Hamppumarssi 6.5. (hki-tre-tku-jkl)

64 posts, 4 pages, 32,531 views

Auacusha

Posts: 1,097

#21 • • Auacusha Koneradio
Kyllähän siellä marsilla on aina niitä jotka marssin ideaa eivät ulkoisesti/käytöksellään edistä , mutta siitä riippumatta olen menossa tampereen marssille.

Mielestäni viina tai hamppu ei sovi marssille koska ainakin mielestäni jokaisen marssilaisen pitäisi pystyä ilman huumeita järkevästi perustelemaan kantaansa kannabikseen sekä omaan huumepolitiikkaansa. Sehän on enemmän kun hyvää julkisuutta marssille ja sen asialle jos marssilaiset yrittäisivät hakea keskustelua marssia seuraavien ihmisten kanssa ja edustavasti keskustelemaan. Jolloin ihmiset huomaisivat että kannabiksen puolesta marssivat ovat ihan normaaleita ihmisiä jotka pystyvät normaalisti keskustelemaan. Tämä auttaa murentamaan tätä yleistä "narkkari" käsitystä joka tuulipukutädeillä on kannabiksen käyttäjistä.

Worst case skenaario olis se että joku marssia kenties jo hetken seurannut tulee kiinnostuneena tulee kysymään jotain tietoa kannabiksesta ja marssin tarkoitusperistä ja ainut mitä marssilainen saa aikaseksi on :
1: Känninen sammaltaminen kuinka kalja on taas maistunut
2: Sauhuinen selitys siitä kuinka kannabis on täysin vaaratonta

Lyhennettynä:
Mielestäni kaikki voisivat olla marssilla täysin selvinpäin kaikista aineista, edustaa marssia ja sen tarkoitusperiä ja sen jälkeen voi ottaa kaljaa tai vaihtoehtoisesti ehkä jopa sauhua sille tarkoitetuilla jatkoilla.

Toivottavasti saamme paljon porukkaa liikkeelle ja sää olisi hyvä *joo*

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

wiwi

Posts: 1,575

#22 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Jee kattokaa, mä oon kuosinen idiootti.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

anis

Posts: 2,451

#23 • • anis
Jos sitä tänä vuonna olis pitkästä aikaan siinä kondiksessa,että jaksais mennä marssii...

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Claquesous

Posts: 3,206

#24 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Tulisin, mutta olen estynyt.
=(

--
32. of December

Auacusha

Posts: 1,097

#25 • • Edited Auacusha Koneradio
Onko jatkoista tietoa?
Lähinnä tampereen tilannetta kyselen

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Jago

Posts: 4,039

#26 • • Jago un-trained monkee
miten ihmiset kehtaa mennä tonne julkisesti. siis siinähän samantien annetaan naamansa poliisien arkistoihin*ding*(no en mä kyllä muutenkaan olis sinne menossa vaikka ei siitä olisikaan pelkoa)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Claquesous

Posts: 3,206

#28 • • Claquesous viidettä kolonnaa

DJ TESTO, 3.5.2006 20:46:
Ens kerral sit Piri Juoksut =D



Ja Mammonamarssit.

"Marssi hippien ja pummien kieltämisen puolesta. Jos ei pärjää, kuolee, kuten jo Darwin mainitsi aikoinaan"

=D

--
32. of December

Anselmi

Posts: 2,578

#29 • • Anselmi And sell me

mikkihiiri, 3.5.2006 20:48:
Ja Mammonamarssit.

"Marssi hippien ja pummien kieltämisen puolesta. Jos ei pärjää, kuolee, kuten jo Darwin mainitsi aikoinaan"

=D


Miten tää liittyy hampun laillistamiseen?

--
sen pituinen se

Claquesous

Posts: 3,206

#30 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Anselmi, 3.5.2006 20:54:
Miten tää liittyy hampun laillistamiseen?



Miten Piri Juoksut liittyvät hanppuun?

--
32. of December

Anselmi

Posts: 2,578

#31 • • Edited Anselmi And sell me

mikkihiiri, 3.5.2006 20:55:
---
Anselmi, 3.5.2006 20:54:
Miten tää liittyy hampun laillistamiseen?

---


Miten Piri Juoksut liittyvät hanppuun?


No koska kummassakin olis kyse päihteisiin liittyvästä marssista, toisessa tahti olis vaan nopeampi*nauru* eli kummassakin on kyse päihteistä, mutta massimarsissa ei. En meinaa et kirjoituksesi olis ollut liian off-topic tai muuta nihkeilyä, vaan lähinnä pyydän apua arvoituksen ratkaisemiseen kun itselle ei avaudu.

--
sen pituinen se

Dementation

Posts: 2,892

#32 • • Edited Dementation wednesday?

jago, 3.5.2006 20:32:
miten ihmiset kehtaa mennä tonne julkisesti. siis siinähän samantien annetaan naamansa poliisien arkistoihin*ding*(no en mä kyllä muutenkaan olis sinne menossa vaikka ei siitä olisikaan pelkoa)



Etkös sä just toisessa topikissa kuuluttanut barrikadeille nousua jos asiat on väärin? Ja just toi pelko jota sä nyt tossa selität, pitää ison osan marssijoista poissa... Mutta jos sinne tulis kaikki kannabiksen laillistamista kannattavat ja/tai kannabista enemmän ja vähemmän polttavat, niin alkais päättäjät tajuta, että ei nää kaikki oo mitään pummiekohippejä, vaan täällä on poliitikkoja, virkamiehiä, duunareita, nuoria, opiskelijoita, vanhuksia, keski-ikäisiä, köyhiä, rikkaita, valkoisia ja vähemmän valkoisia jne jne jne... Eli nähtäis kuinka moni on valmis uhkaamaan tota pelkoa asian eteen ja kuinka moni todella ansioitunut ihminen tätä kannattaa/käyttää...

Ja kuten aikaisemmin jo tässä topikissa tähdensin:
Kaikki laillistamisen kannattajat eivät käytä kannabista ja jotkut eivät ole edes kokeilleet

Eli toisinsanoen, ei mua haittais jos kuvani olis poliisien arkistossa. Ei mielenosoittaja ole rikollinen tässä maassa. Ja testeissä mulla ei näkyis mitään vaikka sellaisiin haettaisiin.

EDIT: Tarkennus

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Jago

Posts: 4,039

#33 • • Jago un-trained monkee

Dementation, 3.5.2006 21:00:
---
jago, 3.5.2006 20:32:
miten ihmiset kehtaa mennä tonne julkisesti. siis siinähän samantien annetaan naamansa poliisien arkistoihin*ding*(no en mä kyllä muutenkaan olis sinne menossa vaikka ei siitä olisikaan pelkoa)

---


Etkös sä just toisessa topikissa kuuluttanut barrikadeille nousua jos asiat on väärin? Ja just toi pelko jota sä nyt tossa selität, pitää ison osan marssijoista poissa... Mutta jos sinne tulis kaikki kannabiksen laillistamista kannattavat ja/tai kannabista enemmän ja vähemmän polttavat, niin alkais päättäjät tajuta, että ei nää kaikki oo mitään pummiekohippejä, vaan täällä on poliitikkoja, virkamiehiä, duunareita, nuoria, opiskelijoita, vanhuksia, keski-ikäisiä, köyhiä, rikkaita, valkoisia ja vähemmän valkoisia jne jne jne... Eli nähtäis kuinka moni on valmis uhkaamaan tota pelkoa asian eteen ja kuinka moni todella ansioitunut ihminen tätä kannattaa/käyttää...

Ja kuten aikaisemmin jo tässä topikissa tähdensin:
Kaikki laillistamisen kannattajat eivät käytä kannabista ja jotkut eivät ole edes kokeilleet

Eli toisinsanoen, ei mua haittais jos kuvani olis poliisien arkistossa. Ei mielenosoittaja ole rikollinen tässä maassa. Ja testeissä mulla ei näkyis mitään vaikka sellaisiin haettaisiin.

EDIT: Tarkennus


ujoo ehdottomasti, mutta toisessa aiheeseen littyvässä topicissa mainitsin että siitä pitäisi saada se tutkimustulos enenkuin mietittään laillistamista tai laittomaksi tekemistä

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Dementation

Posts: 2,892

#34 • • Edited Dementation wednesday?

jago, 3.5.2006 21:14:
---Klip---



[OT]
Ylläolevasta quotesta on linkki edelliseen postaukseen jos joku sitä ei ole lukenut, joten pitkiä pätkiä ei kannata jättää näkyviin jos koko tekstiä quottaa. Jos taas pilkot osiin pitkän viestin, ja vastaat joka kohtaan erikseen, kannattaa jättää näkyviin ne osat.
[/OT]


Ja asiaan.... Eli mistä pitäis saada tutkimustulos?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Jago

Posts: 4,039

#35 • • Jago un-trained monkee

Dementation, 3.5.2006 22:50:
[OT]
Ylläolevasta quotesta on linkki edelliseen postaukseen jos joku sitä ei ole lukenut, joten pitkiä pätkiä ei kannata jättää näkyviin jos koko tekstiä quottaa. Jos taas pilkot osiin pitkän viestin, ja vastaat joka kohtaan erikseen, kannattaa jättää näkyviin ne osat.
[/OT]


juu sori, yleensä muistan tehä, mutta nyt oon kirjotellut aika kiireissä niin en kerennyt(tai siis ei tullu mieleen)

Dementation, 3.5.2006 22:50:
Ja asiaan.... Eli mistä pitäis saada tutkimustulos?


siis siitä onko cannabis vähemmän epäterveellistä kuin alkomahooli

tietenkin olisi hyvä kehittää esim sen pilviainesosaton(en tiiä nimee) hamppu jotta voisi pukeutua hamppu vaatteisiin jne. mielestäni on typerää että koko kasvi kielletään tai siis sen kasvatus tehdään niin vaikeeksi(toisessa topicissa joku mainitsisiitäkin), koska se olisi hyvä vaihtoehtoinen ja egologinen vaihtoehto vaatteisiin jne.

mielestäni olisi hyvä jos kaikki saisi tehdä niitä vaatteita ja köysiä jne ihan rauhassa, mutta se vaatisi sen ainesosattoman hamppulajin kehittämistä(onkohan jotain muuta kasvia jonka kuiduista voi tehä egolokisempaa vaatetusta?)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Funktion

Posts: 1,720

#36 • • Edited Funktion over 9000

jago

siis siitä onko cannabis vähemmän epäterveellistä kuin alkomahooli

tietenkin olisi hyvä kehittää esim sen pilviainesosaton(en tiiä nimee) hamppu jotta voisi pukeutua hamppu vaatteisiin jne. mielestäni on typerää että koko kasvi kielletään tai siis sen kasvatus tehdään niin vaikeeksi(toisessa topicissa joku mainitsisiitäkin), koska se olisi hyvä vaihtoehtoinen ja egologinen vaihtoehto vaatteisiin jne.

mielestäni olisi hyvä jos kaikki saisi tehdä niitä vaatteita ja köysiä jne ihan rauhassa, mutta se vaatisi sen ainesosattoman hamppulajin kehittämistä(onkohan jotain muuta kasvia jonka kuiduista voi tehä egolokisempaa vaatetusta?)



Jos mä nyt ihan oikein käsitin ton sun tekstin, niin onhan ihan laillista kuitu- ja öljyhamppua olemassakin, ihan Suomessakin viljellään (Lassilan tila). Kyseiset lajikkeet eivät tuota THC:tä joka siis on kannabiksen "pääasiallinen" psykoaktiivinen ainesosa.

Ja mitä tulee tuohon tutkimukseen: muunmuassa American Scientist lehti julkaisi taannoin eri päihteiden toksisuutta koskevan tutkimuksen jossa yllättäen kannabis oli vaarattomin. Kyseisessä tutkimuksessa siis tosiaan vertailtiin vain eri aineiden toksisuuksia.

Ja nyt tulee wanha linkki: http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9802/980218/9802180319.html

Lisääkin tutkimuksia löytyy, niin puolesta kuin vastaan, mutta tuossa nyt yksi kohua herättänyt.

EDIT: Se olikin American Scientist tämä lehti joka julkaisi sen toksisuustutkimuksen.. Tässä linkki kyseiseen artikkeliin.
http://www.americanscientist.org/template/AssetDetail/assetid/50773/page/1

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Jago

Posts: 4,039

#37 • • Jago un-trained monkee

Funktion, 4.5.2006 10:55:
- snip -


kiitoksia. en oo ollutkaan tietoinen että tommosia on ollut olemassa
No mutta kuitenkin uskon että kannabista ei laillisteta juuri siksi että alkoholista saa paremmat verorahat ja kansantalous kukoistaa suomen kaltaisissa alkoholistimaissa.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Funktion

Posts: 1,720

#38 • • Edited Funktion over 9000

jago
kuitenkin uskon että kannabista ei laillisteta juuri siksi että alkoholista saa paremmat verorahat ja kansantalous kukoistaa suomen kaltaisissa alkoholistimaissa.



Olet aivan oikeassa tuossa! Siitä, onko se oikein, voidaan kuitenkin olla pitkästi eri mieltä!

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Jago

Posts: 4,039

#39 • • Jago un-trained monkee

Funktion, 4.5.2006 11:18:
---
jago
kuitenkin uskon että kannabista ei laillisteta juuri siksi että alkoholista saa paremmat verorahat ja kansantalous kukoistaa suomen kaltaisissa alkoholistimaissa.

---


Olet aivan oikeassa tuossa! Siitä, onko se oikein, voidaan kuitenkin olla pitkästi eri mieltä!


munmielestä se ei ole oikein, mutta se on ymmärrettävää. valtio haluaa rahaa ja jos edut on kustannuksia suuremmat voidaan tuo laskea hyväksi diiliksi.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Karski

Posts: 6,049

#40 • • Edited Karski Pomon kätyri

jago, 4.5.2006 11:17:
---
Funktion, 4.5.2006 10:55:
- snip -

---

kiitoksia. en oo ollutkaan tietoinen että tommosia on ollut olemassa
No mutta kuitenkin uskon että kannabista ei laillisteta juuri siksi että alkoholista saa paremmat verorahat ja kansantalous kukoistaa suomen kaltaisissa alkoholistimaissa.



Mikäs logiikka tässä on taustalla *ding*
eihän se oo alkoholin verotuloista pois
jos hampun myynti vapautetaan ja
siitä alkaa kertyä verotuloja. Sen verotusastehan
vois olla käytännössä jopa kovempi kuin
alkoholin, ja hinta olis silti sama kuin
nykyään katukaupassa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.