Työttömyys

83 posts, 5 pages, 54,575 views

Avatar
#41 • • Edited Annakins Guest

nyyti, 31.1.2006 14:19:

ottaa vaan niin päähän menkää pummit töihin asenne.



Mä oon kanssa jo pariin kertaan meinannut vastata tähän topikkiin, mutta en sitten kuitenkaan ole.

Siis varmasti löytyy ihmisiä, jotka elävät veronmaksajien kustannuksella nostamalla rahaa työkkäristä ja kieltäytymällä työtarjouksista, mutta on myös niitä työnhakijoita joille ei oikeasti löydy töitä. Jos henkilöllä esim. on maisterintutkinto ja hakee paikkaa, johon vaaditaan "vain" tradenomintutkinto, niin harvassa tapauksessa sitä paikkaa saa. Kuten Meksu tais tuolla todetakin, työnantajat eivät halua palvelukseensa henkilöä, joka heti paremman tarjouksen saatuaan lähtee pois. Toisaalta taas oman alan töitä on vaikea saada jossei jollain vängällä saa jalkaa oven väliin kun jopa niihin entry level hommiin tarvitaan se maaginen kahden vuoden työkokemus. Ja onhan esim. työttömäksi jääneillä keski-ikäisillä (erityisesti naisilla) vaikeuksia löytää uusia hommia jos ei löydy tietotekniikkaosaamista jne jne jne.

Et en sit tiiä missä kuplassa jotkut teistä eläny, mutta valitettavasti sitä työtä vaan ei löydy kaikille.
Samu81

Posts: 1,224

#42 • • Edited Samu81 kokolihaa
Olisi mielenkiintoista löytää jonkinlaista matskua mitenkä tänä päivänä työttömyys jakautuu eri ikäryhmien sekä asuinpaikkojen mukaan. Väitän, että pk-seudulla tai muussa kasvukeskuksessa asuva 18-30 ikäinen miespuolinen henkilö on työttömänä melkeimpä nirsouttaan. Ko. ryhmälle löytyy likipitäen aina hommia esimerkiksi raksoilta, ja samalla ikäryhmällä vastakkaiselle sukupuolelle siivoushommia. Hyvänä kakkosena tulee mäkkärit ja muut. Ei tarvitse kovin kauaa selata jotain mol.fi -sivuja todetakseen millaisille töille tarvitaan tekijöitä.
Itse voinen myöntää lukeutuvani näihin nirsoihin ainakin siinä suhteessa, että mielummin olen työttömänä ja nostan sitäkautta korvauksia kuin menen talveksi vaikkapa nyt raksoille *dissaa*

Itse aikanaan jopa tingin toimeentulostani fiksun työpaikan löytämisen suhteen, en hakenut aktiivisesti töitä, löbailin jne. Mutta omalla kohdalla työkkärin tädit sai sen verran aikaan, että valaisivat mua työharjottelusta, asiasta jota en ollut osannut ajatellakaan. Eivätkä patistaneet turhanpäiväistä yo -koulutuksen lukenutta raksoille ja pois silmistään.
No muuta ei tarvinut kuin soitella eri firmoihin ja kysellä tarviivatko ilmaista työvoimaa... Työtön saa Kelalta työmarkkinatuen ja työnantajalle ei tule mitään kuluja, teet 6h päiviä. Melkeimpä sain valita useista vaihtoehdoista sen fiksuimman. Työharjottelua kun aikani tein, minulle tarjottiin vakkaripaikkaa. Täällä nyt teen olemattomia töitä 10min matkan päässä kotoolta ihan freesissä firmassa ihan uskomattoman hyvillä eduilla.

Vaan mieli tekee opiskelemaan ja mulla onkin edessä yksi vaikeimmista päätöksistä ikinä *uuh*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

mekaanikko

Posts: 1,176

#43 • • mekaanikko don selecta

Samu*, 31.1.2006 15:05:
Olisi mielenkiintoista löytää jonkinlaista matskua mitenkä tänä päivänä työttömyys jakautuu eri ikäryhmien sekä asuinpaikkojen mukaan. Väitän, että pk-seudulla tai muussa kasvukeskuksessa asuva 18-30 ikäinen miespuolinen henkilö on työttömänä melkeimpä nirsouttaan.



Tässä työttömyysaste ikäryhmittäin (2005):
Code:
Miehet 15-19 28,5 % 20-24 17,6 % 25-29 8,0 % 30-34 6,1 % 35-39 5,8 % 40-44 6,6 % 45-49 6,2 % 50-54 6,0 % 55-59 8,4 % 60-64 3,6 % 65- - Naiset 15-19 30,4 % 20-24 14,5 % 25-29 9,4 % 30-34 7,1 % 35-39 6,5 % 40-44 7,1 % 45-49 6,2 % 50-54 7,2 % 55-59 7,1 % 60-64 4,9 % 65- -

Huomionarvoista on, että nämä työttömyysluvut ovat Tilastokeskuksen kannasta, eli niissä ovat mukana vain henkilöt, jotka ovat "työtä vailla, etsinyt työtä viimeisen 4 viikon aikana ja on valmis ottamaan työtä vastaan noin 2 viikon kuluessa". Pelkästään työttömäksi ilmoittautuminen työkkäriin työnhakijaksi (joka on Kelan maksamien työttömyysetuuksien ehtona) ei siis riitä, vaan työtä pitää myös aktiivisesti hakea.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Epailija

Posts: 5,636

#44 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu saa ehdot, 30.1.2006 18:27:
"Det är också drickandet och knullandet!" Otetaas vielä: onko hyvä, ettei sinulla ole koko elämä vapaata aikaa?



Onko hyvä... Sanotaan näin, että minusta on ihmisluonteelle hyväksi muistaa vapaan ajan ja ei-vapaan ajan ero. Se lisää vapaan ajan arvoa ja nautinnollisuutta ainakin siksi aikaa kunnes siihen turtuu ja nautinnosta tulee normitila. Niin ja tietenkin sitä on sitten kokemusta rikkaampi, jos joutuu hetkeksi luopumaan vapaasta ajastaan.


=D "Sivistynyt arvaus"! Loistava eufemismi uskonasioille, "realistinen" on kans mun kestosuosikki. Ja tietty "hyvä syy" uskoa on hieno väistö sille, että kenties "uskoo", mutta pohjaa uskonsa "hyville syille", jotka taasen ovat "tosia"; doksastisuutta kaikki tyyni vaikkakin päällä on episteemisyyden esiliina. =D



No sillä nyt ei tosiaan ollut tarkoituskaan ilmaista muuta kuin että ei tuollaista valintaa voi läheskään aina perustella faktoilla - ja vaikka voisikin, niin lopputulos voi silti yllättää. =)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Hitchhiker

Posts: 1,754

#45 • • Hitchhiker

Miehet
15-19 28,5 %

Naiset
15-19 30,4 %



Noi on ainaki aika selkeet ryhmät, alle 18-vuotiashan ei esimerkiksi saa käyttää mitään koneita ja kuinka moni alle 18-vuotiaista olisi soveltuva työ elämään, koska yli 20-vuotiaillakin tuntuu olevan hankaluuksia siinä....Josain vaihees heitettiin ilmaan simmonen et oppi velvollisuus voitas nostaa 18 ikä vuoteen. Ainaki omasta mielestä olisi oikein, koska ikä on hyvin hankala ja ailahtelevainen ja näin pystyttäisiin ennalta ehkäisemään turhat koulujen lopetukset ja pystyttäisiin kontrolloimaan nuorisoa paremmin
leka

Posts: 373

#46 • • leka anteeksi olen eläin
Nyt opiskelun lomassa vähän vaille 2kk ilman duunia*grr* Vaikuttaa siltä että firmat ei halua näin lyhyt aikaisia duunareita*hmph*

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

Kimbou

Posts: 608

#47 • • Kimbou

leka, 8.2.2006 15:24:
Nyt opiskelun lomassa vähän vaille 2kk ilman duunia*grr* Vaikuttaa siltä että firmat ei halua näin lyhyt aikaisia duunareita*hmph*



tartteeks niille kertoo että, et aio olla kauaa*vink*

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

sparffo

Posts: 238

#48 • • sparffo Team Aerobic

Hitchhiker,

Tuo lakihan on tehty sitä varten ettei enää ne ihmiset jotka ovat omaksi huvikseen työttömiä ja nostavat valtion erinäisiä tukia eivät pystyisi enää tekemään sitä. Joskus taannoin oli 1 dokkari heebosta joka oli huvikseen työtön, itellä palo hermot siin vaihees WTF, ketä ees haluaa olla työtön prkl.



tätä lakia käytetään edelleen hyvinkin paljon hyväksi...
Mulla on rakennusalanyritys, me tehdään erikois hommia (kivirakenteiden sahaus/ poraus hommia+ talopurkutöitä) johon on TODELLA vaikeeta saada pätevää porukkaa.
no meillä oli kolmevuotta sitte yks todella iso urakka menossa täälä vaasassa, ja sinne tarvittiin paljon jengii.
sattumalta työkkärissä oli joku ohjelma menossa, ne soitti sieltä ja tarjos jotain oppisopimus juttuja. sieltä tuli lista "ehkä" sopivista kundeista kerran kuus, ja jos löydettäis sopiva niin se olis maksanu vaan abaut 20% normi työvoimasta.
no suurin osa listatuista oli jotain linnakundeja, ei se ny haittais kyllä sielläkin on todella paljon pätevää porukkaa seinien sisällä (ainaski pakoyritysten perusteilla). mut kun meidän yrityksellä on asiakas piirissä, sairaaloita, voimalaitoksia, armeija, Kemira ja kaikennäkösiä muita tehtaita ja valtion laitoksia. aika useassa ne tarkastaa taustoja, joten pitää olla paperit kunnos.
vartija seuras kerran meidän työtä Alkon varastossa *nauru**nauru* tullin varastiossa sai hilluu ilmanki...

no bongattiin kerranki meidän mies listasta! tyyppi oli joku rak.ins. oli juuri tullu arabi maista ja oli "työttömänä"...
soitin sille samantien ennenku joku muu ehtis, ja arvaa mitä mies sanoi*hmph* "joo, no. mä ajattelin pitää vähän pidennettyä lomaa täs näin, etten ihan heti viittis tulla töihin... saahan sitä rahaa työkkäristäki, ja kyllä mä pärjään muutenki hyvin (lue: tienas ihan vitusti ulkomailla)".

WAY TO GO, KELA!!!

--
to be old and wise you first have to be young and stupid

Hitchhiker

Posts: 1,754

#49 • • Hitchhiker

sparffo, 8.2.2006 17:10:
---
Hitchhiker,



no bongattiin kerranki meidän mies listasta! tyyppi oli joku rak.ins. oli juuri tullu arabi maista ja oli "työttömänä"...
soitin sille samantien ennenku joku muu ehtis, ja arvaa mitä mies sanoi*hmph* "joo, no. mä ajattelin pitää vähän pidennettyä lomaa täs näin, etten ihan heti viittis tulla töihin... saahan sitä rahaa työkkäristäki, ja kyllä mä pärjään muutenki hyvin (lue: tienas ihan vitusti ulkomailla)".

WAY TO GO, KELA!!!



Toi on kyll niin käsittämätöntä et minkä takia ihmisten tarttee elää toisten rahoilla, jos on kuitenkin mahdollisuus saada työtä. Kun löytyy niitäkin ihmisiä jotka todella haluaisivat töihin ja jotka ovat olleet pitkään työttöminä ja elleet kelan pienillä tuilla (joidenkin ihmisten mielenterveyskin on äärirajoilla vain sen takia ettei ole töitä).Kiitos ja kumarrus niille ihmisille jotka vain huvikseen nostavat ilmaista rahaa. What is wrong in the world, ewerything *toktok*
Epailija

Posts: 5,636

#50 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu saa ehdot, 5.2.2006 22:51:
---
Epailija
Onko hyvä... Sanotaan näin, että minusta on ihmisluonteelle hyväksi muistaa vapaan ajan ja ei-vapaan ajan ero. Se lisää vapaan ajan arvoa ja nautinnollisuutta ainakin siksi aikaa kunnes siihen turtuu ja nautinnosta tulee normitila. Niin ja tietenkin sitä on sitten kokemusta rikkaampi, jos joutuu hetkeksi luopumaan vapaasta ajastaan.
---
Hmmm.., no niin tässä uskoisin jo sen verran haistavani arvostetun Epäilijämme sitkeyttä kahlata pitkiäkin tekstejä, laitan poleemisen linkin, juu olen luuseri, mutta vetoan siihen, että myös väistät itse kysymystä:

http://klubitus.org/blog.php?blog=6966

Ja "hetkeksi luopumaan"?



Piti kahlata kahdessa osassa, mutta en usko että sisältö olisi tuntunut yhtään sen välkymmältä. Kysymyksesi on tosiaan vaikea, mutta blogiisi kirjoittama pätkä on IMO valtaosin silkkaa haihattelua ja kaatuu samaan asiaan kuin kommunismikin - meihin ihmisiin. Voin antaa yksityiskohtaisemman palautteen paremmalla ajalla, mutta näin alustavasti voin sanoa olleeni samaa mieltä lähinnä siitä, että on olemassa paljon turhia töitä, joilla ruokitaan toisia turhia töitä.

Hetkeksi eli väliaikaisesti eli että tila ei ole pysyvä. Muutenhan koko rikastuttavasta kokemuksesta katoaisi valtaosa sen ideasta ja opetukset jäisivät varsin vähiin. Esimerkiksi minusta armeijan kuri ja vapauden puute tekee hyvää monille ja monilla tapaa, mutta ei sellainen vapauden puute pysyvänä tilana enää ole samalla tavalla kasvattavaa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Ansu

Posts: 1

#51 • • Ansu
En jaksanut lukea kaikkea läpi, mutta haluan silti ilmaista oman näkemykseni työttömyyden oikeellisuudesta. Periaatteessahan on helppo ajatella, ettei kukaan saa elää toisten työllä (verorahoilla maksetut tuet), se on epäreilua. Mutta maailma ja elämä ei ole näin yksinkertainen. Meitä kun on niin monta ja erilaista ajatuksinemme ja tunteinemme, siksi samat vaatimukset eivät voi mielestäni koskea kaikkia.

Perustelen tätä sillä, että vaikka yhteisöllisyys hieno asia onkin ja yhteiskuntamme tarvitse meitä, on se silti massan diktatuuria. Jokaista yksilöä ei voi huomioida yhteiskunnassa, niin että hän tuntisi elävänsä oikein. Koko järjestelmämme työneen perustuu tiettyyn yhteisöllisyys ajatukseen varmaan, mutta onhan se nyt mennyt jo voitontavoittelun ja ahneuden puolelle. Tätä järjestelmääkö minun pitäisi tukea työllä? Pitäisikö yhteiskunnan perus ajatuksena sittenkin olla yhteinen hyvinvointi ts. jokaiselle yksilölle hyvinvointia, siihen kai pyritään?

Uskoisin, että terve ja suht onnellinen ihminen haluaa olla hyödyksi muillekkin, kuin itselleen. Minä ainakin teen työtä senkin vuoksi, en pelkästään rahan. Olen valinnut alanikin sen perusteella, että koen sen oikeasti hyödyttävän meitä kaikkia. Mäkkärissä tuntisin tekeväni turhaa työtä. JOs siis yksilö ei tahdo tehdä (palkallista) työtä syynä voi olla esim. arvoristiriita tai vielä pahempi; henkinen pahoinvointi, joilloin hänen hyvinvointinsa kannalta työ ei ehkä ole paras ratkaisu.

(En nyt näköjään osaa kirjoittaa, sitämitähaluansanoa)

Jos haluamme, että kaikilla on hyvä olla mikä ois aika kiva, ei siis voi ajatella, että kaikkien pitäisi olla töissä. Jos olet niin hyvässä asemassa, että teet mielelläsi työtäs laulellen (mielummin, kuin jäät kotiin) niin kaipahan voit palkastasi antaa sille huonompi osaiselle Kallelle joka jää vain kotiin. Mäkkärissä töissä ollessaan Kalle ajatteli vai tekemäänsä työtä pihvi, juusto sämpylä, ranskalaiset tuleeko muuta...MUtta kotonpas harrastamalla Kalle ajatteli ja kehittyi ja onnellistui ja kirjoitti lopulta kirjan joka avasi jokaisen suurjohtajan silmät ja sai heidät lahjoitamaan kaikki rahansa intian katulapsille!

D. ( lainaan kaverin nickiä)


( en millään jaksa ,edes näe kaikkia kirjoitusvirheitä korjata)
Hitchhiker

Posts: 1,754

#52 • • Hitchhiker
Lopetetaan sit kaikkien työttömyys tukien maksaminen repikööt sit rahat jostain, kyseinen tuki ei ole tarkoitettu siihen että joku pelle saa ilmasta rahaa ja voi heiluttaa persettään huvikseen kotonaan miten lystää toisten tekemän työn pohjalla, tuki on vain ja ainoastaan niille joilla ei ole mahdollisuutta saada työtä, päästä työhön tai niille joille sen hetkinen elämän tilanne ei juuri anna mahdollisuutta siihen. Jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla mitä, niin maailma olisi...Täynnä kerma perseisiä ihmisiä joiden mielestä on mukavaa saada ilmaista rahaa, ilmainen kämppä alleen ja ilman huolen häivää tulevaisuudesta, vain ja ainoastaan siksi että on kivaa kun muut maksavat...IMO.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#53 • • Hitchhiker

kuilu saa ehdot, 9.2.2006 12:00:
---
Hitchhiker, 9.2.2006 11:54:
maailma olisi...Täynnä kerma perseisiä ihmisiä joiden mielestä on mukavaa saada ilmaista rahaa, ilmainen kämppä alleen ja ilman huolen häivää tulevaisuudesta, vain ja ainoastaan siksi että on kivaa kun muut maksavat...IMO.
---

Eix se sit oo?

- hyvinhymiösanottu -



Juu ohan se. Nykyinen maailma on jo ainakin pohjois maisen nyky kulttuurin kohdalta hyvin "kermaperseistä", vaikkakaan kaikki asiat eivät ole "hynvinvointi valtiossa" kohdallaan tai miten jokainen nyt haluaa ajatella mitä on hyvinvointi.
Epailija

Posts: 5,636

#54 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu saa ehdot, 9.2.2006 00:32:
=D No mikä olemisen järjestelmä EI siihen kaadu? Kun kerran looginenkaan järjestelmä ei kestä itsensä tarkastelua, niin miten olemisen järjestelmä voi niin loogisesti tehdä?



No juu, tottis. :D


Oleminen ja loogisuus, erota ne! Opi jo epäilemään! =D Jo epäilemisen peli edellyttää varmuutta.



I'm a slow learner. :D Tai paremminkin ympäristöltä opittujen ajattelumallien uhri. Ne hiipivät kuin varkain kimppuun.


Jos sellainen vapauden rajoitus tekee hyvää monille, mutta ei esimerkiksi minulle, tulisiko minun sopeutua? Tulisiko vapauden alkaa vasta sillä hetkellä, kun on oppinut jotain? Kuka määrittelee sen hetken, "18v"? Mitä jotain?



Ei, jos tavoitteena on saada siitä hyötyä irti. On toisaalta vaikea sanoa etukäteen mikä tekee hyvää kenellekin. Jotkut, jotka luulevat armeijan tekevän hyvää heille, ovat väärässä ja vice versa. Vapauden alkamiselle en osaa sanoa mitään aikaa. Sanon vain, että jossain vaiheessa elämää (tai ehkä tasaisin väliajoin) saattaisi olla hyväksi luopua vapaudestaan - tarkoitti se sitten armeijaa, vankilaa tahi palkkatyöhön ryhtymistä (tai ehkä kaikkia näitä eri kerroilla - tai samalla kertaa!). Kokemuksen olisi tarkoitus opettaa vapauden ja vapaudettomuuden ero, mutta mitä se tarkalleen ottaen pitää sisällään, riippuu ihan yksilöstä.


Hetkinen.., me olla käyty tää jubina ennenki!? =DDD Vai onx mul tesavuu?



Eivät mulla ainakaan soi kellot, mutta minä olenkin hajamielinen. ^^

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Cloud

Posts: 2,162

#55 • • Cloud Game Freak
Musta pitäis lopettaa itkeminen ja oikeasti työllistää ne jotka haluavat töitä Eikä yrittää pistää niitä duuniin, jotka eivät halua duunia.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

nibes

Posts: 165

#56 • • nibes tiikerikivi aina taskussa.
Jotkut haluavat duunia, mutta eivät sitä saa. Itse olen ollut paljon vuokratyöläisenä, sekä harjoittelijana monella eri alalla. Ja kaikilla sitä koulutusta ei myöskään ole, joten sekin vaikeuttaa paljon vakituisen duunin saamista. Tosin siitäkin voi vain syyttää itseänsä että ammattia ei ole hommannut. Asioita on paljon jotka vaikuttaa tilanteeseen. Ja jokaisella se tilanne on erilainen.

--
On uskallettava tehdä mOkia. Ihmisistä On hauska havaita, että tuOhan On vielä tyhmempi kuin minä itse.
(Erkki Pälli, radiotoimittaja)
*piis*

Hitchhiker

Posts: 1,754

#57 • • Hitchhiker

Cloud, 9.2.2006 14:25:
Musta pitäis lopettaa itkeminen ja oikeasti työllistää ne jotka haluavat töitä Eikä yrittää pistää niitä duuniin, jotka eivät halua duunia.


Ja nee ketkä ei halua duuniin ni ihan omilla ehdoilla sitä rahan hankintaa sitten, siin saa miettii et mikä on kannattavaa. Ja jos nyt kokee sen vapauden riistona ni on ehkä syytä mennä hyvin syvälle itseensä ja miettiä et mikä on "vapauden" syvin olemus omalla kohdallaan, vai onko se vain pelkkää silmä lumetta realistisuuden äärirajoja hipoen. "Vapaus" on häilyvä käsite, onko se sitä et ihminen saa tallustaa metsässä keskellä ei mitään, onko se sitä että saa tehdä mitä itse haluaa, onko se joka aamuista orja kaleerin odotusta bussi pysäkillä päästäkseen töihin...Jokainen on kummiskin lopussa itse se joka päättää
SyndroDome

Posts: 1,103

#58 • • Edited SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Oon ollut elämässäni kolme viikkoa työtön. Ja nekin intin jälkeen, tai siis sen 1,5 viikon, mitä siellä olin *hihu*

Eka viikko: vielä ihan ok, meni lomaillessa ja töitä etsiessä..

Toinen viikko: Alkoi pinna kiristymään, ei mitään tekemistä, ei rahaa, kaikki frendit ja sen aikainen tyttöystävä töissä... *eiei* *dissaa*

Kolmas viikko: Se vasta perseestä olikin! Melkeen itsarin paikka ja avioero :D *nauru*

No onneks sitten sain duunia ja ei tarvinnut päättää päiviä, eikä ottaa edes avioeroa =) *hymy*

--
Life is full of choises.

Dacey

Posts: 671

#59 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
viikko ja 2 päivää työttömänä ja ärsyttää vituttaa pelottaa oksettaa ja ties mitä muuta kivaa *grr*

tuolla aikasemmin oli puhetta että on lähettäny 80hakemusta eikä perään oo kuulunumitään.. joku kysy onko soittanut..
Ainakin mitä mol.fi:stä kattoo niin ei kovinkaan monessa lue että soita ja varaa aika haastatteluun. Siel on sähköposti johon hakemukset laitetaan ni niihin o v:mäistä soitella perään.

Ite kyl mielummin haen paikkaan johon voi soittaa. Ei tartte miettiä ja pohti ja odotella peukaloita pyörittäen.

tässä runsaan viikon aikana oon viitiseen paikkaan laittanu hakemuksen. Yhden haastattelussa olin, mut en sitä saanu, yrittivät sit saada mua puhelin myyntiin,mut sanoin et mietin viikonlopun yli että haluanko edes yrittää (oon joskus 15kesäsenä ollu puhelinmyynnissä). Tänään sitte tuli kutsu toiseen haastatteluun. Saas vaan nähdä tuleeko mitään haastattelua koska huomiseks olisivat halunneet,mutta lähden kohta viikonlopuksi reissuun.

Kyllä mä myös otin VMP:n yhtyettä. Pitäis sielläkin käydä ku niitten listoilla oo pariin vuoteen ollut. Sielläki sitte saa taas nirsoilla ettei alle 3:n kk keikkoja koska mua ei tod kiinnosta ravata jossain kelassa muuttamassa asumisutkihakemusta kerran pari kuussa.

Paskinta tässä on se että kun oon alle 25v ja en oo peruskoulun jälkeisiä opintoja suorittanut loppuun
Cloud

Posts: 2,162

#60 • • Cloud Game Freak

Hitchhiker, 9.2.2006 15:10:
---
Cloud, 9.2.2006 14:25:
Musta pitäis lopettaa itkeminen ja oikeasti työllistää ne jotka haluavat töitä Eikä yrittää pistää niitä duuniin, jotka eivät halua duunia.

---

Ja nee ketkä ei halua duuniin ni ihan omilla ehdoilla sitä rahan hankintaa sitten, siin saa miettii et mikä on kannattavaa. Ja jos nyt kokee sen vapauden riistona ni on ehkä syytä mennä hyvin syvälle itseensä ja miettiä et mikä on "vapauden" syvin olemus omalla kohdallaan, vai onko se vain pelkkää silmä lumetta realistisuuden äärirajoja hipoen. "Vapaus" on häilyvä käsite, onko se sitä et ihminen saa tallustaa metsässä keskellä ei mitään, onko se sitä että saa tehdä mitä itse haluaa, onko se joka aamuista orja kaleerin odotusta bussi pysäkillä päästäkseen töihin...Jokainen on kummiskin lopussa itse se joka päättää



Mä taas olen kyll sitä mielt et ne jotka vastustaa suomen tapaa tukea niitä jotka ei oo duunis vois mennä vaikka sinne amerikkaan asumaan jos ei suomalainen tapa kelpaa. Kuten sanottu Jokainen on lopussa se kuka itse päättää missä maassa asuu ja kuten sanottu maassa maan tavalla.

Itsellä ei ole suurtakaan ongelmaa maksaa jonkinmoista summaa muiden tukemiseen varsinkaan kun, itsekin olen sattuneista syistä ollut työttömänä jonkin aikaa. Ja jos ja kun se ongelmaksi mulle tulee täytyis varmaan muuttaa suomest pois =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.