DJ-Pöydän korkeus

47 posts, 3 pages, 21,327 views

kml

Posts: 1,142

#1 • • kml Keyhole Markup Language
Tuli sitten tilattua soittimet ja mikseri kotiin, ja pitää pystyttää kokonaan uusi pöytätaso niille että ne saa mahtumaan.

Mietinkin, että onko jotain yleispätevää sääntöä pöydän korkeudeksi ? Pituutta itsellä on hieman reilu 180 senttiä.

Testaamallahan tämä selviäisi varmasti jos pidempään olis soitellut, mutta kun ekat omat laitteet on kyseessä, niin kokemustahan ei ole.

Vinkkejä?

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Unik

Posts: 4,117

#2 • • Unik
Mielummin liian korkea kuin liian matala *hymy*
Ozie

Posts: 1,389

#3 • • Ozie
Tuohan mielestäni riippuu vielä vähän käyttäjästä. Ittelläni on tällä hetkellä 90cm.
kml

Posts: 1,142

#4 • • kml Keyhole Markup Language
Varmaan onkin käyttäjäkohtainen juttu, mutta tuntuu kyllä että suht korkealla pöydällä mielellään soittelis.

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

mekaanikko

Posts: 1,176

#5 • • mekaanikko don selecta
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen, että kun laittaa kädet niin että käsivarsi on vartalon suuntaisesti ja kyynärvarsi siihen 90 asteen kulmassa, levyn pinta on samalla korkeudella kuin suoraksi ojennettu kämmen. Eli pöydän korkeus sitten toi korkeus miinus levarin korkeus.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

enrg

Posts: 2,040

#6 • • enrg

mekaanikko, 3.9.2005 19:22:
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen, että kun laittaa kädet niin että käsivarsi on vartalon suuntaisesti ja kyynärvarsi siihen 90 asteen kulmassa, levyn pinta on samalla korkeudella kuin suoraksi ojennettu kämmen. Eli pöydän korkeus sitten toi korkeus miinus levarin korkeus.


samaa mieltä
kml

Posts: 1,142

#7 • • kml Keyhole Markup Language

mekaanikko, 3.9.2005 19:22:
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen, että kun laittaa kädet niin että käsivarsi on vartalon suuntaisesti ja kyynärvarsi siihen 90 asteen kulmassa, levyn pinta on samalla korkeudella kuin suoraksi ojennettu kämmen. Eli pöydän korkeus sitten toi korkeus miinus levarin korkeus.


Joo, tota mä just ajattelin. Kiitos kun vahvistit mielipidettäni *vink*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

kml

Posts: 1,142

#8 • • kml Keyhole Markup Language

mayah, 3.9.2005 22:26:
yleinen keskustelu --> luomisen tuska

Kiitti korjauksesta, olikin hankala löytää oikee foorumi tälle.

Äskösten hetkien jälkeen muuten en kadu sekuntiakaan että tilasin soittimet ja muutamalla sadalla eurolla levyjä... Oikeaan hommaan oon ryhtynyt *hymy*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#9 • • Aziz Combat Fighter
Niin matala et selkä tulee kipeeks

Sit voit baarissa sanoa mimmeille:

"Hei, tuutsä meille jatkoille? Mun selkä on kipee. Ois kiva jos joku hierois sitä.. Se on menny vähän jumiin [iso]NÄISSÄ DJ-HOMMISSA[/iso]."

Flaksi on taattu.
kml

Posts: 1,142

#10 • • kml Keyhole Markup Language

Ana-5000, 4.9.2005 02:03:
Niin matala et selkä tulee kipeeks

Sit voit baarissa sanoa mimmeille:

"Hei, tuutsä meille jatkoille? Mun selkä on kipee. Ois kiva jos joku hierois sitä.. Se on menny vähän jumiin [iso]NÄISSÄ DJ-HOMMISSA[/iso]."

Flaksi on taattu.


Tänks.

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

DJ_laama

Posts: 123

#11 • • DJ_laama

enrg, 3.9.2005 19:24:
---
mekaanikko, 3.9.2005 19:22:
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen, että kun laittaa kädet niin että käsivarsi on vartalon suuntaisesti ja kyynärvarsi siihen 90 asteen kulmassa, levyn pinta on samalla korkeudella kuin suoraksi ojennettu kämmen. Eli pöydän korkeus sitten toi korkeus miinus levarin korkeus.

---

samaa mieltä



samaa mieltä
domi

Posts: 7,069

#12 • • domi Työn sankari.

Ana-5000, 4.9.2005 02:03:
Niin matala et selkä tulee kipeeks

Sit voit baarissa sanoa mimmeille:

"Hei, tuutsä meille jatkoille? Mun selkä on kipee. Ois kiva jos joku hierois sitä.. Se on menny vähän jumiin [iso]NÄISSÄ DJ-HOMMISSA[/iso]."

Flaksi on taattu.


samaa mieltä. ite omistan lack-pöydät, missä varmasti tällaisen läskin selkä kipeytyy pitemmän soittosession myötä.
villelope

Posts: 2,846

#13 • • villelope Lope of Lope & Kantola

mekaanikko, 3.9.2005 19:22:
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen, että kun laittaa kädet niin että käsivarsi on vartalon suuntaisesti ja kyynärvarsi siihen 90 asteen kulmassa, levyn pinta on samalla korkeudella kuin suoraksi ojennettu kämmen. Eli pöydän korkeus sitten toi korkeus miinus levarin korkeus.


Tämä on juuri optimaalinen soittopöydän korkeus myös minulle.

Harvemmin on muuten bileiden jälkeen kuullut nurinaa liian korkeasta soittopöydästä. Liian matalasta on tullut kuultua kerran jos toisenkin.
$

Posts: 1,802

#14 • • $ Destination weekend!
Tällä hetkellä 117cm, eli aika korkea. Pituutta itselläni on ~+-180cm. Pöydästä ei alunperin pitänyt tulla noin korkea, mutta erinäisten mieltymysten sanelemana tuo oli minimi. Tahdoin konsolin dekkien eteen, ja installaatiomiksereillä syvyys tuppaa olemaan suuri. Luonnollisesti tahdoin hyödyntää levareiden alle jäävän tilan levyille niin korkeutta tupsahti...

Kavereilta korkeus on saanut kehuja eikä selkä varmasti kipeydy.
Jone

Posts: 8,258

#15 • • Edited Jone Archibald Haddock

dominikh, 4.9.2005 02:49:
samaa mieltä. ite omistan lack-pöydät, missä varmasti tällaisen läskin selkä kipeytyy pitemmän soittosession myötä.



2 Lack-pöytää päällekkäin (eli 90cm) + levareiden korkeus on ainakin mulle nimenomaan oikea soittokorkeus.
hrdkvr

Posts: 3,929

#16 • • hrdkvr KURGO
oma soittopöytä on mua johonkin muniin ja au!!!!!

kyllä tulee selkä kipeeksi jos seisoo..


siksi himassa yleensä istunkin tuolilla :D


mulle optimaali on jossain navan korkeudella tai jopa pikkasen yli

--
-keep it hard-

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#17 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

mekaanikko, 3.9.2005 19:22:
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen...



Kun itse tein päättötyönä dj pöydän niin mittas korkeuden myös näin ja pituudeksi taisi tulla 100senttiä. Itsellä pituutta noin 190cm

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

efo

Posts: 1,908

#18 • • efo Laserpoint
Itselläni just tasan 100cm ja on todella ihanteellinen.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Beliar

Posts: 1,361

#19 • • Beliar
Pöydän korkeus tulisi olla niin, että mixerin nupit ja levyn pinta on kyynärpään korkeudella...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

kml

Posts: 1,142

#20 • • kml Keyhole Markup Language
Juu kiitoksia vinkeistä... Tänään pitäis tason saapua niin katellaan mihin korkeudelle se tulee asettumaan...

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa