Kuolleiden pikseleiden gallup

56 posts, 3 pages, 18,122 views

Apo

Posts: 1,574

#1 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Viime torstaina ostetusta LG:n flätistä löytyi nyt yksi punainen päällejäänyt (ali)pikseli. LG:n lupaama "Zero Bright Pixel Fault Warranty" harhaanjohtaa sinänsä ettei yksi hajonnut alipikseli vielä riitä huoltoon vaan niitä pitäisi olla neljä rikki.

Kaveripiirin kokemuksien perusteella näitä hajonneita pikseleitä tuntui löytyvän enemmänkin ja koska tästä ei sen parempaa tutkimustietoa oikein löytynyt niin tulipa mieleen selvittää epävirallisella gallupilla onko jokin valmistaja huonompi kuin toinen.

Valmistajat hintaseurannasta.

Vastatessa olisi hyvä ilmoittaa valmistaja, malli, vika, hinta & ostopäivä. Esim:

LG, 2000C-SF, punainen alipikseli jäänyt päälle, 370e, 15.2.2007

Näyttöjen testaus onnistuu ainakin seuraavilla softilla:

http://udpix.free.fr/
http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1
tomii

Posts: 3,594

#2 • • Edited tomii kallion herttua
Oon ymmärtänyt, että noita on IHAN kaikissa merkeissä (joskin ei jokaisessa valmistetussa yksikössä, eli ihan tuuripeliä).

--
reivaan kunnes kuolen

Apo

Posts: 1,574

#3 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

tomii, 20.2.2007 16:37:
Oon ymmärtänyt, että noita on kaikissa merkeissä. Itse en ole niin perehtynyt, mutta muistelisin, että kaveri puhui joskus, että DVI-liitäntäisissä lcd-näytöissä noita ei olisi (tiedä sitten käsitinkö väärin, korjatkaa toki, jos olen väärässä :)



DVI-liitäntä ei liity mitenkään tuohon pikseleiden hajoamiseen. Omassa näytössäni on DVI käytössä.

Totta että noita hajonneita pikseleitä hankala valmistajan välttää, mutta ajattelin että tällä gallupilla voisi saada selville että kannattaako jotain valmistajaa välttää, ts. onko sillä/niillä tapana pistää hieman laaduttomampia paneeleita näyttöihinsä.
kolina

Posts: 315

#4 • • kolina
mun Benq:ssa on yks pikseli kosahtanu alareunasta. Ollu alusta asti. Ei juuri haittaa. Nyt on pari vuotta ollu aktiivisessa käytössä eikä uusia oo ilmenny. Ihan tyytyväinen oon ollu.
tomii

Posts: 3,594

#5 • • tomii kallion herttua

Apo, 20.2.2007 16:41:
---


DVI-liitäntä ei liity mitenkään tuohon pikseleiden hajoamiseen. Omassa näytössäni on DVI käytössä.



Joo huomasin oitis, kun olin kirjoittanut ton jutun ja katoin sun näytön speksejä, eli olin sitten käsittänyt väärin. :)

--
reivaan kunnes kuolen

Apo

Posts: 1,574

#6 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

tomii, 20.2.2007 16:42:
Joo huomasin oitis, kun olin kirjoittanut ton jutun ja katoin sun näytön speksejä, eli olin sitten käsittänyt väärin. :)



Joskus tuo DVI-liitäntä on saattanut olla merkki kalliimasta näytöstä ja sitä kautta laatukin on voinut olla parempaa. Toivon ettei vastauksia tule paljon (koska rikkonainen näyttö ei ole hyvä juttu), mutta toisaalta jostain määrästä pystyy jo ehkä alkaa vetämään päätelmiä.
Avatar
#7 • • Norb Guest
Tosta listasta puuttuu dell. Meillä duunis on niitä n. 80kpl eikä oo ollu valittamista..
Howdy

Posts: 7,955

#8 • • Howdy Oldie
Onko tässä kyse LCD tv:stä vai näytöistä?

--
Käpy vailla vertaa

plink

Posts: 1,405

#9 • • Edited plink team paska
mulla on LG L1919S, ja ei ole ainakaan silmään sattunut kuolleita pikseleitä. näyttö on vajaan vuoden vanha ja VGA:lla kiinni koneessa. nii joo, ja hinta oli ostettaessa jotain reilun 200 e luokkaa (muistaakseni!) tähän näyttöön päädyin, koska nopealla tutkimuksella oli silloin ainoa, missä ei ollut ärsyttäviä nappuloita etupaneelissa.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Apo

Posts: 1,574

#10 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Howdy, 20.2.2007 16:51:
Onko tässä kyse LCD tv:stä vai näytöistä?



Tietokonenäytöistä ajattelin selvitellä tuota. Kieltämättä liippaa tekniikan kannalta aika läheltä, mutta TV-näytöille voisi olla paikallaan ehkä oma keskustelunsa.
OCS

Posts: 1,828

#11 • • OCS
Nelisen vuotta vanha Fujitsun Amilo A -läppäri (15" TFT), eikä vielä yhtään kuollutta pikseliä.
thomas

Posts: 5,618

#12 • • thomas

OCS, 20.2.2007 17:02:
Nelisen vuotta vanha Fujitsun Amilo A -läppäri (15" TFT), eikä vielä yhtään kuollutta pikseliä.



macbook 2,0ghz 6kk vanha ja ei yhden yhtä kuollutta pikseliä.
$

Posts: 1,802

#13 • • $ Destination weekend!
Mä VIHAAN kuolleita tai muuten vaan rikkinäisiä pikseleitä.

En voi sietää niitä.

Kesällä kun ostin MacBookin (uutena) vannotin myyjää vaihtamaan tuotteen jos ensikäynnistyksen yhteydessä ilmenisi niitä.

Kerran sattui Fujitsu Lifebookin kohdalle moinen. Tilasin sen uutena UK:sta. Ei onnistunut palautus, joten Fujitsu on elinikäisessä pannassa.
duvin

Posts: 582

#14 • • duvin Jay v/d Veen
pari viewsonicin 19" 8ms näyttöä, ei kuolleita pikseleitä vuoteen
plink

Posts: 1,405

#15 • • plink team paska
ainiin läppärit vielä:

HP Compaq nx7010, 15" laajakuva
HP Compaq nc6120, 15"
Dell Latitude C640, 14"

ja missään noista ei ole kuolleita pikseleitä. joko olen sokea tai sitten mulla on vaan hyvä tuuri:)

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Caro²

Posts: 5,301

#16 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Sonyn SDM-S81 18" tft:ssä tuntuu olevan kaksi päälle jäänyttä pikseliä, vierekkäin sininen ja vihreä (ainakin mitä paljaalla silmällä tarkasteltuna erotin). Näyttö noin 3v vanha. OVH aikoinaan ~1700eur

Läppärissä (Toshiba Portege 7200), joka on varmaan jo 4-5vuotta vanha, ei tuntunut olevan laisinkaan kuolleita pikkelsejä. Läppärin ovh:ta en tiedä, joku varmaan muistanee. 650mhz/380mt muistilla varustettu.

Apo, 20.2.2007 16:33:
http://udpix.free.fr/
http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1


Ei muuten tuo ensimäinen suostunu toimimaan sen enempää työkoneessa kuin läppärissäkään.
Jälimmäinen pelas loistavasti.

Ensimmäisestä kokeilin molempia asennuspaketteja.
Apo

Posts: 1,574

#17 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Caro², 20.2.2007 18:45:
Ei muuten tuo ensimäinen suostunu toimimaan sen enempää työkoneessa kuin läppärissäkään.



Taitanee vaatia .NET frameworkin asennettuna.
mekaanikko

Posts: 1,176

#19 • • Edited mekaanikko don selecta
Apple vaihtaa ainaki kiltisti jos on yksikin kuollut pikseli, frendi sai vaihdettua jopa kaks kertaa näytön ku sen mielestä oli liikaa valovuotoa. Toki niillä hinnoilla sietääkin vaihtaa. =)

Niin ja oma näyttö tällä hetkellä siis MacBook Pron sisäinen, ikää kohta 1 v. ja ei kuolleita pikseleitä.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

luode

Posts: 287

#20 • • luode
e-yama puuttuu listalta myös. meillä töissä on sellaiset miltei jokaisella. eipä ole kuolleita pikseleitä löytynyt.