Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 554,268 views

Amdi

Posts: 253

#1001 • • Amdi
Tänää alotin uusimman potterin lukemisen *hih* eli kylhän noita fantasia kirjoja tulee luettua *joo*

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

Michikawa

Posts: 12

#1002 • • Michikawa
Turhauttavan vähän on tullut luettua viimeaikoina. Lukulistalla olisi Chomskyä ja kevyemmältä puolelta tuo viimeisin Potter :)
fantaB

Posts: 134

#1003 • • fantaB
Nii ja en tajuu, miten unohdin mainita mun ihan ehdottomasti
lempparikirjailijan suomalaisista eli Anna-Leena Härkösen.
Se vaan osaa kirjottaa arkisista jutuista niin sairaan päräyttävästi!

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

Cloudberry

Posts: 493

#1004 • • Cloudberry
Pitkänä perjantaina lueskelin Richard Mathesonin Olen legendan.

Jos en ois ehtiny nähdä eka leffaa niin ehkä oisin päässyt lukemisessa paremmin vauhtiin.. Nyt alku vähän tökki, kun sieluni silmillä näin koko ajan kirjan kuvaileman anti-sankarin paikalla Will Smithin reipashenkisen näyttelijäsuorituksen.. Mutta kun pääsin sisälle tarinaan, muuten kaikki mikä kirjassa oli eri tavalla kuin elokuvassa, olikin sitte kirjassa minun mielestäni paremmin/ realistisemmin/ hauskemmin/ koskettavammin. Etenkin loppu. I am Legend ois ehkä ollu parempi leffa, jos se ois ollut uskollisempi alkuperäiselle tarinalle.

Tietenkin kirja on julkaistu 1954, joten esimerkiksi kaupungit ja tekniikka ovat muuttuneet sitten tarinan kuvaileman maailman (joka siis sijoittuu kirjassa tulevaisuuteen, kuvitteelliselle 1970-luvulle), muttaaa...

En tiedä.

*kauhiata jossittelua*

*ding*
nomic

Posts: 4,120

#1005 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

pupuankka, 29.2.2008 00:20:
Gaiman: American Gods



Loistava. *joo*

Itselläni menossa:
-Maailmankaikkeuden elämäkerta (Fred Adams & Greg Laughlin).

Odottamassa on seuraava osa tuosta, eli: Elämää multiuniversumissa.
phanatic

Posts: 1,123

#1006 • • phanatic

nomic, 23.3.2008 16:01:
---

Itselläni menossa:
-Maailmankaikkeuden elämäkerta (Fred Adams & Greg Laughlin).



Loistava.
Nyt menossa Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan.
frz3n

Posts: 222

#1007 • • frz3n


Loistava. *joo*

Itselläni menossa:
-Maailmankaikkeuden elämäkerta (Fred Adams & Greg Laughlin).

Odottamassa on seuraava osa tuosta, eli: Elämää multiuniversumissa.



Loistava.

Ite alotin just:
-Big Bang (Simon Singh)

Sen jälkeen olis tarkoitus lukea Pekka Teerikorven Miljoonan vuoden yksinäisyys (kertomus maailmankaikkeuden ymmärtämisestä).

--
*nuotti* [boom] [boom] [buildup] [brakedown] [boom] [boom] *nuotti*

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1008 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
tällä hetkellä menossa Glen Duncanin I, Lucifer.
ihan jees, mutta ei ainakaan vielä mitenkään
järisyttävä teos.

--
dasinoaisnvs

MiMoSa

Posts: 1,664

#1009 • • MiMoSa
Uusimman Potterin luin just. Vähän on kyl haikee fiilis, kun nyt se sit loppu kokonaan.*uuh* No mut voihan niitä aina lukee uudestaan.*joo*

Eilen alotin Dan Brownin Meteoriittiä. Vaikuttaa mielenkiintoselta ja oon myös tykännyt miehen muista teoksista. Toivottavasti tääkin on yhtä hyvä kun muut lukemani (Da Vinci -koodi & Enkelit ja demonit).

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

jusqu

Posts: 762

#1010 • • Edited jusqu pilipalipilotti
Tuli tossa muutama viikko sitten luettua ensimmäistä kertaa jonkun elämänkerta ja se jäi sitten vähän niinkun päälle se vaihe. Aikaisemmin oon vähän vierastanu elämänkertoja ja keskittyny ihan fiktioon, mutta tuo jonka kahlasin läpi oli mielenkiintoinen.

Ja sehän oli siis Andy McCoyn kirjoittama omaelämänkerta Sheriffi McCoy :)

Nyt on työn alla Barry Milesin kirjoittama kirja Frank Zappasta.

Sitten olis tarkoitus lukasta Serge Raffyn kirja Fidel Castrosta. Sen jälkeen voisin piipahtaa kotona lainaamassa isäpuolelta kirjat Maosta ja Leninistä.

--
*pupu**piis*

larzizi

Posts: 1,661

#1011 • • larzizi
Yleensä kirjat ei kolahda mun kohdalla melkein ollenkaan. Jotenkin vain lukeminen ei ole se "mun juttu". Muutamat harvat kirjat kolahtavat. Nyt on tullut pidettyä todella pitkä tauko lukemisesta (tosin just sain heitettyä koulukirjat nurkkaan), mutta vihdoin sain aikaiseksi lainata kaverilta yhden kirjan, josta luultavasti pidän. Tuskin maltan odottaa *hihu*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

tws

Posts: 512

#1012 • • tws
oon ehk yhen kirjan lukenu joskus. en oikee noist kirjoist niin välitä..

--
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU-

Troy

Posts: 5

#1013 • • Troy
Mä rakastan kirjoja ja lukemista. Yleensä lähinnä elmäkertoja tai historiallisia teoksia. Romaaneista parhain M. Agajevin Kokaiiniromani: Mielenkiintoinen, koskettava, traaginen. Suosittelen.
Cookie_Monster

Posts: 24

#1014 • • Cookie_Monster

frz3n, 23.3.2008 19:24:
---

...

---


Loistava.

Ite alotin just:
-Big Bang (Simon Singh)

Sen jälkeen olis tarkoitus lukea Pekka Teerikorven Miljoonan vuoden yksinäisyys (kertomus maailmankaikkeuden ymmärtämisestä).



Itse luin juuri loppuun kirjan:
E = mc 2 - maailman tunnetuimman yhtälön elämäkerta, David Bodanis.

Kertoi kyllä kyseisen oivalluksen historiasta ja merkityksestä varsin viihdyttävästi sekä selkeyttävästi. Asiaa käsitellään aina Newtonista WW2:sen ydinpommituksiin.
jjkobsson

Posts: 959

#1015 • • jjkobsson
Vähän aikaa sitten luin:
Dan Simmons: Hyperion & The Fall Of Hyperion

Ensimmäinen Hyperion kirja on scifikirjojen aatelia. Osittain novellimuodossa kirjoitettu pohjustus tulevien kirjojen tapahtumille. Poukkoilevasta kerronnasta huolimatta tarina pysyy hyvin kasassa.

Jatko-osa ei sitten iskenyt ihan niin kovaa, vaikka siinä tarina lähtee kunnolla liitoon - ehkä hieman liikaakin. Monet juonenkäänteet ja eri aikatasoilla kikkailu meinaa saada pään pyörälle.

Hyperion saagaa on tehty ainakin kaksi kirjaa enemmän, mutta täytyy pitää hieman taukoa ennen kuin kehtaa käydä lukemaan niitä.

Nyt työn alla:
Umberto Eco: Foucaultin Heiluri

--
||jjkobsson||

isokeksi

Posts: 260

#1016 • • isokeksi iskekosi
Viimeisin kirja, jonka luin, oli Paulo Coelhon Yksitoista minuuttia. Ihan ok. Nyt on kesken de Mellon Havahtuminen. Lukisin vaikka heti loppuun, mutta pakko lukea tää pääsykoekirja ensin! *toktok*
placiq

Posts: 1,260

#1017 • • placiq Jorkki
Just tuli luettua uudestaan Kurt Vonnegutin Teurastamo 5 eli Lasten ristiretki.
Kesken ois Fred Adamssin Elämää Multiversumissa (jonka ostin varmaan vuosi sitten mut ei o vaan ollu motivaatioo lukee vie loppuun).
kap-pu

Posts: 1,167

#1018 • • kap-pu the amazing suction cup boy

nomic,
-Maailmankaikkeuden elämäkerta (Fred Adams & Greg Laughlin).



kyl maar on nannaa.

täl hetkellä China Miéville - Iron Council.

odottamassa on Iain M. Banksin uusi Kulttuuri-kirja Matter. vilkuilen kantta aina välillä ja hämmennyn mehuisista viboista, joita se minussa aiheuttaa!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Lyylikki

Posts: 2,975

#1019 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Juha Itkonen: Kohti

Täti on saanut päähänsä, että Itkonen sopii minulle, koska vuosi sitten sain häneltä Anna minun rakastaa enemmän ja nyt syntymäpäivälahjaksi Kohti. Yritin lukea Anna minun rakastaa enemmän, mutta ei siitä mitään tullut. Jotenkin koko kirja oli aika raskas. Minua alkoi aina väsyttämään, kun sain sen auki ja pääsin ehkä sivulle 50 asti, kunnes luovutin.

Odotukset siis Kohtia kohtaan eivät olleet kovin korkealla. Tiesin kuitenkin, että jompi kumpi niistä on luettava, sillä yhden lukemattoman kirjan vielä selittää, mutta tuskin kahta. Päätin ottaa sen sitten junalukemisiksi ja itse asiassa 50 sivun jälkeen kirja imaisi minut mukaansa ja muutamalta istumalta se tulikin luettua loppuun. Kirjasta löytyi myös joitakin aivan mahtavia oivalluksia ja jotenkin se oli vain sympaattinen ja yksinkertaisesti hyvä.

Siltikään, vaikka pidin kirjasta, en voi sanoa pitäväni Itkosen kirjoitustyylistä. Sellainen ajattelua kuvaava lausahtelu ei vain jotenkin istu minulle "Munkki munkki kyllä siinä seisoi ihka elävä munkki." Jotenkin olen myös ollut Itkosen suhteen vähän varpaillaan, sillä mielestäni hän on vielä turhan nuori, jotta hänet voitaisiin nostaa kulttimaineeseen, jollaista kruunua mielestäni hänen päähänsä on soviteltu.

P.S. Uskon olevani tällä hetkellä sellaisessa mielentilassa, että voin yrittää uudestaan myös Anna minun rakastaa enemmän.
Freja

Posts: 8,774

#1020 • • Freja Sihteeri

Freja, 13.2.2008 08:28:
Pitäis varmaan seuraavaks lukea Kapteeni Sinikarhun 13½ elämää, johon liittyy samoja hahmoja ja sama manner kuin Rumossa.



Tää o nyt sit luettu, ja oli pieni pettymys. *uuh* Tarina oli hyvinkin ennalta-arvattavissa, ja loppukin oli.. Pliisu. Kerronta oli jotenkin tylsää ja pitkäveteistä, ja kaiken lisäks Sinikarhun ego oli ärsyttävä :D

Rumosta tykkäsin ihan hirveesti.
Pitäis kai se Mestaritontun seikkailut hakee seuraavaks.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been