Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 714,073 views

MaSari

Posts: 1,986

#481 • • MaSari space jammer
Yks ärsyttävimmistä asioista, mitä kassalla saattaa tapahtua on se, että just kun oot tullut kassalle ja otat asiakkaita vastaan, joku n00b tyrkkää sun käteen sen viissatasen *dissaa* Siis voi vittu!!!! Ja sit kuulee parhaimmassa tapauksessa vittuilua tähän tapaan; "ai no sit ne on varmaan ilmasia" *grr* Voi helevetti!!!!

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#482 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
jee, vihdoin pääsee valittamaan! Asiakaspalvelutyössä kehittyy kieltämättä kauheaksi ihmisvihaajaksi, itse oon töissä kahvilassa.

-Osotetaan epäselvästi vitriiniin ja sanotaan "yks tommonen". Yleensä se oikea tuote löytyy noin viidennellä arvauskerralla.

-Tervehtimättä jättäminen! tekis mieli antaa joku puhuttelu et millanen kasvatus sulle on oikein annettu. Yleensä tässä tilanteessa en itsekään enää puhu mitään (vittuuntuneella päällä) ja paiskon tavaroita.

-puhelimeen puhuminen kassatapahtuman aikana. Älä ihmettele jos en oo huomaavinaan sua (yks riemuidiootti koputteli vitriiniin viime viikolla tälläsessa tapauksessa *nauru*)

-muovikassiin tarttuminen, kun pakkaan sinne jotain. Tosi vittumaista, voi aiheuttaa ennalta arvaamattoman reaktion.

-sekaisin olevat ihmiset jotka ei IKINÄ usko, että joka paikkaan ei pääse sisään siinä kunnossa. Vitutus kasvaa äärettömän suureksi tasan sillä sekuntilla kun se iänikuinen jankkaaminen alkaa.

-kylähullut. Ne, jotka nähdessään tekee mieli juosta kiljuen karkuun.

-se kun valikoimissa on 10 erilaista kahvia, ja niin moni tilaa vain "kahvin". Sitten kun kysyy opetetusti "millainen kahvi", niin 99% asiakkaista vetää naamalleen niin idoottimaisen ilmeen että tekee mieli hakata päätä seinään.

-Asiakas valitsee 3 tuotetta vitriinistä ja kysyy sitten montako siinä on??? opetelkaa vittu laskemaan kolmeen!!

-se että kukaan ei ikinä viitsi viedä sitä tarjotinta pois pöydästä vaikka näkee että mulla on 1000 muutakin asiaa tehtävänä.

-"saanks mä 10 senttiä alennusta jos mä ostan tän?!". Vastaus: et saa + säälinsekaista naurua.

Lopputulos: ihmiset on ihan vitun tyhmiä ja musta on kai tullut ihan oikeasti ilkeä ihminen.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

malishousu

Posts: 182

#483 • • malishousu Dr. Philth

Hyzenthlay:
-se kun valikoimissa on 10 erilaista kahvia, ja niin moni tilaa vain "kahvin". Sitten kun kysyy opetetusti "millainen kahvi", niin 99% asiakkaista vetää naamalleen niin idoottimaisen ilmeen että tekee mieli hakata päätä seinään.



Moon ainaki tilannu ties kuin monessa hellsingin kahvilassa ihan vaan "kahvin" ja sen saanutkin ilman mitään hämmennyksiä tai lisäselvityksiä... Oletan tän toimivan sillä perusteella et jos haluaa sillä kertaa jotain niistä 9 muusta kahvista niin kai sitä nyt osaa sit sanoa "espresso" tai "cafe latte" tms.

Tosin voin myös hyvin arvata et tossa duunissa tulee vastaan kans niitä uuvatteja jotka haluu espresso doppio con pannan, sanoo "kahvi" ja sitten ottaa uber-raivot kun saa tavallista pannukahvetta. Ei oo helppoo.

Misantropian kehittämiseen on kans wartijan hommat todella mainioita, ite olin noin puol vuotta kauppakeskus ruoholahdessa aikoinaan, ja etenkin ne citymarketvuorot toimi tähän tarkotukseen (alepoihin en suostunu menemään). Se on mahtava fiilis kun tuntuu et kaikki pitää idioottina, "vitun kyttääjänä", oletusarvosesti täys mulkkuna ja natsina, ja olettaa et on syypää kaikkeen aina maksalaatikon muuttuneesta sijainnista hyllyssä alkaen.. *igor*
Tää nyt oli hiukan kärjisteltyä katkeraa vuodatusta.

Tähän päälle kun tein vielä muutamat viikonloput aleksin carrolsin väijynä (missä vaan pidettiin vitun kyttääjänä), niin halusin ostaa slipknotin paidan ihan vaan sen takia että siinä lukee:

PEOPLE = SHIT

Ja tää carrolspuoli ei oo ollenkaan kärjistelyä, se oli eniten perseestä mitä oon kuunaan joutunu sietää (no, jaettu sija rukin jälkeisen inttiajan ja juurihoidon kanssa..)

Huh. Tähän on pakko vielä quoutata slayeria kunhan muistan miten ne sanat tarkalleen menee..

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

extramppa

Posts: 217

#484 • • extramppa hengailija

Hyzenthlay:


-Tervehtimättä jättäminen! tekis mieli antaa joku puhuttelu et millanen kasvatus sulle on oikein annettu. Yleensä tässä tilanteessa en itsekään enää puhu mitään (vittuuntuneella päällä) ja paiskon tavaroita.


Totta. On jotenkin ihmeellistä, että aikuiset ihmiset eivät osaa käytöstapoja, teineille voi ehkä antaa vielä moisen käytöksen anteeksi.


-puhelimeen puhuminen kassatapahtuman aikana. Älä ihmettele jos en oo huomaavinaan sua (yks riemuidiootti koputteli vitriiniin viime viikolla tälläsessa tapauksessa *nauru*)



Myöskin totta. Et voi odottaa saavasi hyvää ja sinuun keskittynyttä palvelua, jos itselläsikin on muita asioita hoidettavan "just nyt".


-se kun valikoimissa on 10 erilaista kahvia, ja niin moni tilaa vain "kahvin". Sitten kun kysyy opetetusti "millainen kahvi", niin 99% asiakkaista vetää naamalleen niin idoottimaisen ilmeen että tekee mieli hakata päätä seinään.


Sama koskee myös hampurilaisia hampurilaisravintolassa. Jos tilaat hampurilaisen ja saat tavallisen hampurilaisen, on turha ruveta itkemään, että tarkoitit kerroshampurilaista. Jos taas tilaat jälleen hampurilaisen ja kassaneiti kysyy, että minkälainen hampurilainen, on turha hyökätä kassaneidin kimppuun, koska hän ei tiennyt, että todella tarkoitat tavallista hampurilaista.


-"saanks mä 10 senttiä alennusta jos mä ostan tän?!". Vastaus: et saa + säälinsekaista naurua.


Totta tämäkin. Harvemmissa paikoissa kassasta löytyy 10c alennusnäppäin.


Ja vielä taannoisena kylmänä viikonloppuyönä autoluukulla tapahtunutta. Asiakas oli kävelijä. "Onko sun kylmä siinä? Sulla on varmaan nännit ihan pystys! Koita itte onko! No koita ny!" Kun löin luukkua kiinni asiakkaan melkein jäädessä väliin, hän repii luukun auki vielä ulkopuolelta:"Sä oot asiakaspalveluammatissa, ei asiakasta noin voi kohdella!"
Just joo, jos herra haluaa moista palvelua, niin taitaa olla vähän väärän ravintolan luukulla. Sitäpaitsi, asiakaspalvelija tai en, kaikkea paskaa munkaan ei tarvi jaksaa!
hemuz

Posts: 2,178

#485 • • hemuz kätevä emäntä
Itse harrastan "ihmistenkiusausta" toiseltanimeltään puhelinmyyntiä *vink*
(varokaa vaan)

On se kumma, että vastataan puhelimeen jos jossaki paikoissa. Eikös puhelin pistetä sitte äänettömälle tai kiinni, jos on paha paikka tai tilanne puhua esim, kokouksessa,opettaja opettaessaan ja sehän on joo tottakai mun vika, jos soitan silloin, kun olet tällaisessa tilanteessa *piis*
Parhaimpia mitä on töissä kuullu "olen pappi ja pidän juuri saarnaa" tai "tässä justiin olen menossa synnyttämään" o_O
Fresia

Posts: 764

#486 • • Fresia vähän outo

MaSari:
Yks ärsyttävimmistä asioista, mitä kassalla saattaa tapahtua on se, että just kun oot tullut kassalle ja otat asiakkaita vastaan, joku n00b tyrkkää sun käteen sen viissatasen *dissaa*



Ja yleensä vielä lisää siihen, että tuli kuule toi seteli ihan omasta pajasta... sitä kuulee jokaikisestä 50 ja sitä suuremmista setelistä. Voi jeesus se on vanha ja ärsyttävä "vitsi" *eiei* Huumorintaju kuolee kassalla jos samaa vitsiä kuulee joka toinen minuutti. Argh *grr*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*

extramppa

Posts: 217

#487 • • extramppa hengailija

hemuz-:
Itse harrastan "ihmistenkiusausta" toiseltanimeltään puhelinmyyntiä *vink*
(varokaa vaan)

On se kumma, että vastataan puhelimeen jos jossaki paikoissa. Eikös puhelin pistetä sitte äänettömälle tai kiinni, jos on paha paikka tai tilanne puhua esim, kokouksessa,opettaja opettaessaan ja sehän on joo tottakai mun vika, jos soitan silloin, kun olet tällaisessa tilanteessa *piis*



Monet ihmiset on vaan sellaisia, etteivät tahdo missata yhtäkään puhelua ja siksi eivät pidä puhelintaan äänettömällä.

Mutta voitko kertoa kyseisen ammatin edustajana, että mikä on nopea ja mukava tapa lopettaa puhelinmyyjän puhelu ei- vastaukseen? Riittääkö pelkkä "kiitos ei"?
Itse en tahtoisi ikinä olla kenellekkään syyttä tyly ja haluaisin lopettaa puhelinmyyjänkin kanssa käydyt puhelut niin, ettei kummallekkaan jää paha maku tapahtumasta. En haluaisi myöskään lyödä luuria korvaan, enkä valehdella mitään. Mikä siis riittää?
sAmmy-

Posts: 29

#488 • • sAmmy- ynwa

extramppa:
Monet ihmiset on vaan sellaisia, etteivät tahdo missata yhtäkään puhelua ja siksi eivät pidä puhelintaan äänettömällä.

Mutta voitko kertoa kyseisen ammatin edustajana, että mikä on nopea ja mukava tapa lopettaa puhelinmyyjän puhelu ei- vastaukseen? Riittääkö pelkkä "kiitos ei"?
Itse en tahtoisi ikinä olla kenellekkään syyttä tyly ja haluaisin lopettaa puhelinmyyjänkin kanssa käydyt puhelut niin, ettei kummallekkaan jää paha maku tapahtumasta. En haluaisi myöskään lyödä luuria korvaan, enkä valehdella mitään. Mikä siis riittää?



Itsekin olen puhelinmyyjänä ja ihmettelen myöskin sitä, että ihmiset pitävät kännykkää päällä ja vastaavat siihen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa kuten esim. kesken hautajaisten *täh*

Itse en ainakaan loukkaannu jos asiakas sanoo suoraan vaan että "kiitos ei", eikä minua häiritse vaikka tulee luurista korvaan. Se on ärsyttävää jos asiakas sanoo kokoajan "joo", "aika hyvä hinta" etc. ja pitkittää puhelua... sitten pamauttaa lopuksi "Emmä tilaa mitään lehtiä".

*grr*

--
You´ll Never Walk Alone

hemuz

Posts: 2,178

#489 • • hemuz kätevä emäntä

extramppa:

Monet ihmiset on vaan sellaisia, etteivät tahdo missata yhtäkään puhelua ja siksi eivät pidä puhelintaan äänettömällä.



Mä kyl oon sellanen *blush* , mutta emmä siitä kellekkää raivoo.

Mutta voitko kertoa kyseisen ammatin edustajana, että mikä on nopea ja mukava tapa lopettaa puhelinmyyjän puhelu ei- vastaukseen? Riittääkö pelkkä "kiitos ei"?
Itse en tahtoisi ikinä olla kenellekkään syyttä tyly ja haluaisin lopettaa puhelinmyyjänkin kanssa käydyt puhelut niin, ettei kummallekkaan jää paha maku tapahtumasta. En haluaisi myöskään lyödä luuria korvaan, enkä valehdella mitään. Mikä siis riittää?



No itse en ole _viellä_ kovinkaan sisukas. Nätisti ku sanoo "ei ole mun juttu" esim. pitäis riittä. Myyjiä on yhtäpaljo ku myyntitapojakin. Käytöstavat kunniaan *piis*
hemuz

Posts: 2,178

#490 • • hemuz kätevä emäntä

Sammyli:

Itse en ainakaan loukkaannu jos asiakas sanoo suoraan vaan että "kiitos ei", eikä minua häiritse vaikka tulee luurista korvaan. Se on ärsyttävää jos asiakas sanoo kokoajan "joo", "aika hyvä hinta" etc. ja pitkittää puhelua... sitten pamauttaa lopuksi "Emmä tilaa mitään lehtiä".

*grr*



WORD

Tietty pikkukiukku pihisee, ku ei tuu kauppoi, mut sellast se o.
extramppa

Posts: 217

#491 • • extramppa hengailija

Sammyli:
Se on ärsyttävää jos asiakas sanoo kokoajan "joo", "aika hyvä hinta" etc. ja pitkittää puhelua... sitten pamauttaa lopuksi "Emmä tilaa mitään lehtiä".

*grr*



Toi on muuten aika hyvä pointti. *joo*
Turhaan siinä vaan tuhlaa molempien aikaa.
blender

Posts: 2,552

#492 • • blender Arcade | KAIKU

Sammyli:
Itsekin olen puhelinmyyjänä ja ihmettelen myöskin sitä, että ihmiset pitävät kännykkää päällä ja vastaavat siihen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa kuten esim. kesken hautajaisten *täh*




Kuulostaa vähän tekaistulta syyltä. *ding* vai oletko nähnyt kyseisen tapahtuman vai ihan työssä törmännyt tuohon?
sAmmy-

Posts: 29

#493 • • sAmmy- ynwa

blender:
---
Sammyli:
Itsekin olen puhelinmyyjänä ja ihmettelen myöskin sitä, että ihmiset pitävät kännykkää päällä ja vastaavat siihen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa kuten esim. kesken hautajaisten *täh*


---



Kuulostaa vähän tekaistulta syyltä. *ding* vai oletko nähnyt kyseisen tapahtuman vai ihan työssä törmännyt tuohon?



No onhan se kieltämättä aika epäilyttävää, mutta eikö se ole helpompi sanoa vaan että ei kiinnosta kun alkaa keksimään kaiken maailman turhia selityksiä. Molempien aikaa se vaan tuhlaa.

--
You´ll Never Walk Alone

[Nuclear]

Posts: 5,855

#494 • • [Nuclear] el aprendiz

Sammyli:
No onhan se kieltämättä aika epäilyttävää, mutta eikö se ole helpompi sanoa vaan että ei kiinnosta kun alkaa keksimään kaiken maailman turhia selityksiä. Molempien aikaa se vaan tuhlaa.


Hyvin usein kun "teille" (tarkoitan yleisesti puhelinmyyjiä) sanoo "Ei, en tilaa tällä kertaa mitään" ei vaan riitä. Tosin en nyt sit tiiä et auttaaks se mitään et sanoo olevansa hautajaisissa yhtään, mut ite oon saanu melko tarpeekseni puhelinmyyjistä. Tosin "duuniahan" tekin vaan teette ja siihen kuuluu tollanen järjetön tehomyynti (oletan), mut silti pitäis kunnioittaa toista ja jos toinen sanoo "Ei kiitos" niin ei jankkaa enään.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

sAmmy-

Posts: 29

#495 • • sAmmy- ynwa

[Nuclear]:
---
Sammyli:
No onhan se kieltämättä aika epäilyttävää, mutta eikö se ole helpompi sanoa vaan että ei kiinnosta kun alkaa keksimään kaiken maailman turhia selityksiä. Molempien aikaa se vaan tuhlaa.
---

Hyvin usein kun "teille" (tarkoitan yleisesti puhelinmyyjiä) sanoo "Ei, en tilaa tällä kertaa mitään" ei vaan riitä. Tosin en nyt sit tiiä et auttaaks se mitään et sanoo olevansa hautajaisissa yhtään, mut ite oon saanu melko tarpeekseni puhelinmyyjistä. Tosin "duuniahan" tekin vaan teette ja siihen kuuluu tollanen järjetön tehomyynti (oletan), mut silti pitäis kunnioittaa toista ja jos toinen sanoo "Ei kiitos" niin ei jankkaa enään.



Tottahan tuo on että sitä tuotetta kaupataan niin kauan kunnes asiakas selvästi osoittaa että ei halua mitään, mutta ongelmana on se että aika moni ei jostain syystä sano suoraan että ei halua sitä vaan alkaa jaarittelemaan. Onneksi minulle ei soitella mistään vaan saan olla itse kiusaajana *iloinen*

--
You´ll Never Walk Alone

Freja

Posts: 8,775

#496 • • Freja Sihteeri
En tajua miksi asiakkaille ei mene päähän kaikki asiat ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla.

"onko teillä tummaa Velkoo?" -ei, meillä on ainoastaan tsekkiläinen tumma kruso. "no onko teillä sitten budvaria?"

"mä ottasin yhen laittiomenan jäillä." -meillä ei oo kuin upciderin light perry. "no mä voisin ottaa Movee." *igor*

*släp*

tilanne kun asiakas on maksamassa ostoksiaan, tyrkyttäen s-etukorttia: -meillä ei käy mitkään etukortit. "ai ei vai? kyllä on ennen käynyt!" -olen ollut täällä 3.5 vuotta töissä eikä sitä ennenkään ole käynyt. "No just viime viikolla olin täälä ja kyllä kävi!"

*kivatsulle*

itsepä olen alani valinnut, mutta en tajua että eikö ne asiakkaat sitten kuuntele vai miksi ei mene asiat heti kalloon.

taidan mennä jatkamaan ennakkotehtävien piirtelyä, jos vaikka syksyksi pääsisi kouluun ja pois ravintola-alalta. *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Juhgu

Posts: 7,921

#497 • • Juhgu Virnistelijä

Sammyli,
Tottahan tuo on että sitä tuotetta kaupataan niin kauan kunnes asiakas selvästi osoittaa että ei halua mitään



Suomalaiset vaan usein ovat jotenkin niin sosiaalisesti estyneitä etteivät osaa sanoa "ei" päin naamaa (kannattaa opetella, säästyy paljolta). On tapauksia jotka jopa tilaavat noita lehtiä em. syystä, vaikkeivät haluaisi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

innae

Posts: 1,377

#498 • • innae PaskaJätkä

Freja, 3.4.2005 16:05:
En tajua miksi asiakkaille ei mene päähän kaikki asiat ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla.

"onko teillä tummaa Velkoo?" -ei, meillä on ainoastaan tsekkiläinen tumma kruso. "no onko teillä sitten budvaria?"

"mä ottasin yhen laittiomenan jäillä." -meillä ei oo kuin upciderin light perry. "no mä voisin ottaa Movee." *igor*

*släp*

tilanne kun asiakas on maksamassa ostoksiaan, tyrkyttäen s-etukorttia: -meillä ei käy mitkään etukortit. "ai ei vai? kyllä on ennen käynyt!" -olen ollut täällä 3.5 vuotta töissä eikä sitä ennenkään ole käynyt. "No just viime viikolla olin täälä ja kyllä kävi!"

*kivatsulle*

itsepä olen alani valinnut, mutta en tajua että eikö ne asiakkaat sitten kuuntele vai miksi ei mene asiat heti kalloon.

taidan mennä jatkamaan ennakkotehtävien piirtelyä, jos vaikka syksyksi pääsisi kouluun ja pois ravintola-alalta. *joo*



Iso stella ilman vaahtoo. Eiks cosmoon tulekkaan teqilaa?
Tai ne ihmiset jotka selittävät ystävilleen/tutuilleen isoon ääneen tiskillä mitä mihinkin drinkkiin tulee, esim. ivan collinsiin tulee giniä.
Paras oli tuossa vähän aikaa sitten kun n.30-vuotias irma tilaa Lumumban, valmistan ja ojennan sen siihen tiskille. Hän alkaa sättimään minua siinä, etten osaa työtäni, koska lumumba on kylmä ja sininen juoma. Hänen ystävättärensä totesi siihen, että sori toi on lumumba. Kyseinen irma halusikin sinisen enkelin.
Myös hieman ärsyttää miespuoliset asiakkaat, jotka tilaavat viskiä (ja tietysti kalleinta ja se pitää kovaan ääneen ilmoittaa siinä tiskillä) ja huitaisevat sen naamaansa ykkösellä ja irvistävät päälle.
Tämän viikonlopun paras oli kun parikymppinen irma tilasi pina coladan. Tein sen ja hän siinä sitä joi ja tuli valittamaan työkaverilleni ettei se maistu samalta kuin jossain muussa ravintolassa (en muista paikan nimeä) joka yritti selittää, että makuero johtuu siitä, ettei meillä ole kookosmaitoa, vaan meillä laitetaan kookos-siirappia ja kermaa sinne, koska kookosmaito pilaantuu helpolla ja pina colada ei ole hirmuinen menekkituote.
Myös ihmiset jotka tulevat tilaamaan "sitä siljan erikoista joka on vihreä". Ja suuttuvat hirmuisasti, kun en tiedä mikä se on.
"Tee mulle joku kiva drinkki, jossa on paljon viinaa ja ei maksa paljoa." "Etsä antais mitään juotavaa ilmaiseksi, kun paavikin kuoli..." En vieläkään tajua, miksi pitää ruinata aina sen ilmaisen viinan perään? Onko silloin jotenkin cool kun saa ilmaisia drinkkejä, vai? Ja hinnoista valittamista. Ne hinnat päättää aivan joku muu ihminen, kuin se joka sitä viinaa kaataa.
Ja jos et ole varma siitä lasten visan toimivuudesta, kysthän ensin kun tilaat?

--
PaskaJätkä

UnityF

Posts: 15,721

#499 • • UnityF joo just se
oonko mä helppo asiakas kun haluun aina mansikkaa ja viinaa ja hinta saa olla max 8,50?
juoman saa tehhä miten kukin baarimikko tykkää.. aina on kelvannu.. *hihu*
innae

Posts: 1,377

#500 • • innae PaskaJätkä

UnityF, 4.4.2005 02:58:
oonko mä helppo asiakas kun haluun aina mansikkaa ja viinaa ja hinta saa olla max 8,50?
juoman saa tehhä miten kukin baarimikko tykkää.. aina on kelvannu.. *hihu*



Tuo auttaa hyvin paljon. Ja jos antaa vapaat kädet tehdä, niin yleensä sieltä ihan hyvää tulosta tulee.

--
PaskaJätkä