Alkoholin kriminalisointi

133 posts, 7 pages, 57,761 views

Shangfu

Posts: 11

#101 • • Shangfu

Musta sä olet potentiaalista kohderyhmää, mutta en suosittele sitä a)Sen laittomuuden vuoksi b)Sen traumatisoivan vaikutuksen vuoksi. c)En ole psykologi/psykiatri



Kohderyhmää mille? Alkoholista vieroitukselle? Hmm, lasillinen tai kaksi vkloppuisin ei mielestäni ole riippuvuus. Psykedeeleille? Sujuu omien demonien kohtaaminen ja tajunnan laajentaminen ilmankin, todennäköisesti huomattavasti turvallisemmin.

Muttajoo, menee nyt täysin irrelevantiksi aiheen kannalta. Mielipiteeni kuitenkin on, että alkoholia ei tulisi kieltää. Muut huumeet ja niiden terapia-/lääkekäytön jätän ammattilaisille, joilla on alan koulutus. Itsehän en ole asiantuntija niinkuin sanoin aikaisemmin, ja jos jollain on parempaa tietoa asiasta niin antaa tieteellisiä faktoja asiasta että opinpahan jotain uutta :)

Auts, kuulostaa tämä posti nyt jotenkin hyökkäykseltä, eikä sen ole tarkoitus olla sellainen. Olen vain liian väsynyt ja niska jumissa, joten voin kuulostaa vähän kiukkuiselta.....
Avatar
#102 • • opmdevil Guest
Alkoholia ei pitäisi kriminalisoida mutta suomalaisen kulttuurin voisi aivan hyvin muuttaa sellaiseksi, että kännissä esittäviä ääliöitä ei suvaittaisi ja näin yhteisön aiheuttama paine saisi alkoholinkäyttäjät joko syrjäytymään tai sitten käyttäytymään asiallisesti. Ulkomailla ihmiset yrittävät ilmiselvästi käyttäytyä "selvemmin kuin ovat" kun taas suomessa tuntuu olevan tapana, että käyttäydytään "kännimmin kuin oikeasti on".
Loose Grip

Posts: 330

#103 • • Loose Grip
En lukenu topiccia läpi, pahoittelut jos tätä ideaa on jo puitu.
Miten olis joku puolentoista promillen sakkoraja?
Käytännössä tuon sakkorajan kanssa vois toimia siten, että jos päihtynyt aiheuttaa häiriöitä, tekee väkivalta- tai jonkun muun rikoksen ja puhaltaisi yli puolitoista promillea, olisi tuon puolentoista promillen sakkorajan ylittäminen raskauttava asianhaara.

Muutenhan tuota ei voisi valvoa mitenkään järkevästi, ei oikein resurssit riittäisi viikonloppuisin jokaisen vastaantulijan puhalluttamiseen, eikä nähdäkseni siihen ole tarvettakaan millään muotoa.

Ehkä tuolla voisi olla kuitenkin jotain vaikutusta känniääliöiden määrään katukuvassa ja baareissa.
Ja ehkä väkivallan määrä saattaisi jossain määrin vähentyä, ajan saatossa, kun humalassa tehdyistä törttöilystä seuraisi tuntuvampia rangaistuksia.
Umbala

Posts: 769

#104 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Loose Grip, 27.8.2008 16:13:
En lukenu topiccia läpi, pahoittelut jos tätä ideaa on jo puitu.
Miten olis joku puolentoista promillen sakkoraja?
Käytännössä tuon sakkorajan kanssa vois toimia siten, että jos päihtynyt aiheuttaa häiriöitä, tekee väkivalta- tai jonkun muun rikoksen ja puhaltaisi yli puolitoista promillea, olisi tuon puolentoista promillen sakkorajan ylittäminen raskauttava asianhaara.

Muutenhan tuota ei voisi valvoa mitenkään järkevästi, ei oikein resurssit riittäisi viikonloppuisin jokaisen vastaantulijan puhalluttamiseen, eikä nähdäkseni siihen ole tarvettakaan millään muotoa.

Ehkä tuolla voisi olla kuitenkin jotain vaikutusta känniääliöiden määrään katukuvassa ja baareissa.
Ja ehkä väkivallan määrä saattaisi jossain määrin vähentyä, ajan saatossa, kun humalassa tehdyistä törttöilystä seuraisi tuntuvampia rangaistuksia.


Kuulostaisi ainakin mun mielestä aika hyvältä idealta. Nykyään kun tuntuu tuo päissään oleminen olevan jotenkin lieventävä (pl. autoilu) seikka. Sillä kun ei kuitenkaan loppupeleissä ole kamalasti väliä, oletko tuiskeessa vai et, kun ikkuna tai nenä on jo rikki. Kännissäkin kun PITÄÄ osata käyttäytyä.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Damien

Posts: 2,882

#105 • • Damien [tr3ox]

Shangfu,
Kohderyhmää mille? Alkoholista vieroitukselle? Hmm, lasillinen tai kaksi vkloppuisin ei mielestäni ole riippuvuus.



Ei varmaan olekkaan, mitens sykologinen tarve nauttia sosiaalisesti lasi tai kaksi? vrt. kannabiksen psyykkinen riippuvuus, ihan yhtä naurettavaa.

Elämä vaan menee helpommin kun on vaikutuksen alaisena, eipähän tarvitse kantaa maailman syntejä harteillaan muutamaan tuntiin. Oli määrät kuinka vähäisiä tahansa - se on kaikki tyynni riippuvuutta, jos jonkin tasoista. Absolutismi, kehonhallinta ja mielenrauha, ne ovat tavoittelemisen arvoisia asioita, tai vaihtoehtoisesti alamme keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä. Moi mä olen Jussi ja olen nisti, vaikkakin pehmo sellainen.

Shangfu,
Psykedeeleille? Sujuu omien demonien kohtaaminen ja tajunnan laajentaminen ilmankin, todennäköisesti huomattavasti turvallisemmin.



Todennäköisesti et tiedä mitään mistä puhut. Egosta irtautuminen, se on se juttu. Siispä miten voit subjektiivisesti tutkia omia demoneitasi objektiivisesti? Se olisi kuin juoppo mikä yrittää päästä eroon viinasta juomalla sitä lisää.

Toisaalta taas jos joku ottaa juoppoa kädestä kiinni, antaa tälle empatiaa ja kirjaimellisesti näyttää asiat niiden oikeassa valossa. Kenties tällöin voimme aikaan saada ajatusten ketjureaktion, mikä todennäköisesti johtaa ikuiseen rakkauteen omasta olemassaolostaan ja pelastukseen.
Funktion

Posts: 1,720

#106 • • Edited Funktion over 9000

029,
kävi ilmi että kokis tehdään edelleen kokapuunlehdestä.



Linkkiä kehään kiitos, tai tämä väite menee suoraan bullshit-osastolle.

EDIT: eli siis jos todella yrität väittää että ympäri maailmaa myydään koksua pullossa, sulla on vissiin erittäin hyvät todisteet asiasta, koska Coca Cola Company on käynyt ko. asian jokuseen otteeseen läpi jokusella eri oikeusasteella, jokusessa eri maassa.. ;)

edit2: typot...

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Avatar
#107 • • Rujo Mutantti Guest
Miäkujust'tänää uatteli että...
Kuvvoitan lotossa niin nappaan jonku spugen matkaan ja annan sille täysjuomaloman thaimaassa...
Henkilökohtanen juoppo.
Loose Grip

Posts: 330

#108 • • Loose Grip

Funktion, 28.8.2008 02:27:
---
029,
kävi ilmi että kokis tehdään edelleen kokapuunlehdestä.

---


Linkkiä kehään kiitos, tai tämä väite menee suoraan bullshit-osastolle.

EDIT: eli siis jos todella yrität väittää että ympäri maailmaa myydään koksua pullossa, sulla on vissiin erittäin hyvät todisteet asiasta, koska Coca Cola Company on käynyt ko. asian jokuseen otteeseen läpi jokusella eri oikeusasteella, jokusessa eri maassa.. ;)

edit2: typot...



Joskus jotain esitelmää varten perehdyin asiaan. Coca-colanhan kehitti omiin viekkareihinsa John S. Pemberton, en muista nyt sitten mikä substanssi oli kyseessä, mutta semmonen mielikuva oli, että morfiiniin oli koukussa. Originaaliin käytettiin siis kokapuun lehtiä ja vielä sen viitisen vuotta takaperin kun esitelmää varten asioita tutkiskelin, oli vallitsevana tietona, että se originelli maku vaatii edelleen noiden lehtien läsnäolon. Tottakai sieltä pienimmätkin jäämät filtteröidään pois, mutta näin asian muistaisin.
..no such user..

Posts: 1,106

#109 • • Edited ..no such user..

Funktion, 28.8.2008 02:27:
---
029,
kävi ilmi että kokis tehdään edelleen kokapuunlehdestä.

---


Linkkiä kehään kiitos, tai tämä väite menee suoraan bullshit-osastolle.

EDIT: eli siis jos todella yrität väittää että ympäri maailmaa myydään koksua pullossa, sulla on vissiin erittäin hyvät todisteet asiasta, koska Coca Cola Company on käynyt ko. asian jokuseen otteeseen läpi jokusella eri oikeusasteella, jokusessa eri maassa.. ;)

edit2: typot...



Ööh.. kai sä osaat wikipediaa käyttää itsekin?


http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

"To this day, Coca Cola uses as an ingredient a cocaine free coca leaf extract prepared at a Stepan Company plant in Maywood, New Jersey. "

...

"In the United States, Stepan Company is the only manufacturing plant authorized by the Federal Government to import and process the coca plant."

...

"Stepan laboratory in Maywood, New Jersey, is the nation's only legal commercial importer of coca leaves, which it obtains mainly from Peru and, to a lesser extent, Bolivia."

...

Koksua pullossa on täysin sun harhanen päätelmä, se mitä mä oon sanonut on että kokakolapulloon menee aika vitusti kokaiinipuunlehtee per pullo, ja jokanen meistä siis rahoittaa kokaiiniviljelmiä etelä-ameriikassa ostaessaan kokispullon.

And so it is...

Myöntäkää nyt vaan.. =)
Damien

Posts: 2,882

#110 • • Damien [tr3ox]

029,
And so it is...

Myöntäkää nyt vaan.. =)



it's all bullshit, global warming, Al Gore, CocaCola, kaikilla tarkoitus tehdä rahaa perustahvojen persiistä. Omat potut omasta maasta, hartwallin jahavaa, pois EUsta, huumekieltolaki = maailman isoimpia bisnesneksiä etc etc etc. Scare tactics, olkaa vaan iloisia omasta olemassaolostanne, tukekaa toisianne ja auttakee miestä mäessä. Juokaa viinaa, polttakaa pilivee, syäkää siäniä, naattikaa ja rakastakaa, koska enää ei tarvitse pelkää...
Avatar
#111 • • REivaaja Guest

opmdevil, 26.8.2008 08:47:
Alkoholia ei pitäisi kriminalisoida mutta suomalaisen kulttuurin voisi aivan hyvin muuttaa sellaiseksi, että kännissä esittäviä ääliöitä ei suvaittaisi ja näin yhteisön aiheuttama paine saisi alkoholinkäyttäjät joko syrjäytymään tai sitten käyttäytymään asiallisesti. Ulkomailla ihmiset yrittävät ilmiselvästi käyttäytyä "selvemmin kuin ovat" kun taas suomessa tuntuu olevan tapana, että käyttäydytään "kännimmin kuin oikeasti on".

Toi luo vaan lisää ongelmia. En jaksa perustella :)
Avatar
#112 • • Edited REivaaja Guest

Takyon, 24.8.2008 18:58:
Tähän postaukseen vielä lisäisin että kun oikein käytettynä alkoholilla on todettu olevan myös terveellisiä vaikutuksia verisuoniston kannalta, kun esim muut päihteet tupakasta niihin koviin huumeisiin on kaikki pelkästään päihtymistä varten ja tietääkseni niille ei ole todettu muuta kuin haittoja ihmiskehossa. No okei, kannabistuotteet ms-taudin hoidossa joo mutta on aika pieni ryhmä.

Lisään vielä tähän THC:n Syöpää tuhoavat vaikutukset ja muutaman kannabinoidin psykoosia ehkäisevät vaikutukset...


Onko niitä syöpää tappavia ihmelääkkeitä montaa? No muutama, ja osa niistä tappaa myös terveet solut. Mitokondrioita ja apoptoosi. Varmaan ihanliian isoja sanoja mutta yritä keskittyä.

Eix oo iso kohderyhmä? Epäoikeutetusti pelätyin sairaus kuiteski...

Lue ite: (ainii mä oon noressa. Pidä pääs, yksin olet oikeassa)

http://www.safeaccessnow.org/article.php?id=748
http://sethgroup.org/featured_experiment.html

Ja ohi aiheen syöpään. Toinen ihmelääke...

&feature=related
http://www.depmed.ualberta.ca/dca/

(Ehkä hieman liian hyökkäävä teksti, mutta huumeiden/käyttäjien (ei nistien. Ok, vähän nistienki..) perusteeton demonisointi vituttaa suunnattomasti

Edit2: Ainii multiresistentteihin pöpöihin kannabis tehoaa kanssa näppärästi ;)
http://parallelnormal.com/2008/09/03/pot-kills-superbugs/
Damien

Posts: 2,882

#113 • • Damien [tr3ox]

REivaaja,
Lue ite: (ainii mä oon noressa. Pidä pääs, yksin olet oikeassa)



"You wan't to wage wars or make an difference? Politics it will devour you whole and spit out the remains of yer ideologies, so that's not the way..."

Lähinnä vaan ettei sun tartte olla populisti saadaksesi ihmisten huomion, mutta öykkäröinnillä karkotat myös potentiaalin. Pitää kato tasapainoilla ja avautua vasta kun sulle vittuillaan suoraan ,eikä lähteä purkamaan omia angsteja ja yleismaailmallista vitutusta suoraan kohdeyleisöönsä.

"You have travelled far my young padawan, but you are not a jedi yet!" "Anger leads to hate, hate leads to suffering and that is the path to the darkside..."

Meidän pitää oppia kanavoimaan tuo sinun innostuksesi ja energiasi, ehkä hieman tapakasvatusta (nääh), nöyryyttä sun on oppiman (nääh), more cunning I presume *CHING CHING CHING* we have a winner!

"KRP ei ota kantaa tähän ja Kansanterveyslaitos ei halua peloitella kansalaisia uusilla löydöillä supermyrkyistä" -kts viite silminnäkijä ja homejakso:
http://www.safeaccessnow.org/article.php?id=748

Erittäin mielenkiintoinen kuvasarja, provided by adobe... NOT!
http://sethgroup.org/featured_experiment.html

multiresistentteihin pöpöihin kannabis tehoaa kanssa näppärästi ;)
http://parallelnormal.com/2008/09/03/pot-kills-superbugs/

*Jedi swoop* *tanssittel*
Avatar
#114 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 9.9.2008 02:45:
---
REivaaja,
Lue ite: (ainii mä oon noressa. Pidä pääs, yksin olet oikeassa)

---


"You wan't to wage wars or make an difference? Politics it will devour you whole and spit out the remains of yer ideologies, so that's not the way..."

Lähinnä vaan ettei sun tartte olla populisti saadaksesi ihmisten huomion, mutta öykkäröinnillä karkotat myös potentiaalin. Pitää kato tasapainoilla ja avautua vasta kun sulle vittuillaan suoraan ,eikä lähteä purkamaan omia angsteja ja yleismaailmallista vitutusta suoraan kohdeyleisöönsä.

"You have travelled far my young padawan, but you are not a jedi yet!" "Anger leads to hate, hate leads to suffering and that is the path to the darkside..."

Meidän pitää oppia kanavoimaan tuo sinun innostuksesi ja energiasi, ehkä hieman tapakasvatusta (nääh), nöyryyttä sun on oppiman (nääh), more cunning I presume *CHING CHING CHING* we have a winner!
*Jedi swoop* *tanssittel*


Mä oon jo luovuttanu sen suhteen että sopeutuisin tähän yhteiskuntaan. On se niin julma sisäsiittoinen. Ei auttanu ykskään laitos. Ei auttanu pesäpallomaila, ei teräaseet eikä [o]ysimillinen[/o]neljävitonen. (tosin luotia ei sitten tullutkaan piipusta, eikä sen puolen puukkokaan lopulta uponnut. Ehkä uhkaisten toteuttaminen toimisi.. Tiedä sitten...)
Any ideas?
Avatar
#115 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 9.9.2008 02:45:
"KRP ei ota kantaa tähän ja Kansanterveyslaitos ei halua peloitella kansalaisia uusilla löydöillä supermyrkyistä" -kts viite silminnäkijä ja homejakso:
http://www.safeaccessnow.org/article.php?id=748

Erittäin mielenkiintoinen kuvasarja, provided by adobe... NOT!
http://sethgroup.org/featured_experiment.html

multiresistentteihin pöpöihin kannabis tehoaa kanssa näppärästi ;)
http://parallelnormal.com/2008/09/03/pot-kills-superbugs/

*Jedi swoop* *tanssittel*

Kyllä mä oon lukenu noi jutut monelta eri sivulta varmistaakseni internet lisät.

En muista nyt linkkejä, enkä jaksa niitä historiasta kaivaa, mutta ihan Sciencen ja vastaavienkin sivuilta. Noi linkit nyt oli niitä mitä ekana etsimällä löysin aiheesta.

Ei ehkä samoja paikkoja. Kuitenkin pääpiirteittäin samat jutut.

Mä muuten en oo enää jediritari. Käännyin Pastafariksi sen maallisemman luonteen vuoksi
Damien

Posts: 2,882

#116 • • Edited Damien [tr3ox]

REivaaja,
Mä oon jo luovuttanu sen suhteen että sopeutuisin tähän yhteiskuntaan. On se niin julma sisäsiittoinen. Ei auttanu ykskään laitos. Ei auttanu pesäpallomaila, ei teräaseet eikä [o]ysimillinen[/o]neljävitonen. (tosin luotia ei sitten tullutkaan piipusta, eikä sen puolen puukkokaan lopulta uponnut. Ehkä uhkaisten toteuttaminen toimisi.. Tiedä sitten...)
Any ideas?



Anna itsellesi anteeksi ja pura vihasi rakkaudeksi itseesi ja ympäristöösi?

Kaikki tässä maailmassa tapahtuva pitää vain ymmärtää sellaisenaan, kaikessa monimuotoisuudessaan ja samalla sen yksinkertaisessa tavassa antaa tämän fraktaalitodellisuuden toteutua itsessäsi. Jos haluat huomiota - anna sitä, jos haluat rakkautta anna sitä ja vice versa. Kaikki paha olo ja pahuus minkä näet, on sitä minkä haluat nähdä ja jos itsessäsi on oireilua mikä aiheuttaa tämäntasoista kaihia silmiin, itke se ulos ja anna kyynelten puhdistaa verkkokalvosi (nyt on myös hyvää aikaa kävellä heinätuppojen ylle ja etsiä semejä vähän syvemmänlaatuiseen itsensätutkiskeluun).

Zenmäisesti Couldnt give a flying fuck about my deeds or dudes, mutta en myöskään anna sen pirun viedä itseäni maailmalta. Vittuako sitä yrittää sopetua kun PITÄÄ olla oma itsensä, mutta voi ymmärtää itsessään sen sopeutujan ja käyttää sitä hyväkseen saadakseen agendansa toteutetuksi. Sinä itse määräät omasta elämästäsi ja kaikki muu on vain opittua käytöstä selvityäksesi modernissa yhteiskunnassa. Tos on mettä, siel o marjaa ja lihhoo, tattii ja kalloo, vaihtoehtoisesti pura itseäsi täällä näiden reikäpäiden kanssa ja vanhene. HAH! Ihan vain kato mitä sä ite haluat, sen myös saavutat, kaikella on hintansa ja mielummin tasapainossa kuin hyvä TAi paha ;)

Kaikessa pahassa kun kuitenkin on hyvää ja kaikessa hyvässä on pahaa, ne vaan naamioituvat oireilun taakse mikä johtuu yleensä jostain suuremmasta. Ei typerretä enää monitahoisia ongelmia, eikä tehdä monitahoisista ihmisistä typeriä, case closed teh flashlighted one in a movie theater (with a camcorder) -has spoken.

edit: ps. eihän sua voi auttaa jos sä et kerro ittestäs mitään. Mä en kuitenkaan tiedä sun taustoja,ongelmia,potentiaalia,iloja tai suruja...

Ei muuta kun huomasin itsessäni ristiriidan ton yksinkertaistamisjutun kohdalla.
Avatar
#117 • • REivaaja Guest

Damien, 9.9.2008 03:27:
Anna itsellesi anteeksi ja pura vihasi rakkaudeksi itseesi ja ympäristöösi?

Kaikki tässä maailmassa tapahtuva pitää vain ymmärtää sellaisenaan, kaikessa monimuotoisuudessaan ja samalla sen yksinkertaisessa tavassa antaa tämän fraktaalitodellisuuden toteutua itsessäsi. Jos haluat huomiota - anna sitä, jos haluat rakkautta anna sitä ja vice versa. Kaikki paha olo ja pahuus minkä näet, on sitä minkä haluat nähdä ja jos itsessäsi on oireilua mikä aiheuttaa tämäntasoista kaihia silmiin, itke se ulos ja anna kyynelten puhdistaa verkkokalvosi (nyt on myös hyvää aikaa kävellä heinätuppojen ylle ja etsiä semejä vähän syvemmänlaatuiseen itsensätutkiskeluun).

Zenmäisesti Couldnt give a flying fuck about my deeds or dudes, mutta en myöskään anna sen pirun viedä itseäni maailmalta. Vittuako sitä yrittää sopetua kun PITÄÄ olla oma itsensä, mutta voi ymmärtää itsessään sen sopeutujan ja käyttää sitä hyväkseen saadakseen agendansa toteutetuksi. Sinä itse määräät omasta elämästäsi ja kaikki muu on vain opittua käytöstä selvityäksesi modernissa yhteiskunnassa. Tos on mettä, siel o marjaa ja lihhoo, tattii ja kalloo, vaihtoehtoisesti pura itseäsi täällä näiden reikäpäiden kanssa ja vanhene. HAH! Ihan vain kato mitä sä ite haluat, sen myös saavutat, kaikella on hintansa ja mielummin tasapainossa kuin hyvä TAi paha ;)

Kaikessa pahassa kun kuitenkin on hyvää ja kaikessa hyvässä on pahaa, ne vaan naamioituvat oireilun taakse mikä johtuu yleensä jostain suuremmasta. Ei typerretä enää monitahoisia ongelmia, eikä tehdä monitahoisista ihmisistä typeriä, case closed teh flashlighted one in a movie theater (with a camcorder) -has spoken.

Ei kato mä en ole itselleni katkera. Mä oon sen verta mulkku jätkä että mä en pidä itteäni muita huonompana yleisellä tasolla. Oikeastaan mä oon sitäkin mulkumpi ja pidän itseni keskivertoa parempana ihmisenä.

Kyllä sitä on tullut itkettyä kaikenlaista ja paljon, mutten rupea nyt sen enempää säröttämään imagoani julkisesti.
Mä oon just sellanen ku muut kuvittelee. olen kaikkea ja vähän enemmänkin. olen myöskin vähemmän kuin enemmän ja myös minä olen siten puolijumala vaikken ikuisesti eläkkään.
Mielummin valitsen täydellisen vapauden kuin ikuisen orjuuden.
''Mielummin päivä leijonana kuin sata vuotta lampaana''
Sanoisi Spartalainen ja siellä olisin katkaissutkin moraalittomilta mutupoliitikoilta pään irti epäröimättä.
Olen kuitenkin kristuksen jälkeläinen ja siksi en niin tee. Onko se sitten hyvä asia? Sitä en tiedä.

Agendaa mulla ei oikeastaan ole. On turhaa opettaa idiootille älykkyyttä kun ei sen älykkyyden järkevvyyttä itsekkään ymmärrä.

Vaikka olisimmekin samaa mieltä, olisimme silti idiootteja. Sen sentään tajuan.

Onneksi kuitenkin on ruohoa ja lantaa sekä mukavat ilmat. :)
Damien

Posts: 2,882

#118 • • Damien [tr3ox]

REivaaja,
Ei kato mä en ole itselleni katkera. Mä oon sen verta mulkku jätkä että mä en pidä itteäni muita huonompana yleisellä tasolla. Oikeastaan mä oon sitäkin mulkumpi ja pidän itseni keskivertoa parempana ihmisenä.



Ikävä kyllä et ole sen parempi vaikka niin ajattelisitkin, kyse on lähinnä siitä miten oppia käyttämään tunteitaan hyödykseen. Ei ole moraalia ei ole Jumalan lakeja, on vain tekoja ja niiden vaikutuksia, tunteita ja niiden ymmärtämistä.

REivaaja,
Kyllä sitä on tullut itkettyä kaikenlaista ja paljon, mutten rupea nyt sen enempää säröttämään imagoani julkisesti.



Jos sulla on jotain menetettävää niin se ois just toi imago. Immateriaalisilla asioille ei ole oikeaa arvoa, kuten raha. Sillä ei ole arvoa jos se ei yhtäkkiä tuotakkaan sulle hyödykkeitä.
Arvokkaita asioita tässä elämässä on sellaiset jutut jotka antavat ja jatkavat antamistaan myös jatkossa, kuten lähimmäisen rakkaus. Sitä saa mitä tilaa...

REivaaja,
Mä oon just sellanen ku muut kuvittelee. olen kaikkea ja vähän enemmänkin.



Mä en kuvittele susta mitään, mutta huomaan miten olet alkanut pikkuhiljaa avautumaan, kun olen sinua lähestynyt. Mitä tehdä kuvitelmilla, kun voi tuntea?

REivaaja,
olen myöskin vähemmän kuin enemmän ja myös minä olen siten puolijumala vaikken ikuisesti eläkkään.



Me olemme kaikki Jumalia, me olemme tämä todellisuus ja sen äärettömät muodustelmat. Se ettemme osaa (vielä) manipuloida todellisuuden energiakenttiä mielenvoimalla, ei tee meistä kuin tyhmiä seisaallaan käveleviä apinajumalia matkallaan ikuisella avaruusaluksellaan telluksella, kohti ääretöntä. Sitä paitsi etkö vielä tiedä ikuisen elämän salaisuutta? En minäkään, mutta se varmasti liittyy jotenkin, itsensä replikoimiseen toisen lajitoverin kanssa ja täten jälkipolviensa kautta itsensä presentoimista vaihtoehtoisella mielikuvamarkkinoinnilla. (Kuullostaa jotain mikä myydään sulle puhelimen välityksellä=)

REivaaja,
Mielummin valitsen täydellisen vapauden kuin ikuisen orjuuden.
''Mielummin päivä leijonana kuin sata vuotta lampaana''
Sanoisi Spartalainen ja siellä olisin katkaissutkin moraalittomilta mutupoliitikoilta pään irti epäröimättä.
Olen kuitenkin kristuksen jälkeläinen ja siksi en niin tee. Onko se sitten hyvä asia? Sitä en tiedä.



Täydelinen vapaus on suhteellista - mikä on sopivaa, joka taas on täysin suhteellinen käsite.
Me pelaamme, meitä pelataan, meillä pelataan ja meillä pelaavat ovat ne jotka minua kiinnostavat.

REivaaja,
Agendaa mulla ei oikeastaan ole. On turhaa opettaa idiootille älykkyyttä kun ei sen älykkyyden järkevvyyttä itsekkään ymmärrä.

Vaikka olisimmekin samaa mieltä, olisimme silti idiootteja. Sen sentään tajuan.

Onneksi kuitenkin on ruohoa ja lantaa sekä mukavat ilmat. :)



Ei älykkyyttä voi oppia se peritään, vähän niinkuin valta tässä maassa. Järkevyys, no siis mikään ei ole järkevää tarkemmin tarkasteltuna, kaikki ovat vain kompromisseja koska valinnan vapautta ei ole. Teet niin tai näin,onko väärinpäin oikein päin? Kyllä, tietyissä tilanteissa.
Avatar
#119 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 9.9.2008 03:27:

edit: ps. eihän sua voi auttaa jos sä et kerro ittestäs mitään. Mä en kuitenkaan tiedä sun taustoja,ongelmia,potentiaalia,iloja tai suruja...


Miksi mua pitäis auttaa? Jospa mä olen vain tälläinen?
Tottakai mä olen tälläinen, enhän mä muuten olisi tälläinen?

Kyllähän mä olen itsestäni paljonkin kertonut. Jopa niin paljon että osaa hirvittää.
En tosin välitä siitä. Miksi? Eikö se ole selvää?

Mitä enemmän ihmiset musta yietää, sitä vähemmän he minusta pitävät. Tämä ei koske vain minua. Siksi on ihan sama mitä puhun jos puhun. Näin ainakin julkisilla foorumeilla.
Siksi monet eivät täällä pahemmin itsestään kerro.

Moni pitää mua myös patologisena valehtelijana.
He ovat oikeassa. Jos en tunne sua, on ihan yksi lysti puhunko totta vai tarua. Tai ei oikeastaan.. Valehtelemalla saan todennäköisesti enemmän kunnioitusta ja kivempia tarinoita kerrottua kuin tylsällä läpätyksellä arjestani. Tosin puhun myös usein totta, mutta ei se ole sen painavampaa kuin valheenikaan toisen korvissa.
Uhkapeliähän se on, mutta ei siinä häviä. Jokainen vastaantulija on edellisen kaltainen.
Jos sitä tulee hyvin juttuun, ei valheilla ole merkitystä kun ne oikaisee.

Joillekkin olen womanizer. Tämäkin on totta vaikka en pillun perässä juoksekkaan.
Se on totta koska niin he ajattelevat. Ei naisille saa olla ystävällinen ilman taka-ajatuksia ja itse olen sen omalla käytökselläni aiheuttanut.

Joillekkin olen luuseri. Tämäkin on totta. En loista heidän taulukoissaan, mutta mulla on ihan omat taulukot joissa ei yhteiskunnallisilla statuksilla pärjää.

Joidenkin mukaan olen fiksu. Sekin on totta. He kuuntelevat minua ja siksi jaksan kuunnella heitä.
He jaksavat minua ja minä heitä.

Millanen mun pitäis olla? Voinkohan mä edes olla sellanen?
Damien

Posts: 2,882

#120 • • Damien [tr3ox]

REivaaja, 9.9.2008 05:48:
---
Damien, 9.9.2008 03:27:

edit: ps. eihän sua voi auttaa jos sä et kerro ittestäs mitään. Mä en kuitenkaan tiedä sun taustoja,ongelmia,potentiaalia,iloja tai suruja...

---

Miksi mua pitäis auttaa? Jospa mä olen vain tälläinen?
Tottakai mä olen tälläinen, enhän mä muuten olisi tälläinen?



Nyt ollaan niin off-topic:ssa että voidaan pikkuhiljaa lopetella. Alunperinhän mä lähdin purkamaan tilannetta siltä kantilta, että sulla olis helpompaa saada viestisi perille tässä ketjussa, eikä vaan räkä poskella huudella noressa ihmisille. . .