Alkoholia ilman haittavaikutuksia

35 posts, 2 pages, 22,773 views

T0mbstone

Posts: 728

#21 • • T0mbstone The Process.
The pharmaceutical industry may be unwilling to develop and test such a complex and expensive formulation, while there would be political and moral difficulties in creating a new lifestyle drug.

Mitenhän ton sitten saisi eroteltua lainsäädännöllisesti muista laittomista kemikaaleista ja saisiko lääketeollisuus erityiskohtelun, jos se kehittelisi uuden kaupallisen huumeen?)

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Avatar
#22 • • cjet Guest
Kylhän se niin on että pahat olot kuuluu tohon hommaan.. ei kai sitä uskaltais edes kokeilla jos ei olis yhtään minkäänlaisia haittavaikutuksia.. sille vois olla liian perso sit yhtäkkiä.. *hymy* Mielummin se paha olo, että varmasti tietää sit kans tehneensä tuhmia.. *nauru*
Jago

Posts: 4,039

#23 • • Jago un-trained monkee

gerry, 13.8.2006 14:48:
Suomalaiset o vissin sen verran vetäytynyttä porukkaa et pakko jollakin aineel saada pää sekais....


niinkuin about jokainen muukin maailman kansa. päihteellä tai toisella..

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Mellu-

Posts: 4,006

#24 • • Mellu-
krapula kuuluu dokaamiseen nii *hymy*

ei mitää kemikaaleja kiitoos

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Jusuplussa

Posts: 1,292

#25 • • Jusuplussa UG-///
Ihan mielenkiintosta. Tästä oli juttua jokin aika sitten tiedelehdessäkin. Ongelmana olis varmaan just toi koukuttavuus ja laki tulisi kans vähän vastaan :P Jos tällänen jostain kumman syystä tulis markkinoille, niin kyllä mä kännipillereitä vetäisin enemmin, ku joisin alkoholia.
gerry

Posts: 979

#26 • • Edited gerry
Mietin vaan et ku keksitään aina jolla ei ole haittavaikutuksia jengi on vaan entistä enemmän sekais/pihal... Eikä se välttämättä ole hyvä asia. Nytkin ärsyttää ku tuntitolkul jossakin baaris jonku kans jutellu eikä aamul se muista mitään....

Ja jos sil aineel ei ole haittavaikutuksia en näe mitään syytä miksei porukka alkais käyttämään sitä muutenkin kui viikonloppusin. Vedetään nappia ennen töihinmenoa, lenkille lähtöä ja nukkumaan menoa...

En tiedä, olen vanhanaikainen mut oon sitä mieltä et pitetään ne pari kaljaa parina kaljana, dogaus dogauksena ja kärsitään mahdollinen krapulaa, se muistuttaa siitä et taisi mennä yli. Joku ihme aine joka saa sut aina pilviin tietäis vaan lisää päihteriippuvaisia, ja olen varma et sen käyttö karkaisi hyvin monelta hanskasta.

--
by B.C.S

K

Posts: 511

#27 • • K

gerry, 13.8.2006 19:45:
Mietin vaan et ku keksitään aina jolla ei ole haittavaikutuksia jengi on vaan entistä enemmän sekais/pihal... Eikä se välttämättä ole hyvä asia. Nytkin ärsyttää ku tuntitolkul jossakin baaris jonku kans jutellu eikä aamul se muista mitään....

Ja jos sil aineel ei ole haittavaikutuksia en näe mitään syytä miksei porukka alkais käyttämään sitä muutenkin kui viikonloppusin. Vedetään nappia ennen töihinmenoa, lenkille lähtöä ja nukkumaan menoa...

En tiedä, olen vanhanaikainen mut oon sitä mieltä et pitetään ne pari kaljaa parina kaljana, dogaus dogauksena ja kärsitään mahdollinen krapulaa, se muistuttaa siitä et taisi mennä yli. Joku ihme aine joka saa sut aina pilviin tietäis vaan lisää päihteriippuvaisia, ja olen varma et sen käyttö karkaisi hyvin monelta hanskasta.



No mitä hittoo? Jos sillä ei olis haittavaikutuksia niin mitä sit vaikka sitä vedettäis ennen duunii tai nukkumaan mennessä? Verotuskin sais olla paljon kevyempi ku viinalla kun ei siitä tulis yhteiskunnalle pahemmin kulujakaan. En oikein tajua, että mikä niissä alkoholin haittavaikutuksissa on niin rakasta että nekin pitää saada mukana kun haluaa päihtyä. Entä mitäs sitten jos siitä tulis krapula, mutta siitä ei olis terveydelle mitään haittaa? Olisko se sittenkin huonompi päihde ku alkoholi?
gerry

Posts: 979

#28 • • gerry

K, 13.8.2006 19:55:
---
gerry, 13.8.2006 19:45:
Mietin vaan et ku keksitään aina jolla ei ole haittavaikutuksia jengi on vaan entistä enemmän sekais/pihal... Eikä se välttämättä ole hyvä asia. Nytkin ärsyttää ku tuntitolkul jossakin baaris jonku kans jutellu eikä aamul se muista mitään....

Ja jos sil aineel ei ole haittavaikutuksia en näe mitään syytä miksei porukka alkais käyttämään sitä muutenkin kui viikonloppusin. Vedetään nappia ennen töihinmenoa, lenkille lähtöä ja nukkumaan menoa...

En tiedä, olen vanhanaikainen mut oon sitä mieltä et pitetään ne pari kaljaa parina kaljana, dogaus dogauksena ja kärsitään mahdollinen krapulaa, se muistuttaa siitä et taisi mennä yli. Joku ihme aine joka saa sut aina pilviin tietäis vaan lisää päihteriippuvaisia, ja olen varma et sen käyttö karkaisi hyvin monelta hanskasta.

---


No mitä hittoo? Jos sillä ei olis haittavaikutuksia niin mitä sit vaikka sitä vedettäis ennen duunii tai nukkumaan mennessä? Verotuskin sais olla paljon kevyempi ku viinalla kun ei siitä tulis yhteiskunnalle pahemmin kulujakaan. En oikein tajua, että mikä niissä alkoholin haittavaikutuksissa on niin rakasta että nekin pitää saada mukana kun haluaa päihtyä. Entä mitäs sitten jos siitä tulis krapula, mutta siitä ei olis terveydelle mitään haittaa? Olisko se sittenkin huonompi päihde ku alkoholi?




Noh, en nyt tiedä... Ainakin itseäni ei inspaa olla työkavereitten kans jossakin rakennustyömaalakin kun työkaverit ovat sekais=) Tai ainakin kirjoituksestasi päätelleen voisit vetää sitä koska vaan....(?)

Ja yhteiskunnalle alkoholista/mömmöistä vasta kuluja tulee... aa-kerhot, sairaalat, poliisin työllistäminen jnejne... Lista on loputon.


Ja tarkoitin niillä haittavaikutuksilla sitä, et jos ei olis mitään haittavaikutuksia on entistä pienemppi/olematon kynnys vetää ittensä niiiin soossin et alta pois entistä useammin.

--
by B.C.S

*Stardust*

Posts: 202

#29 • • *Stardust*

Mellu-, 13.8.2006 17:50:
krapula kuuluu dokaamiseen nii *hymy*

ei mitää kemikaaleja kiitoos



Ja alkoholi ei ole kemikaali? Olet oikeassa... alkoholit ovat ryhmä orgaanisia yhdisteitä, joihin myös etanoli kuuluu. Mitä taas alkoholin vaikutuksiin tulee, ne ovat mitä suurimmissa määrin kemiallisia. Itse asiassa huomattavasti monimutkaisempia kuin monien muiden päihteiden kohdalla, mutta ei nyt vedetä tätä täysin off-topiciksi.

gerry

Ja jos sil aineel ei ole haittavaikutuksia en näe mitään syytä miksei porukka alkais käyttämään sitä muutenkin kui viikonloppusin. Vedetään nappia ennen töihinmenoa, lenkille lähtöä ja nukkumaan menoa...



En ole tiedemies, joten seuraava pohdinta on puhdasta spekulaatiota; GABA eli gamma-aminovoihappo jonka toiminnan pitkittyminen saa humaltumisen tuntumaan rentouttavalta, on myös tärkeä osa pikkuaivojen hienomotoriikkan säätelyä. Tuntuu aika hassulta ajatella että alkoholia simuloiva kemikaali pystyisi ikään kuin "valikoimaan" mihin aivojen osiin vaikutus rajataan *hmph* Ehkäpä se on kuin onkin mahdollista. Pelottava ajatus *hikoil*

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#30 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

-qwr-, 13.4.2006 03:53:
Tämäkin on muuten totta. Esim. ranskassa missä lipitetään pullollinen viiniä jokainen päivä, kärsitään paljon enemmän maksavaurioista kuin jossain maassa missä juodaan vaan viikonloppuisin.



Minä olen kyllä elänyt siinä tiedossa että asia olisi täysin vastakkainen *ding* Tietääkseni juuri esim ranskalaisilla on maksat paljon paremmassa kuosissa kun vaikka suomessa. Juuri sen takia kun ne käyttää alkoholia päivittäin mutta suhteellisen pieninä annoksina. Maksa pysyy toiminnassa muttei rasitu liikaa ja sen takia pysyy juuri terveenä. Kun taas suomessa vedetään kerran viikossa kaameet kalsari kännit niin että maksa huutaa aamulla hoosianna = maksavaurioita.


Minua enemmän naurattaa että miten mahtaa toimia aineen kovuusluokat *nauru*

Takakannessa varmaan lukee:

1tab = Mukava nousuhumala, keskustelu aukeaa helpommin
2tab = Meininki on hauska, naurua riittää ja jalkaa vetää kohti tanssilattiaa
3tab = Tanssit pöydällä alasti ripaskaa siskosi kanssa

*lmao*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Mellu-

Posts: 4,006

#31 • • Mellu-

WooShaa, 13.8.2006 21:49:
---
Mellu-, 13.8.2006 17:50:


Ja alkoholi ei ole kemikaali? Olet oikeassa... alkoholit ovat ryhmä orgaanisia yhdisteitä, joihin myös etanoli kuuluu. Mitä taas alkoholin vaikutuksiin tulee, ne ovat mitä suurimmissa määrin kemiallisia. Itse asiassa huomattavasti monimutkaisempia kuin monien muiden päihteiden kohdalla, mutta ei nyt vedetä tätä täysin off-topiciksi.



siis öyh joo..enpä muistanut tuota .. sori. *amistel*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#32 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
öh, en kyl söis noita... humaltumisessa on parasta
just se sosiaalinen tilanne, jossa sitä alkoholia
juodaan, eikä niinkään itse humalatila.

oon myös aika varma, että jengi salettiin huuhtelisi
noi pillerit alkoholilla alas. muutenki noista tulis vaan
yks lisätuote sekakäyttäjien cocktaileihin ja/tai joku
alkobuusteri.

en kyl kannata! *igor*

--
dasinoaisnvs

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#33 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Hei valaiskaa mua, miten nää eroaa ns. huumeista? Oisko se sama porukka, joka on jyrkästi huumeita vastaan, syömässä näitä kun nää on vaan "alkoholia pillereinä"? häh? :D

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

T0mbstone

Posts: 728

#34 • • T0mbstone The Process.

Hyzenthlay, 14.8.2006 16:15:
Hei valaiskaa mua, miten nää eroaa ns. huumeista? Oisko se sama porukka, joka on jyrkästi huumeita vastaan, syömässä näitä kun nää on vaan "alkoholia pillereinä"? häh? :D



Ei eroa mitenkään. *nauru*

Ehkä tossa on olemassa tälläkin hetkellä diilereille markkinarako. Myyntituotteet muutettas vaan "Alkoholipillereiks" tai "tiivistetyksi alkoholiksi" niin kaksinaismoralistikäsitykset jäisivät unholaan. *vink*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Vprobe

Posts: 444

#35 • • Vprobe goa-head

Hyzenthlay, 14.8.2006 16:15:
Hei valaiskaa mua, miten nää eroaa ns. huumeista? Oisko se sama porukka, joka on jyrkästi huumeita vastaan, syömässä näitä kun nää on vaan "alkoholia pillereinä"? häh? :D



Samaa oon itekki miettinyt.