Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 435,511 views

enrg

Posts: 2,040

#61 • • enrg



Itse en ole kokenut kyllä ollenkaan, verrattuna vaikka sinuun, mutta huomannut kanssa semmosen hyvän kikan että tekee muuten hitaita korjauksia, mutta jos haluaa tehdä nopean ni ajoittaa sen johonkin voimakkaaseen suhahdukseen tai efektiääneen ni se ei haittaa silloin välttämättä sitä melodiaa eikä rytmiäkään kun ne ovat sen hetken vähän taka-alalla...



tai pieni faderikikka, jonka aikana sitten voi pyöräyttää huoletta.
z

Posts: 1,146

#62 • • z

Remotion,
yleensä kans kannattaa korjata sitä missä on vähemmän komppi käynnissä,
...
kun biitti siirtyy korjauksen myötä, ni sen huomaa vaikka 4 promillen kännissä.



näistä uskaltaisin olla täysin samaa mieltä, vaikken 4.0:lla muista kokeilleenikaan.

Remotion,
melodisista soundeista ei pientä pukkausta kukaan tajuu



mutta tämä kyllä häiriitsee helposti, jos yhtään kuuntelee.

ehkäpä kannattaa korjata siltä puolelta *hymy* missä on 'vähemmän komppi käynnissä', mutta kuitenkin kohdasta, jossa ei melodiaa/vokaalia tms.

sit voi toki cuttailla kokonaan esim yhdeksi tai neljäksi biitiksi toiselle puolelle ja tehdä korjauksen sillä välin hiljaisella puolella. edellyttäen tietty, että sopii tyyliin, kuulostaa hyvältä, eikä käytä kikkaa puhki.
Avatar
#63 • • Edited Jaska Guest
Älä usko Jaskaa, Jaska puhuu paskaa! Tässäkin topicissa on "epämääräisiä" dj:tä jotka pätee mitättömillä *lmao*taidoilla
...niin minä mukaanlukien;)
Avatar
#64 • • Fire C Guest

Jaska, 4.11.2005 10:11:
Älä usko Jaskaa, Jaska puhuu paskaa! Tässäkin topicissa on "epämääräisiä" dj:tä jotka pätee mitättömillä *lmao*taidoilla



Second that! *pahis*
bates

Posts: 707

#65 • • Edited bates Tirehtööri

Remotion, 3.11.2005 21:28:

Itse en ole kokenut kyllä ollenkaan, verrattuna vaikka sinuun, mutta huomannut kanssa semmosen hyvän kikan että tekee muuten hitaita korjauksia, mutta jos haluaa tehdä nopean ni ajoittaa sen johonkin voimakkaaseen suhahdukseen tai efektiääneen ni se ei haittaa silloin välttämättä sitä melodiaa eikä rytmiäkään kun ne ovat sen hetken vähän taka-alalla...



No mun mielestä taas jos biitit ei oo kohdallaan ni kandee kyllä korjata se mahdollisimman nopsaan, eikä odotella efektejä tms *hymy*
Yleensäkin mun henkilökohtainen mielipide on se, että dj:n kannattaisi enemmän keskittyä siihen setin rakennukseen, grooveen, fiilikseen ja yleisesti oman jutun luomiseen, kuin täysin virheettömään biisien vaihtamiseen.
Tietty perusasiat pitää olla kunnossa, perse edellä ei kannata yrittää skräbäilyjen ja Pioneer-efektien höystämänä mennä puuhun, mutta itse kaipaisin tiskijukilta sellaista tiettyä luovaa hulluutta enemmän kuin mitä nykyään on havaittavissa.

--
The best way to predict the future is to invent it.

remotion

Posts: 5,283

#66 • • Edited remotion nostatus guru

mekaanikko, 3.11.2005 22:56:
Mutta eikös ylipäänsä korjauksen jälkeen biitti nimenomaan pitäisi olla paremmin synkassa, eli en näe kyllä tuota "rytmihäiriö"-pointtia edelleenkään. =)



Tilanne jossa toisesta kanavasta kuuluu enemmänkin melodisia osia ja toisesta kanavasta enemmänkin rytmillisiä.

eli rytmihäiriö tulee siinä vaiheessa kun korjaus tehdään... bum bum bum b-bum bum bum


Noh mutta tää on kyllä niin tilanne kohtaista.. ettää taas ei voi yleistää...
CM

Posts: 1,507

#67 • • CM

Remotion, 4.11.2005 13:43:
---
eli rytmihäiriö tulee siinä vaiheessa kun korjaus tehdään... bum bum bum b-bum bum bum



Kelaatko tossa kohdassa biisiä taaksepäin? :)
remotion

Posts: 5,283

#68 • • Edited remotion nostatus guru

CM, 4.11.2005 14:32:

Kelaatko tossa kohdassa biisiä taaksepäin? :)



joo kasetilta kelailen..
Nyt jatkan töiden tekemistä enkä kelaile mitään, illemmalla sitten vois taas miksailla...
katsotaan miten monta quotea tulee...
grin

Posts: 190

#69 • • grin [ deepscan ]

genki, 3.11.2005 15:33:
kaikkein pahin on se kun menee säätämään sitä levyä joka soi. kaikki muu on seivattavissa.



Tismalleen näin.

--
Shake a leg!

m1kk3

Posts: 5,560

#70 • • m1kk3 no-life
Mitä tarkottaa toi Master Tempo-ominaisuus soittimessa ? *blush*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Mellu-

Posts: 4,006

#73 • • Edited Mellu-
just lopettelin harjottelu session ja alkoihan se lopultakin sujumaan edes jotenkin, ainoo ongelma on vaa toi mikseri kun en ihan täysin ymmärrä sitä (eikä se mua) sekä luurien käyttö O_o niit EI vissii pidä käyttää ihan näin niiku mä niitä ajan *nauru* hankala selittää, mul on vähä oma tyyli *tirsk*

tunti ihme rävellystä siis takana ja kohta jatkamaan.. nyt luova tauko :D

edit:

löytyyks netistä / jotai kirjasta / selityksiä noille kaiken maailman napeille et mitä niist tapahtuu ja mihin niit käytetään *ding* ? vai ihan kokeilemalla? täh häh

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

anton fine

Posts: 1,359

#74 • • anton fine myspace.com/finethedj

mikkelsson, 5.11.2005 21:35:
Mitä tarkottaa toi Master Tempo-ominaisuus soittimessa ? *blush*



ku siirrät pichii johonkin suuntaan niin yleensä muuttuu myös musiikin taajuus ylös tai alas eli periaattees sävel-laji muuttu pikkuisen tai paljon, mut ku on toi master tempo käytös niin se pitää sen "tunen" samana, eli voit nostaa nopeutta tai laskee sen, eikä taajuus muutu!
nomic

Posts: 4,120

#75 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

anti, 5.11.2005 23:42:
---
starbuster, 5.11.2005 21:35:
Mitä tarkottaa toi Master Tempo-ominaisuus soittimessa ? *blush*

---


Sitä että tempo nousee mutta oktaavit ei :)



aika hurja pitch jos oktaaveista on kyse (+100% pitch -> yksi oktaavi) *vink*

Taitaa Master Tempo meinata enemmänkin sitä, että sävellaji pysyy samana, mutta itse biisin nopeus muuttuu? *ding*
Mick Elsa

Posts: 375

#76 • • Mick Elsa Macarize Records

Nomic, 23.1.2006 13:27:
---
anti, 5.11.2005 23:42:
---
starbuster, 5.11.2005 21:35:
Mitä tarkottaa toi Master Tempo-ominaisuus soittimessa ? *blush*

---


Sitä että tempo nousee mutta oktaavit ei :)

---


aika hurja pitch jos oktaaveista on kyse (+100% pitch -> yksi oktaavi) *vink*

Taitaa Master Tempo meinata enemmänkin sitä, että sävellaji pysyy samana, mutta itse biisin nopeus muuttuu? *ding*


Jep. Tempo muuttuu. Sävelkorkeus ei.
Marqueezi

Posts: 86

#77 • • Marqueezi
Mellulle semmonen vihje, että mikserin ohjekirjassa neuvotaan aika hyvin, mitä mistäkin napista tapahtuu.. kannattaa lukea*igor*
TierGrinder

Posts: 13

#78 • • TierGrinder
Kaikille aloitteville DJ:lle neuvoisin heti biittimiksauksen jälkeen kehittämään OMAN soittotyylin. Kuten edellä todettiin, kikkailua on aivan liian harvassa tänä päivänä. Aijaijai niitä Eliot nessin art of mix nauhoja vuodelta yksi ja kaksi. Meininkiä oli ja biitit laukkasivat, mutta kaikesta paistoi tekemisen meininki. Tyylin ei välttämättä tarvitse olla Proteus hands in the AIR, hardis meininkiä. Se mikä toimii hänelle ei välttämättä (eikä todistetusti) toimi kaikille. Nykyään on paljon teknisesti hyviä soittajia, mutta ongelma on sama kuin Idolssissa.. "Sä et vaan jotenkaan koskettanut mua.." Eli persoonaa pitää olla, jotta erottuu kymmenistä, ellei sadoista muista tulokkaista.

Ainakin alle kirjoittanut katsoo mieluummin DJ:tä jolla on hyvä meno ja fiilis, kuin pöydän takana hievahtamatta equttavaa DJ:tä, olkoonkin hän kuinka virheetön ja tarkka vaihdoissaan, ajoituksessaan ja equtuksessa.

AMEN *jeesus* *nauru* *nauru*
SamHard

Posts: 2,098

#79 • • SamHard

JanCarlos, 28.1.2006 20:07:
Kaikille aloitteville DJ:lle neuvoisin heti biittimiksauksen jälkeen kehittämään OMAN soittotyylin. Kuten edellä todettiin, kikkailua on aivan liian harvassa tänä päivänä. Aijaijai niitä Eliot nessin art of mix nauhoja vuodelta yksi ja kaksi. Meininkiä oli ja biitit laukkasivat, mutta kaikesta paistoi tekemisen meininki. Tyylin ei välttämättä tarvitse olla Proteus hands in the AIR, hardis meininkiä. Se mikä toimii hänelle ei välttämättä (eikä todistetusti) toimi kaikille. Nykyään on paljon teknisesti hyviä soittajia, mutta ongelma on sama kuin Idolssissa.. "Sä et vaan jotenkaan koskettanut mua.." Eli persoonaa pitää olla, jotta erottuu kymmenistä, ellei sadoista muista tulokkaista.

Ainakin alle kirjoittanut katsoo mieluummin DJ:tä jolla on hyvä meno ja fiilis, kuin pöydän takana hievahtamatta equttavaa DJ:tä, olkoonkin hän kuinka virheetön ja tarkka vaihdoissaan, ajoituksessaan ja equtuksessa.

AMEN *jeesus* *nauru* *nauru*



Juurikin näin=)
Tarsu

Posts: 2,449

#80 • • Tarsu
OSTA HILLITTÖMIÄ MÄÄRIÄ LEVYJÄ!!!!!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham