Monitoreista

46 posts, 3 pages, 21,236 views

Taisto

Posts: 7

#21 • • Taisto
Kyl saundien viilaamiseen kotioloissa pahviseinienkera kunnon kuulokkeet on ehdoton joihin kannattaa sijoittaa!! Bassosaundia ei kannata kuulokeilla muakata, saundi on sen jälkeen monitoreilla tai ihan peruspurkeillakin kuunneltuna jotain ihan muuta. Miksaamiseen ja biisin tasojen tasapainottamiseen myös ehottomasti monitorit.
Orfeus

Posts: 5,872

#22 • • Edited Orfeus

sakk303, 14.5.2005 01:54:
Ostin pari kuukautta takaperin Yamahan MSP5-monitorit eikä ole kyllä tarvinnut katua.


Tulipa haettua samaiset mööpelit tänään ja ihan kelpo lootilta vaikuttavat.
nuance

Posts: 1,963

#23 • • nuance cov ops, combat, sunrise
Dynaudio BM5A. There is no other. On testailtu Truthit, NS10:t ja parit erilaiset Genelecit ja kyllä mulle nää toimii parhaiten. Monttujen ostamisessa on kuitenkin kaikista olennaisinta että ostat just sulle sopivat monitorit. Jotku ylistää Trutheja, mut mä en osaa miksaa niillä yhtään. Korvia on monenlaisia. Käy kuuntelemassa kääkättimiä ja päätä sen perusteella.
Lumpy

Posts: 873

#24 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Orfeus, 11.3.2006 19:47:
---
sakk303, 14.5.2005 01:54:
Ostin pari kuukautta takaperin Yamahan MSP5-monitorit eikä ole kyllä tarvinnut katua.

---

Tulipa haettua samaiset mööpelit tänään ja ihan kelpo lootilta vaikuttavat.



Olen myös harkinnut samoja lootia kotiin tietokonekaijuttimiks. Alapäätä olis tietty kiva olla enemmän, mutta nuo sopinee satunnaiseen miksaamisee ihan hyvin. Lopulliset mixdownit tekee sitten studion geneleceil, joissa bassontoisto ulottuu hiukkasen alemmille taajuuksille.
D.W.L

Posts: 30

#25 • • D.W.L




Olen myös harkinnut samoja lootia kotiin tietokonekaijuttimiks. Alapäätä olis tietty kiva olla enemmän, mutta nuo sopinee satunnaiseen miksaamisee ihan hyvin. Lopulliset mixdownit tekee sitten studion geneleceil, joissa bassontoisto ulottuu hiukkasen alemmille taajuuksille.



Kantsisko harkita himaan sit pikku Genejä, niin sais jo himassa soundia lähemmäs studion
referenssiä?
liikkuva muna

Posts: 2,652

#26 • • liikkuva muna an egg on the move

T-mu, 15.5.2005 21:07:
Meidän studiolla päädyttiin genelecin 8030a linkki
ja vielä ei ole keksitty pahaa sanottavaa. Kerralla aika iso investointi (460/kpl) mutta ehdottomasti sen arvoinen.



Sama juttu. Hyvät purkit ollu. Itse maksoin 800 eekkeriä näistä Helsingin Hifi studio 17:sta tai mikä olikaan.
Orfeus

Posts: 5,872

#27 • • Orfeus

D.W.L, 17.3.2006 20:07:

Kantsisko harkita himaan sit pikku Genejä, niin sais jo himassa soundia lähemmäs studion
referenssiä?


Muistaakseni noita joskus kuuntelin rinnakkain isovelien kans. Aika nuhanen oli soundi omaan korvaan*eiei*
Lumpy

Posts: 873

#28 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

D.W.L, 17.3.2006 20:07:
---



Olen myös harkinnut samoja lootia kotiin tietokonekaijuttimiks. Alapäätä olis tietty kiva olla enemmän, mutta nuo sopinee satunnaiseen miksaamisee ihan hyvin. Lopulliset mixdownit tekee sitten studion geneleceil, joissa bassontoisto ulottuu hiukkasen alemmille taajuuksille.

---


Kantsisko harkita himaan sit pikku Genejä, niin sais jo himassa soundia lähemmäs studion
referenssiä?



Asia käynyt kyllä mielessä, mutta en oo tähän asti kuullu hirveästi kehuja noista pienistä geneistä. kerran olen kyseisiä monitoreja kuunnellut, mutta monitorien silloinen sijoittelu ei ollut niille eduksi. Jos joku tietäisi, että jossain olisi nuo genet ja yamahat samassa paikassa jotta voisi käydä vertailemassa, niin pistäkääpä vinkkiä.
A-E

Posts: 528

#29 • • A-E Detroit Techno Militia
Ihan kysymyksenä. Kertokaapa tyhmälle, mitkä olisivat parhaat kääkkättimet hinta laatusuhteeltaan himassa levyjen soitteluun?

Itselläni on hima setup nojannut aina perus vahvari ja stereokaiutin ratkaisuun,mutta nyt ajattelin siirtyä aktiivikaiuttimien käyttöön (ja siirtää Denonin vahvarin kotiteatteri käyttöön viimeinkin). Ongelmana on vaan se, että en noista mitää juuri tiedä enkä todellakaan tarvitse niitä kun pienessä tilassa levyjen soittamiseen. Se mitä tossa aikaisempia postauksia luin on täällä puhutta lähinnä monitooreista musiikintekemiseen ja ns. kotistudioon. Siksi haluaisinkin tietää jengin kokemuksia aktiivikaiuttimista levyjen soittamiseen himassa.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

Pekko Haimi

Posts: 282

#30 • • Pekko Haimi Our Stolen Theory / Beach X

A-E, 23.3.2006 20:39:
Ihan kysymyksenä. Kertokaapa tyhmälle, mitkä olisivat parhaat kääkkättimet hinta laatusuhteeltaan himassa levyjen soitteluun?

Itselläni on hima setup nojannut aina perus vahvari ja stereokaiutin ratkaisuun,mutta nyt ajattelin siirtyä aktiivikaiuttimien käyttöön (ja siirtää Denonin vahvarin kotiteatteri käyttöön viimeinkin). Ongelmana on vaan se, että en noista mitää juuri tiedä enkä todellakaan tarvitse niitä kun pienessä tilassa levyjen soittamiseen. Se mitä tossa aikaisempia postauksia luin on täällä puhutta lähinnä monitooreista musiikintekemiseen ja ns. kotistudioon. Siksi haluaisinkin tietää jengin kokemuksia aktiivikaiuttimista levyjen soittamiseen himassa.



Itse voin kokemuksesta sanoa että levyjen soitto studiomonitorien kautta syö fiilistä todella paljon. Omistan Mackie HR824 monitorit jotka toistaa aika kliinisti ja erottelevasti kaiken.. alapäätä kyllä löytyy mutta se paine kuuluu tietenkin vasta huoneen perällä.. Olenkin tässä suunnitellut että sijottaisi kämpän ylänurkkiin pienet kaiuttimet (kuten StreetBeatissa) levyjensoittoa varten niin ehkä irtoaisi enemmän soittoiloa.. :)
happosepi

Posts: 1,070

#31 • • happosepi
Mä hankin vähän aikaa sit tämmöset: http://www.thomann.de/thoiw3_edirol_ma15d_prodinfo.html

Ei ole tarvinnut katua, levyjen soittoluun tosi sopivat vehkeet. Soundi ei varmaan "oikeille" monitoreille pärjää, mutta on silti hitosti parempi kuin parhaimmissakin tietokonekaiuttimissa.

Sijoittelin ne tällä tavalla: monitorit.jpg

Yleensä ihmisillä kotona ja keikollakin välillä näkee että monitorit on suunnattu kirjaimellisesti päin persettä. Päätin huolehtia siitä, että jos ei muualla niin ainakin kotona voi soittaa asiallisesti suunnatuilla monitoreilla =)

Nuo jalustat eivät kuulu pakettiin, ne hommasin erikseen.
enrg

Posts: 2,040

#33 • • enrg
Käyttämättömät M-Audion BX8a:t irtosi huutonetistä 280 eurolla kun thomanilla ovat 395. Erittäin tyytyväinen ollut*hymy*
toma

Posts: 2,009

#34 • • toma Tototoototo
Itse omistan Samson Rubicon 5a:t, ja voin kyllä suositella lämpimästi. Nauhadiskantti on hyvin väritön, ääni yleisesti hyvä, ja potkua löytyy himakäyttöön enemmän kuin tarpeeksi. Eikä hinta huimaa päätä. Ja mikä parasta: näyttävät coolilta! :D

http://www.thomann.de/thoiw3_samson_rubicon_r5a_prodinfo.html

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

recue

Posts: 87

#35 • • recue

Lumpy, 16.3.2006 13:46:
---
Orfeus, 11.3.2006 19:47:
---
sakk303, 14.5.2005 01:54:
Ostin pari kuukautta takaperin Yamahan MSP5-monitorit eikä ole kyllä tarvinnut katua.

---

Tulipa haettua samaiset mööpelit tänään ja ihan kelpo lootilta vaikuttavat.

---


Olen myös harkinnut samoja lootia kotiin tietokonekaijuttimiks. Alapäätä olis tietty kiva olla enemmän, mutta nuo sopinee satunnaiseen miksaamisee ihan hyvin. Lopulliset mixdownit tekee sitten studion geneleceil, joissa bassontoisto ulottuu hiukkasen alemmille taajuuksille.



Oikein kelpo möhkäleet ovat, juurikin kotimonitorointiin. Etenkin jos ne tuhdimmat genet löytyy studiolta.

Tiedä sitten kostuitko tästä kommentista yhtään mitään, mutta sanoinpa nyt kuitenkin. :D
Mr.Mystery

Posts: 244

#36 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik

hege, 24.3.2006 09:40:
---
happosepi, 24.3.2006 07:46:
Mä hankin vähän aikaa sit tämmöset: http://www.thomann.de/thoiw3_edirol_ma15d_prodinfo.html
---


Heh noihan näyttää ihan samalta, kuin nämä jotka huvikseni ajattelin hankkia joskus.. http://www.behringer.com/MS40/index.cfm?lang=ENG

Onkohaa toi joku yleinenkin disaini vai ketä kopioi ketä..


Behringerillä on tapana "lainata" muiden ideoita... vilaseppa vaikka ko. lafkan miksereitä...


Anyway, iteltä on löytynyt Tannoyn Reveal Activet jo toista vuotta. Hyvä hinta/laatu-suhde varsinkaan jos ei ole mitään varsinaista studiota pistämässä pystyyn...
CM

Posts: 1,507

#37 • • CM

nuance, 11.3.2006 21:03:
Dynaudio BM5A. There is no other. On testailtu Truthit, NS10:t ja parit erilaiset Genelecit ja kyllä mulle nää toimii parhaiten



Dynaudio ja Mackie maistuu mulle kans parhaiten. Genet sopii hyvin biisien miksaukseen, mut peruskuuntelu on mulle ainakin tuskallista. Diskanttiosasto särkee korvia ja kaikki kuulostaa ylidigitaalisen kliiniseltä ja elottomalta. Jotenkin muovinen soundi mun korviin.
Lumpy

Posts: 873

#38 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

CM, 26.3.2006 13:11:
---
nuance, 11.3.2006 21:03:
Dynaudio BM5A. There is no other. On testailtu Truthit, NS10:t ja parit erilaiset Genelecit ja kyllä mulle nää toimii parhaiten

---


Dynaudio ja Mackie maistuu mulle kans parhaiten. Genet sopii hyvin biisien miksaukseen, mut peruskuuntelu on mulle ainakin tuskallista. Diskanttiosasto särkee korvia ja kaikki kuulostaa ylidigitaalisen kliiniseltä ja elottomalta. Jotenkin muovinen soundi mun korviin.



Eiks studio-monitorit yleensä ole miksaamista varten?? Multa löytyy jo hyvät kaijuttimet musiikin kuuntelua varten, miksi ostaa toisia? Tietysti jos ei ole jo valmiiksi hyvää äänentoistotekniikkaa, niin ehkä silloin kannattaa harkita monitoreja jotka soveltuu myös nautinnolliseen kuunteluun.
CM

Posts: 1,507

#39 • • CM

Lumpy, 26.3.2006 15:46:
---
Eiks studio-monitorit yleensä ole miksaamista varten??



On mut miksaaminen ja musiikin tekeminen on kaks eri asiaa ja geneillä en tekis minuuttiakaan musaa.
Lumpy

Posts: 873

#40 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

CM

On mut miksaaminen ja musiikin tekeminen on kaks eri asiaa ja geneillä en tekis minuuttiakaan musaa.



Oukkis!*pepsodent*
Ootko muuten kokeillut 8040A-mallin genejä. Noissa on jo melkoisesti miellyttävämpi saundi kuin esim. 8030A:ssa Tosin hintaakin löytyy melkein tuplasti enemmän.