Juha Vilkamo - Syys (teknohousedub)

20 posts, 1 page, 1,949 views

Avatar
#1 • • Juha Vilkamo Guest
Alkoi jo vähän kuumottaa kun ei puoleen vuoteen valmistunut oikeastaan yhtään biisiä, mutta nyt taas sai polkastua moottorin käyntiin ja sieltähän se putkahti: :cool:

Syys ~8min
Avatar
#2 • • osm Guest
Ei tauko ainakaan oo pahaa tehny, tää rokkaa! :)

Noi puhesamplet tuntuu paikoittain jotenkin turhilta, mutta toisissa kohdissa taas toimii ihan kivasti. En nyt osaa päättää et onks ne jees vai ei. :mad:
Avatar
#3 • • sektori Guest
tästä pidän.
hyvä tunnelma ja minimalistinen mutta kuitenkin melodinen meininki.
sen puheen pätkän tilalta joku lyhyempi hokema ois voinu toimia ja tehdä tästä mukavan vinksahtaneen
Avatar
#4 • • Elatek / Lauri E Guest
Hyvin kulkee ja kolahtaa..
hieno kipale. :)
Avatar
#5 • • Jukka I Guest
Tässä on selkeesti haettu aiempaa minimalistisempaa otetta, ja ihan hyvällä menestyksellä.. Soundi on jälleen aitoa Vilkamoa, eli kelpais vaikka jonkun leffan soundtrackiin. :) Taustan chordit luo hyvin tunnelmaa ja pehmeä bassolinja vie biisiä rauhallisesti eteenpäin. Tunnelmaltaan ei ehkä 3/4 dubin tasoa, mutta joka tapauksessa tasapainoinen ja viimeistellyn oloinen tuotos. Loppupuoliskon urkusoundit istuvat (yllättävän) hyvin biisin fiilikseen.
Avatar
#6 • • jUSSi Guest
mä oon sellanen synapadi-homo, että varmasti maistuu. Juhan tuotannot on aina kelvannut :)
Avatar
#7 • • pie Guest
:heart: alun rutinat. hyvä tunnelma. puhesämplet ovat siellä turhana täytteenä, mutta eivät nyt haittaakaan lyhyen kestonsa vuoksi.
Avatar
#8 • • Lauri Leino Guest
hyvä ja tunnelmallinen biisi, ilman noita puhesampleja olis ollut vielä parempi ja syvempi.
Avatar
#9 • • Juha Vilkamo Guest
Kiitos kuuntelijoille!

Hmm, taidattepa olla oikeassa noiden puheklippien suhteen. Vois kyllä heivata ne mäkeen ja kehittää jotain muuta pientä tilalle koska pelkästään poistettaessa noi välitsillailut kuulostaa vähän sellaselta että jotain puuttuis.
Avatar
#10 • • Zeraf Guest
Ihan kelpo kamaa, rauhallista ja letkeetä. Noi narinat tosin otti mulla ainakin vähän liikaa korvaan. On tainnut Vilkamo joskus kuunnella Leftfieldin Storm 3000 -biisiä(vert. taustasyna) ja Orbitalin tuotantoa...esim. Snivilisation levyltä joku biisi, en nyt muista tarkemmin(vert. urkusoundi/melodia yms.)? Eli mun mielestä selkeää Leftfieldin ja Orbitalin yhteennaitantaa mutta mikäs siinä kun paritus on onnistunut. :)
Avatar
#11 • • :t:c: : : Guest
Joo hyvää jumitteludubiteknoo... saunditki kohallaan, joskin alapää vähän tukossa (120 alle ei pitäs mennä ku sweeppejä imo). Tuli vaan aika vahvat labelmielleyhtymät (ihan eri suuntaan kylläkin ku tos edellisillä jäbillä:), et pistäs ihmeessä postia ainakin:

MDEX
PO Box 170515
San Francisco Ca 94117
US

ja

Ongaku Music / Playhouse
Goethering 52-54
63067 Offenbach

Edit: ja ei ne puhesämplet ny mitenkään häirinny... aika taustallahan ne oli
Avatar
#12 • • MikkiHiiri Guest
Voder rutinat on hyviä, samoin taustapädi, basso ja spiikit. Basari on liian
hiljaa (ja ponneton) joten basso toimii bassorumpuna ja tulee vähän
jukka&ransu meininki. Phaser arpeggiot on hyviä. Tiluliimelodiat on
vähän köyhiä ideoiltaan. Mut letkee meno ja toimii varmasti tän
tyyppisissä seteissä. Vaikee sanoo miksauksesta paremmin ku kuuntelen
luureilla. Mut ihan kelpo zillailukamaa ja kuulostaa syksyiseltä :)
Avatar
#13 • • Juha Vilkamo Guest

Basari on liian
hiljaa (ja ponneton) joten basso toimii bassorumpuna



Mikä olikin tarkalleen miten sen suunnittelinkin, et basari on vaan vähän siellä taustalla rytmittämässä. :)


...joskus kuunnella Leftfieldin Storm 3000 -biisiä(vert. taustasyna) ja Orbitalin tuotantoa



Iha ässä biisi tuo storm 3000.. ja voipi olla että tiedostamatta on tullu plagioitua jotain elementtejä. Tarkoituksella ei kylläkään.

Kiitokset taas palautteista.
Avatar
#14 • • DeaconX Guest
Omassa genressään tää on toimivaa chillailua. Mua noi puhesamplet ei häirinny pätkääkään. Basso-osasto kuulosti jotensakin kasibittiseltä. Aivan ku sielä sois joku yhestä kohasta sämplätty ja huonosti loopattu basso... ja basari olis maailman turhimmalta sämpleceedeeltä... ;)

No offence, rullaahan tää varsin kivasti. Hyviä houseviboja tuo noi stab-tyyppiset synasamplet ja jatkuvuutta lisää atmosphere-henkinen padittely. Heiiii nyt tuli toi yllämainittu urku. Lisää pointseja siitä.

Kuitenkin, ei tässä nyt varsinaisesti mitään sellaistakaan oo miks tään kuuntelis toiseen kertaan. Alku toimi paremmin kuin loppuosa biisistä.

Till next time.
Avatar
#15 • • Daniel Braun Guest
Ei mitään moittimisen aihetta...
Aivan älyttömän maistuva, sopivan diippi biisi :hearts:
Toimii mulle ihan kympillä!
Siispä kouluarvostelulla annetaan tälle biisille täysi 10 arvosanaksi!

Tykkäsin, ihastuin, rakastuin... :hearts:
Avatar
#16 • • native Guest
hee, pitää taas sanoo mun tyypillinen sana! :)

soundit aika napissa, mut melodiat on taas mitä sattuu. mut kai
se oon vaan mä, kun muut tuntuu diggaavan. mut kun sulla on
niin upeeta soundia, niin voisit kehitellä noita melodioita ja harmonioita.
sit mäkin tykkäisin. ja sehän se sun lopullinen tavoite tietenkin on ...
mut mahtavaa soundia, ohhoh.
Avatar
#17 • • kimik Guest
lisää sitä rutinaa!!!... :heart:
Avatar
#18 • • SAMi Guest
saundi ja rakenne kohallaan. ei löydy mitään moitittavaa. :)
10/10
Avatar
#19 • • Hallaaa Guest
joo rutina eka vähä hämäs mut seki kuulosti sit ihan kivalta :D mun musiikkimakuun tää biisi soi ku nyrkki silmään :hearts:
Avatar
#20 • • Samus Aran Guest
Kahden kuuntelun jälkeen...ihan jees..

Tulee mieleen Jeff Samuel, SCSI-9 ja tuo jo mainittu Leftfieldin biisi. Leftfieldin julkaisujen sisällön tasoa tämä ei kyllä hätyyttele, mutta kahden ensinmainitun kanssa painii mielestäni samassa sarjassa. Puheet pois tai ainakin kovaan karsintaan ja aitoa sisältöä vielä vähän lisää. Vähän liikaa 'woosh woosh'-täytemenoa. 1:35 - 1:52 kuviot antoi odottaa paljon enemmän. Prkl jos tietäis oikeat termit asioille, niin vois antaa vähän merkityksellisempääkin palautetta.

Täst vois ottaa Craigin remiksin, eli erittäin kehityskelpoista tavaraa :)