passiivi vai aktiivimonitorit?

12 posts, 1 page, 5,022 views

Avatar
#1 • • hottium Guest
Mietin monitorien (esim. behringer truth) ostoa, noista näkyi olevan aktiivi ja passiivimallia. Onko äänenlaadullista eroa jos kiinnitän passiiviset monitorit viritinvahvistimen(Denon AVR-1708) kautta käyttäen spdif-kaapelia verrattuna aktiivisiin? jos ajatellaan esim. edellä mainittujen behringereiden aktiivi -ja passiiviversioita.
gerry

Posts: 979

#2 • • Edited gerry
Itse suosin (ja tulen suosimaan) aktiivimonitoreja niin studio kuin PA käytössä. Perustelisin sen sillä että on vähemmän ääneen vaikuttavia elementtejä kuten vahvari, extrapiuhat, plugit jne. Käsittääkseni Hifivahvistin myös saattaa pikkasen vääristä ääntä..

--
by B.C.S

nuance

Posts: 1,963

#3 • • nuance cov ops, combat, sunrise
aktiivit, mutta ei truthit. niiden sähköosat on ihan silkkaa paskaa.
Holle

Posts: 793

#4 • • Holle Beach X Member

nuance, 18.1.2009 16:45:
aktiivit, mutta ei truthit. niiden sähköosat on ihan silkkaa paskaa.

Paskat tai ei, niin moni sanoo että truthit soi hyvin. Itellä genelecin 8030 ja olen ollut tyytyväinen kaikin puolin.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#5 • • Daniel Braun wednesday?

Holle, 18.1.2009 16:55:
---
nuance, 18.1.2009 16:45:
aktiivit, mutta ei truthit. niiden sähköosat on ihan silkkaa paskaa.

---
Paskat tai ei, niin moni sanoo että truthit soi hyvin. Itellä genelecin 8030 ja olen ollut tyytyväinen kaikin puolin.


Sä sait ne genet sit :)
Tuntuuko niissä riittävän alapää ilman subbaria?
Pitää tulla jokupäivä kuuntelemaan...
Holle

Posts: 793

#6 • • Holle Beach X Member

Daniel Braun, 18.1.2009 17:07:
---
Holle, 18.1.2009 16:55:
---
nuance, 18.1.2009 16:45:
aktiivit, mutta ei truthit. niiden sähköosat on ihan silkkaa paskaa.

---
Paskat tai ei, niin moni sanoo että truthit soi hyvin. Itellä genelecin 8030 ja olen ollut tyytyväinen kaikin puolin.

---

Sä sait ne genet sit :)
Tuntuuko niissä riittävän alapää ilman subbaria?
Pitää tulla jokupäivä kuuntelemaan...

Jouduin dippaamaan noista kaiuttimista 4db bassoa pois sijoittelun vuoksi, et kyllä sitä piisaa.
UzU

Posts: 2,361

#7 • • UzU [33100]

gerry, 18.1.2009 16:22:
Itse suosin (ja tulen suosimaan) aktiivimonitoreja niin studio kuin PA käytössä. Perustelisin sen sillä että on vähemmän ääneen vaikuttavia elementtejä kuten vahvari, extrapiuhat, plugit jne. Käsittääkseni Hifivahvistin myös saattaa pikkasen vääristä ääntä..



Ja aktiiviskobeissa ei ole vahvaria? Ja enemmänhän niille joutuu piuhaa vetämään kun pitää sähkötkin vetää pelkän singaalin lisäksi.

Mut monitoreina aktiivit on kyl pop.
nuance

Posts: 1,963

#8 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Holle, 18.1.2009 16:55:
Paskat tai ei, niin moni sanoo että truthit soi hyvin. Itellä genelecin 8030 ja olen ollut tyytyväinen kaikin puolin.



sopii joillekin, mulle ei sopinut soundinsakaan puolesta. silloin kun päättivät ylipäänsä toimia. nuo kun tuntuvat olevan todella herkkiä sähköverkon häröille. itselläni nyt dynaudio bm5a:t ja niitä kyllä kehtaa suositella analyyttisen, mutta musikaalisen (contra kuivan) soundin ystäville.
Holle

Posts: 793

#9 • • Holle Beach X Member

nuance, 18.1.2009 17:16:
---
Holle, 18.1.2009 16:55:
Paskat tai ei, niin moni sanoo että truthit soi hyvin. Itellä genelecin 8030 ja olen ollut tyytyväinen kaikin puolin.

---


sopii joillekin, mulle ei sopinut soundinsakaan puolesta. silloin kun päättivät ylipäänsä toimia. nuo kun tuntuvat olevan todella herkkiä sähköverkon häröille. itselläni nyt dynaudio bm5a:t ja niitä kyllä kehtaa suositella analyyttisen, mutta musikaalisen (contra kuivan) soundin ystäville.

Kyllä nää genelecit on melko kuivat, mutta kuivimmat kuunnellut on kyllä kaverin Mackie HR824. On kyllä nimittäin kuivat kun beduiinin sandaalit.
hege

Posts: 242

#10 • • hege

UzU, 18.1.2009 17:14:
---
gerry, 18.1.2009 16:22:
Itse suosin (ja tulen suosimaan) aktiivimonitoreja niin studio kuin PA käytössä. Perustelisin sen sillä että on vähemmän ääneen vaikuttavia elementtejä kuten vahvari, extrapiuhat, plugit jne. Käsittääkseni Hifivahvistin myös saattaa pikkasen vääristä ääntä..

---


Ja aktiiviskobeissa ei ole vahvaria? Ja enemmänhän niille joutuu piuhaa vetämään kun pitää sähkötkin vetää pelkän singaalin lisäksi.

Mut monitoreina aktiivit on kyl pop.



Aktiivien hyöty on siinä että voidaan bi+-ampata ja kaikki elementtien välinen jako/delay/phase huttu voidaan säätää erittäin tarkkaan elektronisesti. Normaalissa passiivissa ei näitä pääse säätämään, jos ei sitten taas rakenna koko huttua ulkoisilla equilla yms. Mistä ei varmaankaan kyse tässä ketjussa ollut.
gerry

Posts: 979

#11 • • gerry

UzU, 18.1.2009 17:14:
---
gerry, 18.1.2009 16:22:
Itse suosin (ja tulen suosimaan) aktiivimonitoreja niin studio kuin PA käytössä. Perustelisin sen sillä että on vähemmän ääneen vaikuttavia elementtejä kuten vahvari, extrapiuhat, plugit jne. Käsittääkseni Hifivahvistin myös saattaa pikkasen vääristä ääntä..

---


Ja aktiiviskobeissa ei ole vahvaria? Ja enemmänhän niille joutuu piuhaa vetämään kun pitää sähkötkin vetää pelkän singaalin lisäksi.

Mut monitoreina aktiivit on kyl pop.



ööh...? On niissä tietenkin vahvari joka on vieläpä optimoitu kajarielementeille ja joka on ehkä pikkasen eri asia kun joku markan hifivahvistin.

Ja vähemmänhän noihin joutuu ÄÄNI piuhoja vetämään kun passiivimonitoreille;)

--
by B.C.S

plink

Posts: 1,405

#12 • • plink team paska
jos tarkoituksena on tehdä omaa musaa, niin ehdottomasti aktiivit. vahvarit värittävät aina kuitenkin ääntä, eikä taajuusvaste välttämättä ole niin suora kuin aktiiveissa. jos tarkoituksena soitella levyjä ja vaan kuunnella musaa, niin siinä tapauksessa ei ole pahemmin merkitystä.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.