Mitä arvostat ihmisissä eniten?

182 posts, 10 pages, 94,668 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#41 • • Aziz Combat Fighter
Hm. Mitä ominaisuuksia arvostan itsessäni? Hemmetin hyvä kysymys. Tähän on todella vaikea vastata nimenomaan siksi, etten tiedä ovatko itsessäni positiivisina pitämäni piirteet todellisia piirteitä, vai sellaisia joita kuvittelen omaavani. Helpompi olisi vastata, millaisia piirteitä toivoisin omaavani: Analyyttisyys, älykkyys, hyvä äidinkielentaito, sujuva ja värikäs kielenkäyttö, laaja sanavarasto ja kyky perustella omat mielipiteeni niin, ettei väärintulkinnan riski ole kovin suuri. Tossa on mun ainakin foorumeita ja kommunikointia koskevat kehityshaaasteet.

Ihmisenä yritän olla humaani, reilu ja oikeudenmukainen.
JustinSan

Posts: 822

#42 • • JustinSan Nullius in verba
Riippumattoani eli riippumattomuuttani. *joo*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Tiikerriii

Posts: 1,113

#43 • • Tiikerriii Tj
ehdottomasti sitä että henkilö on aito oma itsensä....

--
RÄYH!!!!

Tiikerriii

Posts: 1,113

#44 • • Edited Tiikerriii Tj

Avernian:
---
Tiikerriii:
ehdottomasti sitä että henkilö on aito oma itsensä....

---


Mitä jos et tykkää siitä, kun se on oma itsensä?



eihän tässä nyt siitä ollut kyse,vaan siitä että mitä piirrettä/ominaisuutta arvostat ihmisessä.....
itse pystyn arvostamaan tiettyjä piirteitä ihmisessä vaikka en hänestä henkilökohtaisesti pitäisikään.

--
RÄYH!!!!

Jone

Posts: 8,258

#45 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
Hm. Mitä ominaisuuksia arvostan itsessäni? Hemmetin hyvä kysymys. Tähän on todella vaikea vastata nimenomaan siksi, etten tiedä ovatko itsessäni positiivisina pitämäni piirteet todellisia piirteitä, vai sellaisia joita kuvittelen omaavani. Helpompi olisi vastata, millaisia piirteitä toivoisin omaavani: Analyyttisyys, älykkyys, hyvä äidinkielentaito, sujuva ja värikäs kielenkäyttö, laaja sanavarasto ja kyky perustella omat mielipiteeni niin, ettei väärintulkinnan riski ole kovin suuri. Tossa on mun ainakin foorumeita ja kommunikointia koskevat kehityshaaasteet.

Ihmisenä yritän olla humaani, reilu ja oikeudenmukainen.



Aika hyvä vastaus. Siinä mielessä varsinkin, että mun oli todella vaikeaa löytää mitään lähestymistapaa kysymykseen "mitä arvostat itsessäsi" (teki kovasti mieli sanoa etten mitään, mutta se olis kuullostanut vähän turhan angstiselta) ja tää kirjoitus vähän avasi mahdollisuuksia.

Yhms, pitääpä miettiä, sano.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#46 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
(teki kovasti mieli sanoa etten mitään, mutta se olis kuullostanut vähän turhan angstiselta)



Sen lisäksi se tuskin olisi pitänyt paikkaansa :)

"A work in progress, like all of us"
Jone

Posts: 8,258

#47 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
Sen lisäksi se tuskin olisi pitänyt paikkaansa :)

”A work in progress, like all of us”



Itseasiassa ei se kauhean kaukana totuudesta edes ole. Se kritiikki jota kohdistan muihin ei ole mitään sen rinnalla, jota kohdistan itseeni.
Nacu

Posts: 1,293

#48 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Arvostan rehellisyyttä ja rohkeutta sanoa, mitä mieltä on asioista. Itse olen erittäin huono valehtelemaan ja joskus, vaikka puhuisinkin totta, vaikuttaa siltä että valehtelisin. Asia on kuitenkin niin, että jos aihe on hankala ilmaista ja takeltelen, saattaa se kuuntelijassa tuntua epäröinniltä ja kusettamiselta. Joskus aihe on niin arka, että sen ilmaisemiseen pitää käyttää kielikuvia ja kiertoilmauksia, jotka saatavat johtaa väärinkäsityksiin. On toki asioita, joista ei haluaisi puhua lainkaan... Tätä tulee myöskin kunnioittaa. Jotkut asiat vaan ei ole tarkoitettu jauhettaviksi tai muisteltaviksi.

Ihmiset, jotka minut tuntevat, pitävät rehellisyyttäni niin hyvänä kuin huononakin piirteenä. On liikaa ihmisiä, jotka eivät osaa ilmaista toiveitaan/mielipiteitään tai avata suutaan, ennen kuin on liian myöhäistä. Hiljaisuus kun yleensä ymmärretään myöntymisen merkiksi.

itse en ainakaan halua jäädä väärinkäsitysten uhriksi. Siksi jauhankin asioita juurikin niin kauan, että olen 100-varma asiaa käsiteltävistä mielipiteistä. On ärsyttävää ruinata ja anella toinen sanomaan mielipiteensä. Juurikin näissä asioissa minulla useinkin menee hermo ja saatan sanoa jotain ilkeää.

Ihmiset, vittu, KOMMUNIKOIKAA!!!!

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Avatar
#49 • • Hexe Guest
Älykkyyttä, kommunikoinnissa suoraa puhetta jossa on asiaa, maalaisjärkeä, huumoria, viisautta, itsevarmuutta, positiivista elämänasennetta ja teoista todella paljon sitä että tekee sen mitä tekee hyvin esim. David Copperfield on hyvä esimerkki tästä koska se äijä tekee sen mitä tekee aika täydellisesti, suutaria joka tekee hemmetin hyviä kenkiä, hyvää taiteilijaa...Miltei mitä tekeekään hyvin...
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#50 • • Edited Aziz Combat Fighter
Muissa arvostan:

Aitoutta
Hyvää kirveskättä
Älykkäitä mielipiteitä
Harkittua puhetta
Ystävällistä ja kunnioittavaa asennetta
Tarkoituksenmukaisuutta
Maalaisjärkeä
Taiteellisuutta
Teknistä tuntemusta
Yleiskäsitystä maailman tilasta
Yleissivistystä
Koulutusta
Jämptiyttä
Luotettavuutta
Herkkyyttä
Avatar
#51 • • Edited Hexe Guest

Ana:
Koulutusta


Älykkyys näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen ilman koulutusta. Koulutus taas näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen käyttämättä älyään.... (A.E.Wiggam)*iloinen*
anthocyan

Posts: 1,511

#52 • • anthocyan Kohti valoa...

Jone:
---

Itseasiassa ei se kauhean kaukana totuudesta edes ole. Se kritiikki jota kohdistan muihin ei ole mitään sen rinnalla, jota kohdistan itseeni.



Nyt mä ymmärrän sua taas paremmin *hihu* *hali*

"rehellisyys maan perii" *joo*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#53 • • Aziz Combat Fighter

Hexe:
---
Ana:
Koulutusta

---

Älykkyys näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen ilman koulutusta. Koulutus taas näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen käyttämättä älyään.... (A.E.Wiggam)*iloinen*



Onpas tyhmästi sanottu :D

Paitsi tietty jos meinaat insinöörejä.
sapeli

Posts: 11,768

#54 • • sapeli jokukukamikä?

Ana:
---
Hexe:
---
Ana:
Koulutusta
---
Älykkyys näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen ilman koulutusta. Koulutus taas näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen käyttämättä älyään.... (A.E.Wiggam)*iloinen*
---
Onpas tyhmästi sanottu :D



Mun mielestä toi on aika osuvasti sanottu, vaikkakaan ei oikein ole tyhjentävä analyysi. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä että jos on tarpeeksi fiksu ja osaava niin voi selvitä ihan hyvinkin normaali- sekä työelämässä ilman koulutusta - ja taas vaikkei muuten olisikaan mahdottoman luova ja dynaaminen tjsp niin hyvään työhön voi päästä jos vain on jaksanut istua alan koulutuksen läpi. Mutta ei koulutus kuitenkaan tyhmäksi tee - taisi Wiggam itse olla jättänyt koulut väliin. *vink*

Mutta jos asian kääntää jälleen arvostuksiin niin ainakin minun kirjoissani roskakuskit ja postimiehet saavat ihan yhtä paljon arvostusta kuin lakimiehet ja lääkäritkin - kaikki on kuitenkin ihan yhtä olennaisia osia hyvin toimivassa yhteiskunnassa. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#55 • • Aziz Combat Fighter

sapeli:
---
Ana:
---
Hexe:
---
Ana:
Koulutusta
---
Älykkyys näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen ilman koulutusta. Koulutus taas näyttää olevan sitä, mikä tekee ihmiselle mahdolliseksi tulla toimeen käyttämättä älyään.... (A.E.Wiggam)*iloinen*
---
Onpas tyhmästi sanottu :D
---


Mun mielestä toi on aika osuvasti sanottu, vaikkakaan ei oikein ole tyhjentävä analyysi. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä että jos on tarpeeksi fiksu ja osaava niin voi selvitä ihan hyvinkin normaali- sekä työelämässä ilman koulutusta - ja taas vaikkei muuten olisikaan mahdottoman luova ja dynaaminen tjsp niin hyvään työhön voi päästä jos vain on jaksanut istua alan koulutuksen läpi. Mutta ei koulutus kuitenkaan tyhmäksi tee - taisi Wiggam itse olla jättänyt koulut väliin. *vink*

Mutta jos asian kääntää jälleen arvostuksiin niin ainakin minun kirjoissani roskakuskit ja postimiehet saavat ihan yhtä paljon arvostusta kuin lakimiehet ja lääkäritkin - kaikki on kuitenkin ihan yhtä olennaisia osia hyvin toimivassa yhteiskunnassa. *hihu*



Niin, riippuu ihan mikä lasketaan työelämässä pärjäämiseksi. Esim. toimiston kahvinkeittäjästä toimitusjohtajaksi voi olla aika saatanan mahdoton päästä ilman alan koulutusta, vaikka ois kuinka skarppi. Tietty sit jos toi tarkottaa vaan formaalia koulutusta ni asia on erikseen, itseopiskelukin on koulutusta mun kirjoissani.
Avatar
#56 • • Hexe Guest

sapeli:
Mun mielestä toi on aika osuvasti sanottu, vaikkakaan ei oikein ole tyhjentävä analyysi. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä että jos on tarpeeksi fiksu ja osaava niin voi selvitä ihan hyvinkin normaali- sekä työelämässä ilman koulutusta - ja taas vaikkei muuten olisikaan mahdottoman luova ja dynaaminen tjsp niin hyvään työhön voi päästä jos vain on jaksanut istua alan koulutuksen läpi. Mutta ei koulutus kuitenkaan tyhmäksi tee - taisi Wiggam itse olla jättänyt koulut väliin. *vink*


Totapa juuri Wiggam varmaan tarkoitti...
Muistimpahan vain tuollaisenkin lauseen...*hymy*
peepe

Posts: 904

#57 • • peepe
No enpä tiedä onko niin että rehellisyys maan perii, mutta jokatapauksessa arvostan muissa rehellisyyttä. Taitaapi olla vaan aika katoavaa..tai sit mun elämässä on ollut liikaa takinkääntäjiä ja muita kusetuksia. Lisäksi mä arvostan tiettyä positiivisuutta ja ennakkoluulottomuutta. Sitä ettei aina tarvii mennä lauman mukana ja olla niinkuin kaikki muut.

Entä mitä arvostan itsessäni? Tiettyä vahvuutta, mutta samaan aikaan myös herkkyyttä.
curry

Posts: 474

#58 • • curry ^mauste^
Hmmm, nämä piirteet tulivat näin äkkiseltään mieleen eli ihmisissä arvostan:

... rehellisyyttä *joo*
... positiivisuutta -> hilpeys *hihu*
... avoimuutta *iloinen*
... impulsiivisuutta *juonittel*
... sekä sellaista persoonallista leikkimielisyyttä... *ankka*

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Syder

Posts: 2,255

#60 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Älykkyyttä vaiko ajattelua?

--
Divida et impera.