Yleiset

11 posts, 1 page, 3,572 views

Tinie

Posts: 7

#1 • • Tinie
Tiedättekös mikä on inhottavaa?*eiei* Bussit ja niiden kuskit...ennen sait rauhasa istua bussiin ja kuski jopa odotti että istuit alas, nyt niitä vähät kiinnostaa ehditkö vetäistä edes koipeasi pois ovien välistä, saati sitten pääsetkö istumaan jonkun laulavan juopon viereen *känni* tahi silakalta haisevan mummon syliin...kuskilla on kiire, ihan kuin ei kaikilla olisi *grr* Ja sitten kanssamatkustajista sananen. Mikä siinä on niin vaikeaa sanoa että, anteeksi minä jään tässä? *hmph* Ja entäs sitten jos itse karautat hennolla äänelläsi vieressä vienosti kuorsaavalle eläkeläiselle piippiippiippppiiiip?? Pappa saattaa hieman liikauttaa jalkaa ja korjata huonosti mennyttä asentoaan penkillä tai korkeintaan siirtyä penkille sivuttain niin että ahterini pyyhkii äijän suupielet, kun yritän ohi...*sars* Niin että mikä tätä nykymaailmaa vaivaa? *ding* Mieleni joskus tekisi vähän kouluttaa näitä muista piittaamattomia nyky-yhteiskunnan herroja ja rouvia*kivatsulle*
OCS

Posts: 1,828

#2 • • Edited OCS

Tinie, 4.5.2005 10:12:
Tiedättekös mikä on inhottavaa?*eiei* Bussit ja niiden kuskit...ennen sait rauhasa istua bussiin ja kuski jopa odotti että istuit alas, nyt niitä vähät kiinnostaa ehditkö vetäistä edes koipeasi pois ovien välistä



Helsinkiin muuton jälkeen huomasi kyllä, ettei kuskeja kannata tervehtiä kohteliaasti. Vastaukseksi tulee vain mutinaa tai kylmä tuijotus. Pienemmillä paikkakunnilla asiat ovat onneksi toisin.

saati sitten pääsetkö istumaan jonkun laulavan juopon viereen *känni* tahi silakalta haisevan mummon syliin...



Tämä ongelma koskee IMO enemmän sporia, koska niissä matkustaminen on useimmille ilmaista. Olen vain huomannut, että aina kun menet sporalla, kyytiin mahtuu väh. 1 alkoholisti, joka selittää ummet ja lammet kanssamatkustajien iloksi. Ja tämä koskee erityisesti 3:sta.

kuskilla on kiire, ihan kuin ei kaikilla olisi *grr* Ja sitten kanssamatkustajista sananen. Mikä siinä on niin vaikeaa sanoa että, anteeksi minä jään tässä? *hmph* Ja entäs sitten jos itse karautat hennolla äänelläsi vieressä vienosti kuorsaavalle eläkeläiselle piippiippiippppiiiip??



Käytä ääntä ! :)

Edit: Topicin voisi nimetä uusiksi, että se koskisi kaikkia julkisia. Voi avautua ja kertoa mitä kaikkea on tapahtunut matkustellessa.
DiamonDie

Posts: 676

#3 • • DiamonDie mediahippi

OCS, 4.5.2005 10:46:
Edit: Topicin voisi nimetä uusiksi, että se koskisi kaikkia julkisia. Voi avautua ja kertoa mitä kaikkea on tapahtunut matkustellessa.



Kannatetaan. Kaikilla riittää avautumista (ja toki myös positiivisempaakin kommentoitavaa) joukkoliikenteestä.
phanatic

Posts: 1,123

#4 • • phanatic

Tinie, ennen sait rauhasa istua bussiin ja kuski jopa odotti että istuit alas, nyt niitä vähät kiinnostaa ehditkö vetäistä edes koipeasi pois ovien välistä, saati sitten pääsetkö istumaan jonkun laulavan juopon viereen *känni* tahi silakalta haisevan mummon syliin...kuskilla on kiire, ihan kuin ei kaikilla olisi *grr* Ja sitten kanssamatkustajista sananen.



Kuskien kiire on "hieman" lisääntynyt kilpailutuksen myötä, mutta älä nyt kuljettajaa syytä epärealistisen tiukoista aikatauluista. Näin sitä otetaan maksimaalinen tuottavuus irti ihmisestä.
ee102

Posts: 775

#5 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

OCS,
Helsinkiin muuton jälkeen huomasi kyllä, ettei kuskeja kannata tervehtiä kohteliaasti. Vastaukseksi tulee vain mutinaa tai kylmä tuijotus. Pienemmillä paikkakunnilla asiat ovat onneksi toisin.



Tuosta kuulin yhdeltä työkaveriltani, että kun hän asui Helsingissä ja kerran sanoi huomenta eräälle bussikuskille, vastaukseksi tuli: Vittuilet sä? Että just näin. *justjoo* Mun mielestä se on ollu todellakin vaan mukava, että Oulussa on bussikuskit alkanu yleisemmin tervehtiä matkustajia kun tullaan bussiin.
nomic

Posts: 4,120

#6 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

ee102, 9.5.2005 08:29:
---
Tuosta kuulin yhdeltä työkaveriltani, että kun hän asui Helsingissä ja kerran sanoi huomenta eräälle bussikuskille, vastaukseksi tuli: Vittuilet sä? Että just näin. *justjoo*


Onhan niitä kaupan kassoillakin, sekä muissa ammateissa; Jos tervehdit, takas tulee vittumainen katse tyyliin "leikkaa naamas"
mutta suurin osa kummiskin osaa tervehtiä ja hymyillä. :)


Mun mielestä se on ollu todellakin vaan mukava, että Oulussa on bussikuskit alkanu yleisemmin tervehtiä matkustajia kun tullaan bussiin.


Oulusta en tiiä, mutta kyl mua on tervehditty pk-seudun busseissa yleensä, ja vastaan siihen myöskin. *hymy*
Monet asiakkaat ei kyllä vastaa mitään, vaikka kuski tervehtii, tätä kun on tarpeeksi, niin ei kuskikaan jaksa sitten varmaan tervehtiä? *ding*

Mut toi kyllä ärsyttää, kun pitää olla niin hätäset aikataulut, että ei kerkiä istumaan edes, niin bussi on jo liikenteessä. *hmph* Mutta se taitaa olla parempi juttu kuin, että odotellaan, että kaikki istuu, kauhea kiire ja ajellaan ylinopeutta sen jälkeen muitten seassa. :) En syytä kuskeja, vaan niitä ketkä keksii noita reittejä ja aikatauluja.
Tästä johtuen 53(myyrmäki-tikkurila-peijas) ei ainaskaan aamuisin pysty olemaan mitenkään aikataulussa, aamuisin.

Pointti taisi hukkua matkalla, mutta kiteytettynä: Kaikki kuskit ei ole saatanan luomia vihollisia. *vink*
ee102

Posts: 775

#7 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

nomic,
Monet asiakkaat ei kyllä vastaa mitään, vaikka kuski tervehtii, tätä kun on tarpeeksi, niin ei kuskikaan jaksa sitten varmaan tervehtiä? *ding*



Itse tervehdin, vaikkei kuski tervehtisikään. Asiakaspalvelutyötä pari kuukautta tehneenä tiedän minäkin, että se on paljon mukavampaa, jos asiakkaat ovat kohteliaita ja tervehtivät. Olisi vain asiaankuuluvaa, että saisi sitten vastaustakin siihen tervehdykseensäkin samalla mitalla. *hymy*
nomic

Posts: 4,120

#8 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

ee102, 9.5.2005 08:52:
---
Itse tervehdin, vaikkei kuski tervehtisikään. Asiakaspalvelutyötä pari kuukautta tehneenä tiedän minäkin, että se on paljon mukavampaa, jos asiakkaat ovat kohteliaita ja tervehtivät. Olisi vain asiaankuuluvaa, että saisi sitten vastaustakin siihen tervehdykseensäkin samalla mitalla. *hymy*


Näin on. Itse en ole mitään asiakas-härdelliä kokenut, mutta aina jotenkin päähän tulee tilanne että jos vaikka minä olisin siinä kuskina, millaista se olisi, ja olisiko se positiivista, että asiakas tervehtii tai muuten käyttäytyy asiallisesti. Eli aina vastaavissa tilanteissa käy niin, että mietin päässä tilanteita toisinpäin. Mutta ihmisiä on erilaisia, eikä voi olettaa, että kaikki toimii samalla tavoin. *piis*
Jatkakaamme jatkossakin kuskien ja muitten tervehtimistä, vaikka vastausta ei tulisi, ei se meiltä pois ole. *vink*
Jna

Posts: 613

#9 • • Jna
Tuli busseista mieleen hauska tapaus joka sattui 73B bussin Malmin päättärillä. Kuski(ulkomaalainen) selitti, että tämä linja lopetetaan(koska nyt olikaan) ja että sen jälkeen hänellä ei ole enää työtä. "Lähden sitten takaisin viidakkoon" sanoi tuo bussikuski. Koko bussi hörähti nauruun, kuski mukaan lukien.*hihu*
alphamagic

Posts: 3,628

#10 • • alphamagic

Jna, 9.5.2005 09:17:
Tuli busseista mieleen hauska tapaus joka sattui 73B bussin Malmin päättärillä. Kuski(ulkomaalainen) selitti, että tämä linja lopetetaan(koska nyt olikaan) ja että sen jälkeen hänellä ei ole enää työtä. "Lähden sitten takaisin viidakkoon" sanoi tuo bussikuski. Koko bussi hörähti nauruun, kuski mukaan lukien.*hihu*


*nauru* bussimatkan loppukevennys... joskin ehkä hieman mustaa huumoria *hihu*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Jutu

Posts: 3,054

#11 • • Jutu Blondi

ee102, 9.5.2005 08:52:
Itse tervehdin, vaikkei kuski tervehtisikään.



Silloin harvoin kun käytän busseja, niin tervehdin kuskia autoon tullessa, ja kun lähden niin kiitän sanomalla "kiitti, moi moi" *hihu*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.