Lapset bileissä

36 posts, 2 pages, 11,429 views

Muusa

Posts: 77

#1 • • Muusa pikku-apina
Huomasin pienen keskustelun tyngän tuolla rts:n kuvien lomassa. Kyse oli lapsista bileissä, tai ehkä pikemminkin tuollaisissa ulko-ilmatapahtumissa.
Joku siellä heitti että tuollaiset tapahtumat eivät ole sopiva paikka lapsille ja siitä sitten moni muu taisi suutahtaa.
Itselläni on kohta 3-vuotias pikkuneiti joka on ollut mamin ja isin mukana monet kerrat kadunvaltauksissa, reaggae-tapahtumissa, alpparissa, hietsussa ja hamppumarssilla. Tyttö on todella nauttinut olostaan ja jammaillut joskus aikuisten joskus jopa muiden lasten kanssa.
Otan Jaden mielelläni mukaan , jos vain bileet ovat sellaiset mihin luulisi lapsen voivan ottaa mukaan. Kerran tosin hietsussa kävi niin että oltiin juuri lähdössä ja laitoin Jaden istumaan rattaisiin, niin eikös joku humalainen kaatunut rattaiden päälle. Onneksi ei käynyt mitään, kiitos nopeiden refleksieni. Tällainen on todella ikävää, olisi kuitenkin kiva ottaa neiti mukaan, kun hän niin kovasti nauttii bileistä... Vaarana voi kuitenkin olla liian kova musiikki (ellei sitten käytä lapsella kuulosuojaimia) tai holtittomat kuosaajat.
Mitä mieltä ihmiset olette? Voiko lapsia ottaa mukaan bileisiin?

--
piu.

Juhgu

Posts: 7,921

#2 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Kunhan kuulo on varmasti kunnolla suojattu[pieni] (ei varmaankaan tarvitse erikseen sanoa kuinka järkevää on hankkia kolmivuotiaalle kuulovaurio)[/pieni], ja kunhan lapsia pitää silmällä etteivät ne joudu pahiten huojuvien tyyppien jalkoihin, voi lapset minun mielestäni ihan hyvin ottaa ulkoilmabileisiin mukaan.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Liqued

Posts: 187

#3 • • Liqued CyberHemuli
Musta se poika joka hillu sielä rts:sässä näytti todella nauttivan sielä olosta.. Miksikäs ei lapsia vois tuoda tapahtumiin? kuhan eivät mitkään kauheet juomajuhlat vaan ole tai muutenkaan haitalliset pikkuisille. Ja se kuulo on suojattu!..

--
Spin!

Fyrisch

Posts: 4,525

#4 • • Fyrisch
Mä oon lapsi ja osaan mennä ihan ite bileisiin :>

Mutta välillä olisi hyvä jos joku pitäisi huolta ettei kukaan iso paha tyyppi tulisi sekoilee/kompuroimaan muhun..
Esa

Posts: 947

#5 • • Edited Esa
Toi (pienen) lapsen kuulon huomiointi on tärkeä asia. Muistan lukeneeni siitä tulleen ihan syytteen/seuraamuksia, kun joku pariskunta oli ottanut sylivauva-iässä olleen lapsensa mukaan heavymetal- tms. konserttiin. *eiei*
Miika

Posts: 893

#6 • • Miika

Esa, 12.6.2005 23:46:
Toi (pienen) lapsen kuulon huomiointi on tärkeä asia. Muistan lukeneeni siitä tulleen ihan syytteen/seuraamuksia, kun joku pariskunta oli ottanut sylivauva-iässä olleen lapsensa mukaan heavymetal- tms. konserttiin. *eiei*



Hevikonserteissa miksaukset ovat diskanteiltaan huomattavasti korostuneempia ja lujemmalla kuin mitä esim rts:ssa on ollut. Joskus tuntuu siltä että miksaajat itse käyttävät demppaavia korvasuojia miksausta tehdessään niin tuloksena on korvia riipivä kiminä pa:ssa. Livekonsertissa yleensä tykkää seurata soittavaa yhtyettä joten väkisinkin ajautuu voimakkaille aaltopituuksille, mutta ulkona/metsässä pikkusen kaa voi mennä kauemmas leikkimään eikä kokoajan tarvi huolia metakkaa ja hulinaa.

Jos olis oma lapsi niin kuulo aina teflontulpilla turvaan.
sune

Posts: 2,096

#7 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Oon kans miettiny et viittiiks näihin ulkoilmatapahtumiin ottaa skidiä mukaan. Mulle se ei olis mikään ongelma, kuulo suojattais tottakai yms. mutta ongelmana on muut ihmiset. Tai siis se että tuleeko siitä sitten jotain sanomista tai vähintään niitä v-mäisiä katseita. *justjoo*

juu, ei pitäis välittää mitä muut ajattelee, mutta pakko miettiä koska mun mielestä ne ei oo ihan lasten paikkoja ja mietityttää vaan että miten suurin osa ihmisistä siihen reagoi että ottaa muksun mukaan.

--
ei kovin ihku eikä plur

Avatar
#8 • • kelasin Guest

Tontsis, 13.6.2005 10:48:
---
sune, 13.6.2005 10:36:
Oon kans miettiny et viittiiks näihin ulkoilmatapahtumiin ottaa skidiä mukaan.
...
mun mielestä ne ei oo ihan lasten paikkoja
---


Siinähän sä jo vastasitkin itselles :)



oltiin frendien kans lauantaina mahdollisuuksien tori -tapahtumassa ja meillä oli monta kaveriperhettä mukana joilla oli skidit messissä ja kakaroiden ikähaitari oli pariviikkoisesta ala-aste ikäisiin.. musa nyt ei ollut edes kovalla ja tapahtuman meininki oli aika hippimäistä, eli skidit juoksenteli pitkin joenrantaa keskenään :)

piis, love ja hippimeininki <3
peepe

Posts: 904

#9 • • peepe
Riippuu tietenkin täysin bileistä. Luulis et jokainen tietää millainen meno on lapsille sopivaa. Joku kesäinen ulkoilmatapahtuma, missä musiikkia voi kuulla ilman kuulovaurion vaaraa, eikä hörhöt sekoile vieressä, niin mikäs siinä jos muksut lähtee äidin ja isin kans nauttii musiikista :)
sune

Posts: 2,096

#10 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Tontsis, 13.6.2005 10:48:
Siinähän sä jo vastasitkin itselles :)



periaatteessa joo, mut seki on sellanen toisaalta ja toisaalta -homma *nauru*

--
ei kovin ihku eikä plur

Vexe

Posts: 1,016

#11 • • Vexe
Kuulonsuojaus on jo mainittu, mutta lisäksi tietenkin sen oman lapsen vahtiminen on tärkeää. Lapsen harvemmin jaksavat olla paikoillaan pitkiä aikoja, joten ne juoksentelevat vanhempien lähellä ja kokeilevat varmasti rajoja missä saa liikkua. Monesti vanhempien pieni herpaantuminen lapsen touhujen seuraamiessa aiheuttaa "vaaratilanteita" lapselle.

Tietenkin kannattaa ottaa huomioon myös se, että muita saattaa häiritä lapsen pitämä meteli. Liian usein vanhemmat antavan lapsen huutaa leikkiessään, joka saattaa häiritä lähellä olevia musiikinkuuntelijoita.

Vaikka lapsen kuulo olisi suojattu hyvin niin se ei tarkoita sitä, että lapsea olisi turvallista viedä PA:n viereen. Riittävä etäisyys tarkoittaa yleensä sitä, että itse joutuu tinkimään omasta musiikkinautinnosta. Parempi pelata varmanpäälle, kuin leikkiä lapsensa kuulolla.
India

Posts: 475

#12 • • India
Kylläpä me ollaan oltu ipanoiden kanssa muutamissa tapahtumissa. Me ollaan jääty aina hieman kauemmas ja katsottu se hieman rauhallisempi paikka ettei nyt ihan parkkeeraa sen kännisimmän porukan viereen.

Viime vuonna Pinja tykkäs ihan älyttömästi olla rts mukana jammailemassa. Ja kun kysyttiin että haluatko lähteä taas "katutansseihin" oli se heti ihan intona mukana. Harmi vaan että tän vuotiset jäi muista syistä sitten väliin.

Mutta jos on kesäinen ilma ja kemut vaikuttaa leppoisilta, niin kylläpä meiän mukulat mukaan otetaan. *jiihaa*
sielu hänkin

Posts: 343

#13 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Syy siihen miksi tulee ilkeitä katseita on se että mä ainakin pelkään lapsia. Lapset on ihania, mut hyvin pelottavia.

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

India

Posts: 475

#14 • • India
Kylä mä olen pyrkinyt pitämään muksut siinä lähellä ja opastanut ettei saa häiritä muita kanssa ihmisiä.

Tottakai se on hiukan tilanteesta kiinni, jos vierustoveri rupeaa muksuille juttelee hymyillen en heti niitä sieltä komenna pois.

Mutta jos sieltä tulee sellanen epäileväinen *igor*mulkaisu niin kylläpä silloin muksut osaa jo ittekin karttaa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#15 • • Aziz Combat Fighter
Mikäs siinä, voihan skidin ottaa mukaan, mut sit ois syytä pysyä itse selvinpäin. Mikään ei oo karmeemman näköstä ku viinaa kittaava mamma ja pappa ja pieni skidi messissä. Jotain holttia pitäs saada touhuun, jos meinaa itselleen ottaa jälkikasvua ja vastuun siitä. Muutenkin ylenmääräinen ryypiskely lasten nähden on lapselle aina pelottavaa, kun isi tai äiti ei ookkaan samanlainen mihin on totuttu. Sit ku siihen lisätään hirveesti vieraita ihmisiä ja kova musiikki, ni voi tulla itkuparku.
sune

Posts: 2,096

#16 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Ana-5000, 13.6.2005 13:15:
Mikäs siinä, voihan skidin ottaa mukaan, mut sit ois syytä pysyä itse selvinpäin. Mikään ei oo karmeemman näköstä ku viinaa kittaava mamma ja pappa ja pieni skidi messissä. Jotain holttia pitäs saada touhuun, jos meinaa itselleen ottaa jälkikasvua ja vastuun siitä. Muutenkin ylenmääräinen ryypiskely lasten nähden on lapselle aina pelottavaa, kun isi tai äiti ei ookkaan samanlainen mihin on totuttu. Sit ku siihen lisätään hirveesti vieraita ihmisiä ja kova musiikki, ni voi tulla itkuparku.



Niin totta. Mä en ikinä lähtis mihinkään dokaamaan lapsi mukana, enkä edes ota kahta enempää himassa jos se on kotona. *eiei* Jos haluaa vetää perseet voi sen tehdä ilman että oma lapsi saa siitä kärsiä. *joo*

--
ei kovin ihku eikä plur

Mio

Posts: 1,010

#17 • • Mio

peepe, 13.6.2005 10:58:
Riippuu tietenkin täysin bileistä. Luulis et jokainen tietää millainen meno on lapsille sopivaa. Joku kesäinen ulkoilmatapahtuma, missä musiikkia voi kuulla ilman kuulovaurion vaaraa, eikä hörhöt sekoile vieressä, niin mikäs siinä jos muksut lähtee äidin ja isin kans nauttii musiikista :)


...täysin samaa mieltä..en jaksanu ees kirjotaa omaa kommenttia.. oon muutamia vuosia sittennähny tommosen about vuoden ikäisen lapsen äitinsä kanssa aamujatkoilla, jotka e ainakaan mun mittapuun mukaan olleet missään mielessä terveelliset lapsen kannalta...pistää miettiin onko lapsen tuomisessa mukaan sillo itsekkäät syyt, kun vois kumminkin ajatella ettei lapsi välttämättä tarvi äidin sylin lisäksi savua. hikeä, melua ja tuntemattomia ihmisiä haahuileen ympärillä...
peepe

Posts: 904

#18 • • peepe

Mio, 13.6.2005 15:17:
oon muutamia vuosia sittennähny tommosen about vuoden ikäisen lapsen äitinsä kanssa aamujatkoilla



No huh huh, miten toi ees on mahdollista..?
Mio

Posts: 1,010

#19 • • Mio

peepe, 13.6.2005 15:19:
---
Mio, 13.6.2005 15:17:
oon muutamia vuosia sittennähny tommosen about vuoden ikäisen lapsen äitinsä kanssa aamujatkoilla

---


No huh huh, miten toi ees on mahdollista..?



No mä pähkäilin sen niin et joko ne venaili jotain staffiin kuuluvaa soittajaa yms. tai sitten olivat vaan tulleet moikkaan joitain tuttuja...noin tunnin puolentoista ajan ne ainakin sillo siel haahuili et iha pikavisiitistä ei ollu kyse...outoo kyllä..en ollu ennen törmänny enkä sen jälkeen...mut vaikka siel olis ollu joku ketä ne venas ni kyl mä oisin skidin siinä vaiheessa vieny vaikka mieluummin 24 h essolle venaan : D
Muusa

Posts: 77

#20 • • Edited Muusa pikku-apina

sune, 13.6.2005 10:36:
Oon kans miettiny et viittiiks näihin ulkoilmatapahtumiin ottaa skidiä mukaan. Mulle se ei olis mikään ongelma, kuulo suojattais tottakai yms. mutta ongelmana on muut ihmiset. Tai siis se että tuleeko siitä sitten jotain sanomista tai vähintään niitä v-mäisiä katseita. *justjoo*

juu, ei pitäis välittää mitä muut ajattelee, mutta pakko miettiä koska mun mielestä ne ei oo ihan lasten paikkoja ja mietityttää vaan että miten suurin osa ihmisistä siihen reagoi että ottaa muksun mukaan.



No ikinä en oo saanu mitään v:mäisiä katseita, ainakaan paikallaolijoilta, ohikulkijoilta ehkä.
Noissa tapahtumissa on yleensä tosi paljon tuttuja, jotka Jadekin tuntee. Parhaimmillaan mun ei oo tarvinnu ku istuu ja katella ja Jade leikkii ja tanssii mun frendien kanssa. Tietenki ite oon ollu vieressä ja vahtinu.

--
piu.