JIPPII KICKS ASS !

50 posts, 3 pages, 9,773 views

Avatar
#1 • • Fusione Guest
Jippii on näköjään sulkenut Platinumin tilin vaikka siirto uudelle palveluntarjoajalle ei ollut vielä valmis joten platinum.ac serverillä oleva tieto on tällä hetkellä kadoksissa.
Avatar
#2 • • Tapi T Guest
siistii. tarkottaako tää sitä, että kaikki meidän kivat postit katoaa?
Avatar
#3 • • Fusione Guest
Ei koska foorumi ja muut scriptit sijaitsee platinum.melli.net palvelimella ja etusivu yms platinum.ac -ssa jota oltiin juuri siirtämässä Jippiiltä pois.
Avatar
#4 • • Lara C Guest
Jippiillä ei muutenkaan koskaan toimi mikään. Vuoden sain tapella gsm-liittymäni kanssa, koska se jostain syystä lakkasi vaan yhtäkkiä toimimasta. Sain kahdesti sanoa irti liittymäni, ennenkuin viesti meni perille. Käyttämättömästä, irtisanomastani liittymästä tuli perintälasku vuosi sen jälkeen kun ensimmäisen kerran olin sanonut sopimuksen irti. Alkuperäistä laskua tai muistutuslaskua en koskaan ollut saanut.

Jippiin internetliittymäni lakkasi yhtäkkiä toimimasta. Asiaa selviteltyäni sain vihdoin selville, että vika oli nimenomaan jippiissä, ei uudessa koneessani. Soitin tuotetukeen useampaan otteeseen. Vietettyäni kaksi 4h:n osuutta puhelimessa selvisi vihdoin, että soittosarja olikin äkkiä muuttunut. Tästä en ollut saanut minkäänlaista tiedotetta. Kas vain, nettiliittymäni ei vieläkään toiminut. Asiaa selvitettiin edelleen. Vihdoin selvisi, että käyttäjänimeni oli vanhentunut -> sama nimi toimi kyllä yhä, mutta perään piti liittää pilkku. Tästäkään en ollut mitään tiedotetta saanut. Lisäksi Saunalahden siirtymisen jälkeen Jippiin omistukseen ovat nettiliittymälaskut tulleet... eivät ole tulleet... miten sattuu. No, eipä ole minun murheeni.

Voitte arvata miten pidän Jippiistä.
Avatar
#5 • • Fusione Guest
Joo toivon pikaista konkurssia kyseiselle firmalle. Nyt näyttää sivut siirtyneen näyttämään uudelle serverille.
Avatar
#6 • • Salla Guest
kumma juttu miten yhdestä mokomasta firmasta ei luultavasti kenelläkään koko suomessa ole mitään hyvää sanottavaa
Avatar
#7 • • riddla Guest
Jippii=Nyppii
Avatar
#8 • • andy braun Guest
ainut mikä niissä on ollut/oli hyvä niin eipä ne paljon nettiliittymän laskuja muistanu lähetellä...

ilmaks niillä meneekin huonosti kun eivät jaksa ihmisiltä
rahaa periä.
Avatar
#9 • • Jone Guest

Originally posted by FM:
Jippii on näköjään sulkenut Platinumin tilin vaikka siirto uudelle palveluntarjoajalle ei ollut vielä valmis joten platinum.ac serverillä oleva tieto on tällä hetkellä kadoksissa.



Tervetuloa kerhoon, juuri ton saman ne teki mun domainilleni (flammabul.com), jonka lisäksi siirrossa oli kaikkea muutakin omituista, josta kirjoitan lisää myöhemmin. Tällä hetkellä sodin niiden kanssa siitä kuka maksaa kenelle ja mitä.
Ante

Posts: 16

#10 • • Ante

Originally posted by Lara C:Jippiin internetliittymäni lakkasi yhtäkkiä toimimasta.



Sama täällä, itse saan tosin nauttia HOAS vs. Jippii -sotkusta. Linjat palaavat käyttöön "joskus syksyllä", eli aikaisintaan ensi keväänä 2003. Mitään väliraporttia yhteyden katkaisun jälkeen (joka tuli yllätyksenä ts. asiasta ei tiedoitettu etukäteen) ei olla annettu yhteyksien palauttamisesta.

Originally posted by Lara C:
Vihdoin selvisi, että käyttäjänimeni oli vanhentunut -> sama nimi toimi kyllä yhä, mutta perään piti liittää pilkku. Tästäkään en ollut mitään tiedotetta saanut.



Jesh, sama homma täällä. Hankin aikoinaan nettiliittymän modeemikäyttöä varten Nic:n kautta. Saunalahti osti Nic:n, ja nyt kummatkin ovat Jippiin omaisuutta. Opiskelija-asuntoni verkkoliittymän mukana tuli Saunalahden meiliosoite, eli minulla oli meiliosoitteet sekä @nic.fi, että @saunalahti.fi. Yhtenä kauniina päivänä käyttäjätunnukset eivät toimineet. Ne olivat muuttuneet, Jippiin puhelinneuvonnan mukaan "itsestään"! Hämmentävää. Eli suomeksi - "me muutimme käyttäjätunnustasi, mutta unohdimme kertoa siitä sinulle". Ei mitään pahoittelua asiasta. Loistavaa.

Nyt kun Jippii katkaisi virrat HOAS:n Kampin kiinteistöjen verkkoliittymiä hoitaneista laitteista en ole voinut lukea minulle @saunalahti.fi-päätteiseen meiliosoitteeseen tullutta postia, puhumattakaan siitä, että voisin muokata kotisivujeni http://www.saunalahti.fi/amulari/ sisältöä. Sekä puhelintuki että meilitse toimiva käyttötuki eivät löydä minun tietojani. Käsittämätöntä. Maksoin (+ moni muu) yhteydestä ~17 x 60 mk. Se ei kuitenkaan ollut tarpeeksi, jotta Jippii olisi voinut palkata asiantuntevaa tiedoitusta.

Mikä siinä liiketoiminnassa on niin hankalaa? Mikä pakko on operoida kentällä, jota ei voida hoitaa kunnolla asiakkaita palvellen?
Avatar
#11 • • anqqa Guest

Originally posted by Salla:
kumma juttu miten yhdestä mokomasta firmasta ei luultavasti kenelläkään koko suomessa ole mitään hyvää sanottavaa :012: :confused:



oma jippiin gesmi-liittymä toiminu moitteetta alusta asti ja edullisesti.. poikkeus vahvistaa säännön? =)
Avatar
#12 • • Jone Guest
Kokemuksiani Jippiistä:

Mulla oli joskus nettiliittymä Nettilinjan kautta ja Saunalahden ostettua sen päädyin sitten loppujen lopuksi Jippiin alle, josta vaikeudet alkoivat. Laskut olivat yleensä joka kuukausi enemmän tai vähemmän päin persettä ja viimeinen naula arkun kanteen oli se kun sain laskun, jossa multa koitettiin vedettää hieman alle tonni vanhaa rahaa kuukauden nettiyhteydestä. Soitettuani asiakaspalveluun siellä hämmästeltiin moista suuresti ja todettiin että laskuni oikea loppusumma oli mystisesti kertautunut jollain satunnaisluvulla. Öhh, no tässä vaiheessa (1½ vuotta sitten) sanoin sitten Jippiille heihei ja vannoin etten koskaan enää palaisi heidän asiakkaakseen.

No, toisin kävi, tosin tahtomattani.

Flammabul.com:in hostaus oli alunperin THK.net:illä, jonka Jippii sitten osti ja päädyin taas heidän asiakkaakseen vastoin tahtoani. Ensimmäinen asia mitä Jippiistä kuulin tämän jälkeen oli se että he olivat päättäneet nostaa THK.netin vanhoja hintoja noin puolella, joten päätin jo siinä vaiheessa (viime heinäkuussa) että kun etukäteen maksettu vuoden hostaus umpeutuisi (tämän vuoden maaliskuun puolivälissä) niin siirtäisin domainin muualle.

Olin hyvissä ajoin helmikuussa liikkeellä asian kanssa ja ilmoitin Jippiille ensimmäisen kerran irtisanovani sopimukseni heidän kanssaan ja lähetin sähköpostitse pyynnön saada haltuuni domainin siirtotunnukset. Tähän mailiin ei koskaan vastattu siitä huolimatta että se lähettiin heille moneen kertaan, joten maaliskuussa sitten soittelin Jippiille ja selvitin asiaa heille. Tässä vaiheessa he pyysivät minua toimittamaan ilmoituksen domainin hostauksen irtisanomisesta heille faksitse ja lupasivat toimittaa minulle siirtotunnukset mahdollisimman pian. No, tein työtä käskettyä ja kävin lähettämässä irtisanomisen paikallisen kirjakaupan faksista heille.

Siirtotunnuksia ei yhä edelleen kuulunut ja n. 2 viikkoa faksin lähettämisestä Jippii mitään ennalta ilmoittamatta lopetti palveluidensa toimittamisen minulle, eli veti flammabul.com:in alas. Soittelin sinne sitten ja ihmettelin että mitä helvettiä kun nimenomaan koitin pyrkiä siihen että domainin hostauksen siirto yritykseltä toiselle sujuisi mahdollisimman jouhevasti ja ilman palvelukatkoksia koska mailini ovat minulle tärkeitä enkä halua että puhelimeni rupeaa pärisemään 30 kertaa päivässä ihmisten kysellessä miksei Sessionsiin ja muille sivustoille pääse. Jippiin palveluhenkilö pahoitteli tilannetta, ilmoitti että he ovat hukanneet faksini ja pyysi vielä lähettämään irtisanomisen mailitse. Samalla hän myöskin vakuutti että 10 minuutin päästä minulle olisi toimitettu siirtotunnukset ja että flammabul.com olisi takaisin onlinena. No, näin ei käynyt vaan palvelukatkos kesti 5 päivää. Itse tein taas työtä käskettyä ja toimitin jälleen kerran sen sopimuksen irtisanomisen, tällä kertaa mailitse.

Siirtotunnuksia en koskaan Jippiiltä saanut, vaan flammabul.com saatiin siirrettyä vasta kun Jippii jälleen kerran ennalta ilmoittamattomana ajankohtana nykäisi maton altani ja jätti minut ilman palvelua. Koko tämän erittäin päin persettä menneen siirtoprosessin ajan Jippiiltä on satanut mitä mielikuvituksellisempia laskuja, joiden summat ovat olleet välillä 50e-750e. Tasan yksi näistä laskuista (Se 50e) on ollut oikein ja oikeutettu. Tällä hetkellä sodin siis Jippiin kanssa siitä kuka on kenelle velkaa ja mitä. Itse olen ilmoittanut että en aio maksaa heille enää yhtään mitään ja että jos joku on tämän sotkun jäljiltä korvausvelvollinen niin he minulle.

Juhannusta edeltävänä keskiviikkona puhuin Jippiin domain-asiakkaista ja -asioista vastaavan pikkupomon kanssa ja hän lupasi selvittää mistä tässä koko sotkussa on kyse ja olla minuun yhteydessä välittömästi sen jälkeen. Kun en ollut vuorokauden kuluessa kuullut hänestä mitään, otin itse häneen yhteyttä, jolloin hän ilmoitti että hän selvittää asiaa yhä edelleen ja ottaa minuun kyllä henkilökohtaísesti yhteyttä heti kun asia on selvitetty. Hän antoi myöskin ymmärtää että tämä tapahtuisi mitä pikimmin. No, nyt tuosta keskiviikosta, jona hänelle soitin, on kohta 2 viikkoa enkä vieläkään ole kuullut sanaakaan koko miehestä.

Ihan sanattomaksi vetää, miten joku yritys voi toimia näin.
Avatar
#13 • • Fusione Guest
Platinumin kanssa tarina on jokseenkin samanlainen. Alunperin Platinum oli THK.netillä missä kaikki toimi mainiosti. THK.netin Jippiille siirtymisen jälkeen homma alkoi kusta ja lujaa.. Hinta nelinkertaistui, sivut alkoivat kaatuilla tökkiä ja välillä serveriä ei löytynyt ollenkaan. Jippii väitti että Platinum on koko heidän hostauspalvelunsa eniten kuormitusta aiheuttava sivusto ja että syömme prosessorikapasiteettia muilta joten he olivat mitään ilmoittamatta rajoittaneet sen käytön, ja aina kun kapasiteetti meni yli ei sivuja löytynyt. Kun sain vihdoinkin sovittua että yritän pienentää kuormitusta luopumalla CGI bannereista ja foorumin search toiminnosta lupasivat he nostaa kapasiteettia. Eräänä päivänä Jippii kuitenkin poisti Platinumin CGI oikeudet kokonaan jolloin mikään ei tietenkään toiminut pariin päivään. Saatuani oikeudet joogattua takaisin tapahtui sama ainakin kaksi kertaa jolloin sivut olivat down päivän pari, ja mistään ei ilmoitettu etukäteen.

Tällä hetkellä foorumi ja muut scriptit pyörivät 450mhz celeronilla (jos muistan oikein) joten ei todellakaan voinut kapasiteetti Jippiiltä loppua. Itse epäilen että he ovat yksinkertaisesti ylikuormittaneet serverinsä THK.netin oston jälkeen.

Loppuosa tarinasta meneekin aika samanlailla. Irtisanoin sivut Jippiiltä ajoissa saadakseni hallintasalasanat uudelle palveluntarjoajalle ajoissa. Mitään ei kuitenkaan kuulunut ja kuin aikaa sulkemiselle oli alle kuukausi aloin heitä hoputtamaan. Irtisanominen onnistui ja lupasivat lähettää salasanat ennen kuin palvelu sulkeutuu. Viikon päästä postista tupsahti lasku irtisanomisajalta joka kuulemma meni yli aikaisemmasta vuosilaskustani koska olin heidän mukaansa tehnyt irtisanomiseni liian myöhään. Tämä kaikki vain siksi että aikaisempi irtisanomiseni ei jostain syystä ollut löytänyt heille perille vaikka ohjeiden mukaan olen sen lähettänyt. Kun kyselin uudestaan salasanoja sanottiin että saan ne kun lasku on maksettu. Eli saan salasanat kun aiheeton lasku on suoritettu. Lopulta sain salasanat samana päivänä kun sivut oli jo suljettu (ilman huomautusta) ja onneksi uusi palveluntarjoaja kotisivut.com paikkasi tilanteen nopealla toiminnalla ja katkos ei ollut pitkä.

Lasku on edelleen maksamatta ja niin pysyy. Olemme siirtäneet jo 11 sivustoa pois Jippiiltä ja toivonkin että kyseinen firma kaatuu mahdollisimman pian.
Avatar
#14 • • Mark Guest
KUVOTTAVAA TOIMINTAA!!! Miten hel*etissä tollanen pulju voi edes toimia Suomessa??? Omat kokemukseni rajoittuvat pelkästään turhien laskujen lähettelyyn kun sanoin irti nettiliittymäni, mutta n. 20 meilin ja pienehkön huudon jälkeen asiakaspalveluun loppu neki riivaukset.. Kertakaikkiaan uskomatonta. Kill Jippii Ry vois olla paikallaan..
Avatar
#15 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by Salla:
kumma juttu miten yhdestä mokomasta firmasta ei luultavasti kenelläkään koko suomessa ole mitään hyvää sanottavaa



Vika lienee johtoportaassa. Kerran kun on saatu paljon
rahaa, törsätään ne urheiluautoihin ja pröystäilyyn.
Annetaan firman kaatua siinä sivussa

Täällä oli joskus eräs pizzapulju, jonka omistaja ostikin
rahoillaan välittömästi kalliin Mersun, "johtajalla pitää olla mersu[tm]".
Firma meni melkein heti perään konkurssiin

Jippiille olis näillä näkymin käymässä samalla tavalla ennemmin
tai myöhemmin
Avatar
#16 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by Mark:
KUVOTTAVAA TOIMINTAA!!! Miten hel*etissä tollanen pulju voi edes toimia Suomessa??? Omat kokemukseni rajoittuvat pelkästään turhien laskujen lähettelyyn kun sanoin irti nettiliittymäni, mutta n. 20 meilin ja pienehkön huudon jälkeen asiakaspalveluun loppu neki riivaukset.. Kertakaikkiaan uskomatonta. Kill Jippii Ry vois olla paikallaan..



Tuosta tulikin mieleeni. Mulla oli nettiliittymä Kareltekilta, joka muuttui WWNetiksi. Palvelu oli itseasiassa
Suomen halvin ja toimi helvetin hyvin. Ei koskaan kussu mikään.
Kunnes.. Saunalahden Serveri osti kyseisen palvelun ja sen jälkeen
ei toiminut enää yhtään mikään kunnolla. Asiakaspalvelusta ei vastattu mihinkään kysymykseen sen paremmin kuin tyyliin
"Miksi modeemiyhteys katkoo? - Oletteko katsoneet ettei
joku kiusaksenne irroita puhelinjohtoa ajoin seinästä?"
Sanoin irti liittymän. Tai yritin. Lähetin mailia että kun
ette vastaile kysymyksiin niin en myöskään maksa enää
paskapalvelustanne penniäkään.
Kuukausi meni ennenkuin liittymä oli kiinni.

Niinjoo, jos joku Jippiin työntekijä lukee tän niin kerropa
terveisiä johtoportaalle, että haistakaa pitkä v*ttu

edit: lisäys

[ 02 July 2002: Message edited by: CM ]
Avatar
#17 • • Jay Logic Guest
No huhhuh.

On varmaan helvettiä olla asiakaspalvelussa duunissa tossa firmassa kun koko roska kusee noin pahasti.

Onko täällä ketään paikan työntekijää?
Avatar
#18 • • dixoff Guest

Originally posted by Jay Logic:
No huhhuh.

On varmaan helvettiä olla asiakaspalvelussa duunissa tossa firmassa kun koko roska kusee noin pahasti.



Eikös ne jossain vaiheessa ulkoistaneet asiakaspalvelun? Vai oliko se helpdesk... Korjatkaa jos muistan väärin.
Avatar
#19 • • Zwek Guest
Kuulostaa todella kettumaiselta firmalta. Itse en firman palveluita ole käyttäny ikinä. Kavereillä ollu kyllä Jippii gsm-liittymää ja Saunalahden nettiyhteyttä ja niissä ei ole mitään ongelmia ollu. Menee vähän offtopic, mutta mitäs mieltä ihmiset on HTV:n palveluista? Itse olen tapellut niiden kanssa jo useita vuosia. Nyt kun Welho 525 tuli markkinoille niin ongelmat on kadonnu.

Kokemuksia?
Avatar
#20 • • Fusione Guest
Toinen hostausfirma mistä en ikinä ostaisi mitään toista kerta on Homepage SJR. Yli viikon mittaisisa katkoksia jolloin kukaan ei vastaa puhelimeen. Ainakin viisi kertaa sivujen tilalle oli ilmestynyt teksti "jos näet tämän tekstin ota yhteytta ylläpitoon" tjsp. Muutaman kerran koko tili ja tiedostot katosivat yms.