EvE-Online

85 posts, 5 pages, 43,809 views

ezzy

Posts: 8,060

#61 • • ezzy Droid-pappa

Replying to EvE-Online:

epicuros, 16.4.2010 10:44:
---
Funktion, 16.4.2010 10:39:
Tai no, eipä noita oikein ees voi verrata keskenään.

---


Nimenomaan. En usko, et EvE:ssä tollainen strategiointi konetta vastaa, kuten LK:n hard modessa olisi edes mahdollista (?), kun kuitenkin aika pitkälti on PvP on kyseessä (evessä ofc). Mm. sen takia rakastuin joskus WoW:ssa arenoihin, kun aina voi tulla joku luovempi tapaus vastaan, eikä se ollut itsestäänselvää. Tai no viha/rakkaus-suhdehan siitä tuli :D



Areenat olis varmaan jees jos kaikkien hahmot olis identtisiä skilleiltään ja vain gearia sais muutettua.
epicuros

Posts: 7,734

#62 • • Edited epicuros

Replying to EvE-Online:

ezzy, 16.4.2010 10:47:
Areenat olis varmaan jees jos kaikkien hahmot olis identtisiä skilleiltään ja vain gearia sais muutettua.



Sooo true. Blizzillähän menee yöt ja päivät balanssien kaa SC2:ssa, "KUULEMMA". Mut ne kyllä tiedetään entuudestaan. Ja sinäkin tun paladiini.. :D

--
Valid criticism does you a favor.

Funktion

Posts: 1,720

#63 • • Funktion over 9000

Replying to EvE-Online:

epicuros, 16.4.2010 10:44:
---
Funktion, 16.4.2010 10:39:
Tai no, eipä noita oikein ees voi verrata keskenään.

---


Nimenomaan. En usko, et EvE:ssä tollainen strategiointi konetta vastaa, kuten LK:n hard modessa olisi edes mahdollista (?), kun kuitenkin aika pitkälti on PvP on kyseessä (evessä ofc). Mm. sen takia rakastuin joskus WoW:ssa arenoihin, kun aina voi tulla joku luovempi tapaus vastaan, eikä se ollut itsestäänselvää. Tai no viha/rakkaus-suhdehan siitä tuli :D



Siis simppeli PvP EvEssä on ihan yhtä simppeliä kun WoWissakin. Kun siis puhutaan 1 vs. 1 tai vaikka 5 vs. 5 tilanteista. Siinä vaiheessa se sitten meneekin huomattavasti monimutkasemmaks kun puhutaan useiden satojen pilottien laivastoista, taktiikoista ja strategioista.

Kun puhutaan kuitenkin systeemistä jossa on mahdollista hallita aurinkokuntia, ei siellä rauhaa oo oikein päivääkään tietyillä alliansseilla. Ja se sotastrategiointi ja kaikki siihen liittyvä on ihan oma lukunsa.

Nythän on tulossa vielä "planetary interaction", eli avaruuden ja sen resurssien lisäks on nyt tulossa myös ainakin osittain hallittavaksi planeetat ja niiden resurssit.

Melkonen soppa tuo EvE on.

Niin juu, tosiaan, on tuossa EvEssä omanlaisensa PvE systeemi. Aika peruskauraa pääosin, mutta wormholeista löytyy ns. "sleepereitä" jotka kyllä osaa pistää ihan kiitettävän tappelun pystyyn. :)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

epicuros

Posts: 7,734

#64 • • Edited epicuros
Just tollaista matskua, kun kuulee ja lukee Funktion niin... olen onnellinen, ettei löydy mun koneelta.

Vois olla nimittäin elämä aikasta koetuksella :)

(aformin postaama kuva, minkä linkkasin taannoin yhdelle EvE:ttäjälle)

--
Valid criticism does you a favor.

ezzy

Posts: 8,060

#65 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to EvE-Online:

epicuros, 16.4.2010 10:54:
---
ezzy, 16.4.2010 10:47:
Areenat olis varmaan jees jos kaikkien hahmot olis identtisiä skilleiltään ja vain gearia sais muutettua.

---


Sooo true. Blizzillähän menee yöt ja päivät balanssien kaa SC2:ssa, "KUULEMMA". Mut ne kyllä tiedetään entuudestaan. Ja sinäkin tun paladiini.. :D



Hunulla mä loppujen lopuks pelasin, pallylla pelaaminen jäi BWL:ään :)

ja hyvä porukkahan morpeista tekee mielenkiintoisempaa, ei eveäkään yksin jaksanu hakata paskaakaa. Parin kaverin kanssa oli ihan hubaa plexejä tyhjennellä. PVP:tä en edes halunnut testata.
Riku

Posts: 3,187

#67 • • Edited Riku The Little Prince
EVE Online. Kolmen päivän trial-account testaamisen perusteella... WOW oli krooh, samoin D&D. Mut tässä on sitä jotain, joka saa ehkä innon pysymään pidempäänkin. Kun sai ekan destroyer-luokan aluksen käsiin, ja entisen 1 turretin sijaan 7 millä pudotti vihuja taivaalta, tuli jotain sairasta jumalaista tunnelmaa. Kunnes meni pidemmille warpgatelle ja näki olevansa aluskoossa tuurilla 1:100 suhteessa joihinkin muihin... Katotaan nyt jaksaako sitä innostua kunnolla, mutta ainakaan ei tarvi harrastaa pakko levelöintiä. Muusta puhumattakaan.

Mä olen peleissä pitkään kaivannut sitä, että pelaajista muodosteittaisiin liittoja, jotka sitten vaikuttaisivat kokonaisuuteen, ja tää taitaa olla eka todellinen oikea mahis siihen. Että voi virtuaalisesti sotia normin armeija-johtorakenteen mukaan. WOWit sun muut on amatööritoimintaa tähän verrattuna. Jos joku vielä integrois tähän Battletehcin ja Mechwarriorin ;)

Hienointa kai olis jos sodan vois toteuttaa "täysin realistisena" virtuaalisesti. Siitä on monet suuret ajattelijat todenneet, että taistelu ja sota kuuluvat ihmisluonteeseen. ja parempi kai että se on vain virtuaalista. Odotan innolla sitä, että tajuaa tarpeeksi kokonaisuudesta, että ymmärtää miten koko huolto-diplomatia-kehitys-sotajohto-jne-ketju toimii.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ezzy

Posts: 8,060

#68 • • ezzy Droid-pappa

Replying to EvE-Online:

Riku, 25.4.2010 01:14:
EVE Online. Kolmen päivän trial-account testaamisen perusteella... WOW oli krooh
Katotaan nyt jaksaako sitä innostua kunnolla, mutta ainakaan ei tarvi harrastaa pakko levelöintiä.



Pakkolearning onkin niin paljon parempi...mitä kaikkea ehdit wowissa tekemään? Testasit trialia ja totesit kroohiks?

Onhan toi eve kaltaiselles ajattelijalle paljon massiivisempi ja sisältörikkaampi peli mitä mikään muu mmo. Siinä on vaan liikaa kaikkea normipelaajille. PVE on aika vähille jätetty, joka harmitti itseäni, koska PVP ei vaan nappaa.
Funktion

Posts: 1,720

#69 • • Funktion over 9000

Replying to EvE-Online:

Riku, 25.4.2010 01:14:
EVE Online. Kolmen päivän trial-account testaamisen perusteella... WOW oli krooh, samoin D&D. Mut tässä on sitä jotain, joka saa ehkä innon pysymään pidempäänkin. Kun sai ekan destroyer-luokan aluksen käsiin, ja entisen 1 turretin sijaan 7 millä pudotti vihuja taivaalta, tuli jotain sairasta jumalaista tunnelmaa. Kunnes meni pidemmille warpgatelle ja näki olevansa aluskoossa tuurilla 1:100 suhteessa joihinkin muihin... Katotaan nyt jaksaako sitä innostua kunnolla, mutta ainakaan ei tarvi harrastaa pakko levelöintiä. Muusta puhumattakaan.

Mä olen peleissä pitkään kaivannut sitä, että pelaajista muodosteittaisiin liittoja, jotka sitten vaikuttaisivat kokonaisuuteen, ja tää taitaa olla eka todellinen oikea mahis siihen. Että voi virtuaalisesti sotia normin armeija-johtorakenteen mukaan. WOWit sun muut on amatööritoimintaa tähän verrattuna. Jos joku vielä integrois tähän Battletehcin ja Mechwarriorin ;)

Hienointa kai olis jos sodan vois toteuttaa "täysin realistisena" virtuaalisesti. Siitä on monet suuret ajattelijat todenneet, että taistelu ja sota kuuluvat ihmisluonteeseen. ja parempi kai että se on vain virtuaalista. Odotan innolla sitä, että tajuaa tarpeeksi kokonaisuudesta, että ymmärtää miten koko huolto-diplomatia-kehitys-sotajohto-jne-ketju toimii.



Hehe, tervetuloa! :)

Voin lämpimästi suositella alottelijana EvE-Universityyn liittymistä. Koko corpin tarkotus on opastaa uusia pelaajia EvEn omituisuuksien selättämisessä. Ja usko pois, tässä pelissä niitä riittää!

Joku kuitenkin snaippaa tän kommentin ja sanoo että "joo ei Unissa mitään PvP pääse puuhaan!"



Kaks carrieria nurin subcap fleetilla, ja kaks muuta carrieria warppas pois :P

Mutta tosiaan, suosittelen erittäin lämpimästi Uniin liittymistä. Toisin kun yleensä ajatellaan, Unin kautta on melko hyvät mahdollisuudet siirtyä puhtaaseen piratismiin, wormhole elämään tai 0.0 elämään.

:)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Riku

Posts: 3,187

#70 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to EvE-Online:

ezzy, 25.4.2010 01:43:
Pakkolearning onkin niin paljon parempi...mitä kaikkea ehdit wowissa tekemään? Testasit trialia ja totesit kroohiks?

WOWin ostin pian sen julkasun jälkeen. Jaksoin tahkoo sitä johonkin lähes 40. levelille asti ihan maksavana asiakkaana Blizzardiin luottaen, kunnes totesin että booring. Sori, mut kyl mä pidän tästä EVEn systeemistä paljon enemmän.

Itseasiassa, WOW tappo mun kiinnostuksen MMORPG:hin, EVE herätti sen uudestaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#71 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to EvE-Online:

Funktion, 25.4.2010 02:31:

Ok, that is just too damn cool. Ja otaksun, että toi on vasta pientä jos ihan huippuihin mennään.

Btw, love your signature :D

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ezzy

Posts: 8,060

#72 • • ezzy Droid-pappa

Replying to EvE-Online:

Riku, 25.4.2010 06:44:
---
ezzy, 25.4.2010 01:43:
Pakkolearning onkin niin paljon parempi...mitä kaikkea ehdit wowissa tekemään? Testasit trialia ja totesit kroohiks?
---
WOWin ostin pian sen julkasun jälkeen. Jaksoin tahkoo sitä johonkin lähes 40. levelille asti ihan maksavana asiakkaana Blizzardiin luottaen, kunnes totesin että booring. Sori, mut kyl mä pidän tästä EVEn systeemistä paljon enemmän.

Itseasiassa, WOW tappo mun kiinnostuksen MMORPG:hin, EVE herätti sen uudestaan.



Eli joo, et pelannut wowia lähes ollenkaan. Peli kun alkaa vasta sitten kun ukko on levutettu :P Mut makunsa toki kullakin :) En mäkään siinä nauttinut erityisemmin muusta kuin yhteisömeiningistä ja kaverien kanssa pelaamisesta. Yksin se oli ihan turskaa.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#73 • • WiljamiDzay Nyypiö

Replying to EvE-Online:

Riku, 25.4.2010 01:14:

Jos joku vielä integrois tähän Battletehcin ja Mechwarriorin ;)

Hienointa kai olis jos sodan vois toteuttaa "täysin realistisena" virtuaalisesti. Siitä on monet suuret ajattelijat todenneet, että taistelu ja sota kuuluvat ihmisluonteeseen. ja parempi kai että se on vain virtuaalista. Odotan innolla sitä, että tajuaa tarpeeksi kokonaisuudesta, että ymmärtää miten koko huolto-diplomatia-kehitys-sotajohto-jne-ketju toimii.



[offtopic]
Tuota on ootettu jänskätyksellä MW 3015 foorumeilla että jos viimeseltä saatais yhdistettyä MW ja MMO... Ois parhautta mutta pelko vaan että pelaajia ei piisais. Tosin EvE toimii hyvin vaikka keskittyykin tekniikkaan ja taitoon pelkän levuttelun sijaan (siitäkin voi tietty vääntää peistä että onko aluksen/mechin kehittäminen sit tekniikkaa vai levutusta...)
[/offtopic]

Oon itse kans monesti miettiny et uskaltaako EvEn aloittaa, mutta pelottaa että muu elämä jää sit kokonaan kun toi vaan ainakin näyttää niin samperin upealta että oksat pois *pökr*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

r0n

Posts: 2,258

#74 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

Replying to EvE-Online:

Ronie, 15.2.2008 12:11:
Trialia kokeilin parisen päivää, ei oikein napostellut.
Vois tsekkaa uusiks nyt kun on kaiketi uusittu grafiikkamoottorikin päivitysten mukana tullut.
Katotaan...



...ja todellakin nappaa!
Tosta päivästä asti oon pelannut semi-aktiivisesti, joskus päivittäin monta kk putkeen - joskus taas oon pitänyt yhtä pitkiä taukoja koko pelistä.
Tällä hetkellä 2 päähahmoa, molemmat omilla accounteillaan.
Ekalla 31m SP ja toisella puolestaan 26m. Yks hahmo on nyttemmin keskittynyt lentämään Carrierillä ja Dreadnouhgtilla, toinen taas HAC/HIC/Recon-painotteisesti skillattu.
Usein tulee oltua linjoilla molemmilla hahmoilla yhtä-aikaisesti, joskin PvP:tä useimmiten yhdellä hahmolla kerrallaan.
Mulle EvE on nykyään lähestulkoon pelkästään PvP:tä, ja TBH nimenomaan PvP:n ympärillehän toi peli on rakennettu. PvE:tä harrastan lähinnä olosuhteiden pakosta kun ISK-vaje alkaa painaa...

Puolisen vuotta nyt ollut Gentlemen's Club-allianssissa. Ehdottomasti parhaita aikoja & hienoimpia hetkiä ollut GC:n kanssa, yks iso campaign takana ja toinen mokoma par'aikaa meneillään.
Cult Of Warin ja Atlaksen kanssa vallattiin ekaks Geminate, välissä kuukaus taukoa ja nyt NC:n kimpussa pohjoisen suunnalla.

Kuvia Geminaten valloituksesta:

20100104202212.th.jpg

20100114182745.th.jpg

20100118212959.th.jpg

Ja lisää, UI piilotettuna:

20100104212709.th.jpg

20091228192705.th.jpg

20100118220231.th.jpg

20100118232132.th.jpg

20100114184248.th.jpg

Näitä riittää, lisäks löytyy vajaa 20GB fraps-matskua, mm yks pätkä ku _melkein_ saatiin Titan-killi :)

Viimeaikoina ei oo juurikaan tullut pelailtua, kk-pari ollut vähän into poissa... Mut nyt ku selaili näitä kuvia ni rupes taas fiilikset heräilemään *hihu*

--
6er reihe

Funktion

Posts: 1,720

#75 • • Funktion over 9000

Replying to EvE-Online:

Riku, 25.4.2010 13:26:
---
Funktion, 25.4.2010 02:31:


---
Ok, that is just too damn cool. Ja otaksun, että toi on vasta pientä jos ihan huippuihin mennään.

Btw, love your signature :D



Juu, ei meitä ollu kun ~130 meidän puolella.

Tuolla nolla-nollassa isoimmat myllytykset on tuhannen pilotin tietämillä, ja usein monella eri rintamalla yhtäaikaa.

Mä en itte oo ihan hirveän innostunu noista blob-fighteista, vaan tykkään enemmän lentää tutulla porukalla ~10 pilotin fleeteissä.

Tuossa just lauantaina erään corp kaverin out-of-corp altti oli pystyttämässä POSia wormholessa, ja ennen kun sai POSiin pottoainetta, ryhmä pilotteja isoissa pahoissa laivoissa warppas paikalle ja vaati lunnaita, tai tuhoaa POSin ja kaverin laivat.

Ei menny pitkään kun command channelilla corpissa alko käymään kuhina ja rescue-op polkas käyntiin.

Meitä lähti noin ~10 hengen fleetti, pari T3 cruiseria, muutama battleship, muutama battlecruiser ja pari cov-ops scouttia.

Tässä kuitenkin tuli pelin sisäinen politiikka vastaan: se joka siellä wormholessa oli "vankina", ei ollut meidän corpissa vaan altti, joten me ei saatu corpin johdolta lupaa engage on will. Warpattiin kuitenkin POSille ja otettiin puolustusasemat ja jäätiin odottelemaan mitä tapahtuu. Ilmeisesti vihut pelästy sen verran ykskaks gridille pamahtavaa fleettiä, että warppasivat pois. POS vielä offline, jäätiin siihen odottelemaan että kaveri saa sen ja puolustukset pystyyn.

Kaverilla oli muutama laiva mukana siellä WH'ssa, kelluskelemassa avaruudessa siinä POS ulkopuolella, ja ei mennyt pitkään kun siihen laivojen viereen warppasi pelkkä kapseli joka nopeasti pölli siitä yhden tyhjillään olevan paatin! :D Hauskaa tässä oli se, että ne laivat ei olleet tämän altin, vaan sen in-corp mainin. Eli nyt kun vihut oli pöllineet meiltä, oli meillä lupa fire at will! :)

Valitettavasti vihuista ei näkynyt eikä kuulunut mitään enää sen jälkeen, joten ei päästy kostamaan pöllittyä laivaa, mutta ainakaan ei lunnaita tarvinnu maksaa eikä kaverin POSia tuhottua.

Tarinan opetus? EvEssä voi olla ihan prkleen hauskaa välillä ilman tappeluakin :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

r0n

Posts: 2,258

#76 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

Replying to EvE-Online:

Funktion, 26.4.2010 12:16:

Mä en itte oo ihan hirveän innostunu noista blob-fighteista, vaan tykkään enemmän lentää tutulla porukalla ~10 pilotin fleeteissä.



Itse diggaan kans pienemmistä roam-fleeteistä, just esim alle 10-hengen HAC/BC roaming toimii tosi hyvin ja on monesti parjon palitsevampaa ja ennenkaikkea hauskempaa kuin esim isot blob-festit.

Hyvää vaihtelua kyl isotkin matsit, kuhan ei lagaa ja FC pitää paketin kasassa.
Isot Sniper-HAC-jengit on pirun toimivia ja helposti liikuteltavia.
Se huomattiin Geminatessa kun vastassa oli aina BS-fleet, aika 6-0 vietiin joka matsi ja hyvin pienillä tappioilla.

--
6er reihe

Funktion

Posts: 1,720

#80 • • Funktion over 9000
Mjoo, viime pävinä on oma pelailu muuttunut melkosesti, kun lähdin Unin riveistä graduatena ja aloin katselemaan kohti uutta ja tuntematonta.

Pakkasin uskolliseen Hoarderiini kaiken isompia paatteja lukuunottamatta, ja hyvästelin K-spacen. Ainakin toistaiseks. Kurssi kohti uuden corpin koti-wormholeen johtavaa K-space linkkiä, ja matkaan. Elämä W-spacessa voi alkaa. :)

Unin riveissä vielä ollessani jopa luulin että oon oppinut pelistä jotain, mutta kyllä sitä taas huomaa oman noobiutensa, kun yrittää totutella POS elämään, kaikkine kommervenkkeineen. Mutta takasin K-spaceen ei kyllä ole ikävä!

Kirjottelen pitempiä kokemuksia W-space elämästä kun siihen ekaksi pääsen käsiksi, mutta pari mukataiteellista screenshottia näin alkuun.

Ensimmäinen on Unin jäähyväis lähtösaattueesta:

http://img32.imageshack.us/img32/1484/20100505212920.png

Ja toinen uuden corpin eräältä POSilta. (feat. rakas Dramielini <3):

http://img32.imageshack.us/img32/1288/20100510090217.png

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..