Koulutehtävään

16 posts, 1 page, 5,310 views

Mussu

Posts: 1,755

#1 • • Edited Mussu
HEI!

Harjoittelen Mediapajalla "totaalisessa katumisjaksossa" journalismia, ja harjoitustyöhön kuuluu Pajavasara-lehti. Teen juttua AKTIIVISESTA BILETTÄMISESTÄ. Haluan tietää , jotka aktiivisesti ovat järjestämässä ja toteuttamassa bileitä/klubeja, miksi aloitte bileitä järjestämään ja milloin mielessäsi tällainen idea syntyi? Myöskin aktiivisista bilettäjistä haluan tietää, että miksi käyvät bileissä ja missä bileissä?

jos tiedät jonkin forumin aiheen, joka jollakin tavalla liittyy aiheeseen, mainitse niin luen läpi!

KIITOS PALJON KAIKILLE!!!!

*kiitoskiitos*
Mussu

Posts: 1,755

#2 • • Edited Mussu
1. Miksi käyt bileissä?
2. Kerro oma käsityksesi suomen biletyskulttuurista ja mitä siihen kuuluu?
3. Oletko osallistunut bileitten järjestämiseen? Mitä teit?
4. Milloin menit ensimmäisen kerran bileisiin ja mitkä ne olivat?
5. Parhaimmat bileet missä olet ollut ja miksi?
6. Mitä uutta haluat bileistä tai biletyskulttuurista tai miten niitten tulisi mielestäsi kehittyä?
7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
Epailija

Posts: 5,636

#3 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Musta tuntuu, että esimerkkivastausten puutetta suurempi ongelma tässä on ollut ihmisten kiinnostuksen puute. But that might just be me.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#4 • • Gilgamint.com Making questions
1. Miksi käyt bileissä?
Perimässä velkoja

2. Kerro oma käsityksesi suomen biletyskulttuurista ja mitä siihen kuuluu?
Biletys mitää kulttuuria oo... kysy vaik tarja karpolta!!! siihen kuuluu yleinen valittaminen =DDDDDDDDDDDDDdddddddddddd

3. Oletko osallistunut bileitten järjestämiseen? Mitä teit?
Päästin jengiä takaovesta sisään... läpällä.

4. Milloin menit ensimmäisen kerran bileisiin ja mitkä ne olivat?
yläasteen tanssiaiset... juotiin 4cl pullo viskii ja räittiin pihalla.

5. Parhaimmat bileet missä olet ollut ja miksi?
American Car Show!

6. Mitä uutta haluat bileistä tai biletyskulttuurista tai miten niitten tulisi mielestäsi kehittyä?
haluisin nähä sen moottorisaha jonglööraajan heittelee biitin mukaan!

7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
joo kandee kuunnella noisee... se avartaa!!!!!!111 noisehoppi on parasta!!!!
Amnesia

Posts: 888

#5 • • Edited Amnesia
1. Miksi käyt bileissä?
Saan siitä enemmän kicksejä kuin oikeastaan mistään muusta. Tietysti myös se, että olen aktiivisesti kuunnellut konemusiikkia nuoresta iästä lähtien vaikuttaa asiaan. Lisäksi tietyllä "elitistisellä" tavalla pidän klubikulttuuria olennaisesti parempana kuin tavisten baarikännäilyä, ja tunnen oloni eniten kotoisaksi hyvissä bileissä.

2. Kerro oma käsityksesi suomen biletyskulttuurista ja mitä siihen kuuluu?
Suomen biletyskulttuurissa on oikeastaan aina korostunut selkeä innostuneisuus, porukka välittää bileistä kokonaisvaltaisemmin kuin esim. Keski-Euroopassa. Tarkoitan tälla esim. sitä miten paljon järkkärit uhraavat aikaa bileisiin, usein nollaprofiitilla, ja miten bilettäjät panostavat esim. vaatteisiin, bileiden hypettämiseen jne suhteessa enemmän kuin monessa muussa maassa. Huumeet ovat toki läsnä tietyssä määrin, mutta mielestäni Suomessa useimmat pitävät homman kontrollissa. Joskus ulkomailla bileiden päätyttyä ja valojen syttyessä on tullut vähän sellainen "ei jumalauta"-fiilis, kun katselee porukkaa, Suomessa sitä ei tule.

3. Oletko osallistunut bileitten järjestämiseen? Mitä teit?
Käytännössä en.

4. Milloin menit ensimmäisen kerran bileisiin ja mitkä ne olivat?
Trap-nimiset techno-bileet JKL:ssä 2001.

5. Parhaimmat bileet missä olet ollut ja miksi?
Vaikea valita, mutta ehkä Nature One-festarit (Saksa) 2002, hemmetin kovan line-upin ja monipuolisten elämysten vuoksi. Suomesta sanoisin et Pacifique 2004.

6. Mitä uutta haluat bileistä tai biletyskulttuurista tai miten niitten tulisi mielestäsi kehittyä?
Mulle riittäisi, jos ympyrä sulkeutuisi vähän sinne 90-luvun alkupään suuntaan, vähemmän baaribileitä ja enemmän bileitä poikkeuksellisissa paikoissa, lisää sielua musiikkiin, lisää oikeaa plur-henkeä ja yhteenkuuluvuutta. Tietysti ei tällaisia juttuja tuosta vaan polkaista...

7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
No oikeinkirjoitus ainakin *hih*
Mussu

Posts: 1,755

#6 • • Mussu

7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
No oikeinkirjoitus ainakin



Onneks juttu oikoluetaan ja tarkistetaan, että juttu on kaikkien sääntöjen mukainen...ja oikein kirkoitettu...

KIITOS VASTAUKSESTASI!!!!!!!!!!!!!
Jussi Soro

Posts: 6,385

#7 • • Jussi Soro choon!

Princess, 5.9.2005 17:33:
Varsinkin Unity ja muut non-profit bileet.

Myös voi mainita kaupalliset bileet tai onko suomessa bileitä joiden kannattavuuslaskelman tavoitteena on saada voittoa?


Ööh...

Kai kaikkien klubien tarkoituksena on voittoa saada, eihän oikeesti kukaan jaksa järkätä pidempään plusmiinusnollaa. Eli kyllä mä väittäisin että jokainen bile, jonne sisälle maksaa on kannattavuuslaskelmassaan laskenut break evenit. Klubin jatkuvuudenkin kannalta voiton tuottaminen on aika tärkeä edellytys, silloin voidaan joka kerta panostaa hiukan enemmän tuleviin bileisiin. Onhan se ihan kiva et järkkärillekin jää jotain käteen kuukauden työstä. Alle mäkin tuntipalkan tossa jää jokatapauksessa.

Selvennätkös vielä että miten erityisesti Unity on sun mielestä "non-profit"? Ihan samalla tavalla kaikki Suomessa järjestettävät bileet ovat "non-profit", jos oikeesti haluis rahaa tienata, kantsis tehdä jotain muuta.
Juhgu

Posts: 7,921

#8 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Princess,
2. Suomen biletyskulttuuriin kuuluu ehkä noin 50% huumeet.



Meinaat niiq, että joka bileissä keskimäärin joka toinen on vetänyt jotain?


Princess, 8.9.2005 13:32:
---
7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
No oikeinkirjoitus ainakin
---
Onneks juttu oikoluetaan ja tarkistetaan, että juttu on kaikkien sääntöjen mukainen...ja oikein kirkoitettu...

KIITOS VASTAUKSESTASI!!!!!!!!!!!!!



All-caps ja huutomerkkijonot, niistä tunnistaa ammattitaitoisen journalistin... ...!!!!!!!!!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Mussu

Posts: 1,755

#9 • • Mussu

Musta tuntuu, että esimerkkivastausten puutetta suurempi ongelma tässä on ollut ihmisten kiinnostuksen puute. But that might just be me.



Voi olla,mut on mulla jo jotain pohjaa...tää on vaa sellasta suuntaa antavaa,etten ihan kirjoita satuja...

Emmä nyt odottanutkaan, et tästä tulee yleisö menestystä. Parikin KUNNOLLISTA vastausta on jo jotakin mistä voin poimia jonkin hyvän mielipiteen. Niitä kun klubbarilaisilta löytyy ainakin silloin kun mielenkiintoa löytyy. *hymy*
Mellu-

Posts: 4,006

#10 • • Edited Mellu-
1. Miksi käyt bileissä?
Musiikin ja ystävien takia
2. Kerro oma käsityksesi suomen biletyskulttuurista ja mitä siihen kuuluu?
Pienet piirit, kaikki tuntevat kaikki ainakin naamalta ja siihen kuuluu kaikki bilettäjistä,järjestäjistä,soittajista aina valomieheiin ja bilepaikkoihin.
3. Oletko osallistunut bileitten järjestämiseen? Mitä teit?
Flaikkujen jakoa (jos se laskentaan)
4. Milloin menit ensimmäisen kerran bileisiin ja mitkä ne olivat?
Etanat joskus mitähän ne olisi olleet.. 2001...2002 etanat *ding* ei pysty muistamaan
5. Parhaimmat bileet missä olet ollut ja miksi?
Impulse enter the arena 20.12.2003 syy: Kuulin ekaa kertaa sellaista musiikkia mitä ilman en enään voi elää.
6. Mitä uutta haluat bileistä tai biletyskulttuurista tai miten niitten tulisi mielestäsi kehittyä?
Ehkä se älytön huumeiden vetäminen tietyissä bileissä ois kiva saada pois mutta luultavimmin mahdoton, ja kuuluuhaan sekin tietty tähän kulttuuriin mutta niin se kuuluu myös muihin kulttuureihin kuten kaikki tietävät,eikä ole mikään salaisuus IMO
7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
kokonaisuus

pientä edittiä *piis*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Mussu

Posts: 1,755

#11 • • Mussu

vennätkös vielä että miten erityisesti Unity on sun mielestä "non-profit"?



Kuulin, että ne järjestetään sillä periaatteella ja niin ihmiset ovat puhuneet

Tosta periatteesta haluan tietää.

Tietenkin on hyvä, jos klubi-illat tekevät voittoa jo ihan klubi-illan kannattavuuden kannalta.

Hyvä,nyt tulee mielipiteitä ja tausta tietoja!
Mussu

Posts: 1,755

#12 • • Mussu

All-caps ja huutomerkkijonot, niistä tunnistaa ammattitaitoisen journalistin



En ookkaa ammattitaitoinen, aloittelija vasta.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#13 • • Jussi Soro choon!

Princess, 8.9.2005 13:45:
Kuulin, että ne järjestetään sillä periaatteella ja niin ihmiset ovat puhuneet

Tosta periatteesta haluan tietää.

Tietenkin on hyvä, jos klubi-illat tekevät voittoa jo ihan klubi-illan kannattavuuden kannalta.

Hyvä,nyt tulee mielipiteitä ja tausta tietoja!


No siis, en mä usko et Unity ainakaan tappiolla pyörii ;)

Mut kuten 99% kaikista bileistä, on voittomarginaali Unitylla laskettu niin pieneks, että sitä ei voi ees voitoks sanoa. Kun miettii sitä, että kuin paljon duunia yksien bileitten eteen joutuu tekemään, niin noi voitot on ihan naurettavan pieniä, eli toiminta on hyvinkin harrastusluonteista.

Voiton takia ei kukaan järkkää Suomessa bileitä, jos joku tekis tätä pelkästään rahan takia, ni varmaan pienemmällä vaivannäöllä vois järjestää jotain kannattavampaakin.
$

Posts: 1,802

#14 • • $ Destination weekend!
My $3.03...

1. Miksi käyt bileissä?

Koska pidän elektronisesta musiikista, iloisista ihmisistä ja vapautuneesta ilmapiiristä. Lisäksi dokaus on ihan mukavaa.

2. Kerro oma käsityksesi suomen biletyskulttuurista ja mitä siihen kuuluu?

Nuoremmat käyvät polkkabileissä, vanhemmat rauhallisemmissa bileissä. Toki poikkeuksia riittää. Lisäksi bileskene noudattaa kolmen vuoden sykliä: Tiettyjä naamoja näkee suunnilleen kolme vuotta, kunnes seurustelu/perhe/koulu/työt/kuosi jättää kemuttamisen vähemmälle. Jotkut myös kyllästyvät polkkaan ja ryhtyvät käymään proge-bileissä.

3. Oletko osallistunut bileitten järjestämiseen? Mitä teit?

Olen. Tehnyt kaikenlaista laidasta laitaan, mutta itse bileissä keskittynyt soittamiseen. Laittomien bileiden järkkäyksen lopetin siihen, kun poliisi tuli paikalle. Johtui kai uloskantautuneesta housesta :D

4. Milloin menit ensimmäisen kerran bileisiin ja mitkä ne olivat?

Kaapelilla 1996 jotkut psyke-reivit. Halo soitti siellä, bileiden nimeä en muista.

5. Parhaimmat bileet missä olet ollut ja miksi?

Blake Baxter@Kerma 2004. Keskinkertaisesta selektiosta huolimatta en ole ikinä ollut niin hyvissä fiiliksissä.

6. Mitä uutta haluat bileistä tai biletyskulttuurista tai miten niitten tulisi mielestäsi kehittyä?

Vähemmän progea ja trancea. Housea ja teknoa enemmän. Eikä tarvitse heruttaa kurkkupurkista sitä viimeistä desibeliä irti.

7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?

Kliseet veks. Kaikki tietävät, että reiveissä käytetään huumeita ja kova musiikki vahingoittaa kuuloa.
Mussu

Posts: 1,755

#15 • • Edited Mussu

ei kukaan järkkää Suomessa bileitä, jos joku tekis tätä pelkästään rahan takia, ni varmaan pienemmällä vaivannäöllä vois järjestää jotain kannattavampaakin.



Mä en tee juttua Taloussanomiin!

Kun aletaan järjestämään klubi-iltaa tai bileitä, niin nousee aina kysymykseen minkälaiset bileet ja missä ja kuinka suuret. Sitten tehdään liiketoimintasuunnitelma ja toivottavsti jos halutaan pysyvämpää liiketoimintaa niin SWOT- analyysi ja riskienhallinta suunnitelma. Sen takia liiketoimintasuunnitelmassa on hyvä laskea mukaan yrittäjälle palkkaa, koska voitto/tappio sarake ei aina ole se korkein luku kun tehdään taloushallinnollisia laskelmia. Kaikki pyörii rahan ympärillä. Vain halusin tietää jalon periaatten mistä olen löytänyt ihan muitakín organisaatioita, jotka mainitsevat toimivansa non-profit periaatteella, mutta luovun ajatuksesta koska sellaisesta ei saa juttua. Unity on klubbarilaisille sydäntä lähellä oleva asia. Varsinkin kun ajattelee miten suosittuja ne ovat. Itsekkin istuin kolmena maanataina odottamassa, että lipun myynti alkoi.

Tämä asia ei kuitenkaan liity mitenkään, mun taustatietojeni hankintaan biletyskulttuurista. Paitsi että voin mainita,että bileiden järjestäjille taloudellisesti ei kovin kannattavaa järkätä bileitä ja he varmasti järjestävät niitä siksi, että pitävät konemusiikista.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#16 • • Jussi Soro choon!

Princess, 8.9.2005 14:38:
Paitsi että voin mainita,että bileiden järjestäjille taloudellisesti ei kovin kannattavaa järkätä bileitä ja he varmasti järjestävät niitä siksi, että pitävät konemusiikista.


Juurikin näin *joo*