Pietariin bilettämään(kin)?

31 posts, 2 pages, 21,849 views

clupipeipe

Posts: 323

#1 • • clupipeipe
Olen jo jonkin aikaa haikaillut Pietarin reissua ja lueskeltuani Mr. Vimman Pietari-reportaasia uusimmasta (?) Citystä pulpahti hotsitus taas pintaan. Sisältö voisi olla kaikkea mahdollista eli "pakolliset" eremitaasit ja iisakit, mutta myös sitä kahvila & klubielämää.

Ongelmana on se, että Pietarissa on melkein pakko olla kaupunkia tunteva opas, etenkin jos ei puhu venäjää. Siispä matkanjärjestäjävaihtoehtoja tutkailemaan: Zerkalo ja Dodoni...onko niitä muita? Onko kellään teistä kokemusta em. lafkojen reissuista?

Dodoni järjestää myös huokeita ryhmämatkoja tilauksesta, kun porukkaa on min. 12 henkeä. Eli jos foorumilla pörrää muitakin samansuuntaisesta matkailusta kiinnostuneita, niin antakaa kuulua! Klubbari goes Pietari! Valmiit paketit kun tuppaavat olemaan ainakin omasta vinkkelistäni liian rajoittuneita vain esim. vodkaan tai taiteeseen.

www.dodoni.fi
www.zerkalo.info
Avatar
#2 • • Edited jesus Guest
http://www.waytorussia.net/SaintPetersburg/ClubsDance.html

Ja todellakin on kiinnostanut jo pidemmän aikaa moinen reissu, tosin ilman venäjänkielentaitoista seuraa en kyllä sinne lähtis.

Tää pitäis olla ainakin tsekkaamisen arvoinen mesta..

http://spb.geometria.ru/index.php

En kyl tiiä kun noi sivut on muuttunu aika lailla enkä kieltä täysin ymmärrä..

Joku kieltä puhuva ja paikkaa tunteva voisi avata vähän paikallista skeneä kiitos *hymy*
Amuck

Posts: 2,396

#3 • • Amuck dub-i-dub
No huh, itsellä on ollut ihan samansuuntaiset ajatukset - Pietarin katutason alapuolelle tekisi mieli lähteä tutustumaan, muttei todellakaan kannata mennä sinne kartta ja kamera kourassa pariksi päiväksi. Oppaan pitäisi paitsi tuntea kaupunki ja kieli, myös yöelämä, klubit ja sellaiset menomestat, joita ei liiemmin turisteille mainosteta.

En tiedä josko edes nuo mainitsemasi matkatoimistot osaisivat täysin vastata toiveisiini, mutta überhienoa olisi, jos niiden kahdentoista turistin joukossa olisi "oma opas", yksi kaupungin skenen tunteva klubittaja, joka näyttäisi muille miten Pietarissa bailataan.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Amuck

Posts: 2,396

#4 • • Amuck dub-i-dub

jesus, 13.7.2006 15:03:
http://www.waytorussia.net/SaintPetersburg/ClubsDance.html


Noihin 'recommended clubs' -listoihin suhtaudun aina hiukan nihkeästi - katsokaa vaikka, millaisia paikkoja kaiken maailman turistioppaissa suositellaan Suomen kaupungeissa! Jotain Amarilloa... x)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

clupipeipe

Posts: 323

#5 • • clupipeipe

Amokk, 13.7.2006 15:13:
überhienoa olisi, jos niiden kahdentoista turistin joukossa olisi "oma opas", yksi kaupungin skenen tunteva klubittaja, joka näyttäisi muille miten Pietarissa bailataan.



Tietty *joo* Eli puskaradio kuumaksi! *hihu*
Dana

Posts: 647

#6 • • Dana
UIH.. Pietari on niin kaunis kaupunki *sydän* mä tykkään. Ja siitä on jo 5v aikaa kun kävin.. voivoi.. eli Periaatteessa voisin olla kiinnostunut.. Venäjänkielen opiskelutkin alkavat syksyllä *nauru* ehkäpä opin jotain hyödyllistä..
clupipeipe

Posts: 323

#7 • • clupipeipe
BUMP! Kesä alkaa kohta olla ohi ja täytyis kehittää jotain uutta kivaa ettei lomat-ohi-ja-kohta-on-marraskuu-masis pääse niskan päälle! Joku syys-lokakuu vois olla tosijees aika tälle reissulle? Pitkä viikonloppu tms? Da? *hymy*
serge

Posts: 252

#8 • • serge

Amokk, 13.7.2006 15:13:
No huh, itsellä on ollut ihan samansuuntaiset ajatukset - Pietarin katutason alapuolelle tekisi mieli lähteä tutustumaan, muttei todellakaan kannata mennä sinne kartta ja kamera kourassa pariksi päiväksi. Oppaan pitäisi paitsi tuntea kaupunki ja kieli, myös yöelämä, klubit ja sellaiset menomestat, joita ei liiemmin turisteille mainosteta.

En tiedä josko edes nuo mainitsemasi matkatoimistot osaisivat täysin vastata toiveisiini, mutta überhienoa olisi, jos niiden kahdentoista turistin joukossa olisi "oma opas", yksi kaupungin skenen tunteva klubittaja, joka näyttäisi muille miten Pietarissa bailataan.



Dodonin kautta ainakin onnistuu. Itse olin (kai) kaksi vuotta sitten ko. lafkan neitsytmatkalla kaupunkiin, ja silloin paketissa oli mukana 24/7 pikkubussi kuskeineen sekä klubiopas (sis. jonojen ohitukset) ja tulkki. (Kuski tosin irtisanoutui mistään tekemisistä kanssamme jo ekan illan aikana..)

Sillon käytiin muistaakseni ainakin SPB:ssä, Gribayedovissa (pommisuoja ja teknoa), ja Purga 1 ja 2:ssa. Ja aika monessa muussakin. Joku piano-funkki-viski-house-paikka oli kiva, Propagandan lähellä ja ehkä Nevskinkin. Mut nää kaikki oli juuri tuon oppaan ansiota, skenekin lienee taas elänyt siellä.

--
Une fleur de bèton m'’inspire

¡ Previous post about a year ago !
Kon-tiki

Posts: 1,936

#9 • • Kon-tiki The Unsinkable
Jos joku olisi käynyt viimeksi kuluneen vuoden sisällä Pietarissa, nyt olisi päivän tilaisuus jakaa bilemesta/kiva baari -tietonsa tähän! Pietari kai muuttuu vielä nytkin niin nopeasti, että vanhemmat tiedot on jo vanhoja, vai onko?

Ollaan itse lähdössä pääsiäisen junamatkalle huomenna pitkäperjantaiaamuna klo 07, eli jos jotain tulee mieleen sitä ennen, it would be greatly appreciated (meiton 4, joista mä en ole koskaan käynyt Venäjällä ja 3n muunkin käynneistä on kulunut aikaa).

Muuten aiotaan viettää ihan normi kulttuurimatka turistibussiretkineen ja käppäilyineen. Kuitenkaan ei tiedä, tuleeko Pietarissa tän jälkeen käytyä pitkään aikaan. Kiitos paljon *hymy*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#12 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Kon-tiki, 20.3.2008 18:24:
Klubin omilla sivuilla näyttäis, että ohjelmatiedot loppuu helmikuun puoliväliin, mutta kun toi venäjä ei mulla ole edes lapsenkengissä

http://www.tunnelclub.ru/news/2/

Liekö siis klubi aukikaan enää.



Voi juma *pökr* Pietarin legendaarisin klubi on tosiaan menny kiinni *uuh* Missä helvetissä mä nyt käyn kun tulee käytyy siellä seuraavan kerran *hmph*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Kon-tiki

Posts: 1,936

#13 • • Kon-tiki The Unsinkable

Steven Hoaks,
Voi juma *pökr* Pietarin legendaarisin klubi on tosiaan menny kiinni *uuh* Missä helvetissä mä nyt käyn kun tulee käytyy siellä seuraavan kerran *hmph*



Suosittelen tähän topikkiin jotain mageit inturist-hotellien vanhoja valuuttabaareja, kunhan kotiudutaan
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#14 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Kon-tiki, 20.3.2008 18:43:
Suosittelen tähän topikkiin jotain mageit inturist-hotellien vanhoja valuuttabaareja, kunhan kotiudutaan



No mä oon ite pietarista kotoisin joten en mä noita kapakoita tarvi *hih* Niitä on joka nurkalla.

Mutta muuten kaupunki ja tyylit elää niin paljon että pitäis vaan soitella kavereille kun menee pietariin että vähän valaisis missä ja mitä tapahtuu *hihu*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Roope Ankka

Posts: 343

#15 • • Roope Ankka
Hei,

käytin
http://www.sptimes.ru/

tiedonlähteenä käydessäni useammin Pietarissa ennen vuotta 2001, mutta nyt sivut näyttivät olevan alhaalla. Siellä oli ihan hyviä linkkejä. Itsenikin piti lähteä tällä viikolla Pietariin pitkästä aikaa (ja kun minnekään muualle ei ollut mitään sellaista diiliä, jonka olisin suostunut maksamaan), muttei enää ehtinyt ryhmäviisumiin mukaan, joten jätin sikseen.

Ottaisin itsekin tietoa tapahtumista tai jostain levykaupasta (löysin 1998 tosi hyvän kaupan, mutten enää koskaan löytänyt sinne enää uudestaan. Mm. lehtinen, jossa oli listattu tapahtumat kahden viikon ajalta...), josta saa flyereita (osoite riittää).
anton fine

Posts: 1,359

#16 • • anton fine myspace.com/finethedj
Red stars,powered by Pacha team SPB, Royal Beach club / 4. huhti 22:00
Kon-tiki

Posts: 1,936

#17 • • Kon-tiki The Unsinkable
Pääsiäinen Pietarissa meni lopujen lopuksi flunssaa pidellessä eli kaupunkikierroksen merkeissä lähinnä. Olihan se jännä kaupunki niinkin ja käytiin sentään yhdessä siiistissä indierock-baarissa, joka oli täynnä ihmisiä vaikka oli sunnuntai-ilta (Venäjällä ei vietetty pääsiäistä viime vkl vaan joskus myöhemmin vasta, eli maanantai oli heillä arkipäivä). Paikan nimi on Fidel, sijainti jotain 1700-luvulla rakennetussa talossa Gosdinyi Dvorin ostoskeskuksen/kauppahallin vieressä n. 100 m Nevski Prospektilta. Sieltä sit hotellille aidolla pimeellä ladataksilla *nauru*

Ensi kerralla sitten vähän terveempänä.
anton fine

Posts: 1,359

#19 • • anton fine myspace.com/finethedj

Kon-tiki, 27.3.2008 12:32:
---
fine, 21.3.2008 14:01:
Red stars,powered by Pacha team SPB, Royal Beach club / 4. huhti 22:00

---


8.5. Sven Väth @ Mayday Jibileni, St Petersburg

http://www.cocoon.net/



jos haluaa hengaa 50 tuhannen hikisen piri-idiootin kaa samassa ambaarissa, nin jee :D

kävin 4 vuotta sit tossa, eikä ollu mitään hienoo. vessamatka kesti 40min, vessassa ratsia.