sitten kaikkein vaikein homma, eli bassline ja rummut eli niihin jos saisit lisää munaa, mutta ne kehittyy melkeinpä vain ajan kanssa.

Ei muuta kuin uutta tulille vaan. :)

Edit: ...ja en mä ainakaan nähny mitään dissailua tossa deep dreamin kommentoinnissa. Eikä se, että on erimieltä MikkiHiiren kans tarkoita, että on väärässä ja siitä tarvitseisi huomauttaa. Platinumissa saa muutenkin paljon tarkempaa ja kriittisempää arvostelua kuin jossain mikserissä, missä on hirveesti jotain nuorta faniporukkaa joka käy ylistämässä biisiä kuin biisiä. Mielestäni on tärkeää saada kritiikkiä, jotta tuotantoa voisi parantaa. Jos kaikki antaa vain positiivista palautetta, käy helposti niin, että jatkaa vain sitä samaa rataa kehittämättä tekniikkaa ja tyyliä. Mun mielestä tästä on ihan hyvä jatkaa.
Avatar
#10 • • gerry Guest
Kiitos tuppu:)

Olen kuullut ennenkin et soundeihin kannattaa panostaa.... Pakko myöntää et mulla loppuu kohta tieto siitä miten/millä niitä vois kehitellä paremppia soundeja :D Mielestäni reverb olisi vaan sotenkut ja saanut sen kuulostaman epäselvältä... Equtukseen en ota viel kantaa.

2:30 Kohalla on tarkoituksenmukainen pikku tauko ikäänkun säveliä vaihtais koskettimelta toiselle... Tää on sitä uutuuden keksimistä;)

"Lähinnä panostaisin kokonaismiksiin, eli eri soundien sijoitukseen, equttamiseen ja efektien säätöön."

Toi on niin ja näin.... Olen kyllä kaikki alataajude leikannut pois, korostanut yläpäitä jne... Muttah, jotakin jäi silti puuttumaan.

Kikkiin en ota kantaa sillä en osa sitä vieläkään tehdä... Kyseinen kikki on EMX-1 kick. Laitteessa on valmiks kompuroituja käyttökelpoisia trancekikkejä päälle 10 erilaista...

Olis paljon helpomppaa tehdä rokkia, ei tarvii muuta ku säveltää :P Kitara kuulostaa kitaralta, rummut rummuilta... Ei mitään muuta säätöä kuin säveltäminen.
Avatar
#11 • • miikkaL Guest
Vahva offtopic

Gerry: kannattaisi opetella ottamaan palautetta vastaan. Olen monilta saiteilta seurannut miten vedät herneet nenään, kun joku ei pidä tuotoksistasi. Muutenkin kannattaa rajoittaa turhaa avautumista, mitä on sinun kohdallasi tapahtunut montakin kertaa.

Biisiä en viitsi kommentoida, olethan antamiesi tietojen mukaan "tuottaja" ja "avitat uusia lupauksia" (mikä sinä olet, et ainakaan uusi etkä myöskään lupaus?), sekä sinulla on myös projekti yhdessä "erään suomen johtavimmista pop tuottajista". Näitä raitoja ei siksi pitäisikään nähdä plattarin demo-osastolla, vaan Anttilan levyhyllyllä?

Kommentoin biisejäsi sen jälkeen, kun olet oppinut käyttäytymään asianmukaisesti.
Avatar
#12 • • gerry Guest
RE.VAHVA OFFTOPIC

Pop alalla kylläkin... En on SANAKAAN puhunut projekteista trance generessä? Olen siinä todella uusi, siksi yritän kehittyä... Ja ehkeivät SUN ylimieliset kommentit (mitä olet jakellut muillakin foorumella monille) kiinostakkaan joten ei tarvitse vaivautua.

PS. Niin ja plattarin ohjeissa lukee et jos ei oo aiheeseen liittyvä sanottava olkoon hiljaa;)
Avatar
#13 • • Edited miikkaL Guest

RE.VAHVA OFFTOPIC

Pop alalla kylläkin... En on SANAKAAN puhunut projekteista trance generessä? Olen siinä todella uusi, siksi yritän kehittyä... Ja ehkeivät SUN ylimieliset kommentit (mitä olet jakellut muillakin foorumella monille) kiinostakkaan joten ei tarvitse vaivautua.

PS. Niin ja plattarin ohjeissa lukee et jos ei oo aiheeseen liittyvä sanottava olkoon hiljaa;)



No voin kertoa, että turha brassailu on vain naurettavaa. Enkä ole tässä asiassa yksin, tiedän monta henkilöä (kyllä, myös plattarilla) joita toimintasi ärsyttää.

Jos et osaa suhtautua palautteeseen oikein, niin älä postaa biisejäsi tänne. Samat kommentit "jos otetaan vittuilu pois, ei paljon jää" olen joskus lukenut sinulta aiemminkin, mm täältä : http://www.findance.com/forum.php?osasto=6&aihe=5648&u=1067286850
Avatar
#14 • • gerry Guest
Jospa tämä SUN brassailu riittäis jo? Kaikkia ei vaan voi miellyttää...
Avatar
#15 • • miikkaL Guest

Jospa tämä SUN brassailu riittäis jo? Kaikkia ei vaan voi miellyttää...



Ei niin, kaikkia ei voi miellyttää, toivottavasti sinäkin joku päivä opit tämän.
Avatar
#16 • • Edited gerry Guest
Okei... Virallinen anteekspyyntöni kaikkia kohtaan jota olen loukannut (en arvannut et joku vois traumoja tällaisesta saata :()... Olen pahoillani joskus ylimielisestä käyttäytymisestä, mut mitään pahaa en ole koskaan tarkoittanut... Toivottavasti Tämä on sillä selvä, lupaan paranta jatkossa tapojani! Toivottavasti Delphionkin on nyt tyytyväinen....

Ja tarkoitin äskeistä tosissaan....
Avatar
#17 • • Laite Guest
offtopikkia:

tapelkaas nyt vielä vähän lapsokaiset :happyroll:
Avatar
#18 • • miikkaL Guest

Okei... Virallinen anteekspyyntöni kaikkia kohtaan jota olen loukannut (en arvannut et joku vois traumoja tällaisesta saata :()... Olen pahoillani joskus ylimielisestä käyttäytymisestä, mut mitään pahaa en ole koskaan tarkoittanut... Toivottavasti Tämä on sillä selvä, lupaan paranta jatkossa tapojani! Toivottavasti Delphionkin on nyt tyytyväinen....

Ja tarkoitin äskeistä tosissaan....



Ei mulla ole traumoja siitä jäänyt, pointtina tässä lähinnä se että palautetta on paljon mukavampi ja helpompi antaa, kun ei tarvitse miettiä sanomisiensa merkityksiä, että voiko nyt toinen ottaa tästä herneen nenään jne.. Täälläkään tuskin kukaan tarkoituksella haukkuu kenenkään tuotoksia.. Jatketaan
Avatar
#19 • • gerry Guest
Ok, kuten sanoin lupaan parantaa jatkossa tapojani... En kirjoita enää foorumeihin kännissä enkä silloin ku vituttaa.... :) En ole hernettä nenään ottanut yhestäkään kirjoituksesta, vaikka siltä tuskin on näyttänyt...

Eikä sunkaan Delphion tarvii kaivaa kaikkea esille, eikä käyttäydytä ylimielisesti levydiilista huolimatta...? Piis...?

Toivottavasti sitä ei tarvii enää jatkaa... Olenpahan ainakin yrittänyt :)
Avatar
#20 • • LoSight Guest
Kyllä täytynee yhtyä muihin... Aivan liian nopea alku.
Vaikkakin alun melodian pätkä on mukava. Soundit kyllä kusee paikkapaikoin, kuten aikasemmin huomautettu bassolinja on todella ilkeän kuuloinen perus hässäkkä. Melodia osastosta ei kyllä mulla ole kyllä paljon hyvää sanottavaa, alua lukuun ottamati, ei vaan iske muhun.

Rakenne tosiaan on tollanen radio editmäinen kuten on aikasemmin jo sanottu, eli ei hyvä.. ;)

Keskityt vähän enemmin siihen rakenteeseen ja käytät mielikuvitusta niin kyllä sä vielä biisin saat aikaseksi.. :)