täydellisen saitin metsästys

1,159 posts, 58 pages, 543,467 views

Avatar
#341 • • Edited niomic Guest
Hiljalleen alkaa toi id=”loppu” -focusaus kyrsimään.

Tilanne: Threadin kyseisellä sivulla on vain pari viestiä ja taas erinäisten infoboxien yhteenlaskettu korkeus on huomattavasti threadia suurempi. Sitten mennäänkin http://klubitus.org/hässäkät/jotain#loppu

Itse en ainakaan näe ruudussa muuta kuin Vastaa aiheeseen -napin ja ylimenevät infoboxit. Itse olen toisessa ympäristössä korjannut asian niin, että otetaan huomioon viewportin korkeus ja #loppu elementin sijainti sivulla, näin saadaan focusointi javascriptin avulla vähän järkevämmin.

niceFocus() {
haetaan id=”loppu” -elementti
katotaan sen offset / skrollaukset
katotaan viewportin korkeus
focusoidaan id=”loppu” -elementtiin /* tämä kohta ei ole mitenkään tärkeä, jossei focus-moodilla ole elementille mitään lisäarvoa! */
korjataan focus offsetti - (viewportin / 2)
}

onload=”niceFocus()”

Pitää vielä ottaa huomioon, että toi focuksen korjaus on jossain määrin riippuvainen siitä, että miten selain ylipäätänsä käsittelee focusta suhteessa viewporttiin.

Itselläni siis käytössä FireFox 0.8 / Linux
äm

Posts: 2,376

#342 • • äm
'Hae kaikki aiheet, missä viestejä' -toiminnosta tulee näkyviin vain ensimmäinen sivullinen niitä kirjoitelmia. Seuraavista tulee file-urputus.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#343 • • hyperventilaatio Guest
Saiskos tohon "miksaukset ja setit" tai "charts"-osioon sellasen hakuhomman, et vois hakee esim. pelkkää kiksuu, housee tai mistä nyt sattuukaan sillä hetkellä pitämään. Olis mun mielestä varsin pätevä systeemi, ei tarvis kahlata kaikkia miksejä läpi.

Sen vois kenties toteuttaa tohon "charts"-osaan? Vaikka siihen kohtaan, mis sille setille on määritelty tyyli, jolloin vois klikata haluamaansa tyyliä ja saada näkyviin kaikki setit joissa ko. tyylii löytyy.
Flamie

Posts: 478

#344 • • Flamie

UnityF:
pystynkö mä poistaa ryhmiksestä itteni kokonaan pois? jos niin kertokaa puuaivolle.. ennen pysty poistamaan nykyään vain piilottamaan..jos piilotan ryhmiksen niin hetki kun joku siihen kirjoittaa niin ne kaikki viestit pläjähtää naaman eteen ja taas on tullu xxx määrä viestejä jotka ei vois vähempää kiinnostaa.. *poks*

8mikä idea tossa piilottamisessa on edes kun se pomppaa aina esiin..? fiksumpa veto mun mielestä että se poistaisi ja tulis viel varmistus enne poistaista tyyliin ”oletko varma että haluut poistaa viestit” tjsp....


nimimerki tänä aamuna 234 ryhmä-viestiä.. *grr*



Mua kanssa ärsyttää toi...
Jos millään viittis tehdä jotain..
anqqa

Posts: 4,034

#345 • • anqqa tirehtööri

niomic:
Hiljalleen alkaa toi id=”loppu” -focusaus kyrsimään.

Tilanne: Threadin kyseisellä sivulla on vain pari viestiä ja taas erinäisten infoboxien yhteenlaskettu korkeus on huomattavasti threadia suurempi. Sitten mennäänkin http://klubitus.org/hässäkät/jotain#loppu



korjattu

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Nitta

Posts: 5,021

#346 • • Edited Nitta Sateenkaaren päässä

anqqa:
---
Nitta:
Mitens kun katsoo omia kavereitaan ja näkyy aika milloin viimeksi on ollut linjoilla. Kuinka hyvin tuo aika pitää paikkansa? Meinaan oon huomannut että heittää joskus jopa tunnilla... *ding*
---
se on muistaakseni että koska viimeks kirjautunu, ei koska viimeks tehny jotain.


Selvä, vähän jo rupesin epäilemään itseäni... *iihhih*
Mut hei, vähänkö ois kätevää jos näkis milloin ne on siellä viimeksi ollut... olisko edes mahdollista toteuttaa? Hah, en oo yhtään utelias ihminen *blush*
Garo

Posts: 446

#347 • • Garo #jake
Seuraava ominaisuus, tai lähinnä käyttöliittymäparannus, olisi kiva nähdä:

Kuvien selailussa, kun katsoo jotakin kuvaa, niin kuvan vasemmassa yläreunassa on napit Seuraava, Edellinen ja Arvo kuva.
Jos kuva on ensimmäinen tai viimeinen, niin jompikumpi ensimmäisistä napeista ei ole näkyvissä. Tämä taas aiheuttaa sen ettei napit ole aina samoilla paikoilla.*ding*

Olisiko mahdollista laittaa napit pysymään aina samoilla paikoilla ja vain jättää tyhjä paikka napin tilalle jos sitä ei tarvita (kun kuva on ensimmäinen tai viimeinen). Teknisesti tämä varmaankin onnistuisi tekemällä pienen yksirivisen taulukon jossa napit ovat kukin omassa solussaan. Solun leveydet olisi sitten hardcoodattu, jolloin yhden napin poisjättäminen pitäisi muut napit paikoillaan :)

Juu, pikkujuttu, mutta ainakin mua häiritsee *vink*

- Garo
css_testi2

Posts: 2

#348 • • css_testi2
Oisko mahdollista saada sivuille tyhjiä divejä joita voisi käyttää sitten css:n kanssa tyyliin csszengarden? Se ois aika niftyä... *joo*
anqqa

Posts: 4,034

#349 • • anqqa tirehtööri

css_testi2:
Oisko mahdollista saada sivuille tyhjiä divejä joita voisi käyttää sitten css:n kanssa tyyliin csszengarden? Se ois aika niftyä... *joo*



ehkis kun kaikki koodi on uudella systeemillä tehty, samoin taulurakennetta tullaan korvaamaan div-rakenteella.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

nora

Posts: 36

#350 • • nora nora
Must ois kätevää jos noissa polleissa menis niin, että ne tulokset näkee vasta, kun on ite äänestänyt tai vastannut.
Esim mensan älykkyystesti. Kuinkahan erilaisia vastauksia olisi tullut, jollei näkisi etukäteen että jaahas, kaikki muut on saanu 150.
tumpsi

Posts: 2,553

#351 • • tumpsi rekisteröitymätön
..sekä noista polleista pitäs IMO poistaa mahdollisuus muokata omaa ääntä,
mikä on aikas naurettavaa,
kuin on myös se että tuloksen näkee ennen äänestystä.
piis.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#352 • • Lost-Soul los pallos

tumpsi:
..sekä noista polleista pitäs IMO poistaa mahdollisuus muokata omaa ääntä,
mikä on aikas naurettavaa,


Riippuu vähän kysymyksestä... Missä asut? Kerran kun vastaat jonkun, niin muuttaessa et voit vaihtaa sitä enään..
Näitä löytyy kuitenkin aika hyvä määrä täältäkin

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

akir0

Posts: 2,554

#353 • • akir0 idleRPG champion 2009

Garo:
Teknisesti tämä varmaankin onnistuisi tekemällä pienen yksirivisen taulukon jossa napit ovat kukin omassa solussaan. Solun leveydet olisi sitten hardcoodattu, jolloin yhden napin poisjättäminen pitäisi muut napit paikoillaan :)



Vai oisko parempi sittenki, että kaikki napit piirrettäis aina, mutta joskus ne ei olis aktiivisia, eikä niitä voisi siis painaa :)
tumpsi

Posts: 2,553

#354 • • tumpsi rekisteröitymätön

Lost-Soul:
---



No joo, enpä tullut tuota ajatelleeksi.
Mutta esim. onko **** oikein tapauksissa yms. on hjölömöö että äänet näkee etukäteen, tai et niitä pystyy muokkaan.
Molempi pahempi/parempi..
Avatar
#355 • • Edited astaroth Guest
Itselleni tuli nyt tällanien bugi, eli en voi esikatsella omaa thread-postaustani. Klubbari postaa viestin topiciin niin esikatselulinkistä, kuin tallennuslinkistäkin. Olenko tällä hetkellä ainoa?
terraluna

Posts: 1,270

#356 • • terraluna Agentti
Ryhmäviestin lähetys tökkii. Muokkauksen yhteydessä lisäsin vastaanottajia, mutta he eivät saa viestiä kuitenkaan.

P.S. Tällaset vähemmän fiksut ja ei-kaikki-keskustelut-läpiselanneet käyttäjät osais laittaa nää klubitus.orgin toimintaan tai toimimattomuuteen liittyvät utelunsa paremmin oikeeseen osoitteeseen, jos se kävis selkeemmin ilmi tosta otsakkeesta. Eli ihan selkeästi ilmaistais, että tänne voit lähettää kysymyksesi liittyen klubitus.orgin toimintaan tjsp. *hymy* *piis*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

anqqa

Posts: 4,034

#357 • • anqqa tirehtööri

mayah:
---
Astaroth:
Itselleni tuli nyt tällanien bugi, eli en voi esikatsella omaa thread-postaustani. Klubbari postaa viestin topiciin niin esikatselulinkistä, kuin tallennuslinkistäkin. Olenko tällä hetkellä ainoa?

---


Et ole.. anqqa taitaa taas puuhata jotain... *juonittel*



hmm.. kyllä mulla toimii o_O mitä selaimia teillä?

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Avatar
#358 • • Edited astaroth Guest

anqqa:
hmm.. kyllä mulla toimii o_O mitä selaimia teillä?


Explorer. Mutta voisiko johtua selaimesta? Nyt kun katselen tätä kirjoitusikkunaa, niin minulla ”esikatsele”-kuvake ja ”tallenna”-kuvake ovat kiinni toisissaan. Pitää koettaa Operalla kohta, jos vaikka sillä.

Edit: Jep, eli Operalla skulas.
innae

Posts: 1,377

#359 • • innae PaskaJätkä
Mielestäni tuo kuvasivu on mennyt huonoksi (siis se missä on kuva), Liika paljon liian pieneen tilaan. Jotenkin sekava. Ei hyvä.

--
PaskaJätkä

sapeli

Posts: 11,768

#360 • • Edited sapeli jokukukamikä?

innae:
Mielestäni tuo kuvasivu on mennyt huonoksi (siis se missä on kuva), Liika paljon liian pieneen tilaan. Jotenkin sekava. Ei hyvä.



Mulla taas tuo tapahtuman kuvagalleriasivu on outo - vasemmanpuolimmainen kolumni on tosi leveä ja kaikki muut (kolme?) kolumnia kuvia on ahdettu pienenpieneen tilaan jolloin niihin tulee vaakasuuntaiset scrollbarit. Oman css:n vika?

edit: nyt toimii taas hyvin *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.