Mikä on ammattisi/mille alalle opiskelet?

449 posts, 23 pages, 183,293 views

Yö

Posts: 85

#421 • •
Projektipäällikkönä isossa käännöstoimistossa. Mukavaa hommaa.
hardcorAve

Posts: 140

#422 • • hardcorAve magic people,-voodoo people
Ilmastointi asentaja *hymy*

--
..lot of words - ...nothing to say

Coutsi

Posts: 51

#423 • • Coutsi
Kokki olen ja kohta myös valmis hotellivirkailija

--
I dont want to live in Finland anymore, this is a land of Nazi pigs -Kari Peitsamo, Back in the DDR

ValaX

Posts: 3,891

#424 • • ValaX
Kokiksi olis tarkotus lukea.
alphamagic

Posts: 3,628

#425 • • alphamagic
Kuva-artesaani ens keväänä. Sen jälkeen lähihoitaja :)

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

nichrome

Posts: 24

#426 • • nichrome Lurkkeri
Graafikko :|

--
Moniulotteinen superolio.

Amdi

Posts: 253

#427 • • Amdi
oma ammattini on sähköalan perustutkinto... aka elektronikka ja tietoliikennetekniikkan koulutus...
paitsi et nykysin teen palokatkomiehille savunpostoja, palokatkoja, palosuojaus, sekä väestönsuojan testauksia... etc.
Eli en tee oman alan hommia juurikaan olenkaa, mut oon vaa niin ilonen enkä vaihtasi tätä hommaa mistää hinnast *plur* *jiihaa*

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

JasoX

Posts: 378

#428 • • JasoX Ruoska
Ensihoitajaksi pitäis valmistua tässä jossain vaiheessa =)

--
heartbeat will never fade

Vincet

Posts: 71

#429 • • Vincet
Ammattini
Erikoispuuseppä ja pintakäsittelijä
Nosturinkuljettaja

ja tällä hetkellä opiskelen töiden ohessa tuotemuotoilua HAMKissa

--
Come with me to the dance floor,
You and me cause that´s what it´s for
Show me now what is it
You got to be doing
And the music in the house... is so soothing

$

Posts: 1,802

#430 • • $ Destination weekend!
Toista kesää "content administrator" eräässä portaalissa.

Y-tunnus löytyy dj-keikkoja varten joita on keskimäärin 1-2/kk

Syksyllä jatkuu taas roomalais-germaaninen oikeustiede. Isona minusta tulee juristi.
UkeUke

Posts: 394

#431 • • UkeUke
Ravintolakokiks pitäis (toivottavasti) tossa vuoden päästä valmistua.
Slim_Jim

Posts: 573

#432 • • Slim_Jim
Datanomi.

Ja tällä hetkellä hautausmaan inventoija.
Saanut kuulla jo miljoonia kertoja "asiakkaat ei varmasti valita!"-tason läppää.
kid bionic

Posts: 275

#433 • • kid bionic
Olemassa olevat ammattitutkinnot suoritusjärjestyksessä:

- Automaatioasentaja
- Datanomi (Käytön tuki)
- Tietoliikenneasentaja

Suorituksessa olevat tutkinnot:

- Lukkosepän ammattitutkinto

Nykyinen ammatti: Lukkoseppä (Elektroniikkalukkoseppä)
Birgie

Posts: 1,311

#434 • • Birgie Kikati
Henkilöstökonsultti henkilöstövuokrausyrityksessä. Tradenomitutkinto alla. Ihan mukavaa hommaa ku näkee paljon eri yrityksiä ja ihmisiä. Varmaan helppo työllistyä seuraavaan paikkaan ku luo vähän suhteita päättäjiin ja HR-ihmisiin *hih*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

turquoise

Posts: 732

#435 • • Edited turquoise e-ra2co
Ruotsin käännöstiedettä tällä hetkellä, mutta myöhemmin tarkoitus laajentaa ranskaan sekä espanjaan tai englantiin. Tai sitte noita kolmea vipaa ja jätän ruattin pois.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

wiwi

Posts: 1,575

#436 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Mikä on ammattisi/mille alalle opiskelet?:

sativa, 5.8.2009 23:49:
Mun täytyy nyt upata, kun kävi niin mahtava tsägä et pääsin varasijalta yliopistoon. Jengi yleensä naurahtaa, kun kerron, mutta mä meen opiskeleen pohjoismaisia kieliä eli käytännössä ruotsia - oon aina digannu siitä. Humanisti siis. Pääaineen vaihtanen kuitenkin jossain vaiheessa ranskaksi. Haaveena olis päästä kääntämään esim. kirjaa, tai sitten haluaisin tutkijaksi. En usko, että opettajana olisin tarpeeksi korrekti ja muutenkin tykkään tehä töitä yksin, esim. ryhmätöitä oon aina vihannut.


Heii tosi hienoa, onneks olkoon! Opiskelu on siitä mukava sisältö elämään, ettei tarvitse koko ajan miettiä että "mitä seuraavaksi" tai pelätä jämähtämistä duuniin jossa ei viihdy. Puhumattakaan uusista haasteista ja siitä että pääsee käyttämään aivojaan. Toivottavasti ala on sellainen jonka koet omaksesi. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

flatstick

Posts: 343

#437 • • Edited flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

Replying to Mikä on ammattisi/mille alalle opiskelet?:

Käenpoika, 23.8.2006 03:29:
Taparikollisuus ja kiristys. Tietenkin itseoppineena kantapäänkautta.



Juuri näin, itse olen ehdottomasti suuntautunut samoille aloille. Vähintäänkin olen puoskari (lehdissä tituleerataan valelääkäriksi! *eiei*), lakimies, väärentäjä ja kansan agitaattori elikäs propagandaministeri sekä mitä todennäköisemmin JIM! Itse olen leimannut paperini *joo*. Kaikki voivat nyt tehdä näin! Miksi tyytyä niihin perustylsiin ja epäkunniallisiin duuneihin, kun kunniallinen elämä on mahdollista vain laittoman yhteiskunnan ulkopuolella? Sisäinen pieni ja vaatimaton lakimieheni antaa nyt ilmaisen oppitunnin Suomen perustuslaista. Olkaa opetetut:


Suomen ajantasainen perustuslaki

18§
Oikeus työhön ja elinkeinovapaus


Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.

Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.

Ketään ei saa ilman lakiin perustuvaa syytä erottaa työstä.

21 §
Oikeusturva


Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.

Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.

22 §
Perusoikeuksien turvaaminen


Julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.

106 §
Perustuslain etusija


Jos tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa, tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle.



Eli seuraavan kerran kun kiristätte joltain eläkkeen, varastatte tikkarin, toimitte valelääkäreinä tai myytte outoa oreganoa kaduilla koulujen vieressä, vetoatte sitten näihin pykäliin! *joo*
Ja ponnekkaasti tehostatte oikeuksianne sanomalla uljaasti kuten Larry Flynt aikoinaan: Minulla on oikeus (sormi oikeaoppisen uhmakkaati pystyssä)!

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..

noena

Posts: 3,138

#438 • • Edited noena first breath after coma
Tällä hetkellä (hupaisan sattuman kautta *tirsk*) turvallisuusalalla, mukavaa hommaa mut lafka välillä ottaa päähän [o]enkä nyt vaan oikein osaa hahmottaa olisiko tämä lopuksi se "oma ala" :P[/o]

Alustavana suunnitelmana olisi hakea opiskelemaan tulevan kevään yhteishaussa, [o]mutten oikein ole varma että mille alalle oikeasti haluaisin.[/o]
[o]Vahvana ykkösenä tällä hetkellä olisi Sosionomin(AMK) tutkinto, sairaanhoitoalan hommiakin mietin ns. varmojen työpaikkojen toivossa, mutta epäilen että olisinko loppujen lopuksi kuitenkaan tarpeeksi "sisar hento valkoinen", ja jos tuolta kantilta mietin niin eihän turvallisuusalakaan koskaan tule kuolemaan :P[/o]
Katsoo nyt mitä tämä neiti oikein keksii *ding*

Edit: ..neiti päätti, että hakee näin aluksi terveydenhoitajaksi eikä sosionomiksi *piis*
Sosiaali- ja terveysalalle haluan siksi, että sitä kautta voin erikoistua seksuaaliterveysalalle, mikä kiehtoo minua kuin hullu puuroa :P
Seuraavana pitäisi sitten vain päästä kouluun sisään *ding* Wish me luck :DD

--
TwistedLife™ Amusement Park

lostgone

Posts: 2,493

#439 • • lostgone
Uusi kouluni on korkeaa taidetta. *hihu*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

NextAce

Posts: 2,505

#440 • • NextAce Alienated
Taidekaivertaja sekä kulta- ja kelloseppä.

--
-Alienation-

-----