Bilekuvien äänestämisen väärinkäyttö

48 posts, 3 pages, 23,562 views

embie

Posts: 531

#22 • • Edited embie Shwoopsie poo
Tapahtuuko se äänestys niitä tähtiä maalailemalla? Nimittäin minä ainakin useasti sohaisen hiirellä niitä tahtiä ja mietinki sitte, et miks ne jää sen värisiksi vaikka mitään en ole mielestäni tehnyt... Tää tapaus kyl vaikuttaa paljon systemaattisemmalta, kuin tuollainen satunnainen sohailu, mutta nekin vaikuttaa siis? *ding*

Pajoittelen jos olen jollekin vahingossa sohaissut ykkösen *uuh* *roviolle astel* *vink*
Caro²

Posts: 5,301

#23 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

anqqa, 13.1.2006 11:28:
valitettava tosiasia. ihmettelin kanssa vastaavaa jokunen aika sitten ja huomasin ainakin yhden tännekin kuvia lähetelleen antaneen allekirjoittaneen kuville lähes poikkeuksetta 1 ja omille ja ilmeisesti kaverin ottamille 5.


Meinasinkin kysyä, että onko kukaan muu huomannut omalla kohdalla samaa, näköjään on. Täytyy kyllä olla tyhmempääkin tyhmempi yksilö jos luulee, että edes ylläpitäjä ei moista asiaa huomaisi (varsinkin kun oli siun omat otokset kyseessä)*iloinen*


ja tosiaan ääniä saa kuvissa esiintyvät henkilöt, ei itse kuva, minkä saattoi huomata esim viime viikolla kun viikon top 10:ssä noin 80% kuvista oli sama henkilö ja itse kuvat heikkolaatuisesta siedettävään..


Suoraan sanottuna kyllä vähän ihmettelin, miksi sama naama keikkuu viikko-topissa joka kuvassa *hihu*


täällä kuvat muutenkaan ei ole niin huikeaa tasoa pääosin että tuohon pitäis jyrkemmin puuttua.


Harmillista sinänsä. Voisi ajatella ja oikein hartaasti toivoa, että jokainen bileissä kuvaava ihminen katselisi kriittisellä silmällä kaikkia kuvia joita täällä näkee ja miettisi miten kuvan voisi ottaa toisin saadakseen sen toimimaan paremmin. Eikä vaan tyytyisi siihen, että salamaa käyttämällä saa "hyviä kuvia". Näiden "hyvien kuvien" värit on kauttaaltaan täysin latteat. Jos ei ole käytetty salamaa, sillon kuvat on yleensä sumeat ja epätarkat. Kohteen sijoitteluun voisi myös keskittyä melko moni..

Klubituksen galleriat on kyllä vallan hyvää opetusmateriaalia jos niistä haluaa jotain oppia. Harvassa paikassa on niin paljon näinkin vaikeissa olosuhteissa kuvattuja kuvia.
Caro²

Posts: 5,301

#24 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Mainittakoot nyt vielä perään, että en ole ainoa joka on pudotettu listoilta alas. Huomasin juuri, että !@#$%^&*()_+ on kärsinyt vähemmän kuvia ottaneena vielä enemmän.
Jone

Posts: 8,258

#25 • • Jone Archibald Haddock

Caro², 13.1.2006 20:54:
Mainittakoot nyt vielä perään, että en ole ainoa joka on pudotettu listoilta alas. Huomasin juuri, että !@#$%^&*()_+ on kärsinyt vähemmän kuvia ottaneena vielä enemmän.



En tiedä pudottamisesta, mutta mä otan ko. nickin putoamisesta kyllä vastuuta siinä mielessä, että kävin kaikki kyseisen kuvaajan kuvat läpi huvikseni ja annoin niille (omasta mielestäni hyvinkin objektiivisesti) arvosanat.

Ei, en antanut riviä ykkösiä. Annoin 1-4 tähteä ja viittä en ainoastaan siksi ettei otosten joukossa mielestäni ollut yhtään viiden tähden kuvaa.
nipsukiksu

Posts: 159

#26 • • nipsukiksu
Kuulostaa tutulle omallakin kohdalla, eipä sinänsä väliä, en mä siel käres roikkuis kuiteskaa*hih*

Periaate kysymys. Ja toi kyl on aika lapsellista..
nibes

Posts: 165

#27 • • nibes tiikerikivi aina taskussa.
ja nämä löytyy mistä? yön valvOneena en vain jaksa etsiä, anteeksi laiskuuteni.

--
On uskallettava tehdä mOkia. Ihmisistä On hauska havaita, että tuOhan On vielä tyhmempi kuin minä itse.
(Erkki Pälli, radiotoimittaja)
*piis*

nibes

Posts: 165

#28 • • nibes tiikerikivi aina taskussa.
löyty!

--
On uskallettava tehdä mOkia. Ihmisistä On hauska havaita, että tuOhan On vielä tyhmempi kuin minä itse.
(Erkki Pälli, radiotoimittaja)
*piis*

rec

Posts: 2,923

#29 • • rec

enrg, 13.1.2006 13:26:
Heei... pitäiskö Klubbarin palata niihin aikoihin kun toisten postauksia pystyi arvostelemaan? Siitähän näki helposti kuka on scenessa ja kuka ei*lmao*



Mä en kyl nyt muista tätä ollenkaan.. syytä en tiedä, että haluanko muistaa, vai olenko muistamatta huonon muistini takia? *ding*
Caro²

Posts: 5,301

#30 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Nyt alkaa sitte arvon ihmiset pikkuhiljaa nyppimään tuon kuvaäänestyksen väärinkäyttäminen. Oletteko ihmiset niin helvetin lapsellisia, että kuvaaja TOP10-lista on joku elämän ja kuoleman kysymys, niin, että pitää väkisin vaikuttaa omaan tai muiden sijoitukseen ko. listalla?

Mainitsen tähän alkuun ihan suoraan, että miulle on aivan yksi paskan lysti millä sijalla itse olen tuolla statseissa, kun en kerran klubbariin kuviakaan enää postaa - siitä tässä ei ole kyse. Vituttaa vaan tuo lapsellinen toiminta mitä tässä on nyt viimosen pari kuukautta seurattu.

Stefu voisi ilmoittaa kaveriporukalleen, että lopettaa niiden pisteiden nostamisen ylöspäin ja te loput voitte lopettaa sen pisteiden pudottamisen alaspäin.

"fakta" on, että stefun vanhojen kuvien joukosta löytyy todella paljon surkeaa valokuvaa, niinkun löytyy itse kultakin ja jokaiselta joka klubariin on kuvia postannut.

Statsien pisteytys on keskiarvo - johon kuuluu MYÖS ne vanhat kuvat. Jos ei kykene odottamaan sitä, että keskiarvo nousee luonnollisesti uusien hyvien kuvien myötä - tai jengi ei voi sulattaa pisteiden nousua, niin katsokaa nyt vittu sentään sinne peiliin!

Jos niin hirveesti tekee mieli antaa oma mielipide jonkun henkilön kuvaamisesta, niin katsokaa ko. kuvaajan KAIKKI kuvat, ja arvostelkaa jokainen kuva - näin saadaan ainakin selkeä ja toivottavasti rehellinen keskiarvo ko. kuvaajan tuotoksista.

EDIT: Toinen mikä nyppii, on "paljon tähtiä omalle / kaverin kuvalle", ja 1* muille kuville -mentaliteetti jota myös iha suoraan näkee todella paljon. Tai vastaavasti 5* hyvä perse, 1* muut kuvat. Jota todistetusti myöskin tapahtuu.

-

Mainittakoot nyt tähän loppuun, jos se edes jotakuta kannustaisi äänestämään, että jokainen bilekuva jonka katson, annan sille äänen. Se on about sama kun painaa sitä "seuraava"-nappia. Pelkästään hyville ja huonoille kuville äänen antaminen vääristää sitä keskiarvoa.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#31 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Taas tuli eilen melkein sata ääntä... ja kukas arvaa mitä numeroo... Katotaan miten alas mä tipunkaan jos ei tolle tehdä mitään. Viikossa keskiarvo tippunut 0,28

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jone

Posts: 8,258

#32 • • Jone Archibald Haddock

Steven Hoaks, 19.6.2006 10:58:
Taas tuli eilen melkein sata ääntä... ja kukas arvaa mitä numeroo... Katotaan miten alas mä tipunkaan jos ei tolle tehdä mitään. Viikossa keskiarvo tippunut 0,28



...ja jos tolle tehdään jotain (niinkuin eittämättä oikein olisi), niin tehdäänkö samalla sun perseilyäänillesi jotain (koska se olisi ihan yhtä oikein)?
Homegrove

Posts: 2,102

#33 • • Homegrove Further
*kippurassa nauramis-hymiö*

--
Forward thinking house music

hrdkvr

Posts: 3,929

#34 • • hrdkvr KURGO
..saatte kaiken skenepisteissä takaisin..

--
-keep it hard-

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#35 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Jone, 19.6.2006 11:24:
---
Steven Hoaks, 19.6.2006 10:58:
Taas tuli eilen melkein sata ääntä... ja kukas arvaa mitä numeroo... Katotaan miten alas mä tipunkaan jos ei tolle tehdä mitään. Viikossa keskiarvo tippunut 0,28

---


...ja jos tolle tehdään jotain (niinkuin eittämättä oikein olisi), niin tehdäänkö samalla sun perseilyäänillesi jotain (koska se olisi ihan yhtä oikein)?



ehdottomasti pitäis tehdä! Koska nehän kumoo toisensa ja jos mun ja muiden "perseilyäänet" otetaan pois niin varmasti keskiarvo olis aivan muu kuin nyt (varmasti myös korkeampi) sillä niitä ykkös äänien antoa on ollut huomattavasti enemmän.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jone

Posts: 8,258

#36 • • Jone Archibald Haddock

Steven Hoaks, 19.6.2006 11:49:
ehdottomasti pitäis tehdä! Koska nehän kumoo toisensa ja jos mun ja muiden "perseilyäänet" otetaan pois niin varmasti keskiarvo olis aivan muu kuin nyt (varmasti myös korkeampi) sillä niitä ykkös äänien antoa on ollut huomattavasti enemmän.



"Joo."
Epailija

Posts: 5,636

#37 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Melkein sanattomaksi vetää tämä toiminta.

Caro: Ihan turha odottaa, että täällä klubbarissa äänestämisestä tulisi missään vaiheessa mitenkään vakavasti otettavaa. Äänestämismahdollisuus on ylimääräistä bonustauhkaa ja koska kyseessä ei ole edes alan harrastelijoiden kansoittama forumi, tulevat äänet ihan luonnostaan aivan muiden kuin kuvausteknisten ansioiden perusteella. Säästä voimiasi ja lopeta tuulimyllyjä vastaan taisteleminen. Se, että itse annat ns. oikeiden perusteiden mukaan arvosanoja, valistusta ja palautetta, on kyllä kunnioitettavaa, mutta ei kannata ottaa stressiä siitä, että ihmiset eivät osaa toimia "oikein".

Steven Hoaks: Perseily on aivan uskomattoman hieno sana kuvaamaan toimintaasi. Stressaat jostain keskiarvostasi ja annat itsellesi hyviä arvosanoja, jotta saisit sen nostettua tasolle, jota itse pidät realistisena samalla kun Pahojen Ihmisten Salaliitto antaa sinulle alhaisia arvosanoja pitääkseen sinut poissa kymmenen parhaan kuvaajan listoilta? Älä viitsi, iso mies. Jos tuntuu siltä, että huonojen arvosanojen antaminen on henkilökohtainen hyökkäys sinua vastaan, niin on ihan ymmärrettävää, että jurppii. Voisit silti vähän miettiä prioriteettejasi uudestaan. Ketään muuta ei ihan oikeasti kiinnosta paskan vertaa mikä sinun sijoituksesi on, eikä kukaan (toivottavasti) oikeasti pidä sinua klubbarin parhaana kuvaajana, vaikka keikkuisit listaykkösenä. Kaiken lisäksi tämä itsesi äänestäminen on ihan varmasti innoittanut uusia ihmisiä antamaan kuvillesi ykkösiä. Perseily synnyttää perseilyä. Jos oikeasti haluat kehittyä, saada tietää millä tasolla taitosi ihan oikeasti ovat ja saada vielä rakentavaa kritiikkiä, niin klubitus ei todellakaan ole se paikka, mihin postata kuvia. Ei tule koskaan olemaan. Tee itsellesi palvelus ja ota mayahin ja Jonen sanoista opiksesi.

Edit: Jos ei muuta, niin ainakin omien kuvien äänestämisen voisi estää. Saataisiin edes yksi väärinkäytön muoto kitkettyä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#38 • • niomic Guest

mayah, 19.6.2006 11:32:
---
Jos sä itse määrittelet omat kuvaustaitos klubbarin äänestyksen perusteella, ni kannattaa ottaa ihan pieni hetki aikaa ja miettiä, että miten realistinen toi koko äänestys on. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta Klubituksen käyttäjät EIVÄT arvostele kuvia sen perusteella, miten ne ovat onnnistuneet teknisesti tai tunnelmaltaan jne. Viisi tähteä tulee vähäpukeisille tytöille, tisseille, perseille ja kaverilistalla oleville. Yksi tähti annetaan sille kuvalle, jossa esiintyy henkilö joka on ollut ilkeä forumilla tai josta muuten vaan ei tykkää.



Kuvien vieressä lukee pelkästään Rate my photo (ja tähdissä: 1 tähteE, 2 tähteE jne :). On ainakin mun silmissä aika erikoista olettaa, et jengi lähtis arvostelee noita kuvia pelkästään taiteellinen ilmaus ja kuvaustekniikka mielessä. Jos sun viisari pomppaa vitoseen ku näät Cyberdogin logon vaik ois kuinka paska kuva, ni toki sille voidaan yksilön oikeudella tykittää se femma tauluun.

Mitä nyt itse katsoin äänestyskertoja, niin niitä on kyllä niin älyttömän vähän yhteensä, että helppohan se on manipuloida tai jopa rehelliselläkin äänestyksellä heittää aika rankasti ylös ja alas. Jos äänestys- / pisteytysluvut olisivat selkeästi suuremmat (as in et jengii kiinnostaa antaa pisteitä), ni jäis tämänkinlainen mahd. väärinkäyttö vähemmälle. Mut eipä taida jengii niin nappaa toi äänestely. Itse olen kai kerran kaks laittanu pongoi.
remotion

Posts: 5,283

#39 • • remotion nostatus guru
hohohoo mitä juttuu, näppis roskiin ja ulos siitä! siellä on hieno ilma kuvailla, eikai noi tähdet ny oikeesti voi olla kellekkään issue?
Caro²

Posts: 5,301

#40 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Epailija, 19.6.2006 12:23:
Melkein sanattomaksi vetää tämä toiminta.


Onneksi ei kuitenkaan vetänyt. Tuli paljon asiaa *joo*


Caro: Ihan turha odottaa, että täällä klubbarissa äänestämisestä tulisi missään vaiheessa mitenkään vakavasti otettavaa.


En oikeastaan sitä odotakkaan. Toivomuslistalla on, että muutama ihminen kerrallaan saisi inspiksiä miettiä kuvia ja katsella niitä vähän toisella silmällä kuin "kiva kaveri" *joo*


Äänestämismahdollisuus on ylimääräistä bonustauhkaa ja koska kyseessä ei ole edes alan harrastelijoiden kansoittama forumi, tulevat äänet ihan luonnostaan aivan muiden kuin kuvausteknisten ansioiden perusteella.


Täytyy kyllä todeta, ettei ne kaikissa alan foorumeissakaan kovin kummosesti ne äänet tule. Sanalliset kommentit ovat (esim aukea.net) usein huomattavasti ala-arvoisempaa luettavaa kuin mitä klubbarissa *eiei*


Säästä voimiasi ja lopeta tuulimyllyjä vastaan taisteleminen.


Njääh. Vapaa-aikaa on kiva kuluttaa vaahtoamalla satunnaisesti eri foorumeissa, eri asioista *iloinen*


ei kannata ottaa stressiä siitä, että ihmiset eivät osaa toimia "oikein".


Lähinnä se motivoi, että jos edes muutama ihminen ajattelisi vähän kaverin naamaa pitemmälle :)
Mutta ei siitä stressiä ole otettu, vaikka kirjoituksista voisi toisin ymmärtää. Viestit on yleensä menny perille sinne minne niitä on tarkoitettu (tai ainakin osalle niistä) *hihu*