Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,209,831 views

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1481 • • Kon-tiki The Unsinkable

Annakins,
Itseasiassa mulla on vähän sellanen käsitys, että Suomen lehdistössä itsemurhalla mässäily (ja jopa siitä kovinkaan avoimesti puhuminen) on edelleenkin aika pitkälti tabu...

ps. on täysin mahdollista et oon ihan väärässä ku ei noita "keltaisia" lehtiä tuu lueskeltua :D



Et ole väärässä. Lehdistön edustajat tuntevat sen verran vastuuta, että yrittävät edes tässä kohtaa välttää ns. copycat-efektiä. Okei Kurt Cobain oli sen verran iso stara ja lähtötapa niin karu, että sitä ei yritelty peitellä. Sen sijaan tiedän joitakin toimittajia, jotka esim. kesätoimittajina on nakitettu tekemään jokailtainen ns. poliisikierros = soittamaan läpi levikkialueen poliisi/hätäkeskuspäivystäjät ja tekemään niiden kertomista tapauksista pikku uutispätkiä tyyliin "sauna paloi poroksi Jämijärvellä" tai "autoilija ryntäsi kärkikolmion takaa tielle Ypäjällä".

Usein poliisit ovat sanoneet, että joku kuukausia kadoksissa ollut oli löydetty metsästä kuolleena ja sitten pyytäneet, että käytettäisiin siinä kohtaa tavanomaista lausetta "kuolemaan ei liity rikosta", vaikka olisivat toimittajalle sanoneet suoraan että itsemurhaaja löydettiin. Eli toi on se ilmaus, jolla luonnosta löytyneistä vainajista saadaan kuolinsyytä vähän feidattua. Koska voisihan "ei liity rikosta" tarkoittaa myös sairaskohtausta marjastaessa tms.

Mut jos osaa lukea, niin kyllä se kuolinsyyoletus sieltä takaa pilkottaa, mutta niin ettei lukija voi olla 100% varma. Eikä tarvikaan. Vainaa mikä vainaa.
Avatar
#1486 • • astaroth Guest

Ober, 26.3.2008 16:53:
toi loppu :DDD
"Miehet kylmettyivät pahoin, ja heidät toimitettiin sairaalaan. Miesten verkossa oli kaksi lahnaa ja yksi iso hauki. "


toi skuuppi on todellakin "full coverage" :D
KooKie

Posts: 4,338

#1490 • • KooKie aka. Petress Pan

zaler, 30.3.2008 15:26:
---
Kon-tiki, 26.3.2008 16:39:
---
Jocular, 26.3.2008 15:54:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1509405 *totaalireps*

---

Ei ainoastaan ruma naama, vaan myös ihan vitun vajaat aivot *justjoo* Tuulitunneli!

---

mitäs ihmeellistä siinä on ettei joku muista minä vuonna suomi on itsenäistynyt?

t: ei mitään hajua



Reminds me of the topic, jossa keskusteltiin (OT:na tietenkin) siitä, mitä ihmeellistä on siinä, ettei joku tiedä, monta viikkoa vuodessa on. :DDD Sanotaanko näin, että mitä tavallisempaa, sitä surullisempaa. ...Ja tietenkin näin netissä surkuhupaisaa!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Mark

Posts: 7,311

#1491 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

mku, 30.3.2008 17:13:
Mobile phones 'more dangerous than smoking'

Brain expert warns of huge rise in tumours and calls on industry to take immediate steps to reduce radiation.



Tästä on kyllä niin ristiriitaisia tutkielmia tehty, että vaikea päättää mikä niistä olisi luotettavin. Esim STUK:n kanta tähän on hieman eri:

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilyn_terveysvaikutukset/matkapuhelin_terveysvaikutus/fi_FI/matkapuhelimet/

Ois kyllä kiva saada ns. viimeinen sana tästä, eli voisivat arpoa miten se homma nyt oikeesti on *igor*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

hallucinogen

Posts: 8,190

#1493 • • Edited hallucinogen Edain

Infinitee, 1.4.2008 01:49:
http://www.newsoftheworld.co.uk/3003_victoria_cross.shtml

Tämä on kyllä ihan älytön. massive rispekt!


Tolle jannulle kyllä rispektit. Tosin kun on lueskellut noita tarinoita tyypeistä joille VC myönnettiin toisessa maailmansodassa, niin en usko, että toi kaveri tulee VC:tä saamaan. Ne tarinat mitä oon aikaisemmista VC:n saajista lukenut, on ollut pari kertaa rankempia. Mutta vaikka VC:tä ei tuliskaan niin ei se poisto kyllä rohkeutta ja epäitsekkyyttä mitä toi sotilas osoitti.

--
pikku-*possu*

Avatar
#1494 • • REivaaja Guest
Sota on urpoo ja ne jotka sotii on viel urpompii ja ne jotka kuolee sodassa on kaikista urpoimpii.
Paskin sotilas on kuollut sotilas. Vekaralki on joku legenda upseerista joka hyppäs kranaatin päälle
alokkaiden suojelemiseksi. Ei saanu ylennystä ei... Mielummin mä sen upseerin kanssa sotisin ku sen taunon joka sen kranaatin keskelle possee tyräs. Ei oo oikeutta ei... siinä evoluution laitkin itkee luontoäidin kanssa samassa nuotissa kun epäitsekkäät urpot tappaa ittensä jotta itsetuhoset urpot ei tappais itteensä.*toktok* Mä muutan Borneoon syömään orankeja moro...
tws

Posts: 512

#1497 • • Edited tws
päivän uutinen on se, että rantapallot lentää tänää hartwallil ja blues lähtee lomille *aplodit*

--
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU-