Niuhottajat Ry. - Kirotusviheet

568 posts, 29 pages, 166,126 views

Amuck

Posts: 2,396

#301 • • Amuck dub-i-dub

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Android

Posts: 3,908

#302 • • Edited Android
Tästäkin saattaa olla hyötyä monille täällä;

Yhdyssanat yhteen


Jos et kirjoita selviä yhdys sanoja yhteen, tulet kertoneeksi, että kirjoittamisen mallinasi ovat lähinnä mainos tekstien isku lauseet ja asian tuntemattomat käännökset englannista.



Näin!
Sallakat

Posts: 2,220

#303 • • Sallakat jungle, baby !
mua ärsyttää se, että täälläkin jotkut joskus esim kuvaa kommentoidessaan sanoo "onpas kiva asuste" kun ilmeisesti kuitenkin tarkoittavat asua. Asuste on eri asia kuin asu! asusteita on kengät, hatut, huivit, korut jne jne! *grr*
josbe

Posts: 1,982

#304 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Mua ärsyttää perättäisten pisteitten liiallinen käyttö. Esim:

Totta se on.. moni mun tupakka lakko on katkennut siihen että baariin ja yks tupakka ja muutkin joutuivat haistelemaan minun tupakan savuani passiivisesti...laki on tarpeen..MUTTA hei onhan toi kyykyttämistä kun tuoppia ei saa viedä tupakka koppiin..vinkiks.. tyrmäystippoina toimii moni aine...hmmm tuoppipoke 50c vai mitä....ei se mitään, se tupakoi.... Tupakkakoppi ei saa lain mukaan olla viihtyisä...hmmm keuhkovamman ja ien tuhojen kuvia seinälle siitä se tupakoitsija oppii.....eli onhan ton lain lähtökohta terve.. mutta siitä on vain tullut vääristynyt holhoajien lain säätäjien irvikuva...sori... voishan sitä olla vaikka 30 neliön pleksi koppi missä voi olla jos aikuisena ihmisenä haluaa haluaa , maksoihan nuo ravintoloitsijat ilmastoinnin uusimisesta aika rajun summan äskettäin...jotta baarissa saisi polttaa....kohta ne kieltää huumeetkin bileissä prrrkeell....




Ok, itekin joskus sorrun käyttämään kolmea pistettä tehosteena (vapaamuotoisissa viesteissä, kirjoittaessani "puhekieltä"). Mutta että joka lauseessa!

Kaiken lisäksi kaksi tai neljä pistettä menee ihan yli hilseen, koska eihän niin voi tehdä!
josbe

Posts: 1,982

#305 • • josbe suomalainen juhlakinkku
"Ompa kaunis sää."
Avatar
#306 • • Annakins Guest

josbe, 4.6.2007 12:38:
"Ompa kaunis sää."



Niimpä.

Toinen mikä ärsyttää on viellä.
Avatar
#307 • • Annakins Guest
Sysmän lähilehden etusivun mainos:

Hyvän näköiset juhlavaatteita ja kenkiä!Luonnon kauneus parasta! Uinti ja rantakenkiä ja uimaripatjat!


=D=D=D=D=D
lostgone

Posts: 2,493

#308 • • lostgone
Kumpi on oikein tai oikeampi:

Käsien ulottuvissa vs. Käsien ulottuvilla

Käyttöyhteys: kun esim. joku kahvipaketti on pöydällä, niin kumpi noista vaihtoehdoista on oikeampi tapa ilmaista se?*täh*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

lostgone

Posts: 2,493

#310 • • lostgone

J Raninen, 23.9.2007 16:27:
"Käden ulottuvilla".

Näin mä itekin aattelin, mut aattelin varmistaa etten otsikoisi juttua väärin. Kiitos.*joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

itis

Posts: 2,518

#311 • • itis Morning Star

Annakins, 4.6.2007 12:44:
Sysmän lähilehden etusivun mainos:
Hyvän näköiset juhlavaatteita ja kenkiä!Luonnon kauneus parasta! Uinti ja rantakenkiä ja uimaripatjat!



Suunnittelija on suojatyöpaikassa?
Käsittämätöntä *nauru*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

itis

Posts: 2,518

#312 • • itis Morning Star

josbe, 1.6.2007 15:52:
Mua ärsyttää perättäisten pisteitten liiallinen käyttö. Esim:



...mut eikö se juuri ole tajunnanvirtaa että käyttää kolmea pistettä vastatessaan foorumille. Silloin teksti tulee suoraan aivoista sormenpäihin. Mut totta kyllä että se voi vaikuttaa vähä-älyiseltä jos niitä käyttää jatkuvasti.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

sapeli

Posts: 11,768

#313 • • sapeli jokukukamikä?
Monella erityisesti ulkomaisella forumilla ilmeisesti hiukan nuoremmat postailijat usein sortuvat kysymyslauseen lopettamiseen pisteellä. Ngh. Onko mitään ärsyttävämpää.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

lostgone

Posts: 2,493

#314 • • lostgone

sapeli, 23.9.2007 17:37:
Monella erityisesti ulkomaisella forumilla ilmeisesti hiukan nuoremmat postailijat usein sortuvat kysymyslauseen lopettamiseen pisteellä. Ngh. Onko mitään ärsyttävämpää.


*nauru*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

kilobitti

Posts: 2,419

#315 • • kilobitti 1-2-3 techno
täällähän ollaan menty jo aika detaljeihin pitää kuitenkin muistaa että osa ihmisistä kamppailee perusasioiden kanssa jotkut eivät esim osaa käyttää pisteitä lainkaan vaikka niille löytyisi aivan selkeät paikat se on mielestäni aika paljon pahempia asia kuin vaikkapa pilkkuvirhe

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

josbe

Posts: 1,982

#316 • • josbe suomalainen juhlakinkku

sapeli, 23.9.2007 17:37:
Monella erityisesti ulkomaisella forumilla ilmeisesti hiukan nuoremmat postailijat usein sortuvat kysymyslauseen lopettamiseen pisteellä. Ngh. Onko mitään ärsyttävämpää.


Toisinkin päin näkee, eli käytetään ksysymysmerkkiä silloin, kun ei pitäisi. Tyyliin: "Ihmettelenpä vain, onko tässä mitään järkeä?"
Amuck

Posts: 2,396

#317 • • Amuck dub-i-dub

sapeli, 23.9.2007 17:37:
Monella erityisesti ulkomaisella forumilla ilmeisesti hiukan nuoremmat postailijat usein sortuvat kysymyslauseen lopettamiseen pisteellä. Ngh. Onko mitään ärsyttävämpää.


Mä itse asiassa syyllistyn tähän joskus, se johtuu varmaan vaan siitä että lause kuulostaisi livenäkin pisteeseen loppuvalta, eli se on enemmän ihmettely kuin kysymys. Onko tässä selityksessä mitään järkeä häh. Voisiko tämän "virheen" niputtaa vaan tyyliseikaksi, näin niinkuin ei-niin-virallisessa tekstissä? Rinnastan forum- ja irc-kirjoittelun kuitenkin enemmän puhuttuun kieleen kuin kirjakieleen.

(ja tuo josben mainitsema kysymysmerkin väärinkäyttö on paljon ärsyttävämpää imho??)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

sapeli

Posts: 11,768

#318 • • sapeli jokukukamikä?

2la, 28.9.2007 09:57:
---
sapeli, 23.9.2007 17:37:
Monella erityisesti ulkomaisella forumilla ilmeisesti hiukan nuoremmat postailijat usein sortuvat kysymyslauseen lopettamiseen pisteellä. Ngh. Onko mitään ärsyttävämpää.
---
Mä itse asiassa syyllistyn tähän joskus, se johtuu varmaan vaan siitä että lause kuulostaisi livenäkin pisteeseen loppuvalta, eli se on enemmän ihmettely kuin kysymys. Onko tässä selityksessä mitään järkeä häh. Voisiko tämän "virheen" niputtaa vaan tyyliseikaksi, näin niinkuin ei-niin-virallisessa tekstissä? Rinnastan forum- ja irc-kirjoittelun kuitenkin enemmän puhuttuun kieleen kuin kirjakieleen.



Kyllä se varmasti joskus onkin tyyliseikka, enkä uskokaan että ne on ne tapaukset mitkä mulla pistää silmään *hymy* Kyllä mä itsekin käytän aika luovaa ilmaisua kun netissä kirjoittelen, eikä varmasti oo pilkut ja pisteet kohdallaan (huomaa kuinka lopetin äskeisenkin lauseen hymiöllä! *whaat*), mut sillon toi haittaa kun tuolla lailla oikein töksähtää se pään sisäinen ääni joka tekstiä lukee.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.