Millainen ihminen/luonne olet?

66 posts, 4 pages, 19,191 views

Avatar
#41 • • Tapi T Guest
Minä:
  • Ikuinen romantikko ja haaveilija, mutta silti kiven kova realisti.
  • Itsepäinen, määrätietoinen.
  • Empaattinen, sosiaalinen, kiltti.
  • Vahvat mielipiteet lähes joka asiasta omaava.
Avatar
#42 • • mekaanikko Guest
Kiinnostavampaa olisi luultavasti lukea *toisten* luonnehdintoja ihmisistä. Ne kuitenkin edustavat ainakin joitakin aspekteja persoonallisuudesta neutraalimmin kuin ihmisten omat arvioit, jotka edustavat helposti enemmän omaa ihannekuvaa kuin todellisuutta. Toisaalta joillakin ihmisillä on taipumusta liioitella omia huonoja puoliaan ja haavoittuvaisuuttaan saadakseen osakseen hyväksyntää. ("Ku mä oon niin ruma." - "Etkä oo, sähän oot nätti." Trust me. Been there.)

Silti itsekeskeisenä henkilönä toki oma persoonallisuus jaksaa aina kiinnostaa ja analyyttisyyteen ja introspektioon taipuvaisena sen arvioiminen sujuu aika luontevasi. =) Yritän olla mahdollisimman neutraali ja olla korostamatta niin hyviä kuin huonojakaan puolia.

Määräävä luonteenpiirteeni on melko äärimmilleen viety rationaalisuus, sanan varsinaisessa merkityksessä. Rationaalisuus ei siis missään nimessä tarkoita tunteiden kieltämistä tai esimerkiksi kyynisyyttä (johon minulla tosin on lievää taipumusta) tai konservatismia. Rationalismi tarkoittaa yksinkertaisesti taipumusta ja kykyä arvioida selkeästi asioiden syitä ja merkityksiä. Rationaalisena ihmisenä tunnustan emotionaalisen puoleni ja voin nauttia vapaasti myös vahvoista tunnekokemuksista, jotka monet rationaalisiksi itsensä kuvittelevat ihmiset pytkivät kieltämään. Kykenen kuitenkin erottamaan toisistaan tosiasioihin perustuvat näkemykset ja omat ennakkoluuloni, "intuitioni" ja muut tunnepohjaiset seikat huomattavasti selkeämmin kuin useimmat kanssaihmiseni. En toki täysin. Se tuskin on mahdollistakaan. Olen myös varsin älykäs. =) (Voi kuulostaa omahyväiseltä, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että näin koen asian olevan.) Tästä johtuen muilla on joskus vaikeuksia tajuta ajatuksenjuoksuani - erityisesti etiikaasta, filosofiasta tms. väiteltäessä - kun liikun usein ajatuksissa yhtä pykälää abstraktimmalla tasolla kuin keskustelukumppanini ja minusta moni toisille hankalasti käsitettävä asia saattaa tuntua itsestäänselvyydeltä.

Edellä kuvatusta seuraa, että olen vahvasti taipuvainen toisaalta introspektioon että lievään ulkokohtaisuuteen sosiaalisissa tilanteissa. Arvioin helposti keskustelukumppanini motiiveja, mielentilaa ja muita hänen käytökseensä piilevästi vaikuttavia tekijöitä - ei kuitenkaan sairaalloisessa määrin, vaan kykenen kyllä ihan normaaliin keskusteluun ja nautinkin hyvästä keskustelusta miltei enemmän kuin mistään muusta maailmassa. En ole kuitenkaan kovin sosiaalisesti kyvykäs. Pärjään kyllä, mutta varsinkin keskustelun avaus tuntemattoman kanssa on liki ylitsepääsemättömän vaikeaa. Ajaudun helposti myös dialogissa tuntemattomien kanssa konformistiseen myötäilyyn, vaikken itse välttämättä olisikaan asiasta samaa mieltä.

Hieman ristiriidassa edellisen kanssa on, että olen perusluonteeltani myös empaattinen. Tästä johtuu, että olen hyvin suvaitsevainen ja moraalikäsityksenikin osuvat enimmäkseen sinne parjatulle "puolueettoman humanismin" sektorille. =) En todellakaan kulje nokka pystyssä ympäriinsä huokuen omaa erinomaisuuttani jos joku sellaisen vaikutelman on saanut. Hetkelliset ylemmyydentunnon puuskat eivät yleensä päädy IRL korvienväliä pitemmälle vaikka toki näin online joskus jotain moista voi tekstiin eksyä. Jälkeenpäin kyllä hävettää jos on jotain moista tullut suustaan päästettyä.

Uskon, että ihmisten taipumukset erilaisiin mielenterveydellisiin ongelmiin (myös lievempiin kuten stressi) kerovat melko paljon heidän persoonallisuudestaan. =) Itse olen taipuvainen lievään neuroottisuuteen ja paranoiaan, ja kärsin usein stressioireista, mikä johtunee tosin osaltaan myös työstäni. Stressiä pahentaa perfektionismi ja kunnianhimo yhdistettynä paradoksaalisesti laiskuuteen. =) Riittämättömyyden tunne on kuitenkin varsin yleinen niin työssä kuin vapaa-ajan harrastuksissakin (kuten vaikka siinä levyjen soitossa), kun rima on tullut asetettua yleensä aika korkealle.

Mielenkiintoisena luonteenpiirteenä voisi vielä lisätä etten yleisesti ottaen saa mitään *ihan älyttömiä* kicksejä seksistä kuten useimmat sukupuoleni edustajat. Onhan se toki ihan hauskaa mutta menee kyllä samaan kategoriaan vaikkapa syömisen kanssa. (Toki silläkin on huomattava ero syökö vanhaa näkkileipää vai kolmen Michelin-tähden gourmet'ta. =) Tytöissä vaan viehättää kummasti enemmän se mitä on korvien kuin jalkojen välissä (sanottakoon nyt rehellisyyden nimissä että toki sekin nyt sentään jonnin verran kiinnostaa =P), ja pojistakaan en oikein ole "silleen" innostunut. Please doc auta, olenko normaali???? Nimim. KISS 4ever -78
Avatar
#43 • • mekaanikko Guest
Uuhhh. Tulipas saatanan pitkä. Olenko narsisti vai kärsinkö vain yleisesti ottaen ripulinomaisesta tavasta tuottaa tekstiä? =)

(Sekä että, luultavasti.)
Avatar
#44 • • Angeli Guest
Minä olen usein iloinen ja hyväntuulinen ns.ilopilleri..
Harvemmin huonollatuulella, mutta kun oon niin sitten kyll kunnolla... Hmm rakastan elämää.
Avatar
#45 • • ipe Guest
Lukiessani Mekaanikon pitkää analyysiä itsestään tunnistin tekstistä monia piirteitä itsestäni.

Itselläni on myös hieman ristiriitaisia luonteenpiirteitä.
-Olen tavallaan erakkoluonne (vaikka asunkin avovaimoni kanssa!).
-En ole mitenkään kovin puhelias.
-Toisaalta pidän kuitenkin kovasti ihmisten auttamisesta ja neuvomisesta.
-Olen äärimmäisen rauhallinen, jopa flegmaattinen.
-Olen rasittavan analyyttinen ja laskelmoiva, pyrin tekemisissäni optimaalisuuteen.
-En ole haaveilija tyyppiä, vaan tiukka realisti.
-Olen taipuvainen kyynisyyteen ja pessimismiin.
-En todellakaan ole mikään romantikko. Ystävällinen ja huumorintajuinen kylläkin.
-Olen todella pitkäpinnainen, ja jos suutun jostain asiasta, niin unohdan kyllä kiukkuni todella nopeasti.
-Koen ahdistavaksi monia sellaisia asioita, jotka vaatisivat parannusta, mutta joihin en itse pysty vaikuttamaan.
Muutama esimerkki: Monissa paikoissa yleisten tilojen epäsiisteys. Huono liikennesuunnittelu. Yleinen lyhytnäköisyys asioiden suhteen. Ihmisten väliinpitämättömyys, ahneus ja itsekkyys. Lasten ja nuorten huono / liian avoin kasvatus nyky-yhteiskunnassa. jne.


Yleisesti ottaen saatan näyttää tylyltä ja vaikeasti lähestyttävältä tyypiltä, mutta pohjimmiltani olen sydämellinen ihminen josta saa helposti ystävän tai ainakin kaverin.

Edit: postaus sekoilun korjausta...

[ 15 April 2002: Message edited by: ipeipe ]
Avatar
#46 • • noora Guest
niin, no kuten muutkin ovat jo todenneet, tätähän kannattais kysyä frendeiltä, niiltä saa varmasti rehellisemmän ja neutraalimman vastauksen, mut anyway...

Mä nyt oon tämmönen multipersoona, ulkoapäin varmaan itsevarman näkönen ja vaikeesti lähestyttävä mut niin kovin tyypillisesti sisältä kovin epävarma joidenkin asioiden suhteen. Yleisesti ottaen oon kuitenkin tällanen kunnianhimoinen ja aika temperamenttinen, joskus taidan hiiltyä turhankin helposti...

ja joo, mä puhun ensin, ajattelen vasta jälkeen, ja siin vaihees oonkin jo yleensä puhunu itteni täysin kuseen...
Osaan relata ja heittää vapaalle (joskus tääkin taito kostautuu ku menee vähän överiks...) ja hullutella frendien (ja miksei tuntemattomienkin ) kanssa!!
Muutenkin oon aika sosiaalinen eläin, mut toisaalta myös viihdyn yksin. Et suosittelen, hyvä tyyppi olen, tulkaa tutustumaan!!
Avatar
#47 • • Mimako Guest
Hmm, mua ei moni plattarilainen tunne kuin virtuaalihenkilönä -- ja hyvä niin -- joten pitääpä kirjoittaa jotain mielenkiintoista, että kukaan jaksaa minusta lukea.

Arkielämässä määrääävin luonteenpiirteeni on kai ns. yleinen vahvuus, jopa kovuus. Kuvaavaa on, etten saa pari kertaa kokeilemani koksun käytöstä irti juuri mitään, koska olen jo valmiiksi kädet puuskassa salin nurkassa viihtyvä möllötin. Rahat on kyllä menneet ja nenä puutunut, joten Kolumbian viljelijöillä on kai ollut sormensa pelissä.

Muita vahvuusindikaattoreitani ovat innostukseni bodaamiseen ja luonteestani silloin tällöin saamani kommentit tyyliin "vähän sä tiedät kaiken" (sarkastisella sävyllä) ja "kyllä sä pärjäät/osaat hoitaa tän homman tms." (vakavalla sävyllä).

Ideoinikykyni on niin vahva, että olen jatkuvassa morkkiksessa kun niitä ja näitä kiinnostavia työ-, koti- tai vapaa-ajan hommia ei ole saanut edes aloitettua. Laiskamato siis vaivaa ajoittain, mutta kun johonkin hommaan uskomattoman jahkailun jälkeen ryhdyn, vaikeudeksi saattaa muodostua lopettaminen. Sitten sählätään kaikkia hommia yhtä aikaa tajuttomassa hybriksessä.

Bileissä näitä ominaisuuksiani ei kovinkaan huomaa, koska rakastan bileitä ja elektronista musiikkia niin paljon. Ne rentouttavat meikäläisen! Sitä paitsi meidän parisuhteessa mies on se, joka hoitaa enimmät tuttaville juttelut ja välittää kuulumiset minullekin. Lievään vapaa-ajan erakoitumiseeni vaikuttaa myös äärimmäisen sosiaalinen ammattini. Töiden ulkopuolella ei vaan jaksa innostua ihmisten seurasta. Eikä usein töissäkään, eipä silti. Puhetta minusta kyllä piisaa, mutta puheen motiiveista ei ota pirukaan selvää.

Älyllinen en koe olevani ainakaan enää. Kasvava tyttö huomaa kyllä, että ystäviä ja menestystä kertyy paremmin, jos pitää ne älykkäimmät mölynsä mahassaan. Niinpä minusta on vuosien varrella kehittynyt varsinainen ääliön esittäjä, mutta ei siinä mitään. Ikävuodet kun saavat ihmisen spekuloimaan yhä vähemmän ja vähemmän, mitä toiset hänestä ajattelevat.
Avatar
#48 • • Star Guest
Luin tästä topicista muiden postauksia ja aloin miettimään itseäni ja sitä millainen olen..

Mä oon luonteeltani pitkälti perusoinas (kuten myös horoskoopiltani). Olen siis todella äkkipikainen ja kaikki mulle läheiset ihmiset ovat saaneet kokea sen varmasti kunnolla. Toisaalta vaikka saatan suuttua helposti, en ole pitkävihainen. Olen myös todella ujo ja jopa siihen asti, että se on alkanut mua itseäni ärsyttämään. Mutta onneksi en kuitenkaan kaikissa asioissa ole niin ujo..

Tässä taitaa olla murto-osa vain mun luonteenpiirteistä, mutta totuus on, etten osaa itse niistä kertoa kovin hyvin. Ystävät taitaa osata kertoa paremmin.
Avatar
#49 • • ipe Guest
Tulipas taas kämmättyä...

[ 15 April 2002: Message edited by: ipeipe ]
Caro²

Posts: 5,301

#50 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Minäitte?

Otetaan tähän muunneltu lainaus:

Hyvää tuuria kait, mutta testi osui hyvin kohdalleen

--- clip ---

INTJ (Introvertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Järjestelmällinen)


INTJ on tiedemies, systeemien rakentaja, teoreettisten mallien kokeilija ja soveltaja. Nämä tiedeharrastukset alkavat yleensä jo varhaisessa elämänvaiheessa. Hän suhtautuu kaikkiin elämän alueisiin järkevästi, ei tunteillen. Niinpä hänestä voi saada kylmän ja laskelmoivanan vaikutelman.

INTJ on perfektionisti, joka uhraa kaiken aikansa projekteihin ja kokeisiin, joista on innostunut. Hän ei säästä itseään eikä muita. Laiskottelijat menettävät hänen luottamuksensa, jonka hän myös ilmaisee, koska ei kunnioita auktoriteettejä. Tosin hänellä on myös kyky antaa tunnustusta, sille, joka sen ansaitsee. Näin ollen työolosuhteissa INTJ on oikeudenmukainen työtoveri.
Ulospäin INTJ saattaa vaikuttaa konservatiivilta, mutta sisimmässään hän on radikaali, joka huomaa mahdollisuudet ympärillään, mitä muut eivät välttämättä tajua. Kuitenkaan hän ei ryhdy mihinkään, mistä ei tiedä. Konservatiivinen ulkokuori on suojakilpi yksityisyyden suojelemiseksi.

Sosiaalisesti INTJ ei ole kovin lahjakas. Ja niinpä läheiset ihmissuhteet saattavat tuottaa ongelmia. Epäilyksetön itseluottamus ja laaja tietomäärä voidaan tulkita itserakkaudeksi ja karkottaa ihmiset pois. Lisäksi INTJ pitää flirttailua ja small talkia turhina kanssakäymisen muotoina. Ihmissuhteissa hän kunnioittaa suoruutta ja järkeä ja on kyllä valmis työskentelemään suhteidensa eteen. Läheisiä ystäviä INTJ:llä on muutamia.


--- clip ---


Originally posted by: Mekaanikko

Ajaudun helposti myös dialogissa tuntemattomien kanssa konformistiseen myötäilyyn, vaikken itse välttämättä olisikaan asiasta samaa mieltä.




Mukava kuulla että mekaanikko kuoren alta paljastuu ihan normaali ihminen

Originally posted by: Mekaanikko

Riittämättömyyden tunne on kuitenkin varsin yleinen niin työssä kuin vapaa-ajan harrastuksissakin (kuten vaikka siinä levyjen soitossa), kun rima on tullut asetettua yleensä aika korkealle.




Viittaako tuo huonoon itsetuntoon? Vai onko kyseessä ihan "pakko-olla-parempi-kuin-mitä-olen" systeemi?
Avatar
#51 • • zara Guest
-crazy psyko bitch with positive attitude and bad temper!
Avatar
#52 • • Dani Cior Guest
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INFJ (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)

INFJ on sekä uneksija että ideoidensa toteuttaja. Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan. Auttamishalunsa ja muita ihmisiä tuntemansa kiinnostuksensa takia häntä voidaan luulla myös sosiaaliseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi, mistä saattaa tulla yhteentörmäyksiä, sillä vaikka INFJ vaikuttaa sympaattiselta, hän valikoi ystävänsä tarkkaan, eikä välttämättä suhtaudu lämpimästi keneen tahansa ensitapaamisella. INFJ on taipumus tarkkailla tilanteiden tunnelmia ja ihmisten motiiveja sekä tehdä huomioita näiden perusteella, joten hänestä saattaa saada vaikutelman, että hän on varautunut ja varpaillaan. Tämän ominaisuutensa ansiosta, vaikka ihmisrakas onkin, INFJ ei ole harhaanjohdettavissa.
Tarkkailutaitonsa, sekä yleensä kielellisen lahjakkuutensa ansiosta, INFJ osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Muita hänelle soveltuvia aloja ovat mm. palvelualat, opetusala, sekä politiikka ja uskonto.

mielenkiintoista, toisessa testissä olin introvertti intuitiivinen rationalisti eli 'arkkitehti'.
Avatar
#53 • • funkyboy Guest
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ESFJ (Ekstrovertti-Havaitsija-Tunteva-Järjestelmällinen)


ESFJ:tä voidaan kuvata lämpimäksi ja avoimeksi ihmiseksi. Hän pitää vilpittömästi muista ihmisistä ja keksii yllätyksiä, joilla voi ilahduttaa läheisiään. Hän on syntymäpäivien ehdoton järjestäjä ja viihdyttäjä, joka tuo mukanaan hauskan tunnelman. ESFJ:lle on tärkeää saada vaikuttaa ihmisten elämään . Työelämässä ESFJ tarvitsee muiden antamaa rohkaisua onnistuakseen parhaiten. Hän on sisimmiltään herkkä ja pahoittaa mielensä pitkäksi aikaa, jos joku loukkaa häntä. Hänellä on tapana hautoa pahaa mieltä sisällään, eikä pääse helposti sen yli.

ESFJ on positiivisesta mielenlaadustaan huolimatta melko kaksijakoinen persoona, jonka toimintaa toisaalta leimaa lämmin, huolehtiva suhtautuminen ihmisiin ja toisaalta selvät mielipiteen oikeasta ja väärästä. Niinpä tilanteen tullen, jossa joku on toiminut hänen mielestään väärin, on ESFJ:lle tuskallinen, koska halu tuomita ja antaa anteeksi riitelevät keskenään. Äitinä tai isänä ESFJ voi olla tiukka, joka pitää lapsensa kurissa ja rankaisee heitä armottomasti, mutta joka lopulta armahtaa pahantekijän. Ylihuolehtivaisuudesta johtuen hän näkee maailman täynnä vaaroja ja voi tulla epäluuloiseksi.

Työelämässä ESFJ on hyvä asioiden delegoija. Hän on palvelualtis ja odottaa myös saavansa muilta hyvää palvelua. Palvelualojen lisäksi ESFJ:lle sopivia aloja ovat peruskoulun opettaja ja lääketieteellinen ala.
Avatar
#54 • • Chipie Guest
Lukasin topicin ja ajattelin ensin etten viitsi vastailla. Tein kuitenkin äkkiä ton persoonallisuustestin,ja vaikutti olevan suhtkoht oikeessa,niin heitetään nyt se sitten tänne. Lisäksi luonnehdinnat kiinalaisen horoskoopin apinasta,ja normihoroskoopin vesimiehestä osuu yllättävän,jopa pelottavan hyvin kohdilleen

PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INTP (Inrovertti-Intuitiivinen-Ajattelija-Spontaani)

INTP pitää ongelmien ratkaisemisesta. Hän on kiinnostunut erilaisista ideoista yleensä, joiden selvittämisessä hän saa käyttää itselleen ominaista loogista ajattelua ja analysointia. Yleensä INTP on mietteliäs ja sulkeutunut, joka voi uppoutua omaan maailmaansa kesken kutsujen. Hän on tarkka määritelmien suhteen ja saattaa huomauttaa kärkkäästi, jos joku erehtyy. Tämä voi tuntua ulkopuolisesta alentavalta. INTP on itsekriittinen. Häntä kalvaa jatkuva pelko epäonnistumisesta ja siksi hän kokoaa ikäänkuin "turvaverkkoa" kaikista ympärilläolevista kiinnostavista asioista ja ammateista. Tämä voi johtaa pelkoon "heittäytyä" , jättää kaikki yhden kortin varaan. Silloin tällöin hän tarvitsee ulkopuolisten rohkaisua suunnitelmiensa tueksi. Väittelyissä epävarmuus omasta itsestä näkyy siinä, että kiistellessään toisen henkilön kanssa, INTP ikäänkuin todistelee itselleen mielipiteidensä oikeutta.

...ja muu jääköön salaisuudeksi,luonteeseen kuuluu sekin etten halua että muut tietää musta kaikkea,mysteerinä säilyminen on kivempaa

¤C
Avatar
#55 • • Ana-- Guest

Originally posted by mekaanikko:
Riittämättömyyden tunne on kuitenkin varsin yleinen niin työssä kuin vapaa-ajan harrastuksissakin (kuten vaikka siinä levyjen soitossa), kun rima on tullut asetettua yleensä aika korkealle.



Ehkä esmes. mun heikoimpia piirteitä taitaa olla se, etten
osaa koskaan asettaa rimaa niin korkealle ettenkö mukavasti
pystyisi sen päällä istumaan. Tämä johtaa siihen, että asi-
oissa joissa mulla saattaisi olla julmetusti harjoituksella
esiin piiskattavaa potentiaalia päädyn joko keskinkertaisiin
tai hieman keskinkertaista parempiin (tai huonompiin)
tuloksiin.

Kilpailuhenkisyyden puute on jonkinmoisena rasitteena, koska
en näe mitään tarvetta olla jossakin 'parempi kuin muut',
niin kauan kuin sen jonkin, oli se musiikkia tahi lumilau-
tailua, tekeminen on kivaa. Mun mielestä on kivaa kun on
kivaa Toisaalta saatan sitten myös olla suvaitsematon
sellaisia asioita kohtaan, jotka eivät mun maailmankuvaan
ja ajatusmaailmaan mahdu, näistä lähinnä nousee mieleen
huumeidenkäyttö, josta on joskus(heh) tullut muittenkin
kanssa keskusteltua. Taidan siis olla aika konservatiivinen.

Nojaan tosin tuossakin aiheessa lähinnä siihen, mitä olen
omilla silmilläni nähnyt, enkä siihen, mitä netistä olen
lukenut, joten voi olla että elämänkokemukseni mm. Olarista
on värittänyt hieman käsitystäni huumeidenkäytön
todellisuudesta. Oli tämä väritys sitten lähempänä totuutta
tai fiktiota, sitä en tiedä. Olen nähnyt mitä olen nähnyt
ja sen pohjalta vedän johtopäätköseni, kuten jokainen ratio-
naalinen ihminen.

Olen myös välillä erittäinkin naiivi, jonka huomaa loppujen
lopuksi parhaiten siinä, että naiset panevat muo aina niin
halvalla. Toisaalta, mitä sitä muka kaksikymppisenä elämästä
tietää?
Avatar
#56 • • Funkatronik Guest
Minä en välttämättä katsoisi kuuluvani siihen edellämainittuun hyvien tyyppien ryhmään. Ylisuuri ego ja vähäiset lahjat eivät ole kovin hyvä yhdistelmä, katkeruudestani johtuen olen lähinnä ihmisille ilkeä tai sitten en puhu heille mitään. Haluaisin kyllä olla toisenlainen mutta sosiaaliset taitoni ovat jääneet jonnekin 1,5 vuotiaan tasolle joten en osaa tuoda niitä mahdollisia hyviä puoliani esille ihmisten kanssa ollessani. Ainoat sosiaaliset kontaktini ovat muutamat biletutut ja pari heeboa joiden kanssa säädän musiikkia (joka onkin oikeastaan ainoa sisältö elämässäni, kaikki raha menee levyihin ja musalaitteisiin, kaikki aika menee levyjen kuunteluun, säveltämiseen ja muuhun vastaavaan). Muuten en hirveästi ihmisten kanssa aikaani vietä.

Todellinen sosiopaatti ja toivoton tapaus siis.
Avatar
#57 • • J Raninen Guest
ISTJ (Introvertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen)

Ensivaikutelma ISTJ-ihmisestä saattaa olla kylmä, koska ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi miellyttää tuntemattomia ihmisiä. Hänen mielestään ystävyys on ansaittava. ISTJ on luonteeltaan tarkka, täsmällinen ja luotettava. Hän on oikeudenmukainen ja omaa tajun oikeasta ja väärästä, joka pohjautuu teoriaan, joka on aiemmin hyväksi havaittu.
Usein ISTJ työskentelee taka-alalla, sihteerinä, virkailijana tai luottamushenkilönä, yleensä establishoituneessa instituutiossa, jossa hän saa toteuttaa tästämällistä ja järjestelmällistä tapaansa työskennellä. Hän on uurastaja, joka saattaa työnsä loppuun, uhrauksista huolimatta. ISTJ ei voi sietää epäjohdonmukaisia tai lupauksia rikkovia ihmisiä. Introvertistä laadusta johtuen hän ei kuitenkaan ilmaise suuttumustaan suoraan, vaan korkeintaan ilmein ja elein. Muita ISTJ:lle sopivia aloja ovat mm. armeija, koulu ja kirkko.

-No, aika lailla samaa huttua, kuin mitä mä itekin tuolla latelin aikasemmin. Vai että kirkkoon pitäs mennä duuniin..
Avatar
#58 • • HardS Guest
PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ENFJ (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)

ENFJ on ihmistuntija, joka osaa käsitellä ihmisiä ystävällisyytensä ja sisäsyntyisen karismansa avulla, heitä kuitenkaan manipuloimatta. Hänellä on kyky lukea kanssaihmisten tunteita ja motiiveja, näkemiään ominaisuuksia mitenkään arvottamatta ja tästä johtuen ENFJ:t ovat hyviä luottamushenkilöinä tai johtajina.

ENFJ on hienotunteinen, joka ottaa huomioon toiset ennen itseään. Hän on vastuuntuntoinen uurastaja, joka tuntee tehtäväkseen auttaa muita. Tästä voi olla seurauksena se, että hän haalii liikaa töitä ja tehtäviä, kuin pystyy hoitamaan. Tai hyväsydämisyyttä käytetään hyväksi, mikä loukkaa ENFJ:n herkkää sisintä ja jättää pysyvän jäljen.

ENFJ hallitsee kokonaisuuksia ja on hyvä organisaatioiden luoja. Hän osaa käsitellä useita projekteja yhtäaikaa.

- tiedä näistä sitten. en taida olla kuitenkaan paras henkilö ominaisuuksiani kuvaamaan. (tulevat/nykyiset) ystävät taitavat tietää totuuden.. :)

[ 17 April 2002: Message edited by: HardSpanky ]
Avatar
#59 • • greenie Guest
Olen sukupuoleton johtaja. Ainakin persoonallisuustestien mukaan. Noh, ne onkin ihan täyttä paskaa, koska ne pohjautuu typerille ennakkoluuloille siitä, että millainen esim. mies on.

Omasta mielestäni olen: rehellinen, suorapuheinen, avoin, romanttinen, ujo, tutkiva, pohtiva, antelias.

Muiden mielestä (ainakin joidenkin) olen: liian ystävällinen, homokaveri, hiljainen, analysoiva, persoonallinen, söpö (mitä toikin tarkoittaa?). Joidenkin mielestä en myös omaa vankkoja mielipiteitä (asioista, joista ei musta tarvitse omata mielipiteitä).

Abikronikan mukaan olen: Member of intelligezia, pohdiskelija, laajentelee tajuntaansa. Osaa olla myös hyvin ärsyttävä...
Summa summarum: Mä olen vitun huono jätkä, koska en voi sisäistää itseeni Slitz -sukupolven mantroja.

Kevättä!,

-- Mikko
Avatar
#60 • • Salla Guest
ENFJ (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)

No joo, kun mä luin tota selostusta siitä mitä toi tarkottaa, niin ei se kyllä kuvaa mua yhtään, en mä niin mukava ihminen kuitenkaan ole!! tai siis mussa on sellanen piirre, että kaikki mikä ei suoranaisesti liity minuun, ei suoranaisesti liikuta mua. Kuulostaa inhottavalta mutta näin vaan on. Tottakai mä kuuntelen ja jeesaan frendejä tai ketä tahansa jos on ongelmia tai jotain mutta kun se ei suoranaisesti liity muhun, niin se ei oo mulle tärkeetä. Tämän ominaisuuden ansiosta, mä voin (tai ainakin kuvittelen voivani) nauttia ystävieni luottamuksesta. Sillä kun niitten asiat ja jutut ei oo mun tärkeysjärjestyksessä 'numero uno' niin se tarkottaa vaan sitä, ettei mua myöskään kiinnosta levittää muitten juttuja toisille ihmisille. Se on muuten tosi jännä piirre joissain ihmisissä = tarve levitellä kuulemiaan juttuja ympäriinsä...
Anyway, kun taas puhutaan tasolla joka liittyy muhun, eli mulle rakkaat ihmiset tai asiat ja varsinkin jos jotain menee vikaan niihin liittyen, niin silloin mussa nousee pintaa sellanen luonteenpiirre minkä mä luultavasti oon periny mun mutsilta, kuka muuten on ihan sairaan hyvä tyyppi se piirre on se, että mä taistelen vaikka nyrkein jos puolustettavana on mulle rakkaat ihmiset/asiat!
Muuten mun luonteessa tärkeitä piirteitä on se että mä meen tunteella aika pitkälti. Mutta siinä suhteessa että jos mulla on esim huono päivä, mä en vaan pysty esittämään iloista, enkä ees halua. Mun kasvolihakset on siis tahdosta riippumattomia. Mä en pysty, enkän tunne tarvetta näytellä että mulla on joku muu fiilis kun mikä OIKEESTI on. Sen takia mä myös yleensä pamautan sanoa asioita joskus ehkä vähän liian suoraan päin näköä joillekin ihmisille. huonompi niille, ketkä ei vaan osaa odottaa niin suoraa kommenttia kuin mä voin saada sanottua
ööö... tulipas paljon tekstiä, huh! pistipäs tämä topicci miettimään kuitenkin...