Porin Bileskene

61 posts, 4 pages, 28,267 views

tattistus

Posts: 278

#41 • • tattistus Xperience Nights
Vaikka toi annis aihe käsiteltiin jo niin lisään siihen muutaman sanan, koska se on ollu mulle kuin toinen koti joskus nakki ja sota aikana! tosiaan muistan anniksen bileet ja meiningin, ja todellakin anniksen kellari on paras ug-bile mesta mis oon ikin käyny! Siellä on niin tiivis tunnelma. hehee...
Eikä tietenkään Anniksella oo mitään alkoholin tarjoilu puolta, onhan se sentään teatteri nuorten talo...(olen itsekkin ollut siellä näyttelemässä parisen vuotta) ja anniksen tää hippi-nisti maine ei oo enää pitkään aikaan ollut voimassa...

Mutta aiheeseen... Olis kiva tulla kyllä poriin jonnekkin kivoihin bileisiin, jos joku sellasseet saa jonnekki järkättyy! ja varmasti löytyy halukkaita soittamaan sinne, ja tulla kattomaan millainen meininki porissa on! Tosiaan porissa ei oo ollu mitään kivoi hippoi pitkään aikaan! Paitsi yyterin kemut!

Toivottavasti joku saa kemut järkättyy ni raahaudun paikalle!
ezzy

Posts: 8,060

#42 • • Edited ezzy Droid-pappa

Mike Kila, 26.7.2006 19:45:
Porissa ei muuten oo pitkään aikaan ollut kunnon bileitä. Edelliset taisivat olla Vaakunassa (Iglu ja Mystical Wave?) vielä silloin kun se ei ollut suosittu, nykyään paikka on tietääkseni viikonloppuisin aivan täynnä.

Itse näen että jos bileitä järjestetään niin ne ovat joko Bar Kinossa taikka Vaakunassa. Ja joku yleisöystävällinen (=trance/house) nimi soittamaan kuten Orkidea, Darude tai Dallas Superstars. Vituikshan se menee jos lyödään pääesiintyjäksi joku kyläjussi, se on nähty. Noi nimet luultavasti maksavat liikaa Porin skenelle, mutta sittenpä melkein täytyy olla ilman. Annis on kyllä niin kulunut paikka että jos siellä nykysin jotain järkätään niin en kyllä itse viitti vaivautua paikalle. Ehkä en vaan oo niin UG kuin useimmat poriskeneläiset :(.

Kysymys skenen elvyttämisessä onkin nimenomaan lähinnä siinä, että kuka on valmis ottamaan järjestämisen riskin ja suostuvatko yllämainitut ravintolat avaamaan ovensa klubimusiikille.

Uskoisin kuitenkin että uskottavan klubimusiikin kuulijoita löytyy Porista...?

count me in o/



Kyllä siel Kinossa ja Moo/Mocca mikähelvettionkaan nykyään ja sen edeltäjissä on orkideat nähty kymmeniä kertoja, ja koskaa ei o ollu tarpeeks jengiä. Fiilistä kyllä, jengiä ei. Pitkään ne pojat jakso skeneä polkea siellä :)
laite

Posts: 2,994

#43 • • laite MastahWankah
Porissa vei räppi ja äränbee nuorison jossain vaiheessa. Kiksu/polkkaporukkakin tais hajaantua kun alkoi olemaan pelkästään ah-niin-muodikkaita progebileitä...
jarier

Posts: 331

#44 • • jarier
niinä parina kertana kun olen orkideaa porin kinossa ollut katsomassa on porukkaa mielestäni ollut paikalla vähintään kohtuullisesti, mutta alkoholinmyynti ei ollut ilmeisesti saavuttanut ravintoloitsijaa tyydyttävää tasoa. voi olla ihan huuhaata, mutta näin on minulle kerrottu.

ylipäätään hyvä että porin biletilanteesta on herännyt keskustelua. olisi mukava nähdä keskustelijat esim. arska & co:n bileissä jos sellaisia vielä tulee. niitähän on anniksella ollut viime vuosina epäsäännöllisen säännöllisesti.
jayel

Posts: 115

#45 • • jayel

Jarier, 3.8.2006 21:27:
niinä parina kertana kun olen orkideaa porin kinossa ollut katsomassa on porukkaa mielestäni ollut paikalla vähintään kohtuullisesti, mutta alkoholinmyynti ei ollut ilmeisesti saavuttanut ravintoloitsijaa tyydyttävää tasoa. voi olla ihan huuhaata, mutta näin on minulle kerrottu.

ylipäätään hyvä että porin biletilanteesta on herännyt keskustelua. olisi mukava nähdä keskustelijat esim. arska & co:n bileissä jos sellaisia vielä tulee. niitähän on anniksella ollut viime vuosina epäsäännöllisen säännöllisesti.



Joo olis kyllä kiva ehtiä noihin bileisiin, mutta vuorotyöläinen on joutunut skippaamaan keväällä jokaiset bileet itsestä riippumattomistga syistä. :/ Eli kapitalisti ruoskii selkään ja "pakottaa" vääntäytymään viikonloppuisin ja iltaisin + öisin työmaalle, eikä vapaapäivät ole mitään helppoja kärjestettäviä mun duunissa. ^^

Mike Kila taitaa olla niin nuori, ettei oo päässyt ravintoloihin sisälle silloin, kun skene on ollut hengissä?
Vertigo

Posts: 589

#46 • • Vertigo

jayel, 5.8.2006 15:58:
---
Jarier, 3.8.2006 21:27:
niinä parina kertana kun olen orkideaa porin kinossa ollut katsomassa on porukkaa mielestäni ollut paikalla vähintään kohtuullisesti, mutta alkoholinmyynti ei ollut ilmeisesti saavuttanut ravintoloitsijaa tyydyttävää tasoa. voi olla ihan huuhaata, mutta näin on minulle kerrottu.

ylipäätään hyvä että porin biletilanteesta on herännyt keskustelua. olisi mukava nähdä keskustelijat esim. arska & co:n bileissä jos sellaisia vielä tulee. niitähän on anniksella ollut viime vuosina epäsäännöllisen säännöllisesti.

---


Joo olis kyllä kiva ehtiä noihin bileisiin, mutta vuorotyöläinen on joutunut skippaamaan keväällä jokaiset bileet itsestä riippumattomistga syistä. :/ Eli kapitalisti ruoskii selkään ja "pakottaa" vääntäytymään viikonloppuisin ja iltaisin + öisin työmaalle, eikä vapaapäivät ole mitään helppoja kärjestettäviä mun duunissa. ^^

Mike Kila taitaa olla niin nuori, ettei oo päässyt ravintoloihin sisälle silloin, kun skene on ollut hengissä?



Moo rokkas ;)
jayel

Posts: 115

#47 • • jayel


Moo rokkas ;)



Näin o. :D
finntendo

Posts: 156

#50 • • finntendo
Jos Moo oli se mesta ennen baarikärpäsen raatoa.. vittu mikä mesta! ei olisi uskonut tuollaiseen törmäävän Porin suunnalla, taikka oikeastaan missään.

olis pitänyt varastaa se vielä silloin kun oli mahdollisuus.
tattistus

Posts: 278

#51 • • tattistus Xperience Nights

mecano, 7.8.2006 15:12:
---
jayel, 7.8.2006 12:54:
---

Moo rokkas ;)

---


Näin o. :D

---


Mukulat ei tiä siit mitää :D



kyllä mä muistan moo:n olemassa olosta, olihan se jo joskus 90-luvul, hehee ;) *tirsk* mut en tainnu ihan käydä siellä...
mut porissa oli ainakin yhet hyvät "isommat" bileet v.02 samassa mestassa (silloin nimi oli eri ja mesta olik-16) siel oli hyvä meininki ja paljn porukkaa ja mm.proteus soittaas. oli kivaa! mutta eipä taida enää löytyä sellaisia bileitä porista...
hehee(muistelin just et yks iso kirjain meinattiin varastaa olisko ollu M hehe...)
Tenechtica

Posts: 1,025

#52 • • Tenechtica
Jooh, Moo oli kyl aika erivänskä paikka. En kyllä muista kuinka monta kertaa siellä tuli käytyä ja missä pippaloissa, mutta oli se kuitenkin yks ihan varteenotettava paikka. Sen muistan, että silloin, kun olen siellä ollut joskus kylmällä talvipakkasella, oli sinne ainakin hitonmoinen jono!
ezzy

Posts: 8,060

#53 • • ezzy Droid-pappa

Tenechtica, 8.8.2006 09:52:
En kyllä muista kuinka monta kertaa siellä tuli käytyä



Järjettömän monta kertaa :) Olihan siellä tunnelmaa. ja oli mukavaa, kun oli matkaa himaan muutama sata metriä.
sulo

Posts: 18

#55 • • sulo
Olipa kerran synkkä ja myrskyinen yö...

Kolme pientä porsasta löysivät konemusiikin joka kuullosti heistä erittäin mukavalle (olen yksi heistä). tietämättään asioista sen
enempää rupesivat järjestämään rave pileitä.

Ensin tuli Kokemäki sitten Huittinen ,Uusikaupunki ,Tampere Jne... kunnes noin vuonna 93 alkoi porin valloitus.

Aikomuksena oli saada kulut peittoon ja ihmisiä mukaan ravettaan ja löytämään kiksit konemusiikista. aikomus eroaa valtavasti siitä mihin nykyään pyritään, ei ole enään paljon ihmisiä jotka järjestävät jotain puhtaasti sen takia että jollekkin avautuisi uusi maailma konemusiikista tai vanha konkari saisi kiksit.

Takaisin asiaan ja vuoteen 2000 ->.

.. Pori tuo paikka jota ympäröi jokin kehitystä estävä fotonihiilikuituasetyylisalisyylihappo kenttä joka päästää ulos kaikki konemusiikki oliot mutta ei sisään. Jo aikojen alussa pileissä kävi enemmän Porin laitamilta ihmisiä kuin Porista. (nyt siis puhutaan aidosta kiinnostuksesta musiikkiin)
Ihmiset ovat yksilöitä vaikka ei sitä äkkiä Porissa uskoisi ...Ei kukaan halua järjestää pileitä laumalle ihmisiä jotka tulevat dokaamaan, lämmittelemään, "seurustelemaan",
rikkomaan, *ittuilemaan, jne.. ilmaiseksi.
Eli rahalla sisään, ja ihan sama ketä tulee pileisiin ja tekee mitä tekee kunhan järkkääjälle jää massia... Tämän tyyppisiä pileitä on nähty ja koitettu ihan riittämiin. Ehkä tarkoitus perä ei ole tuo rahan kerääminen mutta kun menee esim. Porin ravintola pileisiin ei voi olettaa saavansa musiikista kiksejä eli tanssia ja kuunnella vapautuneesti musiikkia joka olennaisena osana kuuluu tähän pileissä käymiseen..

Annis eli tuo hippien ja hörhöjen mesta ;) oli jo aikojen alussa kuin tehty konemusiikkia varten. Anniksen viimeisissä pileissä rajoitimme kävijämäärää kun ei siellä ollut
enään muuta kuin kourallinen musiikin takia tulleita ihmisiä. muut olivat kategoriassa dokaamaan, lämmittelemään, seurustelemaan, rikkomaan, *ittuilemaan, jne.. miksi
järjestää näille pileitä? kuului kysymys samalla kun siivoaa jonkun toisen oksennusta.. joten päätimme pähkiä asiaa... ja tulimme tulokseen että järkätään kaveri pileitä.

Ajatuksena oli pyytää tuttu joka dikkaa meininkiä ja ja sen tuttu jne.. niistä tulivatkin hyviä pileitä joita laajennettiin kutsuvieras pileiksi jotka toimivat anniksella mainiosti.
UG meininki on Porissa väistämätöntä jos ei järjestäjä halua stressata tavaroiden ja tilan puolesta. Anniksen pileitä vertaisin Turun eräisiin X pileisiin, eli parhaimpiin Suomi
pileisiin missä olen v 2000 -> käynyt.

Ei poriin kukaan järjestä isoa tapahtumaa jos ei halua rahaa. Kait sitä rahnaa saa jollain muilla esiintyjillä paremmin kuin kalliilla jukalla tai esim: menemällä töihin.

Johtopäätös = tuosta tekstistä ei ota eläinkään selvää... Annankadulla jatketaan piletystä johon ei tarvitse kenenkään tulla jos ei halua :) ON SE VAAN HYVÄ ETTÄ IHMISET ON ERILLAISIA MUUTENHAN PORISSA SOISI TEKNO JOKA PÄIVÄ :) positiivisuutta
Ya-zeed

Posts: 86

#56 • • Ya-zeed Kouvoloid
Itsekkin on tullut tuolla anniksella käytyä muutamaan otteeseen illiciteissä/concrete picniceissä soittelemassa ja täytyy sanoa että vaikka väkeä ei aina ollutkaan mahdottomasti niin fiilis oli hyvä. Jos joku anniksella bileitä vielä järkkäilee niin olisin kyllä erittäin halukas tulemaan soitto reissulle, vaikkakin täällä toisella puolella suomea asustelenkin.
Ema

Posts: 2

#57 • • Ema
Kiva nähdä, että porukka on näin huolissaan.
Muutamaa eripuraista kommenttia lukuun ottamatta suurin osa näyttää olevan samoilla linjoilla. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikki bileet jotka järjetetään Porissa (oli sitten kysessä Annis, Vaakuna, Yyteri Tms.) on aina plussaa meille kaikille.
Olisipa näin moni yleensä tulossa järjestettäviin bileisiin. Tätä keskustelua voitaisiin käydä vaikka paikan päällä.
Ikävää on se, että toisilla bilettäjillä on valmiiksi negatiivinen mielikuva joistakin bile paikoista. Rohkaisisin näitä ihmisiä lähtemään ulkomaille avartamaan mieltään. Ulkomailla voi tapahtuu kaikkea omituista, hyvää musaa, oudoissa paikoissa, maanantai iltana, hippien joukossa. Paikalla ja ihmisillä ei ole mitään merkitystä, kunhan musiikki soi, äänentoisto ja tunnelma ovat kohdallan.
Luulenpa, että koti Suomeen palattuaan kyseiset ihmiset kirjoittavat/järjestävät jotakin muuta.
sulo

Posts: 18

#58 • • sulo
Tästä aiheesta voisi kirjoittaa kirjan...

Mistä o hyvät ravet tehty ? ja miksi se ei onnistu Poris (eikä mones muuskaan paikas)

1. Musiikki. (ei DJ tee pileitä vaan musiikki)

2. Ihmiset. Tämä on se ongelma kohta joka Porissa näkyy ja kuuluu. Hyvien pileiden jälkeen pitäisi olla mukava olo pitkään kestävästä tanssahtelusta ja musiikin
kuuntelusta ( lue: ajan ja paikan taju katoaa ilman päihteitä)
Tanssahtelun pitäisi siis tapahtua keskittyneesti ja vapautuneesti eikä tarvitse varoa mitään ylimääräisiä karhulippiksiä yms.
Monotoninen musiikki, Savu, Strobo saavat aikaan hienon fiiliksen, jos voi olla pelkäämättä mitään ylimääräistä häiriötä jota EI pileisiin kuuluvat ihmiset
yleensä aiheuttavat.

(kuvitelma) Mies joka on käynyt jossakin mualla pileissä tulee Poriin ravintola pileisiin täydessä kiksukarvavarustuksessa. Saa aika huonon vastaanoton
pileisiin EI kuuluvilta ihmisiltä, koska ei näytä ja käyttäydy samanlailla kuin he.(ihminen on yksilö;)

Totta on että kaikki pileet on plussaa, mutta ei kaikkien mielestä. (itse
olen pyrkinyt käymään maksamassa ainakin lipun kannatukseksi) Ajattelua = jos haluaa hyvät pileet tarvitaan ainakin tiukka "ovi politiikka" ja hieno / toimiva paikka kuten annis.

Olisihan se vallan hienoa että Porissa olisi sama meno kuin Tresorissa (RIP) tai Cocoonissa... heh .. nauruttaakin vertailla näitä paikkoja :)
Tresorissa oli myös "turisteja" mutta uskoakseni he tietävät hieman erillaisesta käyttäytymisestä ja siitä mitä pileissä yleensä tehdään.(Siellä oli ihan liikaa porukkaa
tanssimista ajatellen)
Cocoonissa oli varmasti paljon turisteja mutta meno oli uskomatonta. Sven väätti ja Rikharto "riku" villaloposi soitti rankkaa kolinaa ja kaikilla näytti olevan hauskaa. (Tresorin ja Cocoonin päihteettömyys astetta en uskalla sanoa:)
Ei Poriin saada sellaistamenoa kuin ulkomailla millään tiskijukalla, tai vihreellä laserilla, vaan ihmisillä jotka oikeesti dikkaa musiikkia tai hyväksyvät pileiden käyttäytymistavat. Loveparade on hyvä esimerkki ihmisten suvaitsevaisuudesta. Siellä on vanhoja, nuoria, turisteja ja ihan kaikkea, mutta en ole ikinä nähnyt yhtään tappelua, tai muutakaan "paska meno täällä" tyyppejä.

EMA kirjoitti ->
Ulkomailla voi tapahtuu kaikkea omituista, hyvää musaa, oudoissa paikoissa, maanantai iltana, hippien joukossa. Paikalla ja ihmisillä ei ole mitään merkitystä, kunhan musiikki soi, äänentoisto ja tunnelma ovat kohdallan.

Tuossa olet oikeassa, kunhan paikalla ei ole esim: skini joukko pikkusen tunnelmaa latistamassa :)

UGH! puhun omasta en kenenkään muun järjestäjän puolesta. Enkä jaksa enään miettiä Porin skeneä, sitä on tullut ihmeteltyä noin 14 vuotta..
Pileet järkätään jos jaksetaan... soitellaan sitten keskenämme jos ei tule ihmisiä. :)
Ei stressiä, kulut tiedossa, ei odotuksia, simppeliä ja mukavaa.

Porissa on juuri sen verran "alan ihmisiä" että pikku karkelot saa aina kasaan, se riittää minulle nyt ja tulevaisuudessa. eli skeneä on. (toivotaan että se lisääntyy)

Johtopäätös = tuosta tekstistä ei ota taaskaan selvää... Annankadulla jatketaan piletystä johon ei tarvitse kenenkään tulla jos ei halua :)
laite

Posts: 2,994

#59 • • laite MastahWankah
Kun anniksella tapahtuu seuraavan kerran jotain, laittakaa ihmeessä mulle privaviestinä lisäinfoa.
sts

Posts: 7,969

#60 • • sts Sama pyynti aitta!

sulo, 16.8.2006 14:04:
-clips-



miksi konemusiikin pitää olla monotonista? toki tekno on kivaa, mutta pitääkö sen aina olla teknoa. Helsingissä kuulee normibaareissakkin soivan psykeä jossakin väleissä mm. Tripteaserin - Games in trance on eksynyt baaridj-pakkeihin.

Tekno on kuitenkin vaikeimmasta päästä konemusiikkia.

Muutenkin on tosi naurettavaa verrata "superklubeihin" suomen meininkiä... Suosittelisin vertaamaan vaikka muiden kaupunkien klubeihin ja alkaa miettimään miten toteuttaa samanlainen systeemi sielläpäin. Koska jos on löydetty suomalaisen kulttuurin ja konemusiikin yhdistäminen toteuttava tapa jossain muualla, niin sitä on hyvä soveltaa muuallakin, eikä koittaa tuoda tapaa toteuttaa ulkomailta.