Teosto puukottaa ug-rintamaa silmään

365 posts, 19 pages, 171,856 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#21 • • Jussi Soro choon!

T-mu:
??

Minkä ihmeen takia kuulut sitten teostoon?


En mä kuulukaan.

Itseasiassa se on Gramex joka ton kieltää, sorry virheellisestä infosta.
Slusse

Posts: 115

#22 • • Edited Slusse mukamasmuusikko

Tres:
---
Slusse:
Mun mielestä on turha valittaa mistään TEOSTOn tekemisistä. Ne valvoo säveltäjien & sanottajien oikeuksia, ja hyvä niin. Jos potuttaa niiden tekemiset, niin sit eroo TEOSTOsta ja se on sillä selvä. Kandee lukee ne paprut kunnolla ennenku menee mukaan tollasiin järjestöihin, eikä sit alkaa nillittää jälkikäteen.
---


Coma jo sanoikin. Eiks tää toiminta nyt
kosketa jo meitä muitakin selkeesti,
kun asenne tuntuu olevan että oletusarvoisesti
kaikki materiaali on teoston.


Jos et kuulu TEOSTOn (tai muuhun vastaavaan järjestöön), niin voit jakaa sitä netissä niin paljo ku sielu sietää.

edit: siis jos jaat 100% omaa musaa.
Grizzley

Posts: 2,893

#23 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

mayah:
Sama täällä. Privassa voi jutella auringosta, kukkasista ja kivoista nettiosotteista, jos maistuu.


Juu ja Suomessahan saa tehdä kopioita "lähipiirille", eli oikeuskäytännön mukaan n neljälle perheenjäsenelle tai ystävälle. Minkäs sille voi jos ne kutaleet tekee sit saman eteenpäin *enkeli*

--
Signature summarily executed for treason

genki

Posts: 872

#24 • • genki
ite otin jo aikaa sitten kamat pois linjoilta koska kuulin että teosto/gramex olis yhä enemmän kiinnostunut siitä mitä tapahtuu täällä ug -kuvioissa. jäin kans odottavalle kannalle tämän homman kanssa, ja nyt ihmettelenkin hieman kun mitään sieltä ei ole kuulunut mihinkään suuntaan vaikka ne huhut mitä kuulin olivat suht ankaralla tarkkuudella pomppivia väitteitä tulevasta toiminnasta et cetera..

ehkä yks tietty klubbarilainen vois hieman valottaa et mitä siellä nyt oikein tapahtuu...? ;]

mitä tulee teoston toimintaan yleensä, niin vaikka jäsen olen itsekin ja sitä kautta ihan hyvin rahaa saanut, olen sitä mieltä että niillä ei ole _mitään_ hajua siitä että miten tällanen musa liikkuu mitä me soitellaan. niillä on oikeesti niin pää syvällä antti tuiskun rektaalissa että oikein myötähäpeä sykähtää. top10 sääntö ja kaikki maailman idiotismi mitä sieltä on vuosien varrella kuullut vaan vahvistaa tätä käsitystä.

--
crop circles in the carpet

Neko

Posts: 943

#25 • • Neko No äläpä kerro enempää

serotonot:
mulla on sit kans miksaukset offline ainakin toistaiseksi.


Kuin myös.
Grizzley

Posts: 2,893

#27 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

mayah:
Ja hei, emmä osaa laskee neljään. Oon vaaleetukkanen tyttö ja kaikenlisäks vielä (toistaiseksi) turkulainen. Ei hyvin mee mullakaan, ei hyvin mee.


No jos aletaan tolle linjalle niin mulla ei oo tukkaa kun nimeks ja oon alunperin Tampereelta, että joku epäitetoisten hämmentyneitten ikioman klubin paikka tässä vois jo olla...

--
Signature summarily executed for treason

Jussi Soro

Posts: 6,385

#28 • • Jussi Soro choon!

genki:
ehkä yks tietty klubbarilainen vois hieman valottaa et mitä siellä nyt oikein tapahtuu...? ;]


Joo odottelisin kans jotain kommenttia ko. henkilöltä.
iam

Posts: 3,085

#29 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Täytyykin varmaan tsekata jo valmiiksi Matti Wuoren puhelinnumero jostain. Mulla on vähän semmoinen kutina että jos tästä tulee iso itku niin joutuu taistelemaankin isosti *kivatsulle*
nuance

Posts: 1,963

#30 • • nuance cov ops, combat, sunrise

jUSSi:
Yksi vaihtoehto on, ettei julkista miksauksen tracklistiä. Vaikeuttaa hieman teoston hommia ;)



Niin, sittenhän ne joutuu kuuntelee tätä turmiollista huumemusaa setit alusta loppuun ja laskemaan kuinka monesta biisistä ne kerää rahaa perusteetta.
nuance

Posts: 1,963

#31 • • nuance cov ops, combat, sunrise

mkuisma:
Täytyykin varmaan tsekata jo valmiiksi Matti Wuoren puhelinnumero jostain. Mulla on vähän semmoinen kutina että jos tästä tulee iso itku niin joutuu taistelemaankin isosti *kivatsulle*



Joo kyllä mä lähden kanssa barrikaadeille jos multa ruvetaan jotain maksuja tivaamaan. Tai tietysti jos Teosto pystyy osoittamaan, että kaikki mun yhdessä ainoassa setissä esiintyneistä artisteista kuuluu Teostoon tai sen johonkin yhteistyöorganisaatioon ni maksan maksut mukisematta.
iam

Posts: 3,085

#33 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

sts:
http://www.gramex.fi/cgi-bin/iisi3.pl?cid=www2&mid=507&sid=170

Netistä ostettua mp3-biisejä ei saa käyttää soittamiseen ilman gramex:in kopiointi maksua.
Tämäki kuuluu taas niihi asioihi jotka sotii tätä konemusiikki toimintaa vastaan



Riippuu täysin myyjästä. Esim beatport ja audiojelly sallivat ammatikäytön, eli niistä ei tarvi maksaa mitään.

edit: On kyllä sinänsä kohtuutonta vaatia muutenkaan tuota korvausta mikäli ostettu formaatti vaatii uuden tallennuksen ennen sen käyttöä. Ja etenkin kun ostaja on jo maksanut nuo maksut ostaessaan kappaleen (sisältyy hintaan).
T-mu

Posts: 2,980

#34 • • T-mu Läskimooses

sts:
Netistä ostettua mp3-biisejä ei saa käyttää soittamiseen ilman gramex:in kopiointi maksua.
Tämäki kuuluu taas niihi asioihi jotka sotii tätä konemusiikki toimintaa vastaan



Mutta ei pitäis koskea esim. pian avattavaa finrg digital palvelua.

Kukaan digitalille levyttävistä artisteista ei kuulu näihin verenimijäkerhoihin joten musiikkia tullaan myymään ja sitä ostavat henkilöt saa tehdä ostamallaan tavaralla mitä huvittaa siten että asiaan puuttuu mikään ulkopuolinen taho.

Saman ratkaisu mielestäni kuin normaalissa "ammattiyhdistyksessä", meillä edunvalvonnassa sovelletaan ainoastaan korpilakia.
Avatar
#35 • • Rujo Mutantti Guest
Mun mixtape vault laitettiin kanssa lukkoon kunnes asia rupee selviämään. Jos tuosta jotain syntyy niin eikös sitä sitten kannata mennä koko syytettyjen katras sinne oikeuteen kerralla? Voin kuulla kun dj:t kirkuu rattaitten välissä pientä kitinäänsä.

Eli ei muuta kun spammia artiseille "saanko luvan", nyt kun alottaa lähettelyn niin varmaan Elokuu2005:sen voi työstää kohta...
Nega

Posts: 851

#36 • • Nega Mental, Progress
myös mulla miksaukset offline.
iam

Posts: 3,085

#37 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Sen allekirjoitan silti että miksaukset ovat lähtökohtaisesti laittomia ellei noita biisejä ole lisensöity ja mikäli niistä ei makseta teostoja (per download). Mutta tilanne on silti mielestäni ok niin kauan kuin miksauksesta ei pyydetä rahaa ja biisien kustantajat antavat siunauksensa.

Näissä hommissa täytyy pitää järki kädessä ja muistaa että tekijänoikeusorganisaatiot tulevat kokoajan muutaman askeleen jäljessä. Se että joku asia on niiden silmissä tällä hetkellä väärin, ei automaattisesti tarkoita sitä että niin ei saisi tehdä. Päinvastoin, jonkinlainen kädenvääntö näiden tahojen kanssa voisi poikia kaikille osapuolille fiksummat pelisäännötkin..
Illustrator

Posts: 3,171

#38 • • Illustrator
Kuinka yllättävää. Lähinnä vaan odottelin, et koskahan nää alkaa toimimaan. Täällähän jaetaan ilmasta musiikkia.*eiei*
Teosto.*jiihaa*
Miksit offline.
d_c

Posts: 185

#39 • • d_c

genki:
ja nyt ihmettelenkin hieman kun mitään sieltä ei ole kuulunut mihinkään suuntaan vaikka ne huhut mitä kuulin olivat suht ankaralla tarkkuudella pomppivia väitteitä tulevasta toiminnasta et cetera..



FUDia.

Pelotellaan mutta ei varsinaisesti tehdä mitään ja saavutetaan haluttu tulos ("laiton" materiaali pois levityksestä).
ville

Posts: 3,780

#40 • • ville olen oikeasti ujo

d_c:
FUDia.

Pelotellaan mutta ei varsinaisesti tehdä mitään ja saavutetaan haluttu tulos ("laiton" materiaali pois levityksestä).



Mut silti on vaarana et jostakin tehdään varottava esimerkki ja kukaan tuskin haluaa olla se varottava esimerkki