Kuvia kodin soittonurkkauksesta.

723 posts, 37 pages, 542,864 views

display23

Posts: 3,069

#121 • • display23
ja päivitetty versio :)

5634592.jpg
Radiac

Posts: 671

#122 • • Edited Radiac Beach X Member
täs on mun harjotuslaitteistoa... yleisen trendin mukaan tähän pitäs kai vielä liittää kuvia musiikinkuuntelu / teko laitteistosta+ jotai mutinaa stereokuvista, mutta säästän teidät siltä
Liqued

Posts: 187

#123 • • Liqued CyberHemuli

RadiaC:
täs on mun harjotuslaitteistoa... yleisen trendin mukaan tähän pitäs kai vielä liittää kuvia musiikinkuuntelu / teko laitteistosta+ jotai mutinaa stereokuvista, mutta säästän teidät siltä



Vähän makeet karvateknarit *joo*..Meneekö noita karvahöyheniä levyt ja neulat täytee?

--
Spin!

Radiac

Posts: 671

#124 • • Radiac Beach X Member

Liqued:
---

Vähän makeet karvateknarit *joo*..Meneekö noita karvahöyheniä levyt ja neulat täytee?




heh... ei mee... ne olis aika epäkäytännölliset...
mä modailen noita säännöllisin väliajoin.. ensviikolla noi onki taaas täysin erinäköset :)
Liqued

Posts: 187

#125 • • Liqued CyberHemuli

RadiaC:
---
Liqued:
---

Vähän makeet karvateknarit *joo*..Meneekö noita karvahöyheniä levyt ja neulat täytee?

---



heh... ei mee... ne olis aika epäkäytännölliset...
mä modailen noita säännöllisin väliajoin.. ensviikolla noi onki taaas täysin erinäköset :)




heh :)

--
Spin!

ezzy

Posts: 8,060

#126 • • ezzy Droid-pappa

Liqued:
---
RadiaC:
täs on mun harjotuslaitteistoa... yleisen trendin mukaan tähän pitäs kai vielä liittää kuvia musiikinkuuntelu / teko laitteistosta+ jotai mutinaa stereokuvista, mutta säästän teidät siltä

---


Vähän makeet karvateknarit *joo*..Meneekö noita karvahöyheniä levyt ja neulat täytee?



tai miten usein noita joutuu kampaamaan x)
Nemes

Posts: 2,099

#127 • • Nemes Balearium
eikö vois perustaa topikin kuvia kotiteatterista ettei tota keskustelua tarvis tässä topikissa käydä...
Avatar
#128 • • . Guest

Nemes:
eikö vois perustaa topikin kuvia kotiteatterista ettei tota keskustelua tarvis tässä topikissa käydä...



Joo todellakin joku kotiteatteri topikki erikseen!
ezzy

Posts: 8,060

#129 • • ezzy Droid-pappa
mikä vitun idea jarsselillla oli pastettaa toi keskustelu tohon uudelleen? WTF. editois nyt vittuun se.
Illustrator

Posts: 3,171

#130 • • Illustrator

RadiaC:
täs on mun harjotuslaitteistoa... yleisen trendin mukaan tähän pitäs kai vielä liittää kuvia musiikinkuuntelu / teko laitteistosta+ jotai mutinaa stereokuvista, mutta säästän teidät siltä

Tyylikkäät...
HS

Posts: 162

#131 • • HS

ezzy:
---
Liqued:
---
RadiaC:
täs on mun harjotuslaitteistoa... yleisen trendin mukaan tähän pitäs kai vielä liittää kuvia musiikinkuuntelu / teko laitteistosta+ jotai mutinaa stereokuvista, mutta säästän teidät siltä

---


Vähän makeet karvateknarit *joo*..Meneekö noita karvahöyheniä levyt ja neulat täytee?

---


tai miten usein noita joutuu kampaamaan x)





Entä shampoon ja hoitoaineen tarve...*iloinen*
Avatar
#132 • • astaroth Guest

Jarsseli:
---
ville:
---
Dorka:
Eri juttu oli silloin, kun 5.1 ääni mikä on DVD leffoissa myös käytettiin leffateattereissa mutta nykyään kun on jotain 10raitasta ääntä leffateatteripuolella joudutaan se DVD julkaisussa miksaamaan uudestaan jolloin on otettu huomioon taas "tyypilliset" kotiteatteriasennukset jossa - nykyään, juuri SACD:n standardin takia ei kovin moni enää osta bipolarikaiuttimia (eikä näitä ole missään vaiheessa paljon edes myyty, mutta aikoinaan se oli ainoa ja oikea tapa rakentaa kotiteatteri).

---Äijä on kyllä perehtynyt hifiin aika huolella, täytyy ihan nostaa hattua. Itsekin 13 v pyöriny hifin ympärillä mutta voin sanoa että jäis noin tarkat jutut kirjoittamatta. Hifi on kiva mutta kallis harrastus.


Nyt sulla vähän kyllä lipsahti:

Ensinnäkin SACD on hyvin kaukana siitä, että se tulee löymään läpi ja siitä tulee alan defacto standadi. Täysin mahdollista on, että koko formaatti painuu unholaan ja sitä ei muista kukaan. Esimerkiksi viimevuonna SACD äänitteitä myytiin esim jenkeissä alle 1.5 miljoonaa, joka on vähemmän kuin LP levyjä .... (hiphiphurraa) Koko formaatista siis tietää vain muutamat HC harrastajat, jotka on pahimpia pilkunnussijoita ääniformaateissa. Siten SACD ei vaikuta kaiutinmyyntiin _millään_ tavalla.

Dipoli, bipoli, tripolikaiuttimet eivät ole olleet _koskaan_ "se ainoa ja oikea tapa" rakentaa kotiteatteria. Ne ovat tarjonneet monelle kuluttajalle kuten myös itselle tavan saada äänikenttä kohdalleen tilanteessa jossa kaiuttimia ei voi sijoittaa täysin ohjeiden mukaan.


---
Sinun pitäisi mennä kuuntelemaan oikeasti hyviä järjestelmiä ja sanomaan tuo uudestaan. Nykyään kaiutintekniikka on niin kehittynyttä, että saadaan normaalilla stereolla erittäin laaja äänikenttä (vähänkin paremmilla kaiuttimilla) aikaiseksi että DPL moodit tuntuvat siltä, että ne pienentävät stereokuvaa (omasta mielestä niin suuri ero, että tuntuu kun siirtyisi kuuntelemaan monoa)
---


Jees jees, eli kun faktat loppuu alat väittämään, että olen kuunnellut vain huonoja kotiteattereita? Sinun tiedoksesi: kallein stereojärjestelmä mitä olen kuullut oli arvoltaan noin 60 000e. Kotiteatteripuolella parhaan systeemin äänipuolen arvo oli noin 15 000e. Olenko nyt tarpeeksi "tietävä" kommentoimaan ääniformaatteja?

Näillä asioilla ei ole kuitenkaan _mitään_ tekemistä sen kanssa, että vaihe-eroilla ja monilla kaiuttimilla voi luoda ääniefektejä, joita on _täysin_ mahdotonta luoda kahdella kaiuttimella. Se taas, että DPL tuntuu usein kaventavan äänikenttää johtuu nimenomaan siitä, että keskelle summataan vasen ja oikea kanava ja siten se on mono. Jos ja kun tämä ei sinulle kelpaa voit varmasti asettaa vahvistimen tilaan jossa ei ole keskikaiutinta. Tämän jälkeen stereokuva pysyy täysin normaalina.



---
Juu no itse en ikinä käyttänyt 7.1 DSP tiloja vaikka tossa Sonyn ES lelussa on niitä enemmän, kun sielu sietää. Kaikki vääntää ääntä niin paljon, että se ei kuulostaa fiksulta lainkaan. Itseasiassa Sony on todennu noi jutut myös aivan paskoiks ja uusimmissa ES sarjan (ja muiden sarjan eli QS jne.) vahvistimissa DSP tilojen määrää on tiputettu rankallakädellä.
---


Jeps, DSP:n yleinen ongelma on, että ne pyrkivät tekemään jotain aivan käsittämätöntä kuten matkimaan stadionia. On kuitenkin olemassa myös tiloja, jotka oikeasti voivat olla hyödyllisiä :)

Noin ylipäätään voisi sanoa, että noihin DSP tiloihin on lähinnä lähteneet täysillä mukaan suuret "kodinkonelaitevalmistajat" kuten sony ja yamaha. Monet perinteisemmät merkit ovat keskittyneet olleelliseen ja tuoneet vahvariin ehkä vain muutaman tilan joista oikeasti voi olla hyötyä. Esim ennen nykyistä laitetta mulla oli yammun A2:n, jossa taisi olla n. 40dps tilaa joista kaikki oli enemmän tai vähemmän paskoja (70mm movie oli kyl ihan jees) kun taas nykyisessä Denonissa tiloja on ehkä 3, joista yksi toimiva stereolaajennus.

ps: kai sulla on kaikki ES sarjan laitteet jatkojohdossa niin että valkoinen raita on samalla puolella?


---
Omassa niitä taitaa olla vielä 20-30 *nauru* Aikaisemmin nuo DSP tilat ja niiden määrä oli "myyntikikka" - tosin kukaan hifisti tai äänestä ymmärtävä niin mitään perustanutkaan. Huvittavaa et aikasemmin sanoit:

---
(mulla ei sinällään ole mitään monikavavaääntä vastaan kun itsekin siirryn varmaan 7.1 käyttöön jossain välissä, mutta lähde pitää aina kuunnella sellaisena kun se on tarkoitettu)
---

---


Joo, toi oli epäselvästi sanottu ja vähän odottelin että sä puutut tohon. Asiaan myös vaikuttaa se, että poistit ton kontekstistaan eli siitä, että kritisoin sun tapaa tehdä 2->5.1 muutos.

Tarkoitus oli sanoa, että monikanavatoisto monikanavaisena ja stereo stereona eli lause ei ollut tarkkaan mietitty. Siten 5.1->6.1 V 7.1 muutos ei vielä mielestäni pilaa mitään kunhan se tehdään oikein, sillä kyseessä on monikanavaformaatti.


---
...ja kummiskin meinaat hommata 7.1 järjestelmän missä aiot ajaa DSP:n kautta ääntä et saat "laajennettua" 5.1 informaation 7.1 ääneksi. *lmao* Tosin luulen kyllä, että jos sinulla ei ole kovin järeitä (laadukkaita) kaiuttimia ja varsinkin jos käytät bipolarikaiuttimia niin pari kaiutinta taakse hieman saa fiksumman äänikentän aikaiseksi.
---


Luulo ei ole tiedon väärti. En kylläkään omista yhtä hyviä pönttöjä kun sun b&w:t, mutta omat skobet maksaa ihan tarpeeksi jotta erottaisin onko joku DSP tila huono vai ei. Tarkkaa summa en tolle koko kasalle ole laskenut, sillä mä tiedän jo valmiiksi että penis on riittävän kokoinen.


---

Omassa järjestelmässä - näin taas ei ollut. Jos kiinnostaa niin tervetuloa vain meille joskus kuuntelemaan(leffoja).

---


Ei kiitos, leffoja ei voi katsoa jos kuvakoko on alle 80" :D

Ihan näin uteliaisuudesta: Jaksat koko ajan puhua siitä, miten stereolla saadaan tarpeeksi avonainen äänimaisema ja tunnut puolustavan stereota aika voimakkaasti. Lisäksi olet koko ajan kannattanut vain ja ainostaan diskreettejä ääniformaatteja ja vastustanut kaikenlaista DSP prosessointia (vai olenko ymmärtänyt mielipiteesi väärin). Samaan aikaan kuitenkin teet stereosta 5.1:ä eli luot lisää kanavia, joita ei ole; heikennät stereokuvaa ja teet DSP prosessointia ... ehkä tässä on nyt jotain mitä en käsitä?

---


http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=33247;sivu=1
Avatar
#134 • • astaroth Guest

Nemes:
sen ois voinu tehä näinkin...


Halusin nostaa sarkasmimittarin stratosfrääriin.
Nemes

Posts: 2,099

#135 • • Nemes Balearium

Astaroth:
Halusin nostaa sarkasmimittarin stratosfrääriin.



ok *hahjust*
nomic

Posts: 4,120

#137 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

ZoneX:
back to topic:

työpiste



tuun varastaa sun huoneesi!
Bio

Posts: 4,429

#138 • • Bio The Bullies / Pinky
tossa kaks kuvaa mun nurkkauksesta

kuva 1

kuva 2