lävistykset & tatuoinnit

1,818 posts, 91 pages, 950,001 views

André

Posts: 457

#1621 • • André Madwave, Force
Kauan olen haaveillut ja miettinyt. En vain ole koskaan päässyt ajatusprosessissa niin pitkälle, että tietäisin mitä haluan. Vaikka erillaisia haaveita on ollut jo pitkään, niin ainakin realityt(lähinnä Miami Ink ja johdannaiset) ovat omalla tavallaan lisänneet kiinnostusta.

Olen miettinyt esim pyytää jotain itselleni mieluista artistia piirtämään kuvan tai pyytää lupaa kopioda jokin heidän tekemistä kuvista. Toisaalta haluaisin että tatuoijan oma kädenjälki näkyisi kuvassa. Mielikuvat halutusta lopputuloksesta myös muuttuvat aina kun näkee uusia ja erillaisia tapoja tehdä tatuointeja. Haaveena on myös ollut pitkään ottaa iso tatuointi, mutta luulen että on järkevintä aloittaa pienellä ja totutella elämään ensin sen kanssa ja nähdä miten oma keho suhtautuu musteeseen.

Ajattelin tehdä ensimmäisen askeleen haavetta kohtaan menemällä käymään tuolla "Helsinki Ink" tapahtumassa. Ehkä sieltä löytyy jokin inspiraatio, ehkä jopa tekijä. Toisaalta nykyään erottuu kai paremmin joukosta kun ei ole tatuointia *nauru*
Mizfir

Posts: 2,472

#1622 • • Mizfir pittuinen
Järjetön tatuointi-kuume ois taas täälläkin*kuolaa* Kylki kutsuu, mut voin vaan huulta purren kuvitella kuinka ihanalta sen tekeminen tuntuu kun nilkkaluun vieri-tatuointiakin tehdessä meinas taju lähteä :D Mulla vaan tuppaa olemaan se vika et oon niin tikun perfektionisti..kuvavaihtoehtoja on päässä muutama, mut valinta ois tehtävä ja miten sen sit siirtää paperille / tatuoijalle just sellasenaan...

--
-Mannanen-

Metz^^

Posts: 264

#1623 • • Metz^^

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

André, 11.2.2010 17:53:
Kauan olen haaveillut ja miettinyt. En vain ole koskaan päässyt ajatusprosessissa niin pitkälle, että tietäisin mitä haluan. Vaikka erillaisia haaveita on ollut jo pitkään, niin ainakin realityt(lähinnä Miami Ink ja johdannaiset) ovat omalla tavallaan lisänneet kiinnostusta.

Olen miettinyt esim pyytää jotain itselleni mieluista artistia piirtämään kuvan tai pyytää lupaa kopioda jokin heidän tekemistä kuvista. Toisaalta haluaisin että tatuoijan oma kädenjälki näkyisi kuvassa. Mielikuvat halutusta lopputuloksesta myös muuttuvat aina kun näkee uusia ja erillaisia tapoja tehdä tatuointeja. Haaveena on myös ollut pitkään ottaa iso tatuointi, mutta luulen että on järkevintä aloittaa pienellä ja totutella elämään ensin sen kanssa ja nähdä miten oma keho suhtautuu musteeseen.

Ajattelin tehdä ensimmäisen askeleen haavetta kohtaan menemällä käymään tuolla "Helsinki Ink" tapahtumassa. Ehkä sieltä löytyy jokin inspiraatio, ehkä jopa tekijä. Toisaalta nykyään erottuu kai paremmin joukosta kun ei ole tatuointia *nauru*




ajatuksesi kuvastavat 99% omiani. Itsellä vielä se ongelma, että tykkään piirustella ja tehdä grafiikkaa joten on iskostunut myös tuo "pitää olla omatekemä" päähän ja sittenkun pitäisi tehdä joku mitä jaksaisi oikeasti katsoa loppuelämänsä...

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

André

Posts: 457

#1624 • • André Madwave, Force

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

Metz^^, 13.2.2010 23:05:
ajatuksesi kuvastavat 99% omiani. Itsellä vielä se ongelma, että tykkään piirustella ja tehdä grafiikkaa joten on iskostunut myös tuo "pitää olla omatekemä" päähän ja sittenkun pitäisi tehdä joku mitä jaksaisi oikeasti katsoa loppuelämänsä...



Tähän voin vain todeta, että on kyllä aikamoinen sattuma. Varsinkin kun tykkään myös itse piirtää http://andre-cosmo.deviantart.com/ ja teen myös jonkin verran flaikkuja *hihu* Tosin mulla on se, etten luota omiin kykyihin niin paljoa että itse piirtämääni kuvaa ainakaan vielä iholleni hakkauttaisin(ehkä tulevaisuudessa).
Metz^^

Posts: 264

#1625 • • Metz^^

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

André, 14.2.2010 01:51:
---
Metz^^, 13.2.2010 23:05:
ajatuksesi kuvastavat 99% omiani. Itsellä vielä se ongelma, että tykkään piirustella ja tehdä grafiikkaa joten on iskostunut myös tuo "pitää olla omatekemä" päähän ja sittenkun pitäisi tehdä joku mitä jaksaisi oikeasti katsoa loppuelämänsä...

---


Tähän voin vain todeta, että on kyllä aikamoinen sattuma. Varsinkin kun tykkään myös itse piirtää http://andre-cosmo.deviantart.com/ ja teen myös jonkin verran flaikkuja *hihu* Tosin mulla on se, etten luota omiin kykyihin niin paljoa että itse piirtämääni kuvaa ainakaan vielä iholleni hakkauttaisin(ehkä tulevaisuudessa).



Haha :D teen kanssa grafikkaa, flaikkuja yms :) ajattelin koittaa tehdä itelleni jonkun tavotepäivän mihin mennessä asia olis edes edistynyt että tulee joskus vielä se leima otettua ihoon ennenkun on vanha ja ryppynen!

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Avatar
#1626 • • Muussika Guest

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

Metz^^, 13.2.2010 23:05:

ajatuksesi kuvastavat 99% omiani. Itsellä vielä se ongelma, että tykkään piirustella ja tehdä grafiikkaa joten on iskostunut myös tuo "pitää olla omatekemä" päähän ja sittenkun pitäisi tehdä joku mitä jaksaisi oikeasti katsoa loppuelämänsä...



Mä olen myös aina rakastanut piirtämistä ja aluksi ajattelinkin, että jos tatuoinnin joskus otan, niin sen on ehdottomasti oltava omaa käsialaa. Sittemmin olen muuttanut mieleni, koska esim. mun tatskaaja on niin taitava piirtämään ja ideoimaan pitkällä kokemuksellaan, etten itse kykenisi samaan. Olen myös oppinut, että piirtäminen ja tatuoiminen ovat kaksi eri asiaa - vaikka asiakas olisikin omasta mielestään luonut hienon kuvan, tatskaaja joutuu useimmiten muokkaamaan sitä jonkin verran eniveis, koska tatuoimisessa pätee omat lakinsa. Se mikä toimii piirroksessa, ei välttämättä aina toimi tatuoinnissa.

Tämän vuoksi tykkään antaa tatuoijalle mahd vapaat kädet, edesauttaa nääs kuvan onnistumista. :) Ymmärrän myös hyvin sen, että tatuoijat haluavat jättää kuviin oman kädenjälkensä, aivan kuten ketkä tahansa muutkin taiteilijat. Toki heidän on kuunneltava asiakkaan toiveita tarkasti, mutta kannattaa valita tatskaaja hyvin (heitä kun on tyyliltään ja taidoiltaan niin monenlaisia) ja antaa myös hänen kädenjäljelleen ja ideoilleen tilaa, niin hyvä tulee. :)
Metz^^

Posts: 264

#1627 • • Metz^^

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

Vampyrella, 14.2.2010 23:19:
---
Metz^^, 13.2.2010 23:05:

ajatuksesi kuvastavat 99% omiani. Itsellä vielä se ongelma, että tykkään piirustella ja tehdä grafiikkaa joten on iskostunut myös tuo "pitää olla omatekemä" päähän ja sittenkun pitäisi tehdä joku mitä jaksaisi oikeasti katsoa loppuelämänsä...

---


Mä olen myös aina rakastanut piirtämistä ja aluksi ajattelinkin, että jos tatuoinnin joskus otan, niin sen on ehdottomasti oltava omaa käsialaa. Sittemmin olen muuttanut mieleni, koska esim. mun tatskaaja on niin taitava piirtämään ja ideoimaan pitkällä kokemuksellaan, etten itse kykenisi samaan. Olen myös oppinut, että piirtäminen ja tatuoiminen ovat kaksi eri asiaa - vaikka asiakas olisikin omasta mielestään luonut hienon kuvan, tatskaaja joutuu useimmiten muokkaamaan sitä jonkin verran eniveis, koska tatuoimisessa pätee omat lakinsa. Se mikä toimii piirroksessa, ei välttämättä aina toimi tatuoinnissa.

Tämän vuoksi tykkään antaa tatuoijalle mahd vapaat kädet, edesauttaa nääs kuvan onnistumista. :) Ymmärrän myös hyvin sen, että tatuoijat haluavat jättää kuviin oman kädenjälkensä, aivan kuten ketkä tahansa muutkin taiteilijat. Toki heidän on kuunneltava asiakkaan toiveita tarkasti, mutta kannattaa valita tatskaaja hyvin (heitä kun on tyyliltään ja taidoiltaan niin monenlaisia) ja antaa myös hänen kädenjäljelleen ja ideoilleen tilaa, niin hyvä tulee. :)



Yep, ja kun toi oma grafiikka ei oo ihan tatskamateriaalia normaalisti niin jonkinsortin kmpromissi on vaan pakko tehdä tatskaajan kanssa jos meinaan velä kehdata joskus esitellä sitä ihmisille.. big trust issues! :D Nyt on muutto helsinkiin edessä, pitää ruveta bongaileen sieltä jotakuta joka sopii omaan tyyliin..

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Mizfir

Posts: 2,472

#1628 • • Mizfir pittuinen
Tatuointiaika vihdoin varattu!<3

Jäi vaan hieman arveluttamaan kun tatuoija oli kuvasta sitä mieltä että haluaa muokata sitä (mikä on toki ihan jees, varmasti taitava kaveri) mutta kun kerroin että haluan raikkaan vihreää, niin alkoi kovasti vänkäämään että tekee turkoosilla ja laittaa vaan vähän kirkkaampaa. Vaikka sanoin nimenomaan ettei saa olla missään nimessä mitään ns. "tunkkaisen" väristä vaan kunnon tuoreen vihreää. Noh, päädyttiin varaamaan koko päivän aika ja piirrellään sitten suoraan iholle ja katsotaan kuinka monta tuntia menee ennenkuin oon tyytyväinen :D jokatapauksessa aion pitää kiinni siitä väristä.

--
-Mannanen-

crissy

Posts: 1,958

#1629 • • crissy

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

wiwi, 8.2.2010 22:14:
---
crissy, 8.2.2010 14:29:
Eli muotokuvatatska tulis kyynärvarteen sisäpuolelle. Muotokuva on mun edesmenneestä pikkuveljestä ja sit tulee ortodoksinen risti mis on nimi ja elinaika.

---

Onks se sellanen sikatarkka joka tehään valokuvasta? Frendillä on olkavarressa mutsinsa kuva ja se on kyl mielettömän hieno ja aidon näkönen!



Ihan sellanen kunnon tarkka kuva ja näinkin tän jätkän aikasempia tekeleitä ja muotokuvia ja oon kyl luottavaisin mielin menossa et osaa kans tehä.

enää 2pvää!!
Avatar
#1631 • • Muussika Guest

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

Metz^^, 15.2.2010 01:29:

Yep, ja kun toi oma grafiikka ei oo ihan tatskamateriaalia normaalisti niin jonkinsortin kmpromissi on vaan pakko tehdä tatskaajan kanssa jos meinaan velä kehdata joskus esitellä sitä ihmisille.. big trust issues! :D Nyt on muutto helsinkiin edessä, pitää ruveta bongaileen sieltä jotakuta joka sopii omaan tyyliin..



Kompromissilla voittoon! Ja Helsingissä on mistä valita ainakin. :)
calvin

Posts: 513

#1632 • • calvin
Huamena taas uutta leimaa ihoon *iloinen*
surifoe

Posts: 17

#1633 • • surifoe
Itse saan odotella vielä vähän vajaa 2kk uuteen :S

--
"Music speaks in thousand languages"

Avatar
#1634 • • Muussika Guest
Nonnii, pari ekaa pitkää nakutusaikaa varattu loppukesälle selkää varten. JEE! :)
juu-zo

Posts: 577

#1635 • • juu-zo *KoneHuone*
Mun rustokoru on alkanu temppuilee vaikka oon yrittäny varoo sitä nytte viime aikoina erityisen paljon. En oo nukkunukkaan sen päällä ollenkaan. Silti hirveän kipee ja turvonnu. Alkaa pian tappi käymään lyhkäseks jos tää ei tästä rauhotu. Onko kenelläkään mitään muuta keinoa ku vedessä hautominen ton rauhotteluks?

--
Respect is not given, it is taken

Lyra

Posts: 666

#1636 • • Lyra

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

juu-zo, 7.3.2010 21:06:
Mun rustokoru on alkanu temppuilee vaikka oon yrittäny varoo sitä nytte viime aikoina erityisen paljon. En oo nukkunukkaan sen päällä ollenkaan. Silti hirveän kipee ja turvonnu. Alkaa pian tappi käymään lyhkäseks jos tää ei tästä rauhotu. Onko kenelläkään mitään muuta keinoa ku vedessä hautominen ton rauhotteluks?




voit kokeilla suolavedessä huuhdella, saa esim apteekistakin.
Ja näyttää lävistäjälle et mitä mieltä se on, ammattilaisia kun on niin osaa sanoo tapauskohtaisesti et mitä kantsii tehdä. Kyl se voi ihan siit itsestäänkin rauhottua, koeta vaan jaksaa!
Mizfir

Posts: 2,472

#1637 • • Mizfir pittuinen
Jei - taas kaksi kuvaa kauniimpi ja samalla unelma toteutettuna :)
Toisen nakututin toissapäivänä Chelmsfordissa käteen ja toisen joitakin tunteja sitten kylkeen Camdenissa<3

Voin erittäin lämpimästi suositella ASK Tattoota, mahtava palvelu ja hittiläisen tarkkaa duunia, enemmän kuin tyytyväinen saa olla*joo* Koskaan missään ollut noin viimesen päälle hygienistä meininkiä, jopa niin ettei samassa huoneessa saanut olla muita henkilöitä. Nyt vaan huuhtelua ja rasvailua..hippasen tuppaa vielä kirvelemään*nauru*

--
-Mannanen-

Metz^^

Posts: 264

#1638 • • Metz^^

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

juu-zo, 7.3.2010 21:06:
Mun rustokoru on alkanu temppuilee vaikka oon yrittäny varoo sitä nytte viime aikoina erityisen paljon. En oo nukkunukkaan sen päällä ollenkaan. Silti hirveän kipee ja turvonnu. Alkaa pian tappi käymään lyhkäseks jos tää ei tästä rauhotu. Onko kenelläkään mitään muuta keinoa ku vedessä hautominen ton rauhotteluks?



kannattaa myös väliaikasesti laittaa pyöree koru niin ei toi tappi ongelma tuu vastaan ja pääset peseen paljon paremmin :)

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

juu-zo

Posts: 577

#1639 • • juu-zo *KoneHuone*

Replying to lävistykset & tatuoinnit:

Metz^^, 15.3.2010 11:08:
---
juu-zo, 7.3.2010 21:06:
Mun rustokoru on alkanu temppuilee vaikka oon yrittäny varoo sitä nytte viime aikoina erityisen paljon. En oo nukkunukkaan sen päällä ollenkaan. Silti hirveän kipee ja turvonnu. Alkaa pian tappi käymään lyhkäseks jos tää ei tästä rauhotu. Onko kenelläkään mitään muuta keinoa ku vedessä hautominen ton rauhotteluks?

---


kannattaa myös väliaikasesti laittaa pyöree koru niin ei toi tappi ongelma tuu vastaan ja pääset peseen paljon paremmin :)



Voisin tosiaan koittaa rengasta välillä. Onneks tämä on tästä alkanut jo pikkuhiljaa rauhottumaan. Ei oo enään niin kipee ku viikko sitte.

--
Respect is not given, it is taken

juu-zo

Posts: 577

#1640 • • Edited juu-zo *KoneHuone*
Kyllähän tämä korva tästä rauhoittui lähes itsestään. Kärsivällinen odottelu ja piiitkät lämpöset suihkut auttoivat. Nyt koru on taas parempi ku koskaan. Ehkä tää vielä tästä paranee täysinki.

--
Respect is not given, it is taken