Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 554,384 views

NiMo

Posts: 483

#1061 • • NiMo PolkkaPuppe
Kesän aikana sitä on aika monta kirjaa tullu luettua, mutta nyt on meneillään Stephen Kingin: Musta Torni, osa 4 (Velho), sarjaa lukemassa jo toiseen kertaan.. Onneks on viä 3 kirjaa tosta edessä että ei lukeminen heti lopu *iloinen*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

RiD

Posts: 2,817

#1062 • • RiD Nukemi
Warhammer 40k kirjoja tulee luettua paljon kun bussimatkaa on ~40minsaa suuntaansa päivässä.

Horus heresyn uusin osa tällä hetkelä luvussa.

Budokirjat on toinen mitä tulee luettua paljon.

Joku 3-4 kirjaa taitaa mennä kuukaudessa.

--
*super* *possu*

nomic

Posts: 4,120

#1063 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Alastair Reynoldsin kirjat tuossa luettavana. Juuri semmoista, mitä olen kaipaillut. :)

Maanantaina taas Liken kauppaan Helsinkiin poistamaan lisää. Varmaan puolet kirjoista Likestä. *nauru*
Arsk4_

Posts: 833

#1064 • • Arsk4_ Lihis
Eipä tule juurikaan kirjoja luettua. Intissä sain kyllä Juoppiksen luettua kokonaan, mutta voiko sitä oikeaksi kirjaksi laskea *nauru*

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Miinapiina

Posts: 3,494

#1065 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
"maria rolnikaite: en voi vaieta" menossa tällä hetkellä.
jotenki nuo keskitysleirikirjat (varsinkin jonkun ihmisen tarina, joka siellä on oikeesti ollut) kiehtoo tällä hetkellä.

--
pinkki on pop!!!

miino

Posts: 60

#1066 • • miino
Kolahtaa todellakin! Lukukokemukset ovat yleensä päräyttävimpiä ja eniten opettavia kokemuksia matkailun ohella. Viimeksi meni (Guatemalassa aloitettu) Daniel Pinchbeckin 2012 - The return of Quetzalcoatl. Nyt kesken Charles Eisensteinin Ascent of humanity sekä Ervin Laszlon Science And Akashic Field. Eniten siis kiinnostaa kvanttifysiikan/filosofian/historian/esoteriikan aihepiirit. Fiktiivisiä romaaneja en ole saanut luettua aikoihin, kirjajonossa on kyllä Illuminati (Larry Burkett).
Slim_Jim

Posts: 573

#1067 • • Slim_Jim
Tuo Juha Vuorisen Juoppohullu-, Veljekset Vaselin, Kristian-sarjat yms. näyttävät tehoavan niihin jannuihin jotka tokaisevat reteästi "En oo ikinä lukenu kirjoi. Enkä lue!".
Inttiin otin läjän Vuorisen kirjoja, kaikki paitsi yksi katosi mystisesti kun tupakaverit lainasivat joiden kaverit lainasivat joiden kaverit lainasivat...

Paskaa, mutta hauskaa paskaa.

Nyt ei ole tullut neljään kuukauteen luettua yhtään kirjaa O_o voisi etsiä taas jotain kiinnostavaa.
Jutu

Posts: 3,054

#1068 • • Jutu Blondi
Nyt on menossa Ishmael Beahin Leikin loppu, lapsisotilaan muistelmat. Kirja on puolessa välissä ja jotkut kohdat on vähän turhankin tarkasti kerrottu. En ees tajua miksi mä ostin ton kirjan, kun mä en kestä mitään sotajuttuja *pökr*. Sen takia mä varmaankin luenkin sitä niin hitaasti.



Täytyis joku päivä raahautua tonne kaupungin kirjastoon ja kattelemaan mitä fantasiakirjoja siellä on. Nastolassa tuli sellanen ongelma vastaan, että olin lukenut niiden kaikki fantasiakirjat :(. Nyt taas en muista mitä oon jo lukenut, niin täytyy varmaan lukea pari kirjaa uudestaan.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Kipinä

Posts: 144

#1069 • • Kipinä Jonna
Sain synttärilahjaksi kuukausi sitten Pekka Karvosen ja Katja Pakkasen kirjan Pehmeä Jänis. Siis jo nimestä voi päätellä, mitä kansien välistä löytyy :D (huom. tekijöiden nimet :DD) *lmao*

Kirja kestää useita lukukertoja ja oonkin ehtiny nauramaan vedet silmissä ja ihan linkkarina jo niiiin monet kerrat. Ei siis mitään korkeakulttuuria, ennemminkin hyvin alatyylin juttua, mutta toimii loistavasti (edellyttäen tietty, että tajuaa kirjan jujun ;))
Slind

Posts: 116

#1070 • • Slind Lake Doom beachboy

Kipinä, 6.8.2008 12:28:
Sain synttärilahjaksi kuukausi sitten Pekka Karvosen ja Katja Pakkasen kirjan Pehmeä Jänis. Siis jo nimestä voi päätellä, mitä kansien välistä löytyy :D (huom. tekijöiden nimet :DD) *lmao*



Kannattaa ehkä tutustua myös sellaiseen kirjaan kuin Pentti Hirvonen ja Ällistävät Muunteet, löytyy ainakin Kirjatoreilta. Siinä on myös munansaannoksia mutta ei pelkkää alatyyliä.

Itsellä olisi seuraavana Nietzscheä lukulistalla, epätoivo iskee jo etukäteen :) Mitä vilkaisin niin on sen verran vaikeaa tekstiä että näinköhän siitä jää mitään mieleen.

--
If it is too hard, you are too old

yertle

Posts: 421

#1071 • • yertle

nomic, 31.7.2008 10:00:
Alastair Reynoldsin kirjat tuossa luettavana. Juuri semmoista, mitä olen kaipaillut. :)

Maanantaina taas Liken kauppaan Helsinkiin poistamaan lisää. Varmaan puolet kirjoista Likestä. *nauru*



Mullaki Alastairit menossa, ihanaa scifiä *sydän*
Onneks on viel kaks osaa Ilmestysten avaruus -sarjaa lukematta, sit pitää alkaa jo ettii uutta *nyyh*
nomic

Posts: 4,120

#1072 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

yertle, 6.8.2008 13:10:
---
Mullaki Alastairit menossa, ihanaa scifiä *sydän*
Onneks on viel kaks osaa Ilmestysten avaruus -sarjaa lukematta, sit pitää alkaa jo ettii uutta *nyyh*



Loistavia kirjoja kaikki! Ja kerronta toimii mallikkaasti. Itselleni ainakin iskee tapa kertoa asioita ja tapahtumia.
Alkuun hommasin tuon Kuilukaupungin, vaikka takakansiteksti ei innostanut, mutta kun aloin lukemaan ja tuli Skysta juttua, niin johan lähti!

Tosin kohta on luettu kaikki. Sit pitää taas ettiä jotain uutta. Kiinnostaisi enemmänkin cyberpunk-meininki. Dystopia. *sydän*
yertle

Posts: 421

#1073 • • yertle

nomic, 6.8.2008 13:34:

Loistavia kirjoja kaikki! Ja kerronta toimii mallikkaasti. Itselleni ainakin iskee tapa kertoa asioita ja tapahtumia.
Alkuun hommasin tuon Kuilukaupungin, vaikka takakansiteksti ei innostanut, mutta kun aloin lukemaan ja tuli Skysta juttua, niin johan lähti!

Tosin kohta on luettu kaikki. Sit pitää taas ettiä jotain uutta. Kiinnostaisi enemmänkin cyberpunk-meininki. Dystopia. *sydän*




Mulla on just Kuilukaupungin toinen osa tossa loppumassa. Ja seuraava ei oo kirjastosta vielä tullu mun kirjastoon! Tulee vierotusoireita jos se vasta huomenna on sieltä haettavissa. Ja kiinnostaa jo kauheesti että mitä Ilialle ja Khourille seuraavaks käy.

Noita vaan ei ois pitäny lukee suomeks, ainaki nää kirjat mitä mulla on ollu ni on ollu kauheen hätäsen tuntusesti suomennettuja. Virheitä on kauhiasti ja sit vaihtelee että millon Uusi Valparaiso suomennetaan UV ja millon NV. Mut toisaalta eipä toi kauheesti haittaa! Näiden jälkeen voisin alkaa lukee Stanislav Lemiä.
peikkolapsi

Posts: 1,180

#1074 • • peikkolapsi miisa the maskotti
koskakohan mä kasvan yli noista fantasiakirjoista... *hymy*
ainakin kirjastosta löytyy vielä paljon luettavaa!
dragonlancet nyt menossa, voiii vitjat! varsinkin tracy hickmannin ja margaret weissin kirjottamat *sydän*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Everes

Posts: 184

#1075 • • Everes
Ma tykkään sci-fikirjallisuutta;
Iain Banks - The bridge
<3*hikoil*<3

--
living in irresponsible selibacy

Lyylikki

Posts: 2,975

#1076 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Olen kuullut monelta suunnalta suitsutusta Stieg Larssonista. Sain kaverilta ensin lainaan "Miehet jotka vihaavat naisia" ja lukaisin sen ihan muutamassa päivässä. Nyt sain myös kaksi seuraavaa osaa lainaan, joten tällä viikolla varmaankin illat kuluu dekkareitten parissa.

Monet ovat sanoneet, että Larssonin dekkarit on ihan parhaita. Itse en ihan niin suureen suitsutukseen ainakaan ensimmäisen perusteella voi yhtyä, mutta kyllähän tuo oli aika ansiokas dekkari tuo ensimmäinen. Noinkin pitkä kirja, jossa tarina kuitenkin kulki jouhevasti kokoajan eteenpäin.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1077 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

miino, 31.7.2008 11:26:
Daniel Pinchbeckin 2012 - The return of Quetzalcoatl.



uuh, kuulostais hyvältä. pitää ettiä toi jostain :)

ite aloitin juuri Tom Spanbauerin uudehkon Now Is the Hourin,
mutta annoinki sen sit pois viikonloppuna... pitää hakea täs joku
päivä uus!

--
dasinoaisnvs

Avatar
#1078 • • Norb Guest
Nyt yritän lukea oopperan kummitusta huonolla menestyksellä. On sen verran puurouttavaa tekstiä, että luomet valahtaa väkisinkin kiinni :( Aaarg, tahtoo jotain hyvää luettavaa...
xl8r

Posts: 2,227

#1079 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Mulla on nykyään aina kirja kourassa työmatkoilla, kotonakin lukeminen on lisääntynyt viimeisen vuoden aikana paljon, johtui varmaankin paikkakunnan vaihdosta ja itselle jääneen ajan lisääntymisestä. Viimeisen vuoden aikana tullut luettua paljon scifiä ja muutama muukin kirja.

Tänä aamuna tarttui käteen kirjahyllystä Clive Barkerin Abaratin toinen osa.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Avatar
#1080 • • aalto2 Guest
pitkille junamatkoille oon nykysin varannu aina uutta lukemista. eli 1-2 kirjaa / kuukaus tipahtaa :)