Mitä hammastahnaa käytät sekä hammastahnoista yleensä.

57 posts, 3 pages, 26,925 views

Jocular

Posts: 1,359

#21 • • Jocular Janni
Pepsodent X-fresh limemint ja samas tuubis messis huuhteluaineet kans.. Ehkä ainoo hammastahna pitkään aikaan, joka ei närästä tai okseta pesun jälkeen. Samassa sarjassa joku Strawberry tms kans, joka on ihan jees mut ei niin fresh ku sen olla pitää *pepsodent*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Beliar

Posts: 1,361

#23 • • Beliar
mitä ***ttua?!? *whaat*

Mistä näitä aiheita oikeen sikiää?

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Bellezaaa

Posts: 573

#24 • • Bellezaaa Afrodite*

Sallakat, 19.7.2006 17:50:
hammastahnan pitää vaahdota sopivasti eli aika paljon. Jos se oikeasti valkaisisi niin se ois tosi hyvä, mutta kaupan valkaisevat hammastahnat ei sitä tee koska hankausta ei synny tarpeeksi pitkäksi aikaa ja valkaisevia ainesosia on ehkä 0,01% koko tuubista.



Kaupasta ostettavat valkaisevat hammastahnat kuluttavat hammaskiillettä (ainakin pitkään käytettynä)!

Apteekista on saatavilla valkaisevaa huomattavasti turvallisempaa hammastahnaa nimeltään Yotuel, joka ei kuluta hampaan kiillettä koska sen hankausvaikutus on paljon pienempi kuin kaupassan myytävien valkaisevien hammastahnojen. Tämä hammastahna ei myöskään vaahtoa sillä siitä puuttuu kokonaan Nalauryylisulfaatti (=vaahtoava ainesosa tahnoissa), joten se on ystävällistä myös ikenille.

Tahnoja on kahdenlaisia. Molemmissa papaiinientsyymiä, xylitolia ja natriumfluoridia. Erona vain on, että toinen tahna sis. B5-vitamiinia, joka hoitaa ikeniä.

Vaikutusmekanismi perustuu papaiinientsyymin ja xylitolin yhteisvaikutukseen. Papaiinientsyymi toimii valkaisevana ainesosana ja xylitoli mikrobeja tuhoavana ainesosana.
Hinnaltaan ovat hieman kallliimpia kuin kaupan valkaisevat hammastahnat, mutta suosittelisin ehdottomasti kyseisiä valmisteita mikäli haluaa valkaisevaa hammastahnaa käyttää *vink*

kukapa tahtoisi menettää kiillon hampaistaan.....
Jago

Posts: 4,039

#25 • • Jago un-trained monkee

Gleba, 19.7.2006 18:37:
---
Caro², 19.7.2006 18:25:
---
Jago, 28.5.2006 08:30:
jokumuu.. elmex

---

Kuin myös..

---


saako sitä vielä jostain? mulla oli pienenä semmonen t-paita missä oli elmex-tuubin kuva :)


malmin prismasta löytyy sekä keltaneen purkki että vihree(sensitive), sensitive on paremman makusta ja siitä tulee semmonen samettinen (superpuhdas) tunne hampaisiin ja kummakyllä sen jälkeen tuntuu parin tunnin ajan kun lika ei edes tarttuisi niihin..
on siis tosi hyvää hampuliineille*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Avatar
#26 • • Edited niomic Guest

Christah,
yotuel-hehkutus



Tähän pitää vielä aiemman käyttötoteamukseni lisäksi sanoa, että mielyttävimpiä puolia tuossa Yotuelin käytössä ovat juuri vähäinen vaahtoisuus, hyvä / vähäinen maku harjauksen aikana ja lähes olematon jälkimaku. Jälkimaun miellyttävyydestä kertoo myös hyvin vähäinen tarve purskutella harjaamisen jälkeen ja tähän toki vaikuttaa paljolti tuo vähäinen vaahtoisuus.
Avatar
#27 • • cjet Guest

Christah, 19.7.2006 20:59:

Kaupasta ostettavat valkaisevat hammastahnat kuluttavat hammaskiillettä (ainakin pitkään käytettynä)!

Apteekista on saatavilla valkaisevaa huomattavasti turvallisempaa hammastahnaa nimeltään Yotuel, joka ei kuluta hampaan kiillettä koska sen hankausvaikutus on paljon pienempi kuin kaupassan myytävien valkaisevien hammastahnojen. Tämä hammastahna ei myöskään vaahtoa sillä siitä puuttuu kokonaan Nalauryylisulfaatti (=vaahtoava ainesosa tahnoissa), joten se on ystävällistä myös ikenille.



Farmaseutti.. Töissä jopa ollessaan intternetissä.. *tirsk*
Cloud

Posts: 2,162

#28 • • Cloud Game Freak
Mitä nyt missäkin sattuu olemaan tahnana. En ole merkkitietoinen tässä asiassa, enkä rehellisyyden nimissä välitäkkään olla.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Bellezaaa

Posts: 573

#29 • • Bellezaaa Afrodite*

Cjet, 19.7.2006 22:10:
Farmaseutti.. Töissä jopa ollessaan intternetissä.. *tirsk*


*hmph**ding* noup ei työajalla!
paitsi no joo...
kyl on pakko, ammatin tuomia etuja
mm. terveysportti ja pharmaca fennica on nykysin netissä!
Jago

Posts: 4,039

#30 • • Jago un-trained monkee

Cloud, 19.7.2006 22:13:
Mitä nyt missäkin sattuu olemaan tahnana. En ole merkkitietoinen tässä asiassa, enkä rehellisyyden nimissä välitäkkään olla.


hyi sua.. vaan doltse & kappalan hammasharja ja tahna kelpaa mun reikään

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

genki

Posts: 872

#31 • • genki

DjBeliar, 19.7.2006 19:48:
mitä ***ttua?!? *whaat*

Mistä näitä aiheita oikeen sikiää?



lolol älä muuta sano, ajattelin että täällä on pakko olla jotain messevää offtopikkia mitä ois voinut lukea mut ei, asiallista keskustelua hammastahnoista!


en äänestä sen takia että:

- ei kiinnosta!

- ei oo 'cheese' vaihtoehtoa

- en tunne ketään muutakaan ketä kiinnostais mitä tahnaa mä käytän??

--
crop circles in the carpet

Avatar
#32 • • cjet Guest

Christah, 19.7.2006 22:22:
---
Cjet, 19.7.2006 22:10:
Farmaseutti.. Töissä jopa ollessaan intternetissä.. *tirsk*

---

*hmph**ding* noup ei työajalla!
paitsi no joo...
kyl on pakko, ammatin tuomia etuja
mm. terveysportti ja pharmaca fennica on nykysin netissä!



Ei töissä, vaan oot tääl internetiski näköjää töissä.. *tirsk*
Cloud

Posts: 2,162

#33 • • Cloud Game Freak

Jago, 19.7.2006 22:25:
---
Cloud, 19.7.2006 22:13:
Mitä nyt missäkin sattuu olemaan tahnana. En ole merkkitietoinen tässä asiassa, enkä rehellisyyden nimissä välitäkkään olla.

---

hyi sua.. vaan doltse & kappalan hammasharja ja tahna kelpaa mun reikään



Mä en oo noin elitistillinen. Kunhan se tahna tulee rikkaasta päästä niin aika sama onko se burberryä dolcee ja gabbanaa, ck:ta, armania etc.

Miksi tyytyä vain yhteen rikkaaseen kun voi saada ne kaikki. Liika nirsous ei aina kannata =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jago

Posts: 4,039

#34 • • Jago un-trained monkee

Christah, 19.7.2006 20:59:
---
Sallakat, 19.7.2006 17:50:
hammastahnan pitää vaahdota sopivasti eli aika paljon. Jos se oikeasti valkaisisi niin se ois tosi hyvä, mutta kaupan valkaisevat hammastahnat ei sitä tee koska hankausta ei synny tarpeeksi pitkäksi aikaa ja valkaisevia ainesosia on ehkä 0,01% koko tuubista.

---


Kaupasta ostettavat valkaisevat hammastahnat kuluttavat hammaskiillettä (ainakin pitkään käytettynä)!

Apteekista on saatavilla valkaisevaa huomattavasti turvallisempaa hammastahnaa nimeltään Yotuel, joka ei kuluta hampaan kiillettä koska sen hankausvaikutus on paljon pienempi kuin kaupassan myytävien valkaisevien hammastahnojen. Tämä hammastahna ei myöskään vaahtoa sillä siitä puuttuu kokonaan Nalauryylisulfaatti (=vaahtoava ainesosa tahnoissa), joten se on ystävällistä myös ikenille.

Tahnoja on kahdenlaisia. Molemmissa papaiinientsyymiä, xylitolia ja natriumfluoridia. Erona vain on, että toinen tahna sis. B5-vitamiinia, joka hoitaa ikeniä.

Vaikutusmekanismi perustuu papaiinientsyymin ja xylitolin yhteisvaikutukseen. Papaiinientsyymi toimii valkaisevana ainesosana ja xylitoli mikrobeja tuhoavana ainesosana.
Hinnaltaan ovat hieman kallliimpia kuin kaupan valkaisevat hammastahnat, mutta suosittelisin ehdottomasti kyseisiä valmisteita mikäli haluaa valkaisevaa hammastahnaa käyttää *vink*

kukapa tahtoisi menettää kiillon hampaistaan.....

kiitos tämä on loistava tieto mulle.. oon onnistunut tuhoomaan kiilteeni aika vähiin pepsimaxin vuosin päivittäisellä massajuonnilla. värjäytymiäkin on ja niitä on yritetty poistaa valkaisevillakin tahnoilla

miten on sitten tavalliset kaupan hammastahnat. itte mainitsin jo käyttäväni elmex sensitiveä.. onko siinä tai muissa tavallisissa kaupan tahnoissa noita hampaille ja/tai ikenille vaarallisia aineita??

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Bellezaaa

Posts: 573

#35 • • Bellezaaa Afrodite*

Jago, 19.7.2006 22:28:
miten on sitten tavalliset kaupan hammastahnat. itte mainitsin jo käyttäväni elmex sensitiveä.. onko siinä tai muissa tavallisissa kaupan tahnoissa noita hampaille ja/tai ikenille vaarallisia aineita??



Kaupan tavalliset hammastahnat ( esim. Pepsodentit ja Colgatet) on hyviä tahnoja!!!!
Nykyisin joistakin tahnoista on vaan jätetty pois mahdollisesti ikeniä ärsyttävä natriumlauryylisulfaatti (=vaahtoava aine), saattaa herkillä ihmisillä ärsyttää limakalvoja.
Mutta huom!!! Vain herkillä, ei kaikilla!!!!

Kyse oli vain kaupassa myytävistä valkaisevista halpistahnoista....
Ja Elmex on loistotahna: myös se vaahotamaton eli limakalvoille ystävällinen*joo*
Jago

Posts: 4,039

#36 • • Jago un-trained monkee

Christah, 19.7.2006 23:24:
Kaupan tavalliset hammastahnat ( esim. Pepsodentit ja Colgatet) on hyviä tahnoja!!!!
Nykyisin joistakin tahnoista on vaan jätetty pois mahdollisesti ikeniä ärsyttävä natriumlauryylisulfaatti (=vaahtoava aine), saattaa herkillä ihmisillä ärsyttää limakalvoja.
Mutta huom!!! Vain herkillä, ei kaikilla!!!!

Kyse oli vain kaupassa myytävistä valkaisevista halpistahnoista....
Ja Elmex on loistotahna: myös se vaahotamaton eli limakalvoille ystävällinen*joo*


ok fiuf.. musta tuntuu että mulla pepsodentit on ainakin ärsyttänyt,, en muista kun käyttänyt elmexiä niinkauan(juuri koska se ei ärsytä mitään ja tuntuu hampaissa niin miellyttävältä)

tää topicci on antanut mulle ispiraation mennä pesemään hampaani*pepsodent*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Bellezaaa

Posts: 573

#37 • • Bellezaaa Afrodite*

Jago, 19.7.2006 23:34:

ok fiuf.. musta tuntuu että mulla pepsodentit on ainakin ärsyttänyt,, en muista kun käyttänyt elmexiä niinkauan(juuri koska se ei ärsytä mitään ja tuntuu hampaissa niin miellyttävältä)

tää topicci on antanut mulle ispiraation mennä pesemään hampaani*pepsodent*


Okey, kuulostaa sopivalta tahnalta sulle Jago, itehän sen parhaiten tietää ja tuntee suussaan *joo*
kiva kuulla et on hyötyy tiedosta *iloinen*
hammaspesulle siitä! *hih*
Jago

Posts: 4,039

#38 • • Jago un-trained monkee

Christah, 19.7.2006 23:47:
---
Jago, 19.7.2006 23:34:

ok fiuf.. musta tuntuu että mulla pepsodentit on ainakin ärsyttänyt,, en muista kun käyttänyt elmexiä niinkauan(juuri koska se ei ärsytä mitään ja tuntuu hampaissa niin miellyttävältä)

tää topicci on antanut mulle ispiraation mennä pesemään hampaani*pepsodent*

---

Okey, kuulostaa sopivalta tahnalta sulle Jago, itehän sen parhaiten tietää ja tuntee suussaan *joo*
kiva kuulla et on hyötyy tiedosta *iloinen*
hammaspesulle siitä! *hih*


haha,, heti*käsilippaanhymiö*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

genki

Posts: 872

#39 • • genki
ok mä mietin nyt tätä ja mulle tuli mieleen:

"The height of stupidity is most clearly demonstrated by the individual who ridicules something he knows nothing about."
- Albert Einstein

me pestään kuitenkin hampaat jollain tahnalla useasti päivässä koko elämämme ajan, joten tuntuu hieman typerältä olla tietämättä siitä asiasta mitään.


luenpa tämän threadin uudelleen....

--
crop circles in the carpet

Jago

Posts: 4,039

#40 • • Jago un-trained monkee

genki, 20.7.2006 00:38:
ok mä mietin nyt tätä ja mulle tuli mieleen:

"The height of stupidity is most clearly demonstrated by the individual who ridicules something he knows nothing about."
- Albert Einstein

me pestään kuitenkin hampaat jollain tahnalla useasti päivässä koko elämämme ajan, joten tuntuu hieman typerältä olla tietämättä siitä asiasta mitään.


luenpa tämän threadin uudelleen....


toota. tuli mieleen että pitäisköhän mun ettiä tämmönen topicci hiusväreistä ja lakoista ym hiustuotteista.. niitä on mun päässä 24/7 joten varmaan aika kivat kemikaalimäärät pääsee imeytymään ihonkautta*sars*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe