psytrance.

138 posts, 7 pages, 35,884 views

Android

Posts: 3,908

#81 • • Android

pyhimys:
Niisä psytrance kappaleissa, mitä olen kuulut on ollut se vika, että ne kuullostaa aika paljon samanlaiselta. Ei sen puoleen varmaan trancekin kuullosta joidenkin korvaan aika tasapaksulta *vink*

[muokattu 9.4.2004 13:49]



Psykenkin voi jakaa lukuisiin eri alagenreihin jotka eroaa toisistaan todella paljon. Jos vain jaksaa perehtyä niihin niin löytyy kyllä paljon laadukasta ja omaperäistä soundia.
snoxn

Posts: 350

#82 • • snoxn

Android:
Psykenkin voi jakaa lukuisiin eri alagenreihin


epäilemättä.. *justjoo*
Kukkis

Posts: 300

#83 • • Kukkis K Y L Ä H U L L U
Ehdottomasti perinteisten Hallucinogenin ja Infektedin lisäksi kaikki kiva uppoo, kuten Space Tribe, Goa Gil, Tristan, Alien Projact, Raja Ram.... Suomisaundikin kolisee ihan hyvin, Poliisi, Lemon Slide jne. tykittää täysii!!!*pihkassa*

--
Never say never..?

phanatic

Posts: 1,123

#84 • • phanatic

Fliptrip:
Suomisaundikin kolisee ihan hyvin, Poliisi, Lemon Slide jne. tykittää täysii!!!*pihkassa*



Poliisi on kyl suomisaundin kärjkinimiä. Muut suomisaundinimet soittaa jotenki liian sekavaa musaa mun makuun :(

[muokattu 1.5.2004 23:05]
Sir Paramount

Posts: 383

#86 • • Sir Paramount Army of Two , [Fusion Drive]
itelle uppoo enemmänkin progempi soundi, oon pahasti hurahtanu digital structuresin ja ibogan artistien tuotantoon, son kite, ticon, phony orphants, beat bizarre, etnoscope, vibrasphere ym. Suomisoundista voisin poimia Haltyan ja Salakavalan.

--
Suits you, Sir!

Juhgu

Posts: 7,921

#87 • • Juhgu Virnistelijä
Vanhaa(?) melodista sellaista lähes-kiksu-goaa *joo*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

kap-pu

Posts: 1,167

#90 • • kap-pu the amazing suction cup boy
mitä tulee suomisaundiin niin hyi hitto. psykebileisiin kun tulee eksyttyä niin rasittaa suuresti se väkkän-väkkän-höppänä-höö joka kuulostaa abt uk hardhouselta mitä tulee tempoon, biitteihin ja äänen yleiseen kumisuuteen.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#91 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
vanha suomisaundi uppoaa mulle ihan hyvin... uudempi kakoilu
ei sitten uppoa ollenkaan. diggailen aika paljon bliss point ja
fusion vs. confusion -kokoelmien saundista.

full-on on vähän kaksijakoinen juttu mulle. en kyllä pahemmin
siitä perusta, mutta kyllä se varmasti bileissä toimii... varsinkin
sellainen vähän teknompi saundi. mikn kauhee hehkutus ei
ole mun juttu.

mutta ihaninta yhä on progepsyke <3
lemppareita: tegma, son kite, magnetrixx, paste, jne.

--
dasinoaisnvs

sts

Posts: 7,969

#92 • • sts Sama pyynti aitta!
Kaikki menee, paitsi hipit jotka sitä psykeä kuuntelee...

”goatrance would be the best genre ever if it wasn't for the fucking hippies!”
Ill

Posts: 68

#93 • • Ill .-:wankers united:-.
Ihan uus globaali psy saa mut jälleen kerran ihmettelemään sitä, kuinka se aina vaan jaksaa olla parempaa ja parempaa. Tiukkaa ja tasasta meininkiä ilman turhia ääniä sen olla pitää. Napakka ja käskevä basso, sopivasti muttei liian hipit rummut ja paljon hyviä suhinoita ja narinoita ja häröjä sämplejä. Mullemillonvaan ja etenki lauantaina Turussa. Tulee hyvä reissu.

Suamisaundi on melkein kuunneltavaa neljännessekunnin ajan kerran vuosituhannessa.

--
Hipit on tyhmiä, rumia ja haisee pahalle.

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#94 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

tubayumi:
Ihan uus globaali psy saa mut jälleen kerran ihmettelemään sitä, kuinka se aina vaan jaksaa olla parempaa ja parempaa. Tiukkaa ja tasasta meininkiä ilman turhia ääniä sen olla pitää. Napakka ja käskevä basso, sopivasti muttei liian hipit rummut ja paljon hyviä suhinoita ja narinoita ja häröjä sämplejä.



voisiko joku selventää mulle tota "global trance"-juttua?

vai onxe se niinq tuubii? :P

--
dasinoaisnvs

zak

Posts: 22

#95 • • zak
Vanhemmasta goasta lemppareita ovat Transwave sekä vähän kaikki missä Ofer Dikovsky on mukana (Oforia, Pigs in Space, Tandu, Indoor jne.)

Ja sitten joku täällä jo mainitsikin Sandmanin. Witchcraft ja Psycho Toons ovat kyllä uniikkeja albumeita, eivät ihan sitä tyypillisintä israeli trancea.

Chillimpiä lempilevyjä ovat mm. The Mystery of the Yeti ja The Infinity Projectin Mystical Experiences.

Kaikkien aikojen lempialbumini ovat Cosman (R.I.P) Simplicity ja Nonstop.

Siinä nyt jokunen esimerkki.

ps. Niille jotka dissasivat mm. Astralia ja Infectediä koska \"liian moni muukin pitää niistä\": on aika tyhmää antaa artistin suosion vaikuttaa siihen mitä mieltä on itse musiikista.
Nemes

Posts: 2,099

#96 • • Nemes Balearium
ite oon ostanu pari dark sohon cd:tä... kertoisko joku muita saman tyyppisiä artisteja... tykästyin ihan sellaseen synkkään psykeen...
Avatar
#97 • • sakk303 Guest
Ticon. Sen tyylisestä psykkailusta meitsi diggailee tällä hetkellä.
Niin no löytyyhän noita artisteja mitä vois mainita, mut kaikkii muita keskeisimpiä onkin tossa yllä jo mainittu.
Suomaisaundista en enää tykkää oikein pätkääkään, ihan liian hippiä ja dynamiikatonta tiks-tiks-biittiä. Ero on sama kuin kadunlakaisijalla ja lakaisukoneella. Päätelkää itse kumpi määritelmä käy suomisaundista ja kumpi \"kunnollisesta\" kumisaapasbassomeiningistä. *iihhih*
Avatar
#98 • • djmg Guest

stic:
*sydän* psytrance *sydän*

Infected Mushroom
Shpongle
Man With No Name
Texas Faggott
Astral Projection

Siinä muutamia hyviä *hymy*



*plur* niin on!!! *joo**sydän*
Kalle

Posts: 479

#99 • • Kalle Kiusankappale

Nemes:
ite oon ostanu pari dark sohon cd:tä... kertoisko joku muita saman tyyppisiä artisteja... tykästyin ihan sellaseen synkkään psykeen...



Jos Dark Sohossa kiehtoo se minimaalisuus ja "tech-meininki" niin kannattaa ainaskin sellaisten artistien tuotanto tsekata kun Midimiliz, Authentik, Bitmonx, X-dream (99-> tuotanto) ja Tortured Brain.

Jos taas enemmän diggaa siitä industrial-trance-fuusiosta niin sitten sellaiset artistit kuin Tim Schuldt, Four Carry Nuts, Psychaos ja Dino Psaras varmaankin palkitsee.
Android

Posts: 3,908

#100 • • Edited Android

Nemes:
ite oon ostanu pari dark sohon cd:tä... kertoisko joku muita saman tyyppisiä artisteja... tykästyin ihan sellaseen synkkään psykeen...



Suuri osa venäläisistä psykeartisteista tuottaa suht synkkää soundia. Jos synkkä psyke kolahtaa voisin suositella mm; Kindzadza, Fungus Funk, Parasense, Azax Syndrom, Penta, Winter Demon, Digital Talk, Psychotic Micro, Neuromotor, Dark Nebula...

Tässä pari levyä (samplet löytyy)
Va - There Is No Tomorrow
Va - Deliver Us From Evil

zak:
ps. Niille jotka dissasivat mm. Astralia ja Infectediä koska ”liian moni muukin pitää niistä”: on aika tyhmää antaa artistin suosion vaikuttaa siihen mitä mieltä on itse musiikista.



Totta, mutta monen psykediggarin mielestä noitten soundi vaan on muuttunut niin paljon, ettei niitä oikein voi psykeksi enää luokitella. Vanha AP on kyllä jees.