Rave Against Drugs 7 15.12.2007 @ Helsinki

113 posts, 6 pages, 28,586 views

Amnesia

Posts: 888

#21 • • Amnesia

Riku, 13.6.2007 18:05:Tulee kuitenkin muistaa että ilman ekstaasia koko tätä kulttuuria ei olisi olemassakaan, joten periaatteessa nämä bileet vastustavat nimenomaan sitä kulttuuria jota edustavat.



Vaikka sinulla on tuossa joku pointti, niin vähän liioiteltua sanoa että koko kulttuuria ei olisi ilman yhtä substanssia. Toki 90-luvun alun rave-ilmiö olisi ollut pari pykälää "laimeampi", mutta joka tapauksessa konemusaa olisi tehty, sen ympärille olisi järkätty pirun hyviä bileitä ja tehtäisiin edelleenkin.

Minulle on suht samantekevää bileiden teema ja nimi, kunhan bileet on hyvät. Ja Suomessa känniurpot on isompi ongelma bileissä.
anniharha

Posts: 1,937

#22 • • Edited anniharha

Riku, 13.6.2007 18:05:
-klips-
Ei ihme että monet dj:t kieltäytyvät periaatteellisista syistä soittamasta tälläisissä.
-klips-



Jo on sulla ongelmat *lohduttel*

Mun mielestä ei ole ollenkaan ihme, että monet dj:t tahtovat päästä soittamaan meidän bileisiin periaatteellisista syistä, todistakseen ettei tätä kulttuuria ja bileihmisiä tartte automaagisesti leimata käyttökuvioihin. Voi kyllä, nykymaailman ihmeitä, mut jotkut käy bileissä eivätkä silti käytä mitään vettä vahvempaa :O Bileiden nimi vastaa juurikin tähän faktaan, me ollaan huumeita vastaan, valittamista? Jos jotkut tahtovat bilettää ilman huumeita (ja edes yhden illan ilman sitä alkoholiakin) saavat siihen mahdollisuuden kaks kertaa vuodessa, millä tavalla se nyt rajoittaa yhtään kenenkään eri mieltä olevan elämää? Provosoi niin kamalasti nähdä Klubituksen sivuilla ko. nimi? Liimaa vaikka teippiä näytölle siihen kohtaan, missä termi kulloinkin näkyy, niin sillähän siitä pääsee. Toivottavasti näyttöön ei jää tahroja.


offtopic, oon aina halunnu kysyä, että pitäisköhän mun ruveta avautuu kaikkien muiden bileiden topikkeihin että yhyy, en voi tulla näihin bileisiin kun näis salee kaikki käyttää niit HUUmeit, ja jos tuun nii tuen käyttökulttuuria, leimaudun narkkariks ja lisäks voisin joutua porttiteorian uhriksi kun joku piikittäis muhun kannabista ja liimailis heroiinilappui ja sit kuolisin yliannostukseen (siis just sillaihan meidän matskuis opetetaan, en lukenu mut äiti kertoi) ja siis jos esim kuolisin nii kuka sit hoitais mun rönsyliljaa ja bonsai-atsaleaa ku kämppis ei osaa!!1??38

--
and though my words could save the world they never come out right

Riku

Posts: 3,187

#23 • • Riku The Little Prince

Amnesia, 13.6.2007 18:24:
Vaikka sinulla on tuossa joku pointti, niin vähän liioiteltua sanoa että koko kulttuuria ei olisi ilman yhtä substanssia. Toki 90-luvun alun rave-ilmiö olisi ollut pari pykälää "laimeampi", mutta joka tapauksessa konemusaa olisi tehty, sen ympärille olisi järkätty pirun hyviä bileitä ja tehtäisiin edelleenkin.

Et ole tainnut kamalasti tutustua konemusiikin historiaan? Kyllä se lähti liikkeelle jo kauan ennen sitä 90-lukua, ja nimenomaan ekstaasin voimalla.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Amnesia

Posts: 888

#24 • • Amnesia

RikuEt ole tainnut kamalasti tutustua konemusiikin historiaan? Kyllä se lähti liikkeelle jo kauan ennen sitä 90-lukua, ja nimenomaan ekstaasin voimalla.



No voi elämän kevät, on tiedossa kyllä. Mutta kyllä se kulttuuri olisi kehittynyt ilman huumeitakin. Ties vaikka olisi parempi.
Riku

Posts: 3,187

#25 • • Riku The Little Prince

anniharha, 13.6.2007 18:24:
Jo on sulla ongelmat *lohduttel*

Mä vaan kritisoin sitä minkä koen epäkohdaksi, valittamista?

Mun mielestä ei ole ollenkaan ihme, että monet dj:t tahtovat päästä soittamaan meidän bileisiin periaatteellisista syistä, todistakseen ettei tätä kulttuuria ja bileihmisiä tartte automaagisesti leimata käyttökuvioihin.

Toi nyt on asennevammasten ihmisten ongelma, ei kulttuurin. Eikä mulla edelleenkään ole mitään päihteettömyyttä vastaan, vaan tuota tapaa ilmaista asia.

Bileiden nimi vastaa juurikin tähän faktaan, me ollaan huumeita vastaan, valittamista?

Siitä, että poliittisella agendalla vastustetaan jotakin yksipuolisesti, niin paljonkin.

Jos jotkut tahtovat bilettää ilman huumeita (ja edes yhden illan ilman sitä alkoholiakin) saavat siihen mahdollisuuden kaks kertaa vuodessa, millä tavalla se nyt rajoittaa yhtään kenenkään eri mieltä olevan elämää?

Kai kaikilla on tuo mahdollisuus jokaisissa bileissä, mutta se on nimenomaan ihmisten oma valinta, ei kenenkään muun ulkopuolisen sanelema sääntö.

Provosoi niin kamalasti nähdä Klubituksen sivuilla ko. nimi? Liimaa vaikka teippiä näytölle siihen kohtaan, missä termi kulloinkin näkyy, niin sillähän siitä pääsee. Toivottavasti näyttöön ei jää tahroja.

Melkein nauroin, not. Jos sä rupeat vittuilemaan, niin tee se nyt ees jollain tyylitajulla eikä tollasilla aneemisilla semikuiteilla.

offtopic, oon aina halunnu kysyä, että pitäisköhän mun ruveta avautuu kaikkien muiden bileiden topikkeihin että yhyy, en voi tulla näihin bileisiin kun näis salee kaikki käyttää niit HUUmeit, ja jos tuun nii tuen käyttökulttuuria, leimaudun narkkariks ja lisäks voisin joutua porttiteorian uhriksi kun joku piikittäis muhun kannabista ja liimailis heroiinilappui ja sit kuolisin yliannostukseen (siis just sillaihan meidän matskuis opetetaan, en lukenu mut äiti kertoi) ja siis jos esim kuolisin nii kuka sit hoitais mun rönsyliljaa ja bonsai-atsaleaa ku kämppis ei osaa!!1??38

Ai nyt sun mielestä kaikissa muissa bileissä vedetään huumeita? Aika bold statement. Ja jos vedettäisiinkin, niin miksi sinä antaiset sen itseäsi häiritä? Sinä voit pitää hauskaa selvinpäin eikä sinua ole kukaan siitä dissaamassa.

On se kumma kun esittää asiallisen mielipiteen ja parannusehdotuksia, niin heti löytyy dumaajia, joiden herkkähipiä ei kestä että niille esittää minkäänlaista kritiikkiä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#26 • • astaroth Guest

Riku, 13.6.2007 18:05:
Ei ihme että monet dj:t kieltäytyvät periaatteellisista syistä soittamasta tälläisissä.


osalla varmasti vaikuttaa konemusiikin kulttuuri. osalla se, että he eivät halua leimautua ja pitävät puolueetonta, neutraalia linjaa tässä asiassa - siitäkin huolimatta, että heillä olisi jompaankumpaan suuntaan kallistuva kanta

allekirjottaneen kannasta sen verran (muiden puolesta kun en voi puhua), että radin rosteriin liittyessäni olen sitoutunut olemaan mukana ilman tällä hetkellä laittomiksi määriteltyjä päihteitä, mutta tämähän ei esimerkiksi ollenkaan kerro kannastani päihdepolitiikasta tai muiden käytön tuomitsemisesta. tälle sitoutumiselle saan vastapainoksi silloin tällöin keikkaa (ikään kuin voisi olla liikaa :P) ja saan tehdä duunia ja pitää hauskaa helvetin mukavien ihmisten sekä kavereiden kanssa muiden ilon eteen. näen siinä sen verran enemmän hyviä puolia, että jos joku haluaa jonkun random tapahtuman soittolistaa kuin piru raamattua lukien yhdistää minut mielikuviinsa radista, niin en rupea siitä yöuniani menettämään

jokaisella meistä radin soittajista on varmasti oma kantansa ja motiivinsa mukanaoloon, mutta halusin vain antaa erään näkökulman siihen mielikuvaan, että jokainen meistä mukana olevista tulee puukottamaan kiasmalla hiisaavaa hippiä

itse olen halunnut mieltää järjestön toiminnan enemmän valistavaan ja opastavaan suuntaan, kun mitä itse infoja lukiessani silmiin on osunut "jos kuitenkin käytät...", mutta tästä en voi antaa mitään virallisia lausuntoja, kun toimintani rajoittuu tapahtumiin vain musiikillisella ja avustavalla mentaliteetilla
Riku

Posts: 3,187

#27 • • Riku The Little Prince

Amnesia, 13.6.2007 18:44:
No voi elämän kevät, on tiedossa kyllä. Mutta kyllä se kulttuuri olisi kehittynyt ilman huumeitakin. Ties vaikka olisi parempi.

Ei olisi, todellakaan tässä mittakaavassa ainakaan. Lue sitä historiaas.Ja parempi... No, harvemmin missään bileissä riittää yhtä paljon fiilis kun jos on sopivasti Tamperefiilistä jaossa :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Kimbou

Posts: 608

#28 • • Edited Kimbou

Amnesia, 13.6.2007 18:24:
---
Ja Suomessa känniurpot on isompi ongelma bileissä.



Väitätkö tosissaan että se päälle päin näkyvä horjunta ja harha askeleet humalassa on pahempi ongelma bileissä kun uusien/nuorempien bile tyyppien vetäminen mukaan siihen leuan vääntelyyn? joko itse myymällä tai näyttämällä mallikaasti esimerkkiä.

Enemmän mua ainakin häiritsee se maassa makaava, tajuton överien vetäjä ku muutama känni ääliö, jotka aiheuttaa enemmän hilpeyttä ku ärsyyntymistä.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

anniharha

Posts: 1,937

#29 • • anniharha

Riku, 13.6.2007 18:46:
---

Ai nyt sun mielestä kaikissa muissa bileissä vedetään huumeita? Aika bold statement. Ja jos vedettäisiinkin, niin miksi sinä antaiset sen itseäsi häiritä? Sinä voit pitää hauskaa selvinpäin eikä sinua ole kukaan siitä dissaamassa.

On se kumma kun esittää asiallisen mielipiteen ja parannusehdotuksia, niin heti löytyy dumaajia, joiden herkkähipiä ei kestä että niille esittää minkäänlaista kritiikkiä.



Kritiikki on toki tervetullutta, mutta esimerkiks bileiden nimen kritisointi on aika tyhjästä keksittyä paasaamista. En ole nähnyt vielä yhdenkään feministinkään riehaantuvan Pussy-clubeista, mut tuli just mieleen, että pitäisköhän Millenniuminkin muuttaa nimeään kun vuosituhathan vaihtui jo? *piis*

Ja ei, mä en sanonut että kaikissa bileissä vedetään huumeita. Sä sanoit, ettei koko kulttuuria olis olemassakaan ilman ekstaasia. Jos huumeeton/päihteetön reivaaminen on systeemiä vastaan, muut ovat ilmeisesti siis puolesta? Ihan yhtä typerää vääntämistä kumpaankin suuntaan.

Ja kyllä, käyn muissakin bileissä, pidän hauskaa ilman huumeita, enkä todellakaan dissaa ketään vaikka käyttäisivätkin, saati avaudu järkkäreille bileiden nimistä tai ideologisesta taustasta. Voisin veikata, ettei ensimmäisiä reivejä järjestetty taloudellisen tuoton toivossa, sekin asia on jo muuttunut. Aika epäaitoa joutua maksamaan pääsymaksu, yhyy. Kun järjestetään bileitä, joiden ideana on tarjota ympäristö jossa kaikki ovat selvinpäin ja sinä koet sen negatiivisena asiana, miksi jaksat sitten vaivata päätäsi sillä? Luulis olevan pahempiakin murehtimisen kohteita tässä maailmassa.

--
and though my words could save the world they never come out right

Amnesia

Posts: 888

#30 • • Amnesia

RikuEi olisi, todellakaan tässä mittakaavassa ainakaan. Lue sitä historiaas.Ja parempi... No, harvemmin missään bileissä riittää yhtä paljon fiilis kun jos on sopivasti Tamperefiilistä jaossa :)



Lue itse vaikka logiikan alkeita..."rave-kulttuuria ei olisi syntynyt ilman ekstaasia, koska ekstaasi oli merkittävässä roolissa sen syntymisessä"; mitä vitun Tampere-logiikkaa tuo on? Sinun logiikalla varmaan Amerikkaa ei olisi ikinä "löydetty" ilman Kolumbusta (ja viikinkejä & inkkareita), nykyajan olympialaisia ei olisi ilman Pierre de Coubertinia, kuuhun ei olisi menty ilman kylmää sotaa, Suomea ei olisi olemassa ilman Leninin suopeutta jne jne.

Ja sanot että "Ei olisi, todellakaan tässä mittakaavassa ainakaan". Siis olisiko vai eikö, yritä nyt jo päättää. Siitä jopa ollaan samaa mieltä että ei olisi samassa mittakaavassa, mutta sinä yrität jotain mussuttaa että ei olisi ollenkaan.
anniharha

Posts: 1,937

#31 • • anniharha

Amnesia, 13.6.2007 19:11:
---
mitä vitun Tampere-logiikkaa tuo on?



*sydän*
Paras termi ikinä!

--
and though my words could save the world they never come out right

Mizfir

Posts: 2,472

#32 • • Mizfir pittuinen

Riku, 13.6.2007 18:05:
Minun pitää kyllä tulla esittämään vastalauseeni ainakin bileiden nimestä. Jos bileiden nimenä olisi edes "Päihteettömyyden puolesta", se voisi olla vähemmän negatiivisen sävyn omaava ja asiallisempi. Tulee kuitenkin muistaa että ilman ekstaasia koko tätä kulttuuria ei olisi olemassakaan, joten periaatteessa nämä bileet vastustavat nimenomaan sitä kulttuuria jota edustavat. Ei ihme että monet dj:t kieltäytyvät periaatteellisista syistä soittamasta tälläisissä. 'Tai jos jaettava info olisi edes asiallista hyvinä ja huonoine puolineen, koska minun käsitykseni mukaan tämä toimii lähinnä propagandakoneistona aineiden huonojen ja haittavaikutusten puolesta. Kannattaisi ehkä tosiaan miettiä sitä teemaa uusiksi. Jep, tiedän hyvin ettei alkoholiakaan tarjoilla, mutta silti tämä kuulostaa omaan korvaani hyvin kaksinaismoralistiselta toiminnalta.



Nyt täytyy kyllä sanoa, että Riku on hippasen myöhässä tästä vastalausebuumista- se taisi mennä jo tuossa vuonna 2005*vink* ei vaan, toki saa jokainen oman mielipiteensä ilmaista ja ihan hyväkin että kaikki ei ole samaa mieltä kaikesta. Kuitenkin on muistettava se että aina ei tarvitse jämähtää samoihin kaavoihin vaan myös vaihtoehtoja voi tuoda esille. Toki ekstaasi on ollut merkittävä asia kulttuurin syntysijoilla, mutta ei se automaattisesti tarkoita sitä etteikö kulttuuri voisi kehittyä ja luoda uusia tapoja nauttia konemusiikista :)

Ja päinvastoin, ennemminkin Dj:tä tulee jatkuvasti lisää porukkaamme, nimenomaan antaakseen oman panoksensa asian puolesta. Tällä hetkellä heitä taitaa olla n. 35, joista suurinosa löytyy nettisivuiltamme, muutamia uusimpia en ole ehtinyt vielä lisäämään. Myös ulkomaisia esiintyjiä myöten olemme saaneet erittäin hyvää ja kannustavaa palautetta ja jokainen heistä olisi kovin halukas tulemaan myös uudelleen vieraaksemme*joo*

Oletko tutustunut niihin jaettaviin aineinfoihimme? Sisältää faktaa sekä haittoja vähentäviä elementtejä. Ei jeesustelua eikä pelottelua. :)

--
-Mannanen-

Riku

Posts: 3,187

#33 • • Riku The Little Prince

Amnesia, 13.6.2007 19:11:
Lue itse vaikka logiikan alkeita..."rave-kulttuuria ei olisi syntynyt ilman ekstaasia, koska ekstaasi oli merkittävässä roolissa sen syntymisessä"; mitä vitun Tampere-logiikkaa tuo on? Sinun logiikalla varmaan Amerikkaa ei olisi ikinä "löydetty" ilman Kolumbusta (ja viikinkejä & inkkareita), nykyajan olympialaisia ei olisi ilman Pierre de Coubertinia, kuuhun ei olisi menty ilman kylmää sotaa, Suomea ei olisi olemassa ilman Leninin suopeutta jne jne.

Eihän nuo liity mitenkään aiheeseen. Yrität kaivaa jotain epätoivoisia muka pointteja tyhjästä, ettet joutuisi myöntämään olevasi väärässä. Monissa kirjoissa on selitetty, kuinka ekstaasin leviäminen bilekulttuureihin sai ilmiön räjähtämään alkaen jenkkien homoklubeilta, sieltä Ibizalle ja sieltä Englantiin, josta se levisi maailmanlaajuisesti, pitkälti juuri ekstaasin käytön ansiosta. Älä nyt oikeasti viitsi puhua asioista joista et selvästi tiedä yhtään mitään.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#34 • • Riku The Little Prince

Mizfir, 13.6.2007 19:17:
Ja päinvastoin, ennemminkin Dj:tä tulee jatkuvasti lisää porukkaamme, nimenomaan antaakseen oman panoksensa asian puolesta.

Niinno, dj:t nyt aina haluaa keikkoja ,) Mutjoo, olin itsekin aikanaan mukana yhdessä päihteetön bileprojektissa, koska nimenomaan mielestäni se musiikki on tärkeintä.

Oletko tutustunut niihin jaettaviin aineinfoihimme? Sisältää faktaa sekä haittoja vähentäviä elementtejä. Ei jeesustelua eikä pelottelua. :)

Myönnetään että en. Hyvä jos noin on. Päihdelinkki ja Erowid ovet imho parhaita puolueettomia sivustoja netistä, Erowidille lahjoitin joskus 50 dollaria tukeakseni hyvää asiaa. Kritisoin vain tuota nimestä läpi paistavaa asennetta, joka ei mielestäni ole ihan terveellinen vaikka ymmärränkin että ajatte mielestänne hyvää asiaa. Mä nyt vaan satun olemaan enemmän sitä mieltä ettei huumeita pitäisi demonisoida, vaan pikemminkin laillistaa yhteiskunnan etujen ajamiseksi ja haittojen minimoimiseksi :) Mutta tästä olen kirjoittanut jo sivukaupalla huume-topicciin, joten ei siitä sen enempää tässä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Ober

Posts: 587

#35 • • Edited Ober Dog shit taco

Riku, 13.6.2007 20:54:
---
Amnesia, 13.6.2007 19:11:
Lue itse vaikka logiikan alkeita..."rave-kulttuuria ei olisi syntynyt ilman ekstaasia, koska ekstaasi oli merkittävässä roolissa sen syntymisessä"; mitä vitun Tampere-logiikkaa tuo on? Sinun logiikalla varmaan Amerikkaa ei olisi ikinä "löydetty" ilman Kolumbusta (ja viikinkejä & inkkareita), nykyajan olympialaisia ei olisi ilman Pierre de Coubertinia, kuuhun ei olisi menty ilman kylmää sotaa, Suomea ei olisi olemassa ilman Leninin suopeutta jne jne.
---
Eihän nuo liity mitenkään aiheeseen. Yrität kaivaa jotain epätoivoisia muka pointteja tyhjästä, ettet joutuisi myöntämään olevasi väärässä. Monissa kirjoissa on selitetty, kuinka ekstaasin leviäminen bilekulttuureihin sai ilmiön räjähtämään alkaen jenkkien homoklubeilta, sieltä Ibizalle ja sieltä Englantiin, josta se levisi maailmanlaajuisesti, pitkälti juuri ekstaasin käytön ansiosta. Älä nyt oikeasti viitsi puhua asioista joista et selvästi tiedä yhtään mitään.


Noihan oli loistavia vertauskuvia. Mutta joo olisi kiva saada jotain faktaa pöytään siitä että nimenomaan konemusiikki skene on edes näinkin iso vain huumeiden ansiosta.
edit. sori offtopic
Riku

Posts: 3,187

#36 • • Riku The Little Prince

Ober, 13.6.2007 21:07:
Noihan oli loistavia vertauskuvia. Mutta joo olisi kiva saada jotain faktaa pöytään siitä että nimenomaan konemusiikki skene on edes näinkin iso vain huumeiden ansiosta.
edit. sori offtopic

Mulla lojuu ainakin joku kirja hyllyssä, jonka nimi oli jotakuinkin "History of acid house and ecstasy culture". Kyllähän noita löytyy reilusti muitakin jos on halua tutustua.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

SA-TomTom

Posts: 2,727

#37 • • SA-TomTom Manager Of The Universe
line-up ym muksaa julkaistu (pääesiintyjä myöhemmin) *hihu*

--
Never give up.
Never surrender.

Zapa

Posts: 1,393

#38 • • Zapa Mr Wrangler
Millon järjestetään House Without Drugs -kemut?
AcidR

Posts: 521

#40 • • Edited AcidR Serine (Distortion)
Järkätkää bileet joihin ei pääse sisälle jos ei oo pölyjä nenän alla, pupillit kaksinkertaistunu ja kuola valu suupielestä, niin ollaan tasoissa!!111!1

Mut tosissaan, en nää mitään vikaa siinä että osa bilekansasta haluaa vaalia päihteettömyyttä. Jätä bileet väliin jos et voi sietää sitä.