Valokuvauskilpailu #2: "Lavastettu tilanne"

88 posts, 5 pages, 36,426 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#22 • • Aziz Combat Fighter

sts:
Jos olis voinu käyttää vanhoi kuvii, olis saanu ocenian hytistä aika hyvän "lavastetun" kuvan



Mä kans mut ei oo mun ottama kuva vaan siinä oon minä :P
vaavu

Posts: 1,324

#23 • • vaavu vara-vana
Puh, toi aikaraja on oikeasti ihan käsittämättömän tiukka. Mulla olisi yksi hyvä idea, mutta se vaatii sopivan tilanteen, eikä näitä tilanteita kauhean usein ole. Eikä vanhojakaan kuvia saa käyttää... :(

Voi hyvin olla että näiden kahden tekijän summana (lyhyt aikaraja ja vaatimus uusista kuvista) voi osanotto tähän kisaan jäädä vähän pienemmäksi.
nostatus

Posts: 343

#24 • • nostatus
Nyt olis kuva otettu, mutta mites täällä on näin hiljaista? Taidan minäkin pihdata vielä omaani...

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

flygfisk

Posts: 327

#25 • • Edited flygfisk

nostatus:
Nyt olis kuva otettu, mutta mites täällä on näin hiljaista?



Ketään ei kiinnosta enää.*nukkuu*

Johtunee varmaan siitä, ettei arkistokuvia saa käyttää ja, että aihe on imo haastavampi kuin edellinen.
Epailija

Posts: 5,636

#26 • • Epailija Physicist, 2nd class.

flygfisk:
Ketään ei kiinnosta enää.*nukkuu*

Johtunee varmaan siitä, ettei arkistokuvia saa käyttää ja, että aihe on imo haastavampi kuin edellinen.



Tresin yritys saada maitoperseet liikkelle osoittautuu tätä menoa turhaksi. Massojen laiskuutta ei käy kukistaminen.

Itselläni homma taitaa kosahtaa idean toteutuksen hankaluuteen ja ankaraan ajanpuutteeseen, mutta saas nyt nähdä. On tässä vielä päivä pari aikaa...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ville

Posts: 3,780

#27 • • ville olen oikeasti ujo

vaavu:
Puh, toi aikaraja on oikeasti ihan käsittämättömän tiukka. Mulla olisi yksi hyvä idea, mutta se vaatii sopivan tilanteen, eikä näitä tilanteita kauhean usein ole. Eikä vanhojakaan kuvia saa käyttää... :(



Puhumattakaan siitä, että meidän kamera on huollossa ...
phear

Posts: 804

#28 • • phear <X>
Aihe ärsytti minua suunnattomasti. Eikö mikä tahansa "studio-olosuhteissa" otettu kuva ole lavastettu tilanne? Ja iso osa muistakin kuvista? En ilmeisesti älynnyt ihan, mitä haettiin.
Tämä on varmaankin syynä myös monilla muilla siihen, ettei kuvia löydy. (Toki myös kinastelu säännöistä ja pakote kuvan ottamiseen kisan aikana ovat saattaneet vaikuttaa intoon)

Kuten todettu, en oikein saanut aiheesta mitään irti, joten päätin lavastaa tilanteen, jossa voisi teoriassa olla jotain sanomaa. Ei se nyt oikein onnistunut, mutta tulipahan jotain. Sanomaa saa koittaa tulkita.

Yritin kuvata ensimmäistä kertaa vähän silleen studio-hengessä ja havaitsin useita ongelmia, joista suurimmat olivat valo ja erittäin eläväinen kohde. :) Kaikki maito katosi hetkessä, enkä kerinnyt saamaan kuin pari kuvaa.

En ole lopputulokseen kovinkaan tyytyväinen, jouduin säätämään sitä aikalailla, mitä en normaalisti tue. Säädin hiukan myös valoa alueittain, en tiedä onko se mahdollista filmillä, eli sääntöjen puitteissa, mutta ilmoittakaa jos ei, niin vaihdan kuvan.

Näyttöni ovat kalibroimattomia, joten en oikein tiedä, onko kuva liian vaalea vai liian tumma, kommentoikaa.

Kaikki palaute kiinnostaa, erityisesti se, miten tosta saisi paremman. :)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#29 • • Aziz Combat Fighter

nostatus:
Nyt olis kuva otettu, mutta mites täällä on näin hiljaista? Taidan minäkin pihdata vielä omaani...



Pihtaa ihmeessä! Tää threadi aktivoituu varmaan heti kun ihmiset jättää otoksensa postaamatta!
nostatus

Posts: 343

#30 • • nostatus

Ana-5000:
---
nostatus:
Nyt olis kuva otettu, mutta mites täällä on näin hiljaista? Taidan minäkin pihdata vielä omaani...
---

Pihtaa ihmeessä! Tää threadi aktivoituu varmaan heti kun ihmiset jättää otoksensa postaamatta!



Aivan muuten totta. Mun pihtaamisen jälkeen kuvien määrä kaksinkertaistui vuorokaudessa!

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Jone

Posts: 8,258

#31 • • Edited Jone Archibald Haddock
No, oli näköjään kiva konsepti niin kauan kuin oli, eli yhden skaban verran. SHH:ssa aloittelemme neljättä skabaa (joista kahteen oon osallistunut ja kummastakin kakkostilan vienyt vaikkei kukaan tunne mua siellä) ja quottaan itseäni ja paria muuta käyttäjää sieltä:


Sipulinkeittäjä:
mun mielestä tarvis vähä uudistaa sääntöjä;
vois olla hyvä että kaikki laittais kuvat ehdolle vaikka jonkun 7 päivän aikana, että ei kukaan pysyis kattelemaan muiden aikaisempia kuvia ja siten niiden pohjalta ottamaan omaa kuvaa. kuvien julkaisuaikaa ennen olisi vaikka kuukauden verran kuvaamisaikaa.

oliko liian vaikeasti selitetty, tajusitteko? tai mitä mieltä olette koko ideasta?

ja jokin muukin ajatus vielä oli mutta ei tuu mieleen...




Rajaton Uskomaton
Mä alan olemaan kohta melko kokenut kakkonen - 2 x kakkossija täällä (jos nyt oikein muistan edellisen skaban tuloksen) ja eräällä toisella forumilla nappasin myös kakkossijan ensimmäisestä skabasta. Hyvä niin ja suits me, sano.

Siellä "toisella forumilla" skaban säännöistä (jotka kopioin suoraan täältä) ruvettiin heti ekan skaban jälkeen vääntämään kättä ja käytännössä seurauksena siitä on ollut se ettei ketään kiinnosta koko homma enää paskaakaan. Puolet kakkosskaban kilpailuajasta on mennyt ja kokonaiset 2 käyttäjää on postanneet kuvan messiin (verrattuna siihen, että ekaan skabaan otti osaa 45 käyttäjää).

Eihän väännetä tätä hommaa solmuun täällä, eihän?




Micko
Hehe. Toi on niin tyypillistä foorumeilla. Netis saa tappelun aikaseks vaikka kaikki olis samaa mieltä.

Mut joo. Uutta skabaa samoilla säännöillä (mun mielestä hyvät). Jos tällä kertaa jaksaisin panostaakin siihen kuvaan.




Kure
Onnea voittajalle!

Pidetään säännöt suht yksinkertaisina, ettei järjestäminen/osallistuminen tms. mene hirveäksi säädöksi. Nykyiset säännöt on mun mielestä ihan hyvät. Ei nää skabat niin vakavia juttuja ole.




Sipulinkeittäjä
näillä säännöillä on paketti ainakin pysynyt kasassa ja osallistujia on ollut, eli annetään sääntöjen pysyä samoina.

vähän ootan taas uutta skabaa, jänskättää jo nyt.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#32 • • Aziz Combat Fighter
EI se nyt varmaankaan siitä sääntömuutoksesta johtunu että osaanotto tähän on ollu vaisumpaa.
Jone

Posts: 8,258

#33 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000:
EI se nyt varmaankaan siitä sääntömuutoksesta johtunu että osaanotto tähän on ollu vaisumpaa.



Eipä tietenkään, eikä tosta säännöistä tappelusta. *justjoo*

Mulla ainakin delas motivaatio siihen pisteeseen kun dumaaminen alkoi.
nostatus

Posts: 343

#34 • • nostatus
Miten olis välillä tällänen asenne:

No niin, kaikki innolla osallistumaan! Vielä on pari päivää aikaa! *hih*
Luvassa mainetta ja... niin, siis mainetta klubbarissa!

*aplodit*

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Jone

Posts: 8,258

#35 • • Edited Jone Archibald Haddock

Tontsis:
En pysty käsittämään tota sun nillitystä.



*justjoo*

violent-smiley-098.gif

Tontsis:
Kerrotko sä myös siellä SHH:ssa mikä täällä on nyt aiheena ja mikä oli viimeksi?



En? Kerrotko miten se on relevanttia?

Tontsis:
En ainakaan näe sun kuvailevan tossa tekstissä edelliseen aiheeseen osallistumisen kivuttomuutta.



No comprendo, puhu suomea tamperelainen.

Tontsis:
Etkä sä voi muutenkaan väittää, että osallistujamäärä putos sääntökeskustelun takia.



Justhan mä väitin.

Tontsis:
Miten näitä sääntöjä sun mielestä on kirjoitettu nyt huonoiksi?



Näytä kohta, jossa mä sanon niin, niin mä voin lakata sanomasta että pistät sanoja suuhuni ihan sen tekemisen ilosta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#36 • • Aziz Combat Fighter

nostatus:
Miten olis välillä tällänen asenne:

No niin, kaikki innolla osallistumaan! Vielä on pari päivää aikaa! *hih*
Luvassa mainetta ja... niin, siis mainetta klubbarissa!

*aplodit*



Vitut. Valittaminen on hauskempaa *ding*
Jone

Posts: 8,258

#37 • • Edited Jone Archibald Haddock

Tontsis:
Mm. noinhan tän vois ymmärtää.



Eli niin sä haluat sen ymmärtää, jotta saat aseet vittuilla mulle? *taputapu*

Tontsis:
Btw, aiotko jatkaa pitkäänkin tota paskanjauhamista näissä valokuvaustopikeissa? Mä jaksaisin kyllä, mutta luulen, ettei sitä kukaan jaksa seurata.



Oliks tää sellainen "Oho, jopas huomaankin olevani heikoilla jäillä, joten peräännytään uusiin asemiin"-kuitti? Hyvä, niin mäkin ajattelin.

Mun puolestani voidaan lopettaa vaikka välittömästi. Tehdään tästä itseasiassa niin kivutonta, että laitan sut ignoreen niin ei tarvitse replyilä sun tamperelaiksuuksiisi enempää.

Tontsis:
Kyllä mä suomea puhun, mut mitä jos sä palaisit takas todellisuuteen?



*hahjust*
JustinSan

Posts: 822

#38 • • Edited JustinSan Nullius in verba
Forgive me my eternal ignorance and ever fuck me in the ass with a thorny battering ram if I'm wrong mutta eikös tämä skaba nyt mene ihan samoilla säännöillä kuin ekakin skaba?

Veikkaan, että tässä on äxönjäxön kutakuinkin tämä: 1) Osa porukasta pihtaa kuvia loppupäiville 2) Osa porukasta ei kerkeä aikarajoituksen puitteissa ja vuodenajan huomioonottaen mukaan skabaan 3) Aihe on monella muotoa ihan vitun paljon vaikeampi kuin eka 4) Porukka ei uskalla viitsi lähteä skabaan koska ne kelaa, että "kukaan muukaan ei osallistu" eikä viitsi siis nähdä vaivaa entryn eteen "turhaan". Que? *ding*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#39 • • Edited Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Ana-5000:
EI se nyt varmaankaan siitä sääntömuutoksesta johtunu että osaanotto tähän on ollu vaisumpaa.

---


Eipä tietenkään, eikä tosta säännöistä tappelusta. *justjoo*

Mulla ainakin delas motivaatio siihen pisteeseen kun dumaaminen alkoi.



Hum-di-dum *justjoo* Mun muistaakseni tässä sääntövänkäyksessä oli tasan yksi vastarannankiiski, joka jaksoi puolustaa omilla nimillä julkaisemista loppumetreille asti, ja kun ei saanut tahtoaan läpi, suurieleisesti ilmoitti jäävänsä pois kisasta. Et se siitä "aktiivisesta osaanotosta".

edit: MUT HEI POJAT, tää oli submittaus-threadi eikä kädenvääntöthreadi, siirretääks tää "juupas-eipäs"-scheisse takas tonne sääntönillitystopicciin?
anqqa

Posts: 4,034

#40 • • anqqa tirehtööri

JustinSane:
Veikkaan, että tässä on äxönjäxön kutakuinkin tämä: 2) Osa porukasta ei kerkeä aikarajoituksen puitteissa ja vuodenajan huomioonottaen mukaan skabaan



itsellä ainaki tää.. ois tällä hetkellä 2 ideaa (uusin tuli noin 5min sitte).. eka idea ei tuu toteutuu laiskuuden takia, toka mahdollinen vasta joulun jälkeen.. harmi sinänsä, ois tehny mieli osallistuu ensimmäiseenki ja nyt jää jo seuraava väliin luultavasti. mutta ei anneta homman kuolla, eli vaikka osallistujia tulee olemaan huomattavasti vähemmän ku viimeks, niin uutta kilpailua silti. alku aina hankala?

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!