Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 712,508 views

hrdkvr

Posts: 3,929

#41 • • Edited hrdkvr KURGO

innae:
---
niomic:
---
I

Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.



niomic vissiin tarkoittaa sitä et kun muualla euroopassa tarjoilijan peruspalkka on pieni ja suurin osa ulee tipeistä, mut kun suomessa ei ole tippipolitiikkaa niin periaatteessa tipit kuuluu liksaan...

oho vastaus tulikin jo.. damn kun on töissä hidas netti

--
-keep it hard-

innae

Posts: 1,377

#42 • • innae PaskaJätkä

niomic:
---
innae:
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).

---


Aijaa, et jos mä haluan mun Singapore Gin Slingin murskattuihin jäihin, niin se ei käy, koska sä teet sen omalla tavallas, kuutioilla? Mites jos ajatellaan asiaa kuitenkin niin, että mä maksan sen juoman ja mä juon sen juoman.



Ohjeita on yhtä monta kuin tekiöitä. Itse teen sen sheikkaamalla koska näin mulle on opetettu. Ja yleensä paloja on enemmän kuin sitä murskaa joten itseäni ei huvita juosta hakemaan murskaa toisesta kerroksesta asti. Siinä on oma syy miski käytän paloja.
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.

--
PaskaJätkä

Verano

Posts: 4,649

#43 • • Verano Merituuli

niomic:
---
Verano:
niin ja kassoille, baarimikoille yms tiedoksi et kyllä mä ainakin tiedän et moni asia ei todellakaan ole sen tiskin toisella puolella olevan vika vaan johtuu esimiehistä, omistajista, muista asiakkaista etc etc.

---


Tästä tuli mieleen kysyä ko. ammateissa olleilta: Kuinka hyvät mahdollisuudet teillä on a) kokemuksen b) perstuntuman perusteella vaikuttaa asioihin.



mä olen ainakin todella monta kertaa mennyt sanomaan "ruohonjuuritason"-kokemuksella kuinka homma saataisiin toimimaan paremmin. joskus asioihin onkin saatu muutosta aikaiseksi, mutta kun tosiasia on se, että raha ratkaisee, niin eipä niistä parannusideoista aina läheskään kaikki läpi mene. ja pitäähän sitä ymmärtää myös niitä jotka sitä firmaa pyörittävät, eiväthän hekään voi ihan hyväntekeväisyyttä harjoittaa.

mua kyllä vituttaa monesti asiakkaan puolesta (meillä on asiakkaina useiden eri firmojen asiakkaita, joten vaikutusmahdollisuudet näin vielä pienemmät) ja välillä tekisi mieli sanoa että vaihda toisen firman asiakkaaksi, mutta enhän mä voi.
innae

Posts: 1,377

#44 • • innae PaskaJätkä

niomic:
---
innae:
Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?

Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.

---


Vertaappa tilannetta esim. Jenkeissä jossain määrin käytettyyn käytäntöön: tarjoilijalla on peruspalkka (ei kovin hääppönen) ja loput tulevat tipeistä, jos tulee. Tosin Jenkeissäkin asia on menny päin vittua, koska on ns. pakkotippi mikä katsotaan tavaksi.

Selvennyksen vuoksi tarkoitan ruokaravintoloita, en juottoloita.



Ei ne ota ruokaravintoloisssakaan 5e annoksen hinnasta omaan taskuun. Rahat menevat omistajille/firmalle.
Vai onko sinulla mennyt 2 eri asiaa solmuun (puurot ja vellit*muhaha*)? Kyllä Suomestakin löytyy vielä pari palvelurahaista tarjoiliaa (eli mitä enemmän he myyvät sitä mämmiä sitä mukaa palkkakin tulee).

--
PaskaJätkä

mayah

Posts: 11,313

#45 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

innae:
5. Älä tule tiskin toisell puolelle (karsinaan) sillä sinulla ei ole mitään asiaa sinne eikä kukaan sinua sinne halua. Älä myöskään kurkottele esim. ränneistä mitään (siis viinarännit joissa on yleisimmät kaatoviinat).



*grr* *grr* Kaksi asiaa, joita vihaan ehkä eniten. Mutta myös kaksi asiaa, jotka saan kuitata asiakkaalle huutamalla. Jos hän käyttäytyy kuin idiootti, miksen minäkin siis kohtelisi häntä sellaisena.

1.Neiti Teinx kävelee tiskin taakse: "En mäkään tule sun työpöytäsi taakse, miksi siis luulet, et sulla on oikeus tulla mun työpöytäni taakse?"

2. Herra Teinx ottaa sormin hedelmiä/jääpaloja minun työpöydältäni: "Ota ne vitun sormet pois sieltä! Kun sä ensin menet vessaan, pidät siitä pikkupippelistäs kiinni, etkä pese käsiäs ja sitte sä tulet tunkemaan ne samat kädet tänne jääpala-astiaan, josta mä olen tekemässä drinkkiä tälle kauniille tytölle, mitä sä luulet, millaset saumat sulla on tänään sen suhteen?"

Toimii aina. Olkoonkin yks asiakas silloin näreissään, mut ne muut hymyilee!

--
Being happy is what I do best ^_^

Marjo

Posts: 1,796

#46 • • Marjo pupuTupuna
olen pienessä kaupassa töissä, joka on joka sunnuntai klo 12-21 auki. Siinä vaiheessa, kun olemme illalla ulkona ovesta ja juuri lukinneet ovet kotiin lähtöä varten( klo on siinä vaiheessa n. 21.20), emme varmasti enää myy yhtään mitään. Jos ei ole kaupan aukioloaikana (9tuntia) kerennyt ostoksille, niin saa jäädä ilman ostoksiaan. Ja turha uhkailla soittavansa huonosta palvelusta esimiehelle!!! *grr*
hrdkvr

Posts: 3,929

#47 • • hrdkvr KURGO

innae:
---
niomic:
---
innae:
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).

---


Aijaa, et jos mä haluan mun Singapore Gin Slingin murskattuihin jäihin, niin se ei käy, koska sä teet sen omalla tavallas, kuutioilla? Mites jos ajatellaan asiaa kuitenkin niin, että mä maksan sen juoman ja mä juon sen juoman.

---


Ohjeita on yhtä monta kuin tekiöitä. Itse teen sen sheikkaamalla koska näin mulle on opetettu. Ja yleensä paloja on enemmän kuin sitä murskaa joten itseäni ei huvita juosta hakemaan murskaa toisesta kerroksesta asti. Siinä on oma syy miski käytän paloja.
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.



itseasiassa olet oikeassa. alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin alkuperäisessä reseptissä sanotaan että shake with ice ja por to ice filled collins glass eli ei puhuttu murskasta tai stirrauksesta mitää

--
-keep it hard-

remotion

Posts: 5,283

#48 • • remotion nostatus guru

innae:
Lisää baarista;

9. Asiakaskin voi sanoa kiitoksen ja ole hyvän. Ei se sinun päiväsi siihen kaadu. Ja usko pois, voit saada parempaa palvelua.



Kun menin uudelleen tiskille ni olin ekalla kerralla painanut sen tarjoilijattaren nimen mieleen ja sit sanoin sen nimen ja sit kiitin ja viel annoin uukon kädelle, noh sain kyllä hyvää palvelua sitten loppuillan.
mayah

Posts: 11,313

#49 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

pupuTupuna:
Jos ei ole kaupan aukioloaikana (9tuntia) kerennyt ostoksille, niin saa jäädä ilman ostoksiaan.



Joo, toi on tuttua kaupan ajoilta. Käydään koputtelemassa ovea.. Sama setti edelleen baaritiskillä, kun juotavaa tilataan reilusti valomerkin jälkeen. Jos et sä oo sitä persettäs raahannut siihen tiskille varttia aikasemmin, ni voi kyynel. Kyllä mun sydäntäni raastaa.


pupuTupuna:
Ja turha uhkailla soittavansa huonosta palvelusta esimiehelle!!! *grr*



Klassikko. "Mä tunnen sen ja sen, saat potkut" "Mä soitan sinne ja tänne, saat potkut". Joo joo.. niinhän meiltä joku työntekijä lähteekin harvase viikko.. *huoh*

--
Being happy is what I do best ^_^

remotion

Posts: 5,283

#50 • • remotion nostatus guru

innae:
---

Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.



justiinsahan sä kielsit antamasta ohjeita!?!?
Saara

Posts: 1,954

#51 • • Saara #2970

pupuTupuna:
Jos ei ole kaupan aukioloaikana (9tuntia) kerennyt ostoksille, niin saa jäädä ilman ostoksiaan. Ja turha uhkailla soittavansa huonosta palvelusta esimiehelle!!! *grr*



Joo, no ehkä se kauppias ymmärtää jos joku alkaa valittaa, eihän se urpo tiedä mitä kaikkee kassahenkilö on joutunut kassan sulkemisen jälkeen tekemään (mm. laskea pullokuitteijen summat yhteen joita yleensä kertyy ihan helvetisti työpäivän aikana ym.) ja vain senkö takia pitäisi vielä avata ovet ja sulkea hälytys jotta arvon herra/rouva saisi ostettuu hieman jotain tryffeleitä pikku Fifi-hauvalle?

Kauppojen epävirallinen sulkemisaika sais olla puoli tuntia aikaisemmin. Siitä eteenpäin ei päästettäis asiakkait sisälle.
:DD

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

hrdkvr

Posts: 3,929

#52 • • hrdkvr KURGO

mayah:
---
pupuTupuna:


Klassikko. "Mä tunnen sen ja sen, saat potkut" "Mä soitan sinne ja tänne, saat potkut". Joo joo.. niinhän meiltä joku työntekijä lähteekin harvase viikko.. *huoh*



Joo nää on hyviä. kerran joku koki saavansa huonoa palvelua kun en huomannut häntä ajoissa jonossa. kertoi olevansa omistajan tytär, mutta "säästää" mut nyt potkuilta kun mulla oli niin kivä hymy.

myöhemmin ilmeni että yritystä ei omista kukaan yksityinen vaan suuri konserni et sillee

--
-keep it hard-

Saara

Posts: 1,954

#53 • • Edited Saara #2970

remotion:
---
innae:
---
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.
---
justiinsahan sä kielsit antamasta ohjeita!?!?



"Hei annakku mä shanon shulle mten tehään khuule khossukhola...."

Tottakai toiveet otetaan vastaan, mutta käy sä opettaa isääs nussii.
Ei pahalla, ymmärrät varmaan.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#54 • • Edited Aziz Combat Fighter

innae:
Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?

Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.



Tippi ei ole hinnoissa mukana, vaan palkoissa. Jenkkilän puolella baarimikot, tarjoilijat sun muut elävät käytännössä tipeillä tuntipalkan ollessa yleensä 2-5 dollaria. Siksi jenkeissä tippauskulttuuri on niin pyhä, siellä aina tipataan vähintään se 20% vaikka palvelu olisi aivan perseestä. Suomessa tuosta työstä maksetaan sen verran, ettei mitään tippisysteemiä ole ollut tarvis kehittää. Itse silti maksan yleensä puolentoista euron narikan kaksieuroisella ja kieltäydyn vaihtorahoista (mikäli talous sallii). Juomista on vaikeampi antaa tippiä, kun yleensä maksan kaiken kortilla. Yleensä myöskään ei tee mieli, sillä palvelu on pääsääntöisesti niin liukuhihnamaista, etten tunne tarvetta erikseen palkita työntekijää tekemästään työstä. Siksi siitä saa palkkaa.

edit: muut ehti ensin. Mut siis, niin.
Avatar
#55 • • niomic Guest

hardikaveri:
itseasiassa olet oikeassa. alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin alkuperäisessä reseptissä sanotaan että shake with ice ja por to ice filled collins glass eli ei puhuttu murskasta tai stirrauksesta mitää



Itse en ole kovin montaa maukasta Singapore Slingiä vetäny ylipäätänsä pkseudulla ja niistäkin hyvistä kaikki oli yhden tietyn Labyrinthin maijan tekemiä =/ Ja vaikka mitkä ois alkuperäset ohjeet, ni mulle murskaan kiitos! Muutenkin niin karnivaalijuoma kaikkine aineksineen =)
hrdkvr

Posts: 3,929

#56 • • hrdkvr KURGO
HOI NIOMIC ehkä et ole oikeaa ja maukasta slingiä saanut suomessa kun oikeeseen tulee about 7cl viinaksia. monet paikat ei suostu tekee tai tietty hintakin jo silloin katossa. Mut kyllähän tutut sit vääntää salassa

--
-keep it hard-

mayah

Posts: 11,313

#58 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Hei joo. Naputtaminen. Voi luoja se on ärsyttävää. Se etukortin/sormien naputtaminen siihen työtasoon ei tee siitä ihmisestä yhtään sen nopeempaa. Samaan kategoriaan menee myös kaikenlainen suurieleinen huokaileminen jne.


Ja sitte ihan mielenkiinnosta, kaikki vaatekaupan sedät ja tädit! En ole koskaan työskennellyt vaatekaupassa, joten kertokaa mitä me tehdään väärin? Miten niitten henkareitten ja muitten kanssa tulis toimia, et teidän elämä helpottuis?

--
Being happy is what I do best ^_^

hrdkvr

Posts: 3,929

#59 • • Edited hrdkvr KURGO

Ana:
[pieni]jätkät vähän derailaa..[/pieni]



SINGAPORE SLING
The Singapore Sling was created at Raffles Hotel at the turn-of-the-century by Hainanese-Chinese bartender, Mr. Ngiam Tong Boon.
In the Hotel's museum, visitors may view the safe in which Mr. Ngiam locked away his precious recipe books, as well as the Sling recipe hastily jotted on a bar-chit in 1936 by a visitor to the Hotel who asked the waiter for it.
Originally, the Singapore Sling was meant as a woman's drink, hence the attractive pink colour. Today, it is very definately a drink enjoyed by all, without which any visit to Raffles Hotel is incomplete.


Recipe
30ml Gin
15 ml Cherry Brandy
120 ml Pineapple Juice
15 ml Lime Juice
7.5 ml Cointreau
7.5 ml Dom Benedictine
10 ml Grenadine
A Dash of Angostura Bitters
Garnish with a slice of Pineapple and Cherry

siis täähän oikeesti unsseissa mut otin tä nyt selventääkseni tota about 7.5 cl viinamäärää LOL

--
-keep it hard-

Zwek

Posts: 1,701

#60 • • Edited Zwek
edit. hups ei ne ollutkaan mun tunnarit...