Petri Ranta - Catepillar Circuits

13 posts, 1 page, 4,919 views

Aisti

Posts: 402

#1 • • Aisti Turtiloparabellum
Yön omituisen säädön lopputulos. Melodioita ajattelin vielä viilata, mutta tietenkin olisi mukava tietää mitä muut tästä ajattelevat, kun nyt en voi lopettaa tämän kuuntelua. >:)

Työkaluina käytetty ankeita nappikuulokkeita, läjää samplecd:eitä, SoundForge 4.5:sta ja Impulse Tracker II, tietenkin.

Ehkä Jori Hulkkosen Lo-Fictionia kuunneltu vähän liikaa, sen kyllä huomaa tietyissä osissa!
chill, elektro, idm, jotain

lisätiedot - kuuntele
typ0

Posts: 1,892

#2 • • typ0 syntax error
melodia oli tosi kiva =) biisi ei kuitenkaan kohtaa mun musamakua eiks toi oo jotain minimalistista 0_o =D

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Aisti

Posts: 402

#3 • • Aisti Turtiloparabellum
Heh, Jari sä oot mun idoli. :) Kiitos palautteesta. Tänään sit parturi. *kuumotus* >:)
curry

Posts: 474

#4 • • curry ^mauste^

Aisti, 25.8.2005 08:30:
Yön omituisen säädön lopputulos. Melodioita ajattelin vielä viilata, mutta tietenkin olisi mukava tietää mitä muut tästä ajattelevat, kun nyt en voi lopettaa tämän kuuntelua. >:)



Ohoh, tää oli oikeestaan aika vaikuttava tekele. Mukavan chilli ja rento tsipale, jossa soundimaailma on yllättävän hyvänkuuloinen!


Ehkä Jori Hulkkosen Lo-Fictionia kuunneltu vähän liikaa, sen kyllä huomaa tietyissä osissa!



En ole kuullut kyseistä biisiä (ainakaan tietoisesti), joten olen jäävi kommentoimaan tuota sen enempää.. *hymy*

Anyway, biisi lähti liikkeelle ehkä hieman yllätyksettömästi, mutta ei kuitenkaan mitenkään töksähtäen. Itse tykkäsin siitä, että kappale kehittyi mukavasti ja kasvoi asteittain. Taustalla olevat teemat olivat puhtaita ja "raikkaita". 1:26 alkava melodia oli ihan ok, mutta olis parempi, jos se ois kasvava, alkais hiljempaa ja siihen tulis vähitellen enemmän "nostoa".

2:25 alkanut kirkas "B-melodia" oli bueno, mutta iski korviin aika voimakkaan kuuloisena (kuten toi aikaisempikin melodia), joten hieman hiljempaa, kiitos.

+ Hyvät ja puhtaat soundit
+ Kehittyi, eikä junnannut liikaa
+ Melodiat ja teemat hyvän kuuloisia

- Liian voimakkaat melodiat
- Liian lyhyt

Eli pituutta lisää tietyillä variaatioilla ja melodioiden kehittyvillä nyansseilla, niin onpas entistäkin maistuvampaa chilliä! *hymy*

Rating: 8½ / 10

Keep up the good work! *piis*

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

typ0

Posts: 1,892

#5 • • typ0 syntax error

Aisti, 25.8.2005 09:06:
Heh, Jari sä oot mun idoli. :) Kiitos palautteesta. Tänään sit parturi. *kuumotus* >:)



xD reps

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Aisti

Posts: 402

#6 • • Aisti Turtiloparabellum
Ja äärimmäisen maistuvaa palautetta, kiitos curry! Suorastaan rohkaisee hiomaan eteenpäin! Itse olin aluksi sitä mieltä että melodiat toistavat itseään, mutta en ajatellut, että olisivat liian voimakkaita. Uusia visioita kumpuaa! Mutta vielä siitä toistavuudesta: Olen ehkä itse tuottajana vähän väärä osapuoli sanomaan tätä, mutta toistavatko ne nyt sittenkään liiallisesti jos en voi lopettaa tämän kuuntelua. Go figure. Mutta kumminkin: Melodioiden voimakkuuteen tullaan puuttumaan, vielä kerran kiitoksia kattavan ihanasta palautteesta. :)
Avatar
#7 • • Joe Le Bon Guest
Täähän oli jännä.. Alussa tuli aphex twin mieleen. Biisi rakentuu hyvin eteenpäin niin että jatkuvasti on jotain uutta tulossa... Melodiat elää hyvin mutta toi rumpukomppi vois tehdä mutkan tai räjähtää välillä (vaikka tän tyylisissä biiseissä joskus sama_komppi_alusta_loppuun toimii parhaitein...)

Erittäin kaunista kuunneltavaa!
curry

Posts: 474

#8 • • curry ^mauste^

disko_joe, 25.8.2005 09:22:
Täähän oli jännä.. Alussa tuli aphex twin mieleen. Biisi rakentuu hyvin eteenpäin niin että jatkuvasti on jotain uutta tulossa...


Joo, alussa oli kyl pikkasen ainakin Aphex Twinin 'On' -biisin vaikutteita.

disko_joe, 25.8.2005 09:22:
Erittäin kaunista kuunneltavaa!



o/ Aivan! Tää tais jäädä meitsin chilli-playlisille... *vink*

Pidempää versiota odotellessa......

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Aisti

Posts: 402

#9 • • Aisti Turtiloparabellum
Ja sitten jo uutta versiota pukkaa...

Kiitos disko_joe ja curry, palautteestanne! Noita palautteita lukiessa rupesi kehkeytymään kaikenlaisia juttuja millä kappaletta voisi saada elävämmäksi, joten jotain hienosäätöä kappaleeseen joka kulkee nyt versionumerolla 0.8 :P

Äänentasoasiaan tullaan puuttumaan, mutta koska se on sitten minulle jo vähän pidempi projekti, niin päätin olla ihan juuri nyt tähän hätään pureutumatta siihen.

Pituutta on myös omilla pähkinäaivoillani vaikea keksiä, etteikö tulisi liian puisevaa ja repetitiivistä saundia...

Mutta nyt kumminkin pyritty rehevöittämään äänimaisemaa, muuttamaan muutama ratkaisu siirtymissä, ja monipuolistamaan komppia...

Että ei välttämättä mitään kauhean oleellista jo varhaisemman version imuttaneille!

http://uc.hit.edu/~terab6/galleries/temp/petri_ranta-catepillar_circuits__v08.mp3

PS. Anteeksi sekavat höpöttelyni, yö meni biisiä viilatessa, ensimmäinen versio ulostautui kovolle 5:07AM =I
curry

Posts: 474

#10 • • Edited curry ^mauste^

Aisti, 25.8.2005 12:53:
Pituutta on myös omilla pähkinäaivoillani vaikea keksiä, etteikö tulisi liian puisevaa ja repetitiivistä saundia...


En tosiaan tarkottanutkaan, että kannattas mitään 10min versiota tehdä. *hymy* Aika hyvinhän toi biisi on jo tuolleensakin paketissa, mutta mielestäni tossa alkupuolella sais 0:30-0:45 pituutta lisää juuri sillä, että tois sen melodian hiljalleen sisään. Ei välttämättä kannata sen enempää kikkailla, sellainen perus crescendo, joka ei kuitenkaan liian kovaks yltyisi.

Sitten tuolla loppupuolella ois ihan kivan kuulonen, jos tuo komppipuoli häviäis feidaten, mutta tuo melodia jäis vähän pidemmäks aikaa suunnilleen yksin soimaan. Silläkin sais puol minsaa lisää ja biisille tulisi perus-faden sijasta nautinnollinen lopetus.. *hihu*


Mutta nyt kumminkin pyritty rehevöittämään äänimaisemaa, muuttamaan muutama ratkaisu siirtymissä, ja monipuolistamaan komppia...
Että ei välttämättä mitään kauhean oleellista jo varhaisemman version imuttaneille!



Ihan hyviä ratkaisuja löysin. Mutta varo, ettei komppi tule liikaa läpi muuten niin hyvästä teemasta. *hymy*

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Juhgu

Posts: 7,921

#11 • • Juhgu Virnistelijä
Melkoinen saavutus nappikuulokkeilla ja impulsetrackerilla :) sorry kun en osaa antaa rakentavaa palautetta, mutta jää kyllä chill-soittolistalle.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

boreal

Posts: 24

#12 • • Edited boreal
wow. sf cut and paste? tas on ollut aika kova tyo.

tosi natit korkeet highat loopit jotka juttelee struktuurin kans.

musta taa on valmis alku kivalle progressive brakes biisille.

kuuntele border community: www.bordercommunity.com jos et jo tunne.
nomic

Posts: 4,120

#13 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
todella nätti raita!

sopivan deeppi ja muuntautuva mun makuun :)

komppi on hyvä, mutta tiedän, että olisit saanut tähän vielä paremman kompin tehtyä
toimii näinkin *hihu*
pituutta kun saisi lisää :F