Hypetyksestä jorinaa, sitä sun tätä, topikki haahuilee eestaas

92 posts, 5 pages, 24,655 views

Caro²

Posts: 5,301

#1 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Itseäni on tässä vuosien aikana häirinnyt enemmän tai vähemmän eri asioiden, soittajien, tai bileiden hypetys. Tämä on tietty myös samalla oma ongelma muiden dj:den tai järjestäjien tapaan - kuinka kertoa itsestään muille asiallisesti, hypettämättä tai, "leuhkimatta".

Tästä tulikin mieleen, että voisi yrittää kerätä "top hypetykset"-listaa vaikka klubbariin, näin threadin merkeissä.

BTW. Älkää sitten hypetyksen kohteet ottako hernettä nenää. Lähes kaikki hypetykset pitävät lie paikkansa (kovinkaan montaa kertaa ei ole tullut vastaan hypetystä joka ei pitäisi kutinsa). Kyse on vaan ulkoasusta jolla teksti on kerrottu *joo*

Tässä pari jotka on nyt sattunut viimeaikoina silmään:

Johannes Suominen @ Virb:
"Johannes, aka: Josh began his musical career at the age of only six years old. His early involvement with playing the drums bought an excellent sense of rhythm"
Lähde

Club Senzation (Lappeenranta:
Extra Lights, Extra Sound!
Amnesia

Posts: 888

#2 • • Amnesia
Tämänvuotisella Gatecrasher vs. Laserpointilla oli aika erikoinen hypetysrumba, melkein useampi merkannut sen Klubituksen suosikkeihin kuin mitä porukkaa tuli paikalle *ding*
Muutenkin line-uppiin suhteutettuna hillitön hype, vaikka bileet toki oli hyvät *joo*

Noista DJ-biografioista tosiaan löytyy usein hupaisaa kamaa, tyyliin "nönnönnöö has played alongside such stars as [listaa tähän kaikki starat jotka on ollut samoissa bileissä eri areenalla]" *vink*
Jone

Posts: 8,258

#3 • • Jone Archibald Haddock

Amnesia, 1.6.2007 18:07:
Tämänvuotisella Gatecrasher vs. Laserpointilla oli aika erikoinen hypetysrumba, melkein useampi merkannut sen Klubituksen suosikkeihin kuin mitä porukkaa tuli paikalle *ding*



Say what? 1117 "suosikki"-merkintää, paikalla kai ~2,5 kertaa toi määrä ihmisiä.
Amnesia

Posts: 888

#4 • • Amnesia

Jone

Say what? 1117 "suosikki"-merkintää, paikalla kai ~2,5 kertaa toi määrä ihmisiä.



No tietysti liioittelin, mutta oli siinä joka tapauksessa "normaalista" poikkeava suhdeluku tuossa asiassa *piis* Onnistunutta hypetystä siis...
Caro²

Posts: 5,301

#5 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Amnesia, 1.6.2007 18:07:
Noista DJ-biografioista tosiaan löytyy usein hupaisaa kamaa, tyyliin "nönnönnöö has played alongside such stars as [listaa tähän kaikki starat jotka on ollut samoissa bileissä eri areenalla]" *vink*



Joo, toi legendaarinen lause unohtu: "Played alongside with.."
Jussi Soro

Posts: 6,385

#6 • • Jussi Soro choon!

Caro², 1.6.2007 18:00:
Johannes Suominen @ Virb:
"Johannes, aka: Josh began his musical career at the age of only six years old. His early involvement with playing the drums bought an excellent sense of rhythm"
Lähde


?

En mä tajua mitä outoo tossa on, ehkä "career" on hiukan huono sanavalinta tohon, koska harvemmin 6-vuotiaana vielä mitään uraa valitaan. Mut kyl yleensä noissa bioissa mainitaan jotain varhaisemmastakin nuoruudestakin, musiikillisista esiaskeleista jne.
Caro²

Posts: 5,301

#7 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

JussiS, 1.6.2007 20:16:
---
Caro², 1.6.2007 18:00:
Johannes Suominen @ Virb:
"Johannes, aka: Josh began his musical career at the age of only six years old. His early involvement with playing the drums bought an excellent sense of rhythm"
Lähde

---
En mä tajua mitä outoo tossa on, ehkä "career" on hiukan huono sanavalinta tohon, koska harvemmin 6-vuotiaana vielä mitään uraa valitaan. Mut kyl yleensä noissa bioissa mainitaan jotain varhaisemmastakin nuoruudestakin, musiikillisista esiaskeleista jne.


Mainitaan mainitaan. Mutta hypetyksessä kyse ei olekkaan sisällössä, vaan siinä miten se ilmaistaan (imho).

painotampa saman tekstin boldauksilla.

"Johannes, aka: Josh began his musical career at the age of only six years old. His early involvement with playing the drums bought an excellent sense of rhythm"

Hypetyksessä lienee nyrkkisääntönä käyttää joko superlatiivia, tai sisällöltään liki ainutlaatuisuuteen viittaavia termejä..

PS. Tuo siun oma bio on melkosta hypetystä alusta loppuun *iloinen*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#8 • • Jussi Soro choon!

Caro², 1.6.2007 20:19:
PS. Tuo siun oma bio on melkosta hypetystä alusta loppuun *iloinen*


Jep, se on mun managerin kirjottama (tai riippuu minkä bion luit, en oo joka paikkaan jaksanu päivittää). Sen tehtävä on kato hypettää mua, et sais joskus jonkun keikankin.

Sitäpaitsi kyl mä väittäisin, että 6-vuotiaana jonkun soittimen opiskelemin on ihan riittävän aikasin, että siitä voi käyttää sanaa "only" ja Joshin settejä kuunnelleena väittäisin että sen rytmitaju on aika "excellent".

Mitäs veikkaat, moniko virbin käyttäjä ymmärtäis bion: "Oon Karo ja soitan haussia"? Sitäpaitsi sä hehkutat ittees Suomen suurimpana dj:nä. Väitän ettet ole ennenkuin todistat sen.
Jago

Posts: 4,039

#9 • • Jago un-trained monkee

Amnesia, 1.6.2007 18:07:
Tämänvuotisella Gatecrasher vs. Laserpointilla oli aika erikoinen hypetysrumba, melkein useampi merkannut sen Klubituksen suosikkeihin kuin mitä porukkaa tuli paikalle *ding*
Muutenkin line-uppiin suhteutettuna hillitön hype, vaikka bileet toki oli hyvät *joo*


siellä oli munmielestä reilusti enemmäv väkeä kun listassa*ding*
+ ihmisethän hehkutti noita enemmän niiden jälkeen, kun ennen bileitä(itteni mukaanlukien)

Amnesia, 1.6.2007 18:07:
Noista DJ-biografioista tosiaan löytyy usein hupaisaa kamaa, tyyliin "nönnönnöö has played alongside such stars as [listaa tähän kaikki starat jotka on ollut samoissa bileissä eri areenalla]" *vink*


noi on kieltämättä huvittavia. taitaa laittaa siihen listaan jokaisen ison nimen jonka ne on livenä nähnyt*nauru*

ja tekeekö se niistä parempia soittajia jos ne on soittanut samoissa bileissä jonkun ison nimen kanssa

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Zapa

Posts: 1,393

#10 • • Zapa Mr Wrangler
On toi kyllä aika huvittavaa laittaa, että on 6vuotiaana soittanut rumpuja. Ei sillä oo kyllä mitään tekemistä DJ:n kanssa, kyllä ne jutut tulee paljon myöhemmin.

Sama jos joku rallikuski kertois, "aloin leikkii pikku-autoilla 4vuotiaana ja jo 6vuotiaana olin meidön pihapiirin neppis-mestari. Siitä se ura lähti"
Syntse

Posts: 1,652

#11 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Zapa, 1.6.2007 20:50:
On toi kyllä aika huvittavaa laittaa, että on 6vuotiaana soittanut rumpuja. Ei sillä oo kyllä mitään tekemistä DJ:n kanssa, kyllä ne jutut tulee paljon myöhemmin.

Sama jos joku rallikuski kertois, "aloin leikkii pikku-autoilla 4vuotiaana ja jo 6vuotiaana olin meidön pihapiirin neppis-mestari. Siitä se ura lähti"



Mitäs jos on 12 vuotiaana mixannu?

http://www.youtube.com/watch?v=MXE4cv-0Elg

tuo kaveri varmaan voi lisäillä bioonsa jo tapahtumia aika aikaisesta elämänvaiheesta
Zapa

Posts: 1,393

#12 • • Zapa Mr Wrangler

Syntse, 1.6.2007 20:59:
---
Zapa, 1.6.2007 20:50:
On toi kyllä aika huvittavaa laittaa, että on 6vuotiaana soittanut rumpuja. Ei sillä oo kyllä mitään tekemistä DJ:n kanssa, kyllä ne jutut tulee paljon myöhemmin.

Sama jos joku rallikuski kertois, "aloin leikkii pikku-autoilla 4vuotiaana ja jo 6vuotiaana olin meidön pihapiirin neppis-mestari. Siitä se ura lähti"

---


Mitäs jos on 12 vuotiaana mixannu?

http://www.youtube.com/watch?v=MXE4cv-0Elg

tuo kaveri varmaan voi lisäillä bioonsa jo tapahtumia aika aikaisesta elämänvaiheesta



sitä ei lasketa kun se soittaa polkkaa ;)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#13 • • Jussi Soro choon!

Zapa, 1.6.2007 20:50:
On toi kyllä aika huvittavaa laittaa, että on 6vuotiaana soittanut rumpuja. Ei sillä oo kyllä mitään tekemistä DJ:n kanssa, kyllä ne jutut tulee paljon myöhemmin.


Ei muuten pidä paikkaansa. Ihminen omaksuu parhaiten lapsena nuottikorvan ja rytmitajun. Vanhemmalla iällä niitä on huomattavasti vaikeampaa omaksua. Ja jos joku väittää ettei dj tarvitse kumpaakaan, on hän kovasti väärässä.
Zapa

Posts: 1,393

#14 • • Zapa Mr Wrangler

JussiS, 1.6.2007 21:43:
---
Zapa, 1.6.2007 20:50:
On toi kyllä aika huvittavaa laittaa, että on 6vuotiaana soittanut rumpuja. Ei sillä oo kyllä mitään tekemistä DJ:n kanssa, kyllä ne jutut tulee paljon myöhemmin.

---

Ei muuten pidä paikkaansa. Ihminen omaksuu parhaiten lapsena nuottikorvan ja rytmitajun. Vanhemmalla iällä niitä on huomattavasti vaikeampaa omaksua. Ja jos joku väittää ettei dj tarvitse kumpaakaan, on hän kovasti väärässä.



No tuo on ihan totta, mutta mun mielestä turha laittaa moisia asioita BIOnsa. Ei se kuitenkaan 6v tietänyt että alkaa DJ:ksi tai soittajaksi varmaankaan? Lapsethan harrastaa/tekee pienenä miljoonia eri asioita.
Caro²

Posts: 5,301

#15 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

JussiS, 1.6.2007 20:29:
Jep, se on mun managerin kirjottama (tai riippuu minkä bion luit, en oo joka paikkaan jaksanu päivittää). Sen tehtävä on kato hypettää mua, et sais joskus jonkun keikankin.


Näinhän se menee, enkä väitä, etteikö pitäisi paikkansa.


Sitäpaitsi kyl mä väittäisin, että 6-vuotiaana jonkun soittimen opiskelemin on ihan riittävän aikasin, että siitä voi käyttää sanaa "only" ja Joshin settejä kuunnelleena väittäisin että sen rytmitaju on aika "excellent".


Sanoin jo aikaisemmin, että harvemmin on tullut vastaan hypetystä, joka ei pitäisi paikkansa. Ei siun o pakko nyt ymmärtää laisinkaan mikä siinä hypetyksessä on joidenkin (ainakin minun) mielestäni jokseenkin huvittavaa :)


Sitäpaitsi sä hehkutat ittees Suomen suurimpana dj:nä. Väitän ettet ole ennenkuin todistat sen.


Tuo ei kyllä pidä paikkansa. Termin taisi heittää ilmoille OlliS parikolme vuotta sitten ennen Das Bootin keikkaa Kotkassa - kun eräässä kotkalaisessa puistossa norkoiltiin isommalla porukalla. Sitä en muista, tuliko ko. heitto Ollilta itseltään vai oliko kuullut sen jostain muualta. Itse en sitä ole keksinyt. Sen jälkeen "suomen suurin dj"-heitto on tullut kyllä päästettyä suusta - yleensä samassa yhteydessä kun on hihitelty b2b-keikasta Diffaksen kanssa (yhteismassa soittajilla noin 300kg+).

Jos pitäisi itseään hehkuttaa jollakin tapaa, niin hehkuttaisin kyllä ilosen homohaussin soittajana - niitä ei tässä maassa tietääkseni ihan kovin montaa ole. Tällähetkellä tyydyn ihan vallan hyvin vähemmän hypettävään esittelyyn itsestäni *hihu*

PS. Zapalle kommenttia, että sattuneista syistä olen Jussi-sedän kanssa täysin samoilla linjoilla tuosta lapsena aloitetusta musiikkiharrastuksesta. Se luo helvetin vahvan pohjan rytmien ja melodioiden ymmärtämiselle - sekä niiden hyödyntämiselle levyjä soittaessa. Väheksyvä kommentti "lapset nyt harrastaa sitä sun tätä" on hieman eri asia kuin, että lapsi aloittaa musiikkiharrastuksen alle kouluikäisenä ja jatkaa sitä edelleen.
josh

Posts: 733

#17 • • Edited josh
Voi voi sentään. Pitäskö pyytää Gavinia skriivaa mun bio uusiks, jotta saatte ihmiset yönne nukuttua..


Se on kyl varma, että rumpujen soitolla on ollut perkeleen iso merkitys mun dj-touhuihin.. ja varsinkin siihen, että nyt omia biisejäki tulee värkkäiltyä.
Eka keikkani oli muuten 5 vuotiaana ala-asteen iltamissa (pitäskö lisätä biographyyn *tirsk*). About 6 ikäisenä päristelelin nuoteista soittokunnassa.
Ennen ekaa rumpusettiä olen kuulemma mätkiny tyynyjä ja kattiloita. :D Vielä nykyäänkin löytyy rummut kotoa ja tulee jopa soiteltua.


edit: iät korjattu
villelope

Posts: 2,846

#20 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Caro², 1.6.2007 18:00:
Tästä tulikin mieleen, että voisi yrittää kerätä "top hypetykset"-listaa vaikka klubbariin, näin threadin merkeissä.


Oliko tää nyt parhaimmat vai pahimmat hypetykset?

Mulle ei käynyt ilmi tuosta ekasta postauksesta koet hypetyksen ja superlatiivit biossa hyvänä vai huonona asiana? Onko markkinointihenkisyys bioissa ja flyereissä pahasta? Onko väärin yrittää tekstillä hieman glorifioida artistia?