Bileissä sukupolvesta toiseen

97 posts, 5 pages, 29,458 views

evvk

Posts: 1,918

#1 • • evvk
Minua ei ole nähty bileissä aikoihin, vaikka olenkin käynyt bileissä niin paljon, että olen nähnyt monta sellaista asiaa jota kutsun sukupolven vaihdokseksi bileissä. Eli, siis ne samat kanta naamat vaihtuu toisiin.

Mikä saa ihmiset jäämään pois bileistä vai ovatko nämä sitten jonkun bileiskäkäymisbuumin takia bileissä?

Pahoitteleen jos tällainen topic jo on...
Individual

Posts: 10,942

#2 • • Individual HYPNO!
Eiks jotkut puhu maagisesta kolmesta vuodesta, että se on se aika, jonka jälkeen aika monet saavat parempaa sisältöä elämäänsä ja sitten jos vielä sen kolmen vuoden jälkeenkin on "skenessä", niin sitten ei lähde kulumallakaan.
zaler

Posts: 1,545

#3 • • zaler e h k i s
öö.. esimerkiksi varmaan se, että jengi kyllästyy..?

--
let´s eat to the beat!

tomii

Posts: 3,594

#4 • • Edited tomii kallion herttua
Omaa kaveripiiriä tarkastellen luulen, että osa lopetti sen takia teknobileissä käymisen, että ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta enää se yleinen meininki (tanssiminen jne.), osalla taas musikkimaku on alkanut painottumaan muihin genreihin, tai nykyinen valta-asemassa oleva hippamusa ei lämmitä, ja täten ei kiinnosta enää teknobileet. Kenties joillekin on kanssa ollut ihan muotijuttukin toi (tekno)bilettäminen, johon liittyi myös erilaisten päihteiden kokeilu ja kun ne oli koettu, niin kiinnostus loppui bileskeneen. Mene ja tiedä... *ding*

--
reivaan kunnes kuolen

ipe

Posts: 1,845

#5 • • ipe X-Rust / Holvi
bileissä on käyty vuodesta 1991. Fiksuimmat osaa laskea paljonko siitä tulee vuosia...

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Howdy

Posts: 7,955

#6 • • Edited Howdy Oldie

Individual, 7.9.2006 17:28:
Eiks jotkut puhu maagisesta kolmesta vuodesta, että se on se aika, jonka jälkeen aika monet saavat parempaa sisältöä elämäänsä ja sitten jos vielä sen kolmen vuoden jälkeenkin on "skenessä", niin sitten ei lähde kulumallakaan.



Kai mä en sit lähe kulumallakaan .. 8 tai 9 v takana ei muista tarkkaa rajaa ...
Tosin aika vähän tulee enään käytyä ..on tos jengi vaihtunut jo moneen otteeseen, ei sen ajan porukkaa paljoa missään näy.

--
Käpy vailla vertaa

Juhgu

Posts: 7,921

#7 • • Juhgu Virnistelijä

Individual, 7.9.2006 17:28:
Eiks jotkut puhu maagisesta kolmesta vuodesta



Jep, kolmen vuoden biletyksen jälkeen nimittäin alkaa maksa vinkua ja poksahdella, jolloin ei voi enää juoda. Ja koska bileissä ei tunnetusti voi olla selvinpäin, loppuu bileissäkäynti siihen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

ipe

Posts: 1,845

#8 • • ipe X-Rust / Holvi

Juhgu, 7.9.2006 18:20:
---
Individual, 7.9.2006 17:28:
Eiks jotkut puhu maagisesta kolmesta vuodesta
---


Jep, kolmen vuoden biletyksen jälkeen nimittäin alkaa maksa vinkua ja poksahdella, jolloin ei voi enää juoda. Ja koska bileissä ei tunnetusti voi olla selvinpäin, loppuu bileissäkäynti siihen.



höpö höpö! amatöörit... *känni*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

remotion

Posts: 5,283

#9 • • remotion nostatus guru

Mark Hamilton, 7.9.2006 17:25:
Minua ei ole nähty bileissä aikoihin, vaikka olenkin käynyt bileissä niin paljon, että olen nähnyt monta sellaista asiaa jota kutsun sukupolven vaihdokseksi bileissä. Eli, siis ne samat kanta naamat vaihtuu toisiin.

Mikä saa ihmiset jäämään pois bileistä vai ovatko nämä sitten jonkun bileiskäkäymisbuumin takia bileissä?

Pahoitteleen jos tällainen topic jo on...

eikö sun pitäs antaa joku omakohtanen tulkinta syistä koska kirjoitit: Minua ei ole nähty bileissä aikoihin ??
T0mbstone

Posts: 728

#10 • • T0mbstone The Process.
Bileet on aika laaja käsite. Jos nyt tarkastelen asiaa omasta näkökulmastani, niin lähtökohta miksi bileissä käynti on vähentynyt johtuu siitä, että homma toistaa liikaa itseään. Elämä on kuitenkin uusien kokemuksien hankintaa ja esimerkiksi Hallmarkin tyylisellä tapahtumalla ei ole itselle mitään annettavaa.

Tusinakiksubileet taas on otollinen paikka uudelle sukupolvelle tutustua biletykseen ja kyllästyä siihen kuten muutkin sukupolvet. Vaihtoehdoiksi jää lopettaa biletys, tai valveutuneena etsiä muunlaisia tapahtumia ja aktiviteetteja ja ottaa konemusailun elämänasenteeksi. *hymy*

Mutta enpäs sentäs bileilyä voisi lopettaa kokonaan, itselle sopivaa korvaavaa viihteilyä kun ei ole vielä löytynyt. Onneksi vuosittain on jokunen tapahtuma mikä muistuttaa miksi sitä käy ylipäätään bileissä. Tänä vuonna ovat mieleen jääneet ainakin tresor, konemetsä ja kaaospuhallus. *sydän*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

remotion

Posts: 5,283

#11 • • remotion nostatus guru

Howdy, 7.9.2006 18:20:
Kai mä en sit lähe kulumallakaan
Tosin aika vähän tulee enään käytyä



eikö noi taas oo melkein toisensa pois sulkevia? ;)

itellä aika tarkkaan 6 vuotta käyty bileissä ja ehkä kerran vuodessa noin kuukauden tauko, muuten 2-8krt kuussa.

kyllähän ne naamat saattaa vaihtua mutta weckman pysyy! :D
-Kerttu-

Posts: 4,542

#12 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Individual, 7.9.2006 17:28:
Eiks jotkut puhu maagisesta kolmesta vuodesta, että se on se aika, jonka jälkeen aika monet saavat parempaa sisältöä elämäänsä ja sitten jos vielä sen kolmen vuoden jälkeenkin on "skenessä", niin sitten ei lähde kulumallakaan.



Tää pitää varmaan osaltaan paikkansa.. Ainakin omasta bilepiiristä monessa on näkyvissä kyllästymisen merkkejä ja monilla onkin jo paljon muutakin elämässään kuin bileet.. Mut itellä tähän meni kai 5 vuotta..Käyn kyllä edelleen bileissä, mutta huomattavasti harvemmin kuin esim. 2 vuotta sitten..*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

evvk

Posts: 1,918

#13 • • evvk

rmtn, 7.9.2006 18:44:
---
eikö sun pitäs antaa joku omakohtanen tulkinta syistä koska kirjoitit: Minua ei ole nähty bileissä aikoihin ??



Ilmeisesti pitäisi... minulla syy on se, että löytyy joku juttu mikä on kivempaa kuin bileissä käynti. Mm. Kävin yhteen aikaan baareissa, koska bileitä ei ollut tarpeeksi.

Syy miksi lopetin mm. DJ keikkojen saannin yrittämisen oli se että rahansaanti mahikset kannattavalla tasolla on liian pienet ja keikkojen saaminen vaati tiettyä osaamista. Muutamia keikkoja sain mutta into loppui niiden jälkeen nopeasti. Minua lähinnä kiinnosta vain raha eikä vain maine ja kunnia.
Howdy

Posts: 7,955

#14 • • Howdy Oldie

rmtn, 7.9.2006 18:48:
---
Howdy, 7.9.2006 18:20:
Kai mä en sit lähe kulumallakaan
Tosin aika vähän tulee enään käytyä

---


eikö noi taas oo melkein toisensa pois sulkevia? ;)



No ei oikeestaan, en ole harkinnu kokonaan lopettamista tulee vaan käytyä harvemmin ja valikoitua sellasia mitkä tosiaan kiinnostaa ...

--
Käpy vailla vertaa

Zapa

Posts: 1,393

#15 • • Edited Zapa Mr Wrangler
On niitä jotka käy bileissä trendikkyyden, kaveripiirin, kokeilunhalun jne takia ja sitten on niitä jotka diggaa musiikista. Yleensä nuo ekana mainitut tippuu pois parissa vuodessa ja jäljelle jää ne ketkä tuntee oikeasti jotain musiikkia kohtaan.

"Not everyone understands House music; it's a spiritual thing; a body thing; a soul thing"

Kyllähän tässä huomaa että innokkuus on laimentunut aika lailla 14 vuoden aikana varsinkin Suomen skeneen, sen takia pitää käydä ulkomailla bilettämässä :)
evvk

Posts: 1,918

#16 • • evvk

Individual, 7.9.2006 17:28:
Eiks jotkut puhu maagisesta kolmesta vuodesta, että se on se aika, jonka jälkeen aika monet saavat parempaa sisältöä elämäänsä ja sitten jos vielä sen kolmen vuoden jälkeenkin on "skenessä", niin sitten ei lähde kulumallakaan.



No mä olen käynyt bileissä vuodesta 1995. Kävin niissä jo alaikäisenä. 3 vuoden aikana kyllä oli lähes kaikki naamat vaihtuneet.

Itse en kuitenkaan ole lopettanut konemusikin kuuntelua.
sune

Posts: 2,096

#17 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Zapa, 7.9.2006 19:05:
On niitä jotka käy bileissä trendikkyyden, kaveripiirin, kokeilunhalun jne takia ja sitten on niitä jotka diggaa musiikista. Yleensä nuo ekana mainitut tippuu pois parissa vuodessa ja jäljelle jää ne ketkä tuntee oikeasti jotain musiikkia kohtaan.

"Not everyone understands House music; it's a spiritual thing; a body thing; a soul thing"

n 14 vuotta bileitä takana.



Niin totta *joo*

--
ei kovin ihku eikä plur

Kon-tiki

Posts: 1,936

#18 • • Kon-tiki The Unsinkable

Zapa, 7.9.2006 19:05:
ja jäljelle jää ne ketkä tuntee oikeasti jotain musiikkia kohtaan.



Joo. nim. 89-92, 98 ->

Silloin kun bileissä soitetaan pelkästään paskoja uusia biisejä surkeasta pa:sta eikä ketään tuttuja ole missään - silloin mä jään bile-eläkkeelle.

Mun tuntemukset tietyistä genreistä ovat tuollaiset jo nyt, siksi en sellaisissa bileissä enää käykään (oli pa sit mitä vaan, en tiedä kun en käy).
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#19 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Itsellä on bileilyä takana n. 3½ vuotta, ja en oo todellakaan kyllästynyt *sydän* Nyt vaan kun on noi opiskelut, niin on pakko vähän rauhoittua, että saa ne hoidettua.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#20 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Mark Hamilton, 7.9.2006 19:03:

Syy miksi lopetin mm. DJ keikkojen saannin yrittämisen oli se että rahansaanti mahikset kannattavalla tasolla on liian pienet ja keikkojen saaminen vaati tiettyä osaamista.



olit siis kallis ja huono dj? *ding*

--
dasinoaisnvs